Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_sharona_ schreef:dus met die welkom in de echte wereld ben ik het absoluuuut niet mee eens!
LiNdA1986 schreef:SONY schreef:Uh nee? Niet onterecht. Die kinderen hebben LEERPLICHT en zijn dus verplicht om op school te zijn, en als ze dat dan express verzuimen dan geld inderdaad de regel dat de leerplichtambtenaar word ingeschakeld met alle gevolgen van dien.
Je wist dat dit kon gebeuren, je hebt besloten toch te staken dan moet je ook de consequenties aanvaarden. Simpel.
Waar bij komt dat er met eieren word gegooid, stenen, auto's worden vernield etc. Dat is niet alleen staken dat is ok opzettelijke vernieling e.d. Dus de leerlingen die daarvoor kiezen moeten de gevolgen aanvaarden. Vind die boete dan ook meer als terecht. Zeker als je zo kinderachtig bent om met de meute mee te lopen en auto's en fietsen van onschuldige mensen expres te vernielen. Aanpakken die handel dus!
Ook ik irriteer me mateloos aan het systeem op school maar ik ben wel zo verstandig dat ik weet dat met rotte eieren gaan gooien en dingen vernielen niemand geholpen is...
Hier ben ik het volledig mee eens!
Ik vind het overigens belachelijk dat staken. Als ze die uren school al niet aankunnen laat staan dat ze dan wel een fulltime werkweer aankunnen in de toekomst...
Bitterbal schreef:SONY schreef:Uh nee? Niet onterecht. Die kinderen hebben LEERPLICHT en zijn dus verplicht om op school te zijn, en als ze dat dan express verzuimen dan geld inderdaad de regel dat de leerplichtambtenaar word ingeschakeld met alle gevolgen van dien.
*knip*
Ze hebben LEERPLICHT ja, dat betekent NIET dat je ook SCHOOLplicht hebt... je bent verplicht om te leren.. helaas word in nederland, door de overheid maar nu is het duidelijk dus ook door de meeste mensen, LEERplicht als SCHOOLplicht gezien... zelfs door de "eigen" interpetatie van het wetboek... ik maak me daar zo ontzettend boos over maar dat is een persoonlijk iets...
Verder sja.. ik snap ook niet waarom zolang op school zitten, ik zit niet meer op school maar als ik soms de uren van een vriendin ofzo zie... Ze hebben verdorie *sorry* 3 tussenuren per dag... de kwaliteit is zo slecht dat 1 ervan nu in de tweede middelbaar zit en nog niet foutloos kan schrijven... het spijt me maar voordat die uren omhoog geschroeft worden mag er aan het onderwijs nog een hoop verbeterd worden.
Helaas ben ik hier het levende bewijs van en ik zal niet stoppen met die mensen op hun kop zitten tot ze er gek van worden er EINDELIJK eens iets aan doen.... Ben het spuugzat.
runningkawa schreef:Alleen zullen veel kans de ouders voor de kosten op draaien, niet de stakende pubers...dus of het nut heeft een boete te geven?
Keedie schreef:MissJ schreef:
Daar zijn bepaalde voorwaarden aan verbonden, dus deze leraar heeft het mis. Mooi voorbeeld voor zijn leerlingen
Maar je mag je mening uiten.
xx_roos schreef:SONY schreef:Uh nee? Niet onterecht. Die kinderen hebben LEERPLICHT en zijn dus verplicht om op school te zijn, en als ze dat dan express verzuimen dan geld inderdaad de regel dat de leerplichtambtenaar word ingeschakeld met alle gevolgen van dien.
Je wist dat dit kon gebeuren, je hebt besloten toch te staken dan moet je ook de consequenties aanvaarden. Simpel.
Waar bij komt dat er met eieren word gegooid, stenen, auto's worden vernield etc. Dat is niet alleen staken dat is ok opzettelijke vernieling e.d. Dus de leerlingen die daarvoor kiezen moeten de gevolgen aanvaarden. Vind die boete dan ook meer als terecht. Zeker als je zo kinderachtig bent om met de meute mee te lopen en auto's en fietsen van onschuldige mensen expres te vernielen. Aanpakken die handel dus!
Ook ik irriteer me mateloos aan het systeem op school maar ik ben wel zo verstandig dat ik weet dat met rotte eieren gaan gooien en dingen vernielen niemand geholpen is...
Waar heb jij in dit topic gelezen dat haar schoonzusje zich aan vernieling heeft schuldig gemaakt?
ze heeft voor hoe ver ik hier uit op kan maken alleen maar haar mening gegeven,,
Wat in nederland zou moeten kunnen agz we hier in een democratie leven!
SCHIJT AAN DE OVERHEID!!
thissi schreef:2 Vriendinnen van mij hebben beide een boete van 120 euro..
Bij ons is het nu idd ook zo, TENZIJ je een briefje met toestemming hebt voor het staken van je ouders.
Kitty84 schreef:Tsja wat mij betreft mogen ze die kinders op de middelbare school 2000 lesuren geven...uit de hoeveelheid rotzooi en bende die er tegenwoordig overal getrapt wordt, wat ik echt absurd vind, lijkt het mij dat ze veel te veel tijd over hebben.
En een boete? Tsja...oorzaak gevolg he...had je moeten nadenken voordat je ergens aan begon.
Echwel schreef:En boetes dus heel terecht, je hoort als ouder te weten waar je kind jonger dan 17 jaar uithangt.
ik zou haar persoonlijk bij haar haren van straat sleuren
Welshcobfan schreef:elke puber doet wel eens dingen waar een ouder niet achterstaatdaarvoor ben je puber! Er bestaan geen perfecte ouders met perfecte brave kinderen. Weet je wat een goede ouder doet als hij/zij het niet eens is met het stakend kind? Lekker zelf die boete laten betalen
Je kunt niet 24/7 weten wat je kind uitspookt, helemaal niet als je verwacht dat hij/zij gewoon op school behoort te zitten