Staking op school!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mel

Re: Staking op school!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:26

Ukkieee, dat is echt erg, zo erg was het bij ons nou ook wel weer niet!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:28

Jiill_ schreef:
Hahahaha Huilen van het lachen mijn god .. wat een lol hierzo...
De meeste die thuis komen van school hebben ook nog een lekkere stapel huiswerk .. Knipoog fijn he Haha!.. als je gewoon werkt ben je na 5e of 6e gewoon klaar...

Hahaha, ik moest op school duits maken voor cijfer, maar kan nu ook niet meer. Vriendin van mij moest het 9e uur nakomen, Clown

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:28

Ja hoorde idd dat er op verschillende scholen gestaakt werd. Maar wat verstaan jullie onder teveel lesuren dan eigenlijk? hoeveel uur heb je dan in de week?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:29

Wij hebben ook gestaakt vandaag eerste pauze!! in Maartesdijk Haha!

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:30

Hihhh bij ons gingen ze ook staken Haha! (Apeldoorn)
En ik ben nu ook aan het staken *LOL*

Je mocht kiezen: óf je ging staken en naar huis, óf je ging niet staken en je bleef op school en kreeg les
Nou de hele klas was gelijk leeg Tong uitsteken

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:30

Ukkiee schreef:
Bij ons op school werd er ook gestaakt en dat is volledig uit de hand gelopen.

Toen ik 's ochtends om 5 voor 10 in de les aankwam, was er nog niets aan de hand en begonnen we gewoon met de les. Er werd nog wel gevraagd aan de leraren hoe het nou zat met die staking, maar er waren te weinig mensen die er vanaf wisten, dus waarschijnlijk ging het niet door. De les duurde erg kort, want om kwart over 10 ging het brandalarm af. Wij bleven in het lokaal zitten, omdat het buiten hartstikke koud was en het alarm de laatste tijd vaker zonder reden afgaat. (Niet zeuren dat het onverantwoordelijk was; het lokaal grenst aan de gymzaal en als er echt wat aan de hand was geweest, konden we via het raam zo naar buiten.) Onze leraar was even een kopje koffie gaan halen en wij waren op ons gemak aan het kaarten, toen we naar buiten werden gejaagd door de conciërges. Daar buiten was wel een hoop geschreeuw en af en toe hoorde je een paar flinke knallen, maar ik dacht dat ze gewoon wat aan het ravotten op het gymveld waren. Toen de school was doorzocht en er niets was gevonden, mochten we terug naar binnen. Onze klas deed dat ook, maar de helft van de leerlingen bleef buiten staan. Het geschreeuw werd harder, er werd een hoop vuurwerk afgestoken en ook een hoop in de fik gestoken. De brandweer kwam er aan te pas en er werd een hoop met water gesmeten, omdat alles steeds weer opnieuw werd aangestoken. Niet veel later kwamen er leerlingen van de christelijke school ons schoolplein op. Deze school staat aan het einde van de straat en meestal gaat het wel goed (wij zijn openbaar), maar met de katholieke school hebben ze wel altijd mot. En nu begonnen ze ook tegen ons. Er brak een heel gevecht uit op ons terrein en met een groep van 20 leraren en conciërges hebben ze de groep uit elkaar gehaald en uit nood het hek rondom het schoolplein helemaal afgesloten. Wij konden dat zien vanuit ons lokaal en we vroegen ons af wat er echt in godsnaam aan de hand was. Nietsvermoedend gingen we dan ook na een halfuur gewoon onze pauze houden en daarna wilden we naar de volgende les. De school stond echter helemaal vol, ook met mensen die we niet kenden. Er werd een hoop geschreeuwd dat we niet naar de lessen mochten gaan, omdat dit die staking was. Ik trok het me niet echt aan en ging naar de les. Er waren maar heel weinig mensen en heel veel andere leerlingen probeerden naar huis te gaan, wat dus niet ging omdat het hek dicht was. Toen begonnen ze met ook kleine fikkies bij ons bínnen in de school te steken, er werd nog meer gevochten en geschreeuwd en het begon echt uit de hand te lopen. De school heeft toen het hek open gedaan zodat de mensen die naar huis wilden ook weg konden. Wij zaten in de klas een beetje te kletsen tot er een jongen nogal paniekerig binnen kwam gerend. De leraren werden zelfs door de directeur naar huis gestuurd, vertelde hij. Dus hij ging ook weg. Niet veel later renden er mensen langs het lokaal, dus wij vroegen wat er aan de hand was. "Iedereen moet het pand verlaten! De conciërges gaan de school helemaal afsluiten!" Dus ook wij naar beneden, waar blijkbaar een totale chaos en drukte was uitgebroken. Brugpiepers in paniek en veel oudere leerlingen maakten een hoop kabaal. Een klasgenootje van mij had iemand aan de telefoon van de katholieke school, waar echt rellen waren uitgebroken. De brandweer en politie was er bijgekomen, maar er werd nog steeds gevochten en binnen in de school was ook brand. Toen zijn we met een groepje naar huis gefietst, maar ook buiten werd veel met vuurwerk gegooid en er waren behoorlijk wat dingen in de fik gestoken. Het was zo druk dat er ook echt mensen van hun fietsen werden geduwd enzo, midden op de straat. Iedereen wilde weg of juist naar het tumult toe. Uiteindelijk kwamen we ongedeerd weg en toen ben ik maar de stad in gegaan, het was pas half 12 dus ik had nog tijd zat voor kerst- en sinterklaasinkopen. Nu zit ik inmiddels thuis, me nog steeds afvragend wat er nou in godsnaam gaande was.

Ik weet dus niet waar al die relschoppers heen zijn gegaan. In ieder geval niet naar het gemeentehuis, want daar ben ik in de stad nog langs gelopen. Ik denk naar die andere school om daar verder te vechten.

Dit verhaal vond ik nog eens leuk om te lezen. Schijnheilig
Prachtig hoe sommige mensen zo'n herrie kunnen maken om niks.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:31

Wij hebben ook gestaakt maar was minder erg was heel rustig eigenlijk veel zaten nog in de klas.
Maar ze gaan maandag wel verder.
Maar onze school is niet echt van veel geweld.
Ben alleen bang wat de school tegenover ons gaat doen....
Die zijn wel wat anders

o0Michelle0o

Jaa wij ook in de eerste pauze, CSW Vlissingen.
Maar bij ons ging het er lang niet zo erg aan toe dan bij andere scholen..

Anoniem

Blesje_Love schreef:
Hihhh bij ons gingen ze ook staken Haha! (Apeldoorn)
En ik ben nu ook aan het staken *LOL*

Je mocht kiezen: óf je ging staken en naar huis, óf je ging niet staken en je bleef op school en kreeg les
Nou de hele klas was gelijk leeg Tong uitsteken

Wij werden niet tegen gehouden en zijn allemaal weggerent.. Leraren kwamen ook niet opdagen - Omdat het te aggressief werd - Zowel naar Leraren - als naar leerlingen.. Clown

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:32

by ons is het gewoon dom van de school en de gemeente.. ik erger me echt kapot aan die brugklassers.. onze school is eigenlijk te klein voor het aantal leerlingen dat er op school zit .. dus wy hebben echt superveel tussenuren en nu ook al verschillende pauzes van de klassen.. nu is er sinds dit jaar het doultremontcollege van Vlijmen platgegooit .. omdat er nog 100 leerlingen op zaten.. allemaal naar doultremontcollege drunen.. Fijnnnn en maar brugklassers aan blijven nemen.. by ons sta je dus gewoon 20 min in de file om je fiets ergens neer te planten.. omdat die brugklassers niet op en af kunnen stappen met die mega tassen en weetikhet .. dan hebben we ook nog eens 1 in en tevens uitgang dus iedereen moet door poort van 3 meter breed... echt ongelooflijk irritand ..

xXutopiaXx

Jaaa! Bij ons in Spijkenisse zijn ook minstens 2 scholen gaan staken.. alleen onze klas had het te laat door, toen stond bijna de hele school al buiten. Leraren hebben toen de deuren ook dicht gedaan.. sta je dan buiten zonder jas enzo Knipoog Hihi bij ons werden er ook eieren gegooit en er is zelfs een ruit gesneuveld... Politie kwam en ging gelijk weer, later op de weg terug naar huis zag ik nog hele groepen lopen van mijn school Knipoog Haha.. begeleidt door de politie..

Maarrr.. wij zaten lekker warm binnen en konden gewoon naar huis Knipoog Whahaha

Achmeddie_

danielle1981 schreef:
Ja hoorde idd dat er op verschillende scholen gestaakt werd. Maar wat verstaan jullie onder teveel lesuren dan eigenlijk? hoeveel uur heb je dan in de week?

*pakt rooster *

Welgeteld 32 uur in de week.

Bedoelen ze met die 1040 uur, in de maand?

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:33

Bij ons kwam al politie vandaag terwijl er eigenlijk niet veel gedaan werd.

Achmeddie_

Haha, masterlijk. Nu krijg ik dit over msn. ROFL

Minister van Onderwijs zegt dat het staken van leerlingen geen enkele invloed zal hebben op zijn voorstel van de 1040-uren norm. Er wordt nu een tweede staking gepland voor maandag 26 november rond 11 uur (kleine pauze). Wij van het LAKS rekenen op jullie steun. Stuur dit door naar IEDEREEN in je lijst en zorg ervoor dat heel Nederland eraan mee doet

Macha876

danielle1981 schreef:

36 uur heb ik.
Waarvan een kwart uitval is en gewoon door werkloze wordt gesurvileerd.[of hoe je dat schrijft Nagelbijten / Gniffelen]

Hier btw ook staking,school was afgesloten.
Maandag wss weer.

xXutopiaXx

Bij ons staakten ze trouwens omdat er volgend jaar waarschijnlijk een 9e uur komt.. maarja.. dan ben ik allang van school af!!! Tong uitsteken

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:34

Achmeddie_ schreef:
danielle1981 schreef:

*pakt rooster *

Jaar

Jespri

HET gesprek van de dag staking op school Haha! ik ga vanavond even het nieuws mee kijken Haha!

Salsa

Haha nee 1040 in het jaaaaar!!!!
Valt dus nog wel mee hé....
Zou daar de fout zitten bij veel mensen. Tong uitsteken

danielle1981

oke 32 uur, dat zou ik ook wel willen werken, hihi, ik werk er 40 en dan nog de nodige extra avonden. goeie oefening voor later. Knipoog
en hoeveel scheelt die 32 uur dan met wat jullie hadden?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:35

Bij ons mochten de bruggertjes niet meedoen. Als ze toch naar buiten waren gesniekt werden ze naar binnen gehaald. Ze mochten uiteindelijk ook gewoon vrij

xXutopiaXx

Er zitten nog niet eens 1040 uren in het jaar... Tong uitsteken

Lies_Miek

Achmeddie_ schreef:
Haha, masterlijk. Nu krijg ik dit over msn. ROFL

Minister van Onderwijs zegt dat het staken van leerlingen geen enkele invloed zal hebben op zijn voorstel van de 1040-uren norm. Er wordt nu een tweede staking gepland voor maandag 26 november rond 11 uur (kleine pauze). Wij van het LAKS rekenen op jullie steun. Stuur dit door naar IEDEREEN in je lijst en zorg ervoor dat heel Nederland eraan mee doet

Heb ik ook al 5 keer gekregen

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:36

mel_shet schreef:
Achmeddie_ schreef:

*pakt rooster *

Jaar

Huilen van het lachen

Nou nou, Denken ze nou écht dat al die nette mensen.. gaan luisteren na een paar histerische kinderen? Huilen van het lachen
Voer die uren toch in, en als je er last van hebt, kom dat uur niet op school. Vork

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:36

xXutopiaXx schreef:
Er zitten nog niet eens 1040 uren in het jaar... Tong uitsteken

Blijf tellen dan Nagelbijten / Gniffelen