zit je in de trein.. springt er iemand voor..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: zit je doodnormaal in de trein.. springt er iemand voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:17

jeetje dat is heel erg heftig Joy.. Verdrietig
goed dat je het hier plaatst, maar lijkt me voor jou ook moeilijk om de reacties hier te lezen.

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:18

Wat erg zeg.. Bloos!

Veel sterkte!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:19

Jeetje Joy, wat afschuwelijk Ach gut

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:21

Heb wel eventjes zitten te twijfelen of ik nou wel of niet zou schrijven, het is mijn topic niet en ik weet dat het heftig over kan komen. Heb besloten het toch maar wel te doen omdat het een beeld geeft over 'de andere kant van het verhaal'.
En het lezen van de reacties kost me moeite, maar inmiddels is het voor mij ook lang genoeg geleden om er redelijk moeiteloos over te kúnnen schrijven. En ik hoop dat iemand anders misschien iets aan dit verhaal heeft. Dank voor jullie reacties in elk geval.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:21

Een jaar of 12 geleden kwam een vriendin lijkbleek op school... Die zat in de trein en een springer sprong iets te laat, tegen het raam waar zij zat...

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 22:30

joy76 schreef:
Heb wel eventjes zitten te twijfelen of ik nou wel of niet zou schrijven, het is mijn topic niet en ik weet dat het heftig over kan komen. Heb besloten het toch maar wel te doen omdat het een beeld geeft over 'de andere kant van het verhaal'.
En het lezen van de reacties kost me moeite, maar inmiddels is het voor mij ook lang genoeg geleden om er redelijk moeiteloos over te kúnnen schrijven. En ik hoop dat iemand anders misschien iets aan dit verhaal heeft. Dank voor jullie reacties in elk geval.

Ja goed dat je het even hebt geschreven, ook voor nabestaanden zullen zulke dingen eerste instantie onverklaarbaar zijn.. en hoe die mensen zich moeten voelen kan ik me niet voorstellen..

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:32

Ilja000 schreef:
Een jaar of 12 geleden kwam een vriendin lijkbleek op school... Die zat in de trein en een springer sprong iets te laat, tegen het raam waar zij zat...

hoe is dat afgelopen?

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:39

Tussen Enschede en Hengelo is toen ook die moeder van dat dode meisje, voor de trein gesprongen. Die trein moest ik eigenlijk pakken. Maar hij kwam nooit aan, de moeder was er al voor gesprongen. Ik mompelde toen al van zeker weer 1 die het niet zit zitten, "er is een aanrijding geweest tussen Hengelo en Enschede, geen treinverkeer mogelijk" luidde het door de speakers van het station. Nou codetaal voor er is iemand voor de trein gesprongen, en voila ik had gelijk.

Heb het zelf nooit meegemaakt, maar het zou me echt lang bijblijven! Het scheelt als het donker is, je niet veel ziet, maar in het daglicht? Brrr.

Er zijn trouwens praatgroepen voor conducteuren he! Want volgens mij krijgt elke conducteur wel eens in zijn loopbaan, iemand voor de trein. Mensen die zelfmoord plegen in het bijzijn zijn van andere mensen zijn egoistisch? Tuurlijk, maar dat kan iemand die voor de trein gaat staan, niet meer schelen! Die wil maar 1 ding, en dat is dood! Boos!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:46

niet met een trein wel dat iemand hier in Groningen vlakbij mijn ouders die liepen er heel dicht bij iemand van de martini toren af was gesprongen ze hoorden een hele harde doffe klap en toen ze achterom keken en die richting op liepen zagen ze een man liggen en die lag ook helemaal uitelkaar en het goorste was dat er gelijk al meeuwen bij zaten aan zijn hersenen te eten Boos!

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:48

Voor zulke mensen heb ik dus absoluut geen respect. Als je zelfmoord wilt plegen, oké, maar bezorg anderen dan geen (levenslang) trauma he. Sommigen gaan nu beginnen over 'niet goed meer zijn in uw hoofd' enzovoort, maar zo egoïstisch kan een mens nu toch ook niet zijn?

Sterkte voor iedereen die ooit al zoiets meegemaakt heeft, en vooral voor diegenen die de 'resten' van de springer of de actie zelf gezien hebben. Ach gut

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:49

Ik heb het een jaar of 15 geleden meegemaakt en kan het me nog goed herinneren. De trein stond opeens stil en we hadden verder niets gemerkt.
Er werd na een tijdje omgeroepen dat we een aanrijding hadden gehad en toen een klasgenoot van me uit het raam keek zag hij een arm liggen. Ik nog met m'n domme kop gaan kijken omdat ik het niet geloofde maar het was toch echt zo.
Dat beeld heeft lang op m'n netvlies gestaan.

Kan me verder nog herinneren dat het een eeuwigheid duurde voor we weer konden vertrekken omdat ze die persoon eerst bij elkaar moesten zoeken.

Sterkte met het verwerken ervan kan me voorstellen dat het flink is aangekomen.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:53

Vreselijk, ik heb het zelf nooit mee gemaakt, maar ik hoop dat ik het ook nooit hoef mee te maken.
Sterkte!! En joy ook veel sterkte!!

Ilja: Vreselijk zeg, dat beeld zou je eindeloos voor je zien

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:55

Leonie schreef:
Voor zulke mensen heb ik dus absoluut geen respect. Als je zelfmoord wilt plegen, oké, maar bezorg anderen dan geen (levenslang) trauma he. Sommigen gaan nu beginnen over 'niet goed meer zijn in uw hoofd' enzovoort, maar zo egoïstisch kan een mens nu toch ook niet zijn?

Tsja, ik schreef al eerder dat je anderen geen (levenslang) trauma moet bezorgen. Maar ik vind wel dat je wat kort door de bocht gaat. Of er wat gemakkelijk over denkt. Ook ik kan alleen maar raden wat er in iemands hoofd omgaat op het moment dat hij of zei tot zo'n beslissing komt. Niet alleen ik, maar ook anderen hebben in dit topic geprobeerd uit te leggen dat er in elk geval van 'normaal nadenken en functioneren' op zo'n moment in de meeste gevallen geen sprake is. Persoonlijk lijkt het me afschuwelijk om in het leven nog maar één uitweg te zien, en dan zeker op zo'n manier.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:57

Ik heb het gelukkig noooit zelf mee gemaakt, maar het is wel iets waar ik altijd bang voor ben... Lijkt me echt vreselijk, en wil het echt niet meemaken...

Meestal wordt het idd omgeroepen als 'aanrijding' dan weet je wel hoelaat het is... Maar wat ik laatst las op Leiden Centraal:
"Vertraging vanwege een aanrijding met een persoon". Toen ging er ook wel een kronkel door mijn buik... Brrr... Overigens vind ik dat alles behalve 'netjes' om dat zo op de omroep borden te zetten... Een aanrijding is toch voldoende zou je denken...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:58

Laura_ schreef:
Ilja000 schreef:

hoe is dat afgelopen?

De springer leefde en is richting ziekenhuis afgevoerd en vriendin heeft er nog een tijd slecht van geslapen...

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:59

Wow.. Dat heb ik nooit mee gemaakt nee.. En hoop het ook nooit mee te maken!!
Sterkte!!!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:00

Heb ooit nog iets mals meegemaakt. Sta ik op het perron op de trein te wachten, springt er een vent voor de trein. Maar niet daar waar de trein het perron binnen rijdt, nee, daar waar de trein bijna stil staat :-s. Dus man leefde nog, terwijl zijn onderbeen stukkie verderop lag, bijna iedereen op het perron misselijk van ellende, machinist en conducteur overstuur, treinpassasiers van slag etc. Hoe verzint iemand het om, als ie toch al kiest om te springen, dat daar te doen waar de trein bijna stil staat?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:09

BounceBabe schreef:
Tussen Enschede en Hengelo is toen ook die moeder van dat dode meisje, voor de trein gesprongen. Die trein moest ik eigenlijk pakken. Maar hij kwam nooit aan, de moeder was er al voor gesprongen. Ik mompelde toen al van zeker weer 1 die het niet zit zitten, "er is een aanrijding geweest tussen Hengelo en Enschede, geen treinverkeer mogelijk" luidde het door de speakers van het station. Nou codetaal voor er is iemand voor de trein gesprongen, en voila ik had gelijk.

Heb het zelf nooit meegemaakt, maar het zou me echt lang bijblijven! Het scheelt als het donker is, je niet veel ziet, maar in het daglicht? Brrr.

Er zijn trouwens praatgroepen voor conducteuren he! Want volgens mij krijgt elke conducteur wel eens in zijn loopbaan, iemand voor de trein. Mensen die zelfmoord plegen in het bijzijn zijn van andere mensen zijn egoistisch? Tuurlijk, maar dat kan iemand die voor de trein gaat staan, niet meer schelen! Die wil maar 1 ding, en dat is dood! Boos!

Geloof het ook. Misschien weten mensen het niet. Maar conducteuren zijn de eerste die moeten gaan kijken of het echt iemand was, want de machinist heeft het soort van zien gebeuren en kan al in shock zijn. Weet niet precies hoe het zit, maar mn vader werkt bij de treinen.

Lijkt me ontzettend naar om mee te maken. Bah.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 23:20

Nagini schreef:
Geloof het ook. Misschien weten mensen het niet. Maar conducteuren zijn de eerste die moeten gaan kijken of het echt iemand was, want de machinist heeft het soort van zien gebeuren en kan al in shock zijn. Weet niet precies hoe het zit, maar mn vader werkt bij de treinen.

Lijkt me ontzettend naar om mee te maken. Bah.

Ja dat klopt indd,, bij ons gingen ze samen, de conducteur en de machinist.. ze waren dnek ik allebei al zo overstuur dat ze dit niet alleen wilden doen. oveirgens was hun al wel bekend dat het een persoon was, ze moesten polshoogte gaan nemen of deze persoon nog in leven was :S en ja ze zagen er erg beroerd uit toen ze door de trein liepen, lijkbleek, en elke keer als ze iets omriepen om ons op d ehoogte te houden kon je de verslagenheid in hun stem horen. ze kwamen soms niet eens uit hun woord Verdrietig we hadden echt zo erg met ze te doen.. We hebben de conducteur dus ook nog persoonlijk sterkte gewenst toe we uiteindelijk bij ons station de trein verlieten..

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:39

echt super erg vind ik het voor de mensen die het meemaken. dit is gewoon in hun leven gegrift en blijven het dagelijks in hun gedachten meedragen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:46

Joy, wat ontzettend dapper dat je je verhaal hier vertelt. En wat ontzettend dapper en respectvol dat je moeder contact heeft opgenomen met de NS en zich zorgen maakte om de machinist, terwijl ze zoveel verdriet had om het verlies dat ze met zich mee moest dragen. Heel erg indrukwekkend. Sterkte, ook al is het zo lang geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:55

TouchAndGo schreef:
Verschrikkelijk is dat Ach gut

Mijn moeder is begrafenis ondernemer dit ziet ook vaak genoeg van deze dingen. Wat zij der dan ook over verteld. Die hulpverleners zijn er vaak ook helemaal kapot van. Zo'n politie/brandweerman moet dan gewoon een persoon van het spoor af zien te plukken over een stuk van wie weet hoeveel meter. Ik vind het wel egoistisch van zo'n persoon. Hang jezelf dan ergens op. Maar je hebt er op deze manier zoveel mensen mee. De machinist,hulpverleners,passagiers etc

Triest

Ik vind dit persoonlijk een heel kwetsende opmerking ("Hang jezelf dan ergens op.") Alsof de ene manier van jezelf doden 'minder' erg is dan de andere... Bij zelfmoord zijn er altijd meerdere mensen 'gedupeerd'... ongeacht welke manier gekozen wordt.. wat mij betreft is er geen 'minder erge' manier om jezelf van het leven te beroven... Het blijft een vreselijke daad, zowel voor degene die het doet, als alle dierbaren en omstanders...

TS, en indirect alle mensen die zoiets of vergelijkbaar hebben meegemaakt. Heel veel sterkte...

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:03

BounceBabe schreef:

dus dat was er, ik stond eerst 3 kwartier stil voor station hengelo.. om vervolgens op hengelo te komen waar werd omgeroepen dat er geen treinen meer reden..
was ik net 5 min met een andere trein weg.. kreeg ik smsje dat er een aanrijding was geweest
nooit bij nagedacht dat het dus iemand was geweest ipv een andere trein (er waren sein en wissel storingen teon op dat moment)
dus ik had gewoon in die trein kunnen zitten (ik zou eerst die trein nemen)

@ ts..
jeetje, ik heb het zelf nog nooit meegemaakt.. maar lijkt me zeker geen pretje.. je hoort het tegenwoordig zo vaak.. Ach gut

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:09

Maya schreef:
TouchAndGo schreef:
Verschrikkelijk is dat Ach gut

Mijn moeder is begrafenis ondernemer dit ziet ook vaak genoeg van deze dingen. Wat zij der dan ook over verteld. Die hulpverleners zijn er vaak ook helemaal kapot van. Zo'n politie/brandweerman moet dan gewoon een persoon van het spoor af zien te plukken over een stuk van wie weet hoeveel meter. Ik vind het wel egoistisch van zo'n persoon. Hang jezelf dan ergens op. Maar je hebt er op deze manier zoveel mensen mee. De machinist,hulpverleners,passagiers etc

Triest

Ik vind dit persoonlijk een heel kwetsende opmerking ("Hang jezelf dan ergens op.") Alsof de ene manier van jezelf doden 'minder' erg is dan de andere... Bij zelfmoord zijn er altijd meerdere mensen 'gedupeerd'... ongeacht welke manier gekozen wordt.. wat mij betreft is er geen 'minder erge' manier om jezelf van het leven te beroven... Het blijft een vreselijke daad, zowel voor degene die het doet, als alle dierbaren en omstanders...

TS, en indirect alle mensen die zoiets of vergelijkbaar hebben meegemaakt. Heel veel sterkte...
Ik vind de opmerking van TouchAndGo ook aardig ondoordacht.
Vriendin van me heeft haar vader teruggevonden nadat hij zich had opgehangen en dat maakt bij een familie-lid natuurlijk nog veel meer kapot dan bij een buitenstaander.
Daarbij zitten mensen die zelfmoord plegen er zo doorheen dat ze geen uitweg meer zien. Dan kun je ook niet meer nadenken over de gevolgen die dit voor anderen heeft.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:17

Ik zat ook in diezelfde trein van 8 over 5...
k ut was dat ik zat ook voor in de trein.
Ik voelde ook die hobbel en wij zeiden ook zal wel takken zijn of iets anders...
En de mensen achter ons voelden het al niet meer.
echt heel raar.
Ik had nog even uit het raampje gekeken en kon het bloed aan de deur zien zitten...
Ik was meteen misselijk en stil.
Ik wist echt niet wat ik moest doen.

De machinist heeft nog tegen ons gezecht dat het een vrouw was die met een capuchon op, hoofd naar beneden en armen weid stond te wachten....