goed dat je het hier plaatst, maar lijkt me voor jou ook moeilijk om de reacties hier te lezen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
joy76 schreef:Heb wel eventjes zitten te twijfelen of ik nou wel of niet zou schrijven, het is mijn topic niet en ik weet dat het heftig over kan komen. Heb besloten het toch maar wel te doen omdat het een beeld geeft over 'de andere kant van het verhaal'.
En het lezen van de reacties kost me moeite, maar inmiddels is het voor mij ook lang genoeg geleden om er redelijk moeiteloos over te kúnnen schrijven. En ik hoop dat iemand anders misschien iets aan dit verhaal heeft. Dank voor jullie reacties in elk geval.
Ilja000 schreef:Een jaar of 12 geleden kwam een vriendin lijkbleek op school... Die zat in de trein en een springer sprong iets te laat, tegen het raam waar zij zat...
Leonie schreef:Voor zulke mensen heb ik dus absoluut geen respect. Als je zelfmoord wilt plegen, oké, maar bezorg anderen dan geen (levenslang) trauma he. Sommigen gaan nu beginnen over 'niet goed meer zijn in uw hoofd' enzovoort, maar zo egoïstisch kan een mens nu toch ook niet zijn?
Laura_ schreef:Ilja000 schreef:Een jaar of 12 geleden kwam een vriendin lijkbleek op school... Die zat in de trein en een springer sprong iets te laat, tegen het raam waar zij zat...
hoe is dat afgelopen?
BounceBabe schreef:Tussen Enschede en Hengelo is toen ook die moeder van dat dode meisje, voor de trein gesprongen. Die trein moest ik eigenlijk pakken. Maar hij kwam nooit aan, de moeder was er al voor gesprongen. Ik mompelde toen al van zeker weer 1 die het niet zit zitten, "er is een aanrijding geweest tussen Hengelo en Enschede, geen treinverkeer mogelijk" luidde het door de speakers van het station. Nou codetaal voor er is iemand voor de trein gesprongen, en voila ik had gelijk.
Heb het zelf nooit meegemaakt, maar het zou me echt lang bijblijven! Het scheelt als het donker is, je niet veel ziet, maar in het daglicht? Brrr.
Er zijn trouwens praatgroepen voor conducteuren he! Want volgens mij krijgt elke conducteur wel eens in zijn loopbaan, iemand voor de trein. Mensen die zelfmoord plegen in het bijzijn zijn van andere mensen zijn egoistisch? Tuurlijk, maar dat kan iemand die voor de trein gaat staan, niet meer schelen! Die wil maar 1 ding, en dat is dood!
Nagini schreef:Geloof het ook. Misschien weten mensen het niet. Maar conducteuren zijn de eerste die moeten gaan kijken of het echt iemand was, want de machinist heeft het soort van zien gebeuren en kan al in shock zijn. Weet niet precies hoe het zit, maar mn vader werkt bij de treinen.
Lijkt me ontzettend naar om mee te maken. Bah.
TouchAndGo schreef:Verschrikkelijk is dat![]()
Mijn moeder is begrafenis ondernemer dit ziet ook vaak genoeg van deze dingen. Wat zij der dan ook over verteld. Die hulpverleners zijn er vaak ook helemaal kapot van. Zo'n politie/brandweerman moet dan gewoon een persoon van het spoor af zien te plukken over een stuk van wie weet hoeveel meter. Ik vind het wel egoistisch van zo'n persoon. Hang jezelf dan ergens op. Maar je hebt er op deze manier zoveel mensen mee. De machinist,hulpverleners,passagiers etc
Triest
BounceBabe schreef:Tussen Enschede en Hengelo is toen ook die moeder van dat dode meisje, voor de trein gesprongen. Die trein moest ik eigenlijk pakken. Maar hij kwam nooit aan, de moeder was er al voor gesprongen. Ik mompelde toen al van zeker weer 1 die het niet zit zitten, "er is een aanrijding geweest tussen Hengelo en Enschede, geen treinverkeer mogelijk" luidde het door de speakers van het station. Nou codetaal voor er is iemand voor de trein gesprongen, en voila ik had gelijk.
Maya schreef:Ik vind de opmerking van TouchAndGo ook aardig ondoordacht.TouchAndGo schreef:Verschrikkelijk is dat![]()
Mijn moeder is begrafenis ondernemer dit ziet ook vaak genoeg van deze dingen. Wat zij der dan ook over verteld. Die hulpverleners zijn er vaak ook helemaal kapot van. Zo'n politie/brandweerman moet dan gewoon een persoon van het spoor af zien te plukken over een stuk van wie weet hoeveel meter. Ik vind het wel egoistisch van zo'n persoon. Hang jezelf dan ergens op. Maar je hebt er op deze manier zoveel mensen mee. De machinist,hulpverleners,passagiers etc
Triest
Ik vind dit persoonlijk een heel kwetsende opmerking ("Hang jezelf dan ergens op.") Alsof de ene manier van jezelf doden 'minder' erg is dan de andere... Bij zelfmoord zijn er altijd meerdere mensen 'gedupeerd'... ongeacht welke manier gekozen wordt.. wat mij betreft is er geen 'minder erge' manier om jezelf van het leven te beroven... Het blijft een vreselijke daad, zowel voor degene die het doet, als alle dierbaren en omstanders...
TS, en indirect alle mensen die zoiets of vergelijkbaar hebben meegemaakt. Heel veel sterkte...