Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rode_tomaat

Re: Staking in het Noorden door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:05

fury_berber schreef:
1040 uren was bij mij normaal hoor (ook school in Groningen).

De school die de staking voornamelijk georganiseerd hebben (nouja, de leerlingen dan) was het Augustines College.
Maar als de leerlingen het iets handiger hadden aangepakt hadden ze de leraren ook achter zich gehad, heb ik gehoord.

Edit; bericht op RTV Noord.nl;
Afbeelding
GRONINGEN - Een staking van leerlingen van het Augustinuscollege in Groningen is donderdag uit de hand gelopen. Op de Grote Markt in de stad werd een groot vuur ontstoken, waar zich honderden leerlingen omheen verzamelden. Tien leerlingen zijn aangehouden.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=69711

Hee,
ik zit opt ac,
heb dr dus veel van meegekregen,
heb zelf niet meegelopen..

Groetjss

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:16

malie schreef:
hahah echt zeer triets vind ik die mensen, sorry hoor gaan ze staken omdat ze meer naar school moeten?? wees blijd at je naar school kan/mag......

Ik respecteer je mening maar vind het wel een beetje kort door de bocht hoor..

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:19

Bij ons op school niets van gemerkt. In Leeuwarden op een paar scholen wel!. Ze moeten het eens flikken, ik zit al lang genoeg op school! Vork

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:21

malie schreef:
hahah echt zeer triets vind ik die mensen, sorry hoor gaan ze staken omdat ze meer naar school moeten?? wees blijd at je naar school kan/mag......

Dat zijn de meningen waar ik me dus boos om kan maken. Veel mensen van buitenaf, hebben geen fláuw idee wat er binnen een school gaande is.
Het gaat ons er niet om dat we minder naar school moeten, maar dat (als we die uren moeten maken) ze tenminste nuttig worden besteed.

En volgens mij is die regeling al ingegaan, maar niet elke school doet dat. Onze school heeft afgelopen jaar een flinke boete opgelopen, waardoor het allemaal extra streng is.

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:23

Omg .. nog langere schooldagen

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:23

Omg .. nog langere schooldagen

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:02

Jaduuh schreef:
malie schreef:

Dat zijn de meningen waar ik me dus boos om kan maken. Veel mensen van buitenaf, hebben geen fláuw idee wat er binnen een school gaande is.
Het gaat ons er niet om dat we minder naar school moeten, maar dat (als we die uren moeten maken) ze tenminste nuttig worden besteed.

En volgens mij is die regeling al ingegaan, maar niet elke school doet dat. Onze school heeft afgelopen jaar een flinke boete opgelopen, waardoor het allemaal extra streng is.

Ons is ook uitgelegd dat als een school niet aan de verplichte uren komt, ze minder subsidie krijgen en dus de buitenschoolse activiteiten nieuwe spullen etc. niet bekostigd kunnen worden.. een gevolg hierop zou dan weer kunnen zijn dat een school meer schoolgeld gaat vragen, waar dan weer ouders over gaan staken & zo gaan we het rondje rond Clown

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:06

Pfff, nog meer uren?
Ik heb ook nog een leven.
Jammer dat ik niet mee kon lopen.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:07

Ja, we gaan inderdaad gewoon het rondje rond.

Er is een tekort aan geld in het onderwijs, dus een tekort aan leraren (want de lonen zijn lager). Hierdoor neemt een school niet altijd de beste leraren aan (of soms zelfs mensen die niet eens echt leraar zijn). Vervolgens vindt de overheid/de maatschappij (?) dat we niet genoeg leren op school, willen ze meer uren. Vergeten ze even dat de school die extra uren niet kan opvullen omdat ze niet genoeg geld hebben om de leraren er ook nog salaris voor te geven.

De leraren vinden het lesgeven al minder leuk worden, weinig variatie, weinig vrijheid, veel dingen die vast staan.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:08

Ja ik heb het gister op tv gezien.Ik was donderdag nog wel in Groningen(umcg) en ik heb er helemaal niks van meegekregen. Na wat ik heb gehoord vind ik wel dat ze recht hebben om te staken.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:11

Je merkte er buiten de grote markt ook helemaal niets van, behalve dan toen de hele groep richting grote markt ging. *LOL*

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:14

Jaduuh schreef:

Er is een tekort aan geld in het onderwijs, dus een tekort aan leraren (want de lonen zijn lager). Hierdoor neemt een school niet altijd de beste leraren aan (of soms zelfs mensen die niet eens echt leraar zijn). Vervolgens vindt de overheid/de maatschappij (?) dat we niet genoeg leren op school, willen ze meer uren. Vergeten ze even dat de school die extra uren niet kan opvullen omdat ze niet genoeg geld hebben om de leraren er ook nog salaris voor te geven.

De leraren vinden het lesgeven al minder leuk worden, weinig variatie, weinig vrijheid, veel dingen die vast staan.

& daarom vind ik sommige reacties hier zooo kort door de bocht, ze zien helemaal niet de gevolgen van zulke dingen in..

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:17

Zqw39 schreef:
Ja ik heb het gister op tv gezien.Ik was donderdag nog wel in Groningen(umcg) en ik heb er helemaal niks van meegekregen. Na wat ik heb gehoord vind ik wel dat ze recht hebben om te staken.

Ik was gister ook nog naar school geweest in Groningen, maar heb niks gemerkt.
Ik ben blij dat ik nu HBO doe. Ik heb een voltijd opleiding en ik hoef maar twee ochtenden in de week naar school (jaar 2)
Ik vond de dagen op het middelbaar onderwijs lang en nu gaan ze ze nog langer maken? Dan is er straks helemaal geen vrije tijd meer over voor buitenschoolse dingen. Waar gaat dit heen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:18

Larissa_ schreef:
Jaduuh schreef:

& daarom vind ik sommige reacties hier zooo kort door de bocht, ze zien helemaal niet de gevolgen van zulke dingen in..

En dus worden wij in lokalen gestopt, met 1 persoon, die geen enkel vak beheerst als leraar zijnde. Waar je niets aan kunt vragen. Wat heb je hier dan aan? Hierdoor worden we echt niet slimmer, maken we echt niet meer nuttige uren en stijgen de slagingspercentages niet.

Kwaliteit i.p.v. Kwantiteit

Ik blijf erbij, dat is de beste slogan die ik gezien heb. Ja

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:21

Wij hadden in de proefwerkweek 2 studie uren, nou met een klas die zit de schreeuwen en een leraar die de bepaalde vakken niet beheerst hadden we er dus geen reet aan .. Clown

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:29

Ik ken een eerstejaars op de middelbare. brugger klinkt zo gemeen Clown Die drie keer in de week van half 9 tot 4 uur naar school moet. Waar gaat het dan heen met je buitenschoolse leven.

Hoe pakken ze het op het AC aan met het tekort aan lesuren dan? Ik krijg nu toetsuren. Uren waarin je toetsen en huiswerk kan maken. Clown
Laatst bijgewerkt door Zqw39 op 16-11-07 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:32

Ik heb helemaal niks meegekregen van de hele staking. Ik draai nu ook lange dagen op school, vaak tot 17.20. nu zeg ik ik ben ál om 3 uur vrij terwijl ik daar vorig jaar nog onder liep te puffen. Als scholen blokuren invoeren en dan ook echt nuttige uren maken dan valt dat réuze mee heb ik ondervonden. Je doet veel in lessen, de meeste dan, en je heb na elke les pauze. Stond in ieder geval een artikel in de krant en die zal ik wel even gaan lezen!

In ieder geval zonde dat het zo uit de hand gelopen is want nou is de kans dat mensen serieus genomen worden veel kleiner Nagelbijten / Gniffelen

Citaat:
Toch was het slagingspercentage (op VWO iig) 100%!

Even ongeacht van wie deze post komt... dat slagingspercentage klopt dus niet. Volgens mij was trouwens ook niet iedereen geslaagd...

maar hoe dan ook. Ik doe op dit moment vwo sprint en daar maakten sommigen zich zorgen omdat die school zo'n laag slagingspercentage had. Wat blijkt, de school waarom het in de quote gaat heeft nog een veel lager slagingspercentage. Je mag tot het slagingspercentage namelijk alleen díe mensen rekenen die én geslaagd zijn op hun eindexamen én zonder vertraging door de bovenbouw zijn gegaan.

Dus iedereen die is blijven zitten of gezakt telt niet mee... dus 100% is onmogelijk. De school met een heel hoog slagingspercentage hier ook in de buurt heeft 70% en dat is al bijna niet te evenaren.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:41

Zqw39 schreef:
Ik een eerstejaars op de middelbare. brugger klinkt zo gemeen Clown Die drie keer in de week van half 9 tot 4 uur naar school moet. Waar gaat het dan heen met je buitenschoolse leven.

Niet persoonlijk naar jou gericht, maar eigenlijk tegen iedereen met dit soort reacties geeft, wat vind je belangrijker: een diploma of je buitenschoolse leven?

Ben het er zéker mee eens dat de overheid maar eens wat aan de kwaliteit van het onderwijs moet gaan sleutelen ipv de kwantiteit. Schijnbaar pakt de overheid het probleem liever bij het probleem aan, dan bij de oorzaak.. Rolleyes
Laatst bijgewerkt door Mareska op 16-11-07 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:44

Haha ik krijg een bericht door op msn:
Citaat:
Aan alle middelbare scholieren in groningen

Jullie hebben de afgelopen 2 dagen gestaakt tegen 1040 uur school per jaar
ik ben het hiermee eens
ik ben een leraar op het Zernike

de afgelopen 2 stakingen waren geslaagt.
maar ongeorganiseert

ik stel voor om een rote staking te doen
Op de grote markt op donderdag 29 november

geef dit door !! aan iedereen die je kent die op een middelbare school!

Is georganiseerd niet met een d? Huilen van het lachen
Wat een leraar..

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:45

Mareska schreef:
Zqw39 schreef:
Ik een eerstejaars op de middelbare. brugger klinkt zo gemeen Clown Die drie keer in de week van half 9 tot 4 uur naar school moet. Waar gaat het dan heen met je buitenschoolse leven.

Niet persoonlijk naar jou gericht, maar eigenlijk tegen iedereen met dit soort reacties geeft, wat vind je belangrijker: een diploma of je buitenschoolse leven?

Ben het er zéker mee eens dat de overheid maar eens wat aan de kwaliteit van het onderwijs moet gaan sleutelen ipv de kwantiteit. Schijnbaar pakt de overheid het probleem liever bij het probleem aan, dan bij de oorzaak.. Rolleyes

Als je 24/7 (grof gezegd) naar school moet en geen buitenschoolse activiteiten meer kan doen, dan gaat dat uiteindelijk wel ten koste van het concentratievermogen en uiteindelijk dus ook van de resultaten. Naar mijn idee werkt het dan averechts (sorry, ik weet niet precies hoe je het schrijft).

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:48

Meryl_S schreef:
Haha ik krijg een bericht door op msn:
Citaat:
Aan alle middelbare scholieren in groningen

Jullie hebben de afgelopen 2 dagen gestaakt tegen 1040 uur school per jaar
ik ben het hiermee eens
ik ben een leraar op het Zernike

de afgelopen 2 stakingen waren geslaagt.
maar ongeorganiseert

ik stel voor om een rote staking te doen
Op de grote markt op donderdag 29 november

geef dit door !! aan iedereen die je kent die op een middelbare school!

Is georganiseerd niet met een d? Huilen van het lachen
Wat een leraar..

Yep Knipoog En de g zit ook niet in `t Kofschip, hè Tong uitsteken

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:48

Meryl, de 29e gaan de leraren bij ons op school staken. Of is in ieder geval de bedoeling. Ja

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:49

Klopt, ik ben benieuwd hoe ze dat met lessen doen...

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:50

Jaduuh schreef:
Meryl, de 29e gaan de leraren bij ons op school staken. Of is in ieder geval de bedoeling. Ja

Klopt, dan is er door enkele vakbonden een leraren staking gepland Knipoog

Van 1 docent weet ik bijna zeker dat die meedoet Haha!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:51

Meryl_S schreef:
Klopt, ik ben benieuwd hoe ze dat met lessen doen...

Als ze slim zijn, dan zorgen ze gewoon dat iedereen op school is en dán met alle scholen die staken. Een georganiseerde staking/demonstratie te houden. Maja, we gaan 't wel zien/horen.