Is er zoiets als "minderbedeelde mensen met een paard"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Is er zoiets als "minderbedeelde mensen met een paard"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:10

Noah2006 schreef:
Maar als je fulltime werkt zijn er zat banen waar je meer verdient dan 700 euro per maand en daar kan je prima een paard van onderhouden. Met het salaris wat ik nu heb, doe ik het ook en dat lukt prima. Dan heb ik ook nog een fikse huur die ik alleen betaal, want ik woon niet samen. Dus ik denk als je een partner hebt is het prima te realiseren een paard.

ja idd als je zelf er voor op wil offeren wel ja
ik wil dat dus niet....ik ben al blij dat ik alles kan betalen...ik verdien ook teveel zodat ik nergens maar dan ook nergens toeslag voor krijg..en iemand die 100 euries minder als mij pakt (per jaar!) krijgt het wel Clown
ik zal vraag en antwoord alvast geven:
andere baan zoeken? ja ben ik al mee bezig! voor meer loon zelfs..
en that's also a point to me....daarom steekt het zo...ik werk bloedjehard voor.....weinig...
en een ander houd alleen zijn handje op..

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:11

Als iemand een uitkering heeft en toch een paard, zou ik daar heel raar van staan te kijken: een paard hebben is gewoon een luxe artikel en hoeft toch niet opgehoest te worden door de maatschappij?

Daar gaat dit topic toch over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:12

En een ander werkt bloedje hart terwijl hij ziek is, gaat minder werken omdat fulltime niet meer kan en is volgens de maatschappij een aansteller dus geen uitkering...dat kan ook nog Ja

Ruilen? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:12

Het topic gaat over minderbedeelde, zijn dat alleen maar mensen met een uitkering? Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:13

als je even terug leest weet je waar het over gaat natasja50. dan zie je gelijk andere voorbeelden.

@naadje24: wat wil je dan dat we zeggen nu? ja inderdaad, jij bent echt zielig. nogmaals mijn aanbod: ik wil best met je ruilen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:16

natasja50 schreef:
Als iemand een uitkering heeft en toch een paard, zou ik daar heel raar van staan te kijken: een paard hebben is gewoon een luxe artikel en hoeft toch niet opgehoest te worden door de maatschappij?

Daar gaat dit topic toch over?

Opgehoest worden door de overheid, daar moet ik altijd van glimlachen.

Paard is luxe artikel, dat klopt maar je hebt mensen die hun paard op weitje hebben staan en als je rookt en graag stapt in het weekend en een drankje koopt en intree betaald, heb je de prijs van een weitje per maand er al uit. Als je dan ook nog eens geen merkkleding koopt, hou je ook geld over.

Mensen die van hun paard een luxepronkstuk maken en op een dure stal staan, die kunnen dat onmogelijk van een uitkering betalen. Maar een uitkering is een bedrag dat je per maand krijgt en je mag zelf bepalen hoe je dat besteedt, voor sommigen is dat een weitje met paard, eventueel weitje delen met ander en kosten delen. Voor een ander is dat lekker eten, de volgende roken en een wijntje...

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:17

Haha.. tja voor zo'n honger loontje keer ik mijn kont niet Haha!. Ja het is tijdelijk, maar het werk is goed te doen hoor Lachen.
Maar er zijn een hoop arbeisongeschikte mensen die erg graag aan het werk willen maar niet kunnen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:17

ikenindi schreef:
als je even terug leest weet je waar het over gaat natasja50. dan zie je gelijk andere voorbeelden.

@naadje24: wat wil je dan dat we zeggen nu? ja inderdaad, jij bent echt zielig. nogmaals mijn aanbod: ik wil best met je ruilen hoor.

nee dat zeg ik niet, is lezen nou echt zo moeilijk? ik zeg toch ook dat ik het van jullie kant wil bekijken
maar als ik het van een andere kant laat zien dan word ik zielig genoemd maar ik mag niks zeggen over de uitkeringstrekkers want ja dan ben ik ook zielig toch? want daar komt het dan op neer!
bekijk het even van 2 kanten probeer ik ook!! alleen vind ik het jammer dat de theorie op bokt a zegt en de praktijk IRL b...dus wil niet iedereen over 1 kam scheren maar er zijn er genoeg bij die wel bij dat ene stempeltje horen
tja..en dat jij je daardoor aangesproken voelt: maar goed net als wat ik tegen russel zei:
als je persoonlijk wilt worden moet je even via pb komen aangezien ik geen zin heb ik een ow Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:18

Weet je wat ergens nog het vervelende is? Dat er hier een hoop mensen zich minder bedeeld voelen tegenover degene met een laag inkomen en wél een paard..

net wat Russel zegt, de één legt zijn prioriteiten ergens anders dan de ander..mijn inziens niets mis mee..dus waarom al die ophef erover en gezever?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:19

jaa idd roken
Wat kost dat tegenwoordig wel niet per maand?
Als mensen dat wel doen is dat vervelend zo'n verslaving te hebben Lachen
Maar ik denk dat een ander daar best een paard van kan houden Ja

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:19

Noah2006 schreef:
Ik doe nu echt simpel call-center werk en verdien 1200 euro schoon, en dan werk ik ook nog voor een uitzendbureau. Ik vraag me af wat je dan voor werk doet voor 800 euro en daar kies je dan ok zelf voor denk ik. Toen ik ging solliciteren keek ik als eerste naar het salaris Haha!.

ja maar andere weer niet Knipoog
daar is mijn topic een goed voorbeeld van Knipoog
viewtopic.php?f=91&t=856574&hilit=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:20

naadje24 schreef:
Noah2006 schreef:
Maar als je fulltime werkt zijn er zat banen waar je meer verdient dan 700 euro per maand en daar kan je prima een paard van onderhouden. Met het salaris wat ik nu heb, doe ik het ook en dat lukt prima. Dan heb ik ook nog een fikse huur die ik alleen betaal, want ik woon niet samen. Dus ik denk als je een partner hebt is het prima te realiseren een paard.

ja idd als je zelf er voor op wil offeren wel ja
ik wil dat dus niet....ik ben al blij dat ik alles kan betalen...ik verdien ook teveel zodat ik nergens maar dan ook nergens toeslag voor krijg..en iemand die 100 euries minder als mij pakt (per jaar!) krijgt het wel Clown
ik zal vraag en antwoord alvast geven:
andere baan zoeken? ja ben ik al mee bezig! voor meer loon zelfs..
en that's also a point to me....daarom steekt het zo...ik werk bloedjehard voor.....weinig...
en een ander houd alleen zijn handje op..

Ik denk dat je zelfmedelijden hebt. Alle waar naar zijn geld zeg ik dan maar, ik heb in het verleden veel cursussen gedaan en heb daardoor ook betere banen gekregen. Er zijn mensen met een goed salaris die ook elke dag moeten buffelen en ook vaak zat s'avonds nog. Als je 100 euro per jaar te veel verdiend, dan zou ik idd maar eens een andere werkgever gaan zoeken, kennelijk zijn er toch geen banen zat en zitten er toch een hoop niet onterecht in de uitkering en die hopen ook op betere tijden als hun spaarrekening lees is en ze gelukkig hun paard niet hoeven te verkopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:20

Zal je roken en een paard willen Lachen Lachen plus lastig haar............

ga er maar aanstaan Lachen

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:21

ikenindi schreef:

Ik ken jouw geval ikenindi. En ik vind het leuk voor je dat je je paard nog kunt bekostigen. En dat je haar niet hoeft weg te doen door de situatie waar je ongewild in terecht bent gekomen. Maar iemand die een uitkering heeft en in het bezit is van een paard moet toch ook eventuele extra kosten die dit met zich mee kan brengen: dierenarts kosten, toch kunnen betalen??

Lijkt me dat dat niet kan met een uitkering zonder achterban.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:22

russel schreef:
[
Ik denk dat je zelfmedelijden hebt. Alle waar naar zijn geld zeg ik dan maar, ik heb in het verleden veel cursussen gedaan en heb daardoor ook betere banen gekregen. Er zijn mensen met een goed salaris die ook elke dag moeten buffelen en ook vaak zat s'avonds nog. Als je 100 euro per jaar te veel verdiend, dan zou ik idd maar eens een andere werkgever gaan zoeken, kennelijk zijn er toch geen banen zat en zitten er toch een hoop niet onterecht in de uitkering en die hopen ook op betere tijden als hun spaarrekening lees is en ze gelukkig hun paard niet hoeven te verkopen.

lezen russel..........lezen Slapen
zoals ik al gezegd heb...daar ben ik mee bezig
we zijn niet allemaal studiebollen he?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:22

Oja Naadje, ik kan me jouw reacties heel goed voorstellen hoor, dat het enorm frustrerend kan zijn..maar het is wel een lastig iets dat er achter veel mensen met een uitkering wel degelijk iets schuil gaat waarom zij die ontvangen. Dan is het wel heel kortzichtig zo kwaad te spreken daarover.

Een paard is zeer zeker een luxeartikel..net als een auto, een gsm, internet, meer kleding dan je nodig hebt en die extra paar laarzen die maar in de kast staan omdat iemand die toevallig graag wilde hebben..

Het is vervelend dat je je zo voelt en daar boos over bent, ik hoop ook echt dat je gauw werk zult vinden met wel een normaal inkomen, waar ook jij weer een paardje van kan houden..
Neem niet weg dat de meeste mensen met een laag inkomen gok ik zo een paard kunnen houden doordat zij vele malen ergens goedkoper staan, zonder faciliteiten..of de ander deelt zijn paard weer met iemand om het paard toch aan te kunnen houden etc.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:23

runningkawa schreef:
jaa idd roken

knap als jij van 50 euro per maand een paard kan bekostigen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:23

Naadje, ik werk ook voor dat k..loontje keihard
Sinds 5 jaar hield ik fulltime echt niet meer vol...weg 20 uur, ME-ers zijn aanstellers....
Nu zit ik sinds een paar maanden in de ziektewet, tuinbouw 20 uur kan ik niet meer trekken. Dus ben nu ook uitkeringstrekker....

Dus ik zie het nu van 2 kanten....

Ik hoop dat ze me om willen gaan scholen via het UWV, want zelf betalen kan ik nu niet...owjee, dan verkoop je toch een knol denken er nu veel?
En helaas dat vertik ik nu momenteel...ik ben echt ziek, heb 15 jaar gewerkt dus ook betaald.
20 uur is me al door de neus geboord...dus ben nu wat met de kont tegen de krib en wil ook wel eens wat van die staat...helaas voor de gezonde mensen die nu voor mij moeten gaan betalen...heb ik ook 15 jaar voor andere gedaan, terwijl ik meer dood dan levend thuis kwam...

Zulke kanten van verhalen zijn er ook Lachen

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:25

Hahah oke, nu is het misschien cru gezegd, maar ik vind een goed salaris wel een pre voor ik naar een baan kijk.
Ik ben het ermee eens dat mensen er ziek van worden dat de 1 met laag salaris een paard houdt en je dat zelf niet kan betalen. Maar het gaat er ook om hoe een paard te onderhouden; op een weiland dumpen en een beetje hooi bijvoeren en op een slecht zadel rijden vind ik veel erger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:26

naadje24 schreef:
runningkawa schreef:
jaa idd roken

knap als jij van 50 euro per maand een paard kan bekostigen Clown

Beetje stevige roker zit denk ik al heel snel wat hoger Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:27

Noah2006 schreef:
Hahah oke, nu is het misschien cru gezegd, maar ik vind een goed salaris wel een pre voor ik naar een baan kijk.
Ik ben het ermee eens dat mensen er ziek van worden dat de 1 met laag salaris een paard houdt en je dat zelf niet kan betalen. Maar het gaat er ook om hoe een paard te onderhouden; op een weiland dumpen en een beetje hooi bijvoeren en op een slecht zadel rijden vind ik veel erger!

Wat is er mis met een paard op een wei en hooi voeren?
Al dat fastfood aan brokken is helemaal niet goed hoor Haha!

Ojajoh

Kimberley77 schreef:
Oja Naadje, ik kan me jouw reacties heel goed voorstellen hoor, dat het enorm frustrerend kan zijn..maar het is wel een lastig iets dat er achter veel mensen met een uitkering wel degelijk iets schuil gaat waarom zij die ontvangen. Dan is het wel heel kortzichtig zo kwaad te spreken daarover.

.

nogmaals ..(moet ik het nou nog echt 30 keer herhalen?)
ik probeer & wil het ook van een andere kant bekijken en bij sommige gevallen zie ik het ook en zal je mij niet horen...
maar er blijft een Maar aan het verhaal...
het houd 2 kanten...alleen als je hier op bokt over die ene kant praat dan heb je het gelijk gedaan
want ja de meeste praten hier zoete koek,maar zeggen in de praktijk weer anders Clown

KiWiKo

toevallig ken ik RK al een tijdje......... en deze dame is geen klaploper.

Ik zit nu in een positie dat ik gewoon goed geld verdien, bedrijf loopt gruwelijk goed .... EN mag dus veel belasting betalen.

Ik wou dat al mijn belastingcentjes naar mensen als RK ging......... want potverdrie DAT zijn de mensen waarvoor de uitkeringen ooit "uitgevonden" zijn

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:28

runningkawa schreef:
Noah2006 schreef:

Wat is er mis met een paard op een wei en hooi voeren?
Al dat fastfood aan brokken is helemaal niet goed hoor Haha!

moet ik verplicht verhuizen Clown
hier in N-H is het niet te doen ,je paard in de winter op de wei

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:28

als je de rest van mn post erbij had gelaten had je gezien dat ik jouw zeer zeker begrijp en je frustraties Knipoog