Na het weekeinde proberen te stoppen met roken! Wie doet erm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Born2BCrazy

Re: Na het weekeinde proberen te stoppen met roken! Wie doet erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:31

heb het topic een beetje doorgelezen..

(rook zelf niet)

Maar wil jullie toch een hart onder de riem steken!

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:10

heb gister en vandaag nog niet gerookt. Op school was het nog best wel moeilijk, omdat iedereen je een sigaret aanbied. Maar ik hoef die troep niet meer.
Hoop dat ik het vol kan houden. Ik zou bijvoorbeeld niet 1 of 2 per dag kunnen roken, dan worden het er al snel weer 20.
Gewoon in 1 keer stoppen vind ik toch het beste

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:23

Goed zo!!
Is er al een overzichtje van de stoppers?

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:41

Goed van jullie allemaal zeg!
Ik heb zelf nooit gerookt, gelukkig, dus hoef ik ook niet door de ellende van stoppen heen Haha!
Maar mijn moeder is vijf jaar geleden gestopt na 20 jaar lang een pakje per dag te roken. Het was heel moeilijk maar het is haar gelukt, iedereen kan het! Wat bij haar heel erg geholpen heeft, is het geld dat ze aan sigaretten besteedde opsparen en bewaren voor iets leuks. En een tijdje heeft ze een klein wit potloodje gehad dat ze vast kon houden om mee te spelen als ze op de bank tv zat te kijken. Klinkt heel suf, maar de fysieke verslaving is na een paar dagen weg; het is de psychische verslaving die het langst duurt! Om gewoon iets in je handen te hebben bijvoorbeeld.

Maar misschien is het een tip om het geld dat je uitspaart in een potje te doen, en dan daarvan iets leuks voor jezelf te kopen. In het begin misschien aan het einde van de week, later elke maand, daarna elke twee maanden enz... Niet voor de rest van je leven natuurlijk (anders bespaar je nog niks) maar dan zie je gewoon het resultaat van niet roken en heb je er zelf ook nog plezier van Lachen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:14

malie schreef:
heb gister en vandaag nog niet gerookt. Op school was het nog best wel moeilijk, omdat iedereen je een sigaret aanbied. Maar ik hoef die troep niet meer.
Hoop dat ik het vol kan houden. Ik zou bijvoorbeeld niet 1 of 2 per dag kunnen roken, dan worden het er al snel weer 20.

Misschien kun je ze vertellen over je goede actie..dat ze een beetje rekening met je houden Ach gut
Goed dat je zo volhoudt!

Een overzicht is idd erg handig Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:19

femmefatale1 schreef:
Jeetje wat zijn jullie allemaal triest bezig zeg!

Het is niet moeilijk om te stoppen! Gewoon niks meer kopen en niet meer roken.. en als je nog steeds verlangt naar die sigaret is je stop poging bij voorbaat al mislukt!

Ik stop dan en dan... of eerst nog even je pakje leeg roken.. (wie weet is net die ene sigaret fataal!), bovendien... als je em niet op rookt heb je later een aandenken..!
En het is zonde van die ene sigaret... allemaal excuses om het stoppen uit te stellen..!

Je bent een roker, en doe dat dan ook gewoon,
Of je kan jezelf tot de niet rokers rekenen, en je blijft voortaan van die troep af.. voor de rest van je leven..

En niet gaan tellen hoeveel dagen en hoe goed het wel niet is dat je al zo lang gestopt bent..
Dan vraag je feitelijk om goedkeuring of bevestiging van anderen, maar die doen er helemaal niet toe..!!!

Het is niet knap om er vanaf te blijven, het is veel knapper om doelbewust je lichaam te verzieken..!!

Jij hebt zeker nog nooit een sigaret aangeraakt? Clown

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:31

Born2BCrazy schreef:
malie schreef:

Misschien kun je ze vertellen over je goede actie..dat ze een beetje rekening met je houden Ach gut
Goed dat je zo volhoudt!

Een overzicht is idd erg handig Knipoog

Gelukkig weten de meenste het nu wel, dus bieden ze het niet meer aan. Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:31

Wat een mazzel. Tong uitsteken Bij mij op school weten ze dondersgoed dat ik aan het stoppen ben, maar ze blijven het wel aanbieden. Zij zijn groot en ik is klein!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:32

Nou leuke 'vrienden'/klasgenoten dan Boos!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:33

Ik zei vorige week al tegen een vriendin; "nee ik hoef niet, je weet toch dat ik aan het stoppen ben Zij zijn groot en ik is klein! ".
Zij; "stoppen?! Maar met wie moet ik dan roken?"
Nou eh. In je eentje misschien? Waarom heeft ze überhaupt iemand nodig om samen mee te roken? Clown

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:34

Ja he, ik zou er echt wat van zeggen. Of gewoon aannemen en de sigaret door midden breken Tong uitsteken Verspillen ze hun sigaretten en houden ze er vanzelf wel mee op
hihih

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:32

Ilzjuh schreef:
femmefatale1 schreef:
Jeetje wat zijn jullie allemaal triest bezig zeg!

Het is niet moeilijk om te stoppen! Gewoon niks meer kopen en niet meer roken.. en als je nog steeds verlangt naar die sigaret is je stop poging bij voorbaat al mislukt!

Ik stop dan en dan... of eerst nog even je pakje leeg roken.. (wie weet is net die ene sigaret fataal!), bovendien... als je em niet op rookt heb je later een aandenken..!
En het is zonde van die ene sigaret... allemaal excuses om het stoppen uit te stellen..!

Je bent een roker, en doe dat dan ook gewoon,
Of je kan jezelf tot de niet rokers rekenen, en je blijft voortaan van die troep af.. voor de rest van je leven..

En niet gaan tellen hoeveel dagen en hoe goed het wel niet is dat je al zo lang gestopt bent..
Dan vraag je feitelijk om goedkeuring of bevestiging van anderen, maar die doen er helemaal niet toe..!!!

Het is niet knap om er vanaf te blijven, het is veel knapper om doelbewust je lichaam te verzieken..!!

Jij hebt zeker nog nooit een sigaret aangeraakt? Clown

Heb 17 jaar lang gerookt, pakje per dag!!! En ben nu al bijna 5 jaar een niet-roker!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:34

Men is ook niet aan het stoppen...
Men rookt of men is gestopt!!

Geloof het of niet, ik heb het beste met jullie voor...
En ik weet ook dat sommige weer net zo makkelijk terug vallen, terwijl andere het wel lukt!
Heb zelf 17 jaar lang een pakje per dag gerookt, en nu al bijna 5 jaar een niet roker.. en heb er totaal geen moeite mee gehad, het is alleen je eigen instelling!

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:36

Tsjaa ik ben nu een half jaar gestopt. Het was easy! Ik ben zo superblij dat ik niet meer verslaafd ben! Je moet gewoon anders gaan denken over roken. Ik ben gestopt en heb nooit meer behoefte aan een sigaret gehad. Ik had trouwens het boek van Allen Carr gelezen dat heeft me ook een beetje extra geholpen.

Succes iedereen!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:40

F3mke schreef:
Tsjaa ik ben nu een half jaar gestopt. Het was easy! Ik ben zo superblij dat ik niet meer verslaafd ben! Je moet gewoon anders gaan denken over roken. Ik ben gestopt en heb nooit meer behoefte aan een sigaret gehad. Ik had trouwens het boek van Allen Carr gelezen dat heeft me ook een beetje extra geholpen.

Succes iedereen!

SUPER!!!!!
Dat bedoel ik hier dus... het gaat om je eigen instelling, en dan kost het echt geen moeite!!!
Ook ik ben gestopt door het lezen van dat boek, puur uit nieuwsgierigheid!!
Ik was niet eens van plan te stoppen, ik dacht nl net als al die anderen die een 'poging' doen...
Stoppen met roken is geen poging, dat doe je of dat doe je niet..

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:45

pff toch vind ik het best lastig. Ik denk er vaak aan. Mijn reden dat ik gestopt ben is omdat ik het gewoon vies vind en ik ben constant verkouden. Maar helaas hunker ik er nog wel naar.
Na 2 dagen.....Maar denk dat het gewoon wennen is, om niks in mijn handen te hebben.

edit: ik heb het boek van allen carr ook besteld. Heb hem thuis binnen een week Haha!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:52

malie schreef:
pff toch vind ik het best lastig. Ik denk er vaak aan. Mijn reden dat ik gestopt ben is omdat ik het gewoon vies vind en ik ben constant verkouden. Maar helaas hunker ik er nog wel naar.
Na 2 dagen.....Maar denk dat het gewoon wennen is, om niks in mijn handen te hebben.

edit: ik heb het boek van allen carr ook besteld. Heb hem thuis binnen een week Haha!

Dat is goed om te horen..
Alleen als je het boek leest moet je wel gewoon blijven roken!!
Klinkt heel raar, maar geloof me... komt helemaal goed..

En dat niks in je handen hebben...? Pak een pen of zo...

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:57

maar als het boek pas over een week komt, ga ik niet weer opnieuw beginnen en weer stoppen :S hahah
Ik ga het gewoon lezen, voor extra stimulatie om niet meer te willen roken.

Helaas grijp ik vaak naar de snoep.....inplaats van een pen
Laatst bijgewerkt door malie op 05-11-07 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:57

rook al vanaf me 12 en nu 27. Heb alle 3 me zwangerschappen zonder moeite gestopt met roken> Daarna helaas weer begonnen Scheve mond

ik wil heel graag weer stoppen.. weet ook dat waarom lukte het toen wel?? Toen ik zwangerwas.
Ja omdat ik wist een levend wezentje in me buik had.. Dat was me motie.
Naja dus nu moet ik niet zeiken Clown maar gewoon stoppn!!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:02

Succes iedereen! En mag ik nog even in dit topic voor niet-rokers vermelden: begin niet, dan hoef je ook niet te stoppen. Want het blijkt wel weer hoe moeilijk dat is (voor sommige mensen dan, anders maak ik femmefatale1 weer boos).

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:07

Haha,

Je maakt mij niet boos hoor, en sta volledig achter jullie, alleen al die excuses...... pfffffffff.. ik wordt er gek van..

Overigens ben ik niet de enige die zegt dat stoppen makkelijk is, F3mke zegt precies hetzelfde!!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:10

Ik wil jullie ook allemaal succes wensen!
Ik rook zelf niet maar mijn moeder heeft van haar 16e tot en met haar 48e gerookt en is een maand geleden gestopt. Ze heeft sinds die tijd geen sigaret meer gerookt, dus als je wil kan het wel Lachen

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:30

De titel is mijn inziens al niet overtuigend genoeg..
Je zegt 'na het weekeinde proberen te stoppen met roken!' maar je zou moeten zeggen 'na het weekend stoppen met roken'. Whoosh!

Maar ik wil jullie wel heel veel succes wensen! OK dan! En veel plezier met shoppen van je 'sigaretten-geld', hoe cliché het ook is Haha!

dniejs_xxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:56

ja ik ga ook stoppen met roken.
als mijn sigaretten op zijn.
anders ga ik toch weer zeggen oke nog 1tje dan. want anders liggen ze hier toch maar.

dus na dit weekeind ga ik stoppen Lachen

ik zou eigenlijk voor mijn nichtje gaan stoppen per 2 januari.
naar nu besef ik eigenlijk dat als k een peuk opsteek.
dat t eigenlijk smerig is Clown

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:03

Ga ook meedoen!!! Als mn pakje leeg is, maar heb vanavond een verjaardag, dus dat moet snel zat lukken...Knipoog
Rook opzich niet heel veel, zo'n 3 pakjes per week, maar vraag mezelf de laatste tijd steeds vaker af, waarom eigenlijk.

Wie zijn dr nu eigenlijk allemaal precies aan het stoppen?