Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jasmijn schreef:Wat jasmijn zegt in eigelijk ook wel zo ik ben het helemaal met haar eens !!!Ik kan de redenatie van DC ook niet helemaal volgen![]()
Maar ik ben tegen de doodstraf. Ik vind niet dat wij over leven en dood mogen beslissen, tenzij het je eigen leven betrefd.
Ook niet als de dader die regel wel overtreden heeft.
Wel ben ik voor zware straffen. Echte straffen.
pniekepnak schreef:Als mensen over de hele wereld zelf het recht in handen namen, het recht om mensen te vermoorden die die fout zelf ook gemaakt hebben... Dan blijven er maar bar weinig mensen over!
Daarvoor word je toch niet op de wereld gezet?
runningkawa"]
[quote="pniekepnak schreef:Als mensen over de hele wereld zelf het recht in handen namen, het recht om mensen te vermoorden die die fout zelf ook gemaakt hebben... Dan blijven er maar bar weinig mensen over!
Daarvoor word je toch niet op de wereld gezet?
parouscha schreef:ik vind als je iemand zijn/haar leven ontneemd zelfde wijze hem/haar ook het leven ontnemen!
om welke reden dan ook
Desiree"]
[quote="parouscha schreef:ik vind als je iemand zijn/haar leven ontneemd zelfde wijze hem/haar ook het leven ontnemen!
om welke reden dan ook
Citaat:Maar ik vind dat de veiligheid in de maatschappij voorop moet staan.
youngster schreef:Citaat:Maar ik vind dat de veiligheid in de maatschappij voorop moet staan.
Hier ben ik het volkomen mee eens, en misschien dat een keertje afschrikt dat er iemand de doodstaf krijgt!! Het allemaal zo makelijk, je vermoordt iemand, en je gaat 1 of 2 jaar de bak in!! En waarom, omdat ie zo'n slechte jeugd heeft gehad!!Nou heb geen medelijden hoor!!
Lovely"]
[quote="youngster schreef:Citaat:Maar ik vind dat de veiligheid in de maatschappij voorop moet staan.
Hier ben ik het volkomen mee eens, en
misschien dat een keertje afschrikt dat er iemand de doodstaf krijgt!! Het allemaal zo makelijk, je vermoordt iemand, en je gaat 1 of 2 jaar de bak in!! En waarom, omdat ie zo'n slechte jeugd heeft gehad!!Nou heb geen medelijden hoor!!
Lovely schreef:Wat heeft het voor zin om te discussieren over de doodstraf als er al niet eens kan worden verteld of het wel of geen goede en doelmatige maatregel is? Er kan dus nog niet eens gesteld worden of het de effecten heeft waarvoor het bedoeld zou moeten zijn. Voor het gemak ga ik er maar van uit dat het bestaan van de doodstraf er voor zou moeten zorgen dat criminaliteit beheersbaar blijft.