faye schreef:Ja ik vind het dieptriest als je je 2 of drie jarige al een tik moet verkopen.
En ik vind het dieptriest dat je mij zo durft te beschuldigen alsof ik mijn kind mishandel.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
faye schreef:Ja ik vind het dieptriest als je je 2 of drie jarige al een tik moet verkopen.
faye schreef:Is ook helemaal niet nodig hoor Charaz. Als je gewoon consequent bent heb je je handjes niet nodig. Tenzij je zelf niet stevig in je schoenen staat natuurlijk
faye schreef:Zeg ik dat je je kind mishandelt?
Kanelly schreef:Maar nu vraag ik me nog steeds af, waarom in jou optiek die manier van opvoeden dan zo heftig is?
En waarom zou ik een normaal kind niet kunnen vergelijken met mijn cliënten?
KiWiKo schreef:Gs vooral negeren......... een kind negeren is het beste wat je kan doen........ kom ik als 38 jarige volwassenen achter
faye schreef:Nou Llover, je voelt je blijkbaar nogal aangesproken. Los van het feit dat ik daar mij conclusies uit trek, kan ik je uit de droom helpen, de wereld draait niet om jou
KiWiKo schreef:nee je negeert het kind op dat moment ........... je negeert het kind en wat het wil zeggen
JoanneArnhem schreef:@Kiwiko, ik ben het met je eens dat altijd negeren niets oplost. Als het kind oud genoeg is om te kunnen begrijpen wat hij hem of haar verteld dan kun je de dialoog met ze aangaan. Geen ja/nee spelletje maar goede en duidelijke grenzen. En geen constant genegeer.
Alleen het kindje in kwestie is 13 maanden. Zal die iets van een redelijke dialoog snappen??
Probeer jou gevoel te begrijpen, helaas lukt mij dat niet, maar er wordt hier ook niet gezegd dat ze haar kind dood moet zwijgen of negeren, alleen dat ze het gedrag wat er nu speelt moet negeren.
KiWiKo schreef:nee je negeert het kind op dat moment ........... je negeert het kind en wat het wil zeggen
IlsjePilsje schreef:KiWiKo schreef:nee je negeert het kind op dat moment ........... je negeert het kind en wat het wil zeggen
Je negeert het gedrag van het kind. Als mijn dochter iets doet wat niet mag, dan negeren wij dat gedrag en proberen haar af te leiden met iets anders. Jij ziet negeren waarschijnlijk als net doen of je kind niet bestaat, dit soort negeren wordt niet bedoeld.
Je denkt toch niet dat ik me dan omdraai en niets meer tegen haar zeg. Als mijn dochter bijvoorbeeld aan haar haar trekt, dan negeer ik dat (ik zeg er dus niets over) en vraag bijvoorbeeld aan haar of ze ook op haar vingers kan tellen.
Negatief gedrag van oudere kinderen moet je niet negeren, maar je moet ook niet teveel nadruk leggen op het negatieve gedrag. Het negeren van een kind is het slechtste wat je kunt doen, het negeren van gedrag op oudere leeftijd werkt vaak niet meer. Daarom kan een ouder kind dus wel gestraft worden voor negatief gedrag. Maar dan praat ik in de zin van "strafhoekjes" en "strafminuten" geen tik op de vinger oid.