Veel chronisch zieke bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_1

Re: Veel chronisch zieke bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:05

tienus63 schreef:
Eigenlijk is het te zot voor woorden dat de zieken die duidelijk beperkingen hebben, zich moeten verantwoorden voor hun doen en laten.
Ik zou maar wat graag willen ruilen voor een gezond lijf en leden en het leven en werken wat daar bij hoort.

Doe mij maar een rustige geest dan;)
Eentje die wat vaker blij is en wat meer aankan.
Teken ik voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:08

Ik krijg geen uitkering...ook niet afgekeurd...ben een stommerd die zelf minder is gaan werken omdat ik me volgens artsen aanstelde...maar het toch niet meer vol kon houden...
Iemand gezond die wil ruilen?
Half loon? is leuk hoor Ja
Geen toekomst in leuke opbouwende dingen in je werk...wie wil..eenmaal, andermaal.....

sjips..hoor geen verkocht Lachen

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:08

Oke, want je hoort toch ook wel dat mensen zich om de zoveel tijd moeten laten herkeuren?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:09

Ik ben gewend om me te 'verantwoorden'. Want mensen zien niets en vergeten dan snel.

Maar ik ben ook geen kasplantje. Ik erger me ook rot aan mensen die gelijk roepen dat ik mijn jonge paard moet verkopen omdat ik er een keer afgekletterd ben na een boksalvo.

Toegegeven: ik ben niet meer zo snel als ik vroeger was. En herstellen van een zware kneuzing duurt veel langer met mijn toch al slechte spieren en gewrichten. Maar ik ben in 30 jaar niet van mijn paard gekukeld en de kans dat het weer gebeurd is klein. Ik heb hulp ingeroepen voor Wiz en daar baal ik wel van. Ik zou het zo graag zelf willen doen. Zoals ik Lan ook zelf heb ingereden. Maar dat kan nu eenmaal niet. Maar verkopen is gelijk het andere uiterste. Ik kan nog wel rijden. Ik hoef niet gelijk een paard van 23 dat geen stap meer verkeerd doet.

Ik heb wel uren ingeleverd zodat ik de vrijdagen niet hoef te werken. Die kan ik dan gebruiken om bij te komen zodat ik in het weekend meer kan. Maar het kost me wel geld idd. En geen uitkering voor die uren. Niet eens aan gedacht dat dat kon.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:10

hopla schreef:
Als je kunt paardrijden kun je volgens mij ook pen en papier vasthouden of de telefoonhoorn.

Niet altijd. Tot een jaar geleden kon ik gewoon paardrijden, maar een pen vasthouden... was dat maar zo. Nouwja, vasthouden gaat wel mits het niet te koud is maar schrijven, dat gaat niet meer.

Het is ook absoluut niet zo dat ik niet wil of kan werken. Met goede aanpassingen kan ik makkelijk werken, heb veel afwisseling nodig en moet in beweging blijven. Er is vanalles mogelijk. Maar het probleem ligt niet bij míj, ik wil heel graag werken. Het zijn de werkgevers die mij niet willen aannemen. Iemand die chronisch ziek is is een te groot risicogeval. Ik hoef maar 1 verkeerde beweging te maken, dat kan zelfs al met een simpel licht papiertje aanpakken zijn en ik zit weer een paar dagen thuis.
Ze willen het nieteens proberen Verdrietig . Zelfs via allerlei programma's van cwi en uwv is het nog altijd niet gelukt om aan werk te komen.

Maar dat betekent niet dat ik heel de dag zielig thuis moet gaan zitten. Werk hard om mijn lichaam sterk te krijgen en ik werk hard om voor mezelf te kunnen beginnen. Als niemand mij een kans wil geven dan zorg ik daar wel voor.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:12

runningkawa schreef:
Ik krijg geen uitkering...ook niet afgekeurd...ben een stommerd die zelf minder is gaan werken omdat ik me volgens artsen aanstelde...maar het toch niet meer vol kon houden...
Iemand gezond die wil ruilen?
Half loon? is leuk hoor Ja
Geen toekomst in leuke opbouwende dingen in je werk...wie wil..eenmaal, andermaal.....

sjips..hoor geen verkocht Lachen

En is daar nu helemaal niks meer aan te doen? Dat je weet ik veel je weer moet laten keuren ofzo om te laten zien dat je niet in staat bent om meer te werken.
Werk je nu nog dan?

Sorry als mijn vragen dom of kwetsend oid overkomen, maar ik vind het gewoon niet kunnen dat als je zo ziek bent, je gewoon op een hongerloontje moet gaan leven.
Dit terwijl je al zoveel moet missen in je leven.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:13

IcePrincess schreef:
Maar dat betekent niet dat ik heel de dag zielig thuis moet gaan zitten. Werk hard om mijn lichaam sterk te krijgen en ik werk hard om voor mezelf te kunnen beginnen. Als niemand mij een kans wil geven dan zorg ik daar wel voor.

kijk en dát bedoel ik met doorzettingsvermogen en wíllen. dathet dan nietlukt, is heel vervelend!

Danielle_1

Ik zit in de Wahjong.
Heb geen idee hoe en wanneer ik voor herkeuring langs moet komen.
In dat opzicht wordt je erg slecht op de hoogte gehouden door het uwv.
Wel hoorde ik dat de Wahjong aangepakt gaat worden.
Al maak ik me niet druk,vrees dat ik er niet meer uit ga komen Huilen

Trouwens,paardrijden is voor veel mensen ontspanning en een soort van ontsnapping aan de boze werkelijkheid.
Zelf heb ik een bijrijdster,waar ik superblij mee ben.
Ik ben stapelgek op mijn paard,maar zie haar veel te weinig.
Dit door gebrek aan energie en teveel stress.
Momenteel zit ik in een gigantische herfstdip en moet mezelf echt de deur uitschoppen.
Dus het zijn unieke momenten als ik op stal rondloop.
En nogmaals,wat ben ik blij met mijn BR.
Zonder haar zou mijn meisje veel tekort komen....

Nakisha

Citaat:
Maar nakisha, zonder je aan te willen vallen, geloof ik, weet dat dus niet meer zeker, dat jij eens in een topic zat over hoe je toch het beste in kon spelen op de mensen bij het UWV...en om eerlijk te zijn krijg je mij dan ook niets al sympathisant...ook al weet ik wat het inhoud.
Laat staan mensen die zich er niks bij voor kunnen stellen

Jij hebt duidelijk niet goed gelezen wat ik toen geschreven heb.

Ik schreef dat UWV de neiging heeft (had, de keuring is alweer veranderd) om, zodra ze een lichtpuntje zien, je te pogen aan het werk te zetten, terwijl dat dus heel vaak misgaat. Ze kijken op dat moment meer naar de momentopname in het gesprek dan de algehele problematiek.

Ik heb zelfs al meegemaakt dat ze mijn RAPPORT niet eens goed hadden gelezen... ja, dan kan je ook geen goede uitkomst vaststellen he??

Dus had ik gezegd; ''Bespreek het daar zoals je je voelt op een slechte dag. Houd dat voor ogen''.

Dat zeg ik heel bewust. Ik heb meegemaakt dat een blinde man met zware medische problemen, die zichzelf zonder hulp niet eens kon AANKLEDEN, deels goedgekeurd werd door zijn ontzettend positieve instelling alleen. Die man was ALTIJD positief, ALTIJD look on the bright side of life. Maar hij KON niets...

En wat zegt UWV?? Ga maar lekker werken jong... jij kan nog best.
Schofterig... die arme man is een korte tijd later OVERLEDEN. Hij was er ECHT slecht aan toe.

UWV heeft de neiging een positieve houding soms heel verkeerd uit te leggen. Je moet dus niet het mooier maken dan het is, wees eerlijk over je problemen en handicaps en denk aan hoe je je voelt op slechte dagen.

Niks inspelen; ik lieg niet tegen UWV. Ik weet wel beter. Ik maak het gewoon niet mooier dan het is, omdat dat ernstige consequenties kan hebben. Wees dus duidelijk en geef aan hoe je bent als je je SLECHT voelt.
Als jij alleen je goede dagen benadrukt, kan dat een vertekend beeld geven. Heeft niks met inspelen te maken.

PS - Ik ga nooit alleen naar herkeuringen. Dat is ook niet verantwoord; ik ben dan zo gestressed dat ik nog slechter toon dan normaal. Ik heb dus altijd mijn vader mee, die me door en door kent, om me te helpen en te steunen. Je hoeft dus geen vrees te hebben dat ik ''UWV bespeel''...
Laatst bijgewerkt door Nakisha op 09-10-07 13:19, in het totaal 2 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:15

De door mij genoemde beperkingen bedoel ik de ruimste zin van het woord.

@ RK,

en de andere gedwongen keuzes die je soms moet maken.
Ik was 22 toen ik ernstig ziek werd.
Door mijn ziekte heb ik verstandelijk de beslissing genomen om niet aan kinderen te beginnen.
Ik zou zo graag wat ouder geweest zijn, als ik die ziekte zo nodig moest krijgen.
Huisje, boompje beestje voor elkaar, kinderen.

of: "Ga je wel of niet naar een verjaardag of iets anders?" Leuke avond achter de rug, 3 dagen op apegapen om te herstellen.
of: "Vakantie, hartstikke leuk, maar niet heus, dan heb ik nog net zoveel rust als thuis nodig.
Leuk voor je partner."
of: "Je neefjes en nichtjes willen bij je blijven slapen, hartstikke leuk, maar dodelijk vermoeiend, je hele ritme en regelmaat is verstoord."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:15

Ik werk nu nog 20 uur in de week...athans..zit momenteel in de ziektewet, voor het eerst sinds mijn pfeiffer geef ik eens toe aan mijn lichaam (dit schrijf ik dus voor het eerst op bokt...zo diep zit het gevoel van balen dat je lijf niet doet wat je wilt.)

Maar die ruim 20 uur die ik toen ik heb geleverd kan ik dus niet meer terug halen...kan ze ook nooit meer gaan werken...
Ik zou me dus ook geen raad weten als mijn vriend er niet meer zou zijn...kan mezelf namelijk niet voorzien in mijn levensonderhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:18

tienus...dat is dus ook een van de redenen dat ik geen kinderen wil...
Ben blij zo wat op de rit te zitten.

Nakisha, ik schreef toch al dat ik het niet eens meer wist of jij het geschreven had...maar denk van wel.
Hoe het er toen stond, in de contekst van dat topic...stond het er heel anders dan hier Ja
Ik ben daar toen ook over gevallen...dat terwijl ik heel goed weet wat het inhoud Lachen
Kun je nagaan hoe mensen die dat niet weten dat opvatten Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:19

En ook ik heb geen kinderen. Ik zou ze ook niet kunnen geven wat ik vind dat ze nodig hebben.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:23

Citaat:
Nakisha, ik schreef toch al dat ik het niet eens meer wist of jij het geschreven had...maar denk van wel.
Hoe het er toen stond, in de contekst van dat topic...stond het er heel anders dan hier
Ik ben daar toen ook over gevallen...dat terwijl ik heel goed weet wat het inhoud
Kun je nagaan hoe mensen die dat niet weten dat opvatten

Ik begrijp wat je bedoeld, maar als het er anders stond dan dit, heb ik het gewoon stom geformuleerd.. want ik weet nog dat ik in die reactie ook die man genoemd heb. Dat was voor mij echt schokkend om mee te maken... Ik kan mij niet herinneren dat je in dat topic over woorden van mij was gevallen, maar misschien herinner ik me dat verkeerd... Dus in dat geval mijn excuses, dan ben ik gewoon erg onduidelijk geweest.

En nee, ik heb ook geen kids en geen kinderwens... ik weet zeker dat een kind niet veel aan mij als moeder zou hebben...
Laatst bijgewerkt door Nakisha op 09-10-07 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:25

runningkawa schreef:
Ik zou me dus ook geen raad weten als mijn vriend er niet meer zou zijn...kan mezelf namelijk niet voorzien in mijn levensonderhoud.

Daar zeg je wat... niet alleen geld, maar ook de rest.
Al die hulp die ik krijg van familie en vrienden zorgen ervoor dat ik kan paardrijden....
Elke dag moet je kiezen waar je dat beetje energie aan geeft en o.a stofzuigen vergt een hoop energie,
waardoor je veel moet laten.

slechte dagen, doe ik niks, alleen paarden voeren en ff buiten zetten. De troep en afwas blijft staan voor mijn vriend, wanneer hij thuis komt van z'n werk.... en mag dan nog koken ook.

kinderen is voor mij ook geen optie... Knipoog

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:26

runningkawa schreef:
Ik zou maar wat graag 32 uur gaan werken.
40 hoeft niet meer perse Lachen
Lekker wat meer loon...wie kan dat niet gebruiken? Op kunnen bouwen in je werk...want als zieke bouw ja natuurlijk niks op...krijg je geen kansen voor...durft de baas (begrijpelijk) niet.
En daarna nog gewoon de puf hebben om te rijden en huishoudelijke dingen te doen...heerlijk lijkt me dat Ja

Want mensen zien het vaak zo raar
Je wilt vast niet meer werken denken ze dan...zou kunnen...maar willen chronisch zieken ook een hobbies ineens niet meer uitvoeren?
Zoals ik het trainen van parden? dat was niet eens een hobbie, maar een passie..een levenstijl....geloof niet dat iemand dat voor de lol aan de kant zet...denk je wel?

Ik was ook fulltime werkzaam in de paarden. Na mijn ongeluk kreeg ik een super baan aangeboden in een Paardenkliniek en dat zonder opleiding in die richting. Wat was ik blij. Ik ben er vol goede moed aan begonnen. Na 2 maand ben ik volledig ingestort. Kon niks meer. Ik heb dagen gejankt dat ik die baan op moest geven. Eerst al na mijn ongeluk dat ik de paardenwereld op kon geven daar mijn baas geen zieke wilde en toen weer. Gelukkig heb ik nu een hele lieve baas. Hoef maar 8 uur te werken in een huisdierenpraktijk. Ben ik kapot aan het einde van een OP of spreekuur dan helpt zij me mee opruimen enz. Heb het daar echt goed getrofen. En dan zeggen mensen nog goh wat lekker, jij kan de hele dag lekker met je dieren bezig zijn en je hoeft helemaal niet te werken. Heerlijk...... Boos!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:29

Citaat:
Daar zeg je wat... niet alleen geld, maar ook de rest.
Al die hulp die ik krijg van familie en vrienden zorgen ervoor dat ik kan paardrijden....
Elke dag moet je kiezen waar je dat beetje energie aan geeft en o.a stofzuigen vergt een hoop energie,
waardoor je veel moet laten.

slechte dagen, doe ik niks, alleen paarden voeren en ff buiten zetten. De troep en afwas blijft staan voor mijn vriend, wanneer hij thuis komt van z'n werk.... en mag dan nog koken ook.

kinderen is voor mij ook geen optie...

Wat je hier zegt, komt me ook bekend voor...

Mijn relatie rommelt al heel lang... ik denk steeds; ''Als het uitgaat... wat DAN? Ik kan niet alleen wonen... ik heb regelmatig wat hulp nodig...''

Echt loodzwaar... je wilt je eigen leven opbouwen, en dat is gewoon praktisch onmogelijk.

Anoniem

Geen exuses voor nodig hoor, maar wel geaccepteerd Lachen
Maar dat was het enige wat ik ermee wil zeggen..dat het zo raar over kan komen voor mensen die het zo al niet snappen Lachen

@
superwoman
Ja voor de rest van de dingen ook.
Met 20 uur werken ben ik gewoon meer dood dan levend als ik thuis kom...dan beelf er idd heel veel liggen voor mijn vriend.
Nu zit ik dan ff thuis...nu merk ik dat ik langzaam aan de huishoudelijke taken weer wat op me kan nemen.
Niet zoals ik zou willen, ook niet zoveel per dag als ik zou willen..maar niet alles komt meer neer op mijn vriend..heerlijk is dat...
Maar dat zal wel voor korte duur zijn vrees ik...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-10-07 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Ook kunnen hobby's ongeloofelijk veel voldoening geven. Zo heb ik een Duitse herder waarmee ik in de africhting zit. Heel zwaar maar net iets makkelijker als paardrijden. Tussen de onderdelen die ik veel thuis train ga ik een tijdje liggen. Op het hondenveld de ik dan gewoon niet alle onderdelen. Dat gaat prima. Door mijn hond ben ik tenminste in beweging en hij heeft geen probleem met me als ik eens niet kan of afzeg. Een echte vriend dus. Zou er niet zonder kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:31

Hopla, er zijn ook bokkers die chronisch ziek zijn er voor uit komen, niet werken maar ook geen uitkering hebben. Zo ken ik niet-bokkers die ook niet werken, lekker in de WAO zitten, sommigen dan de laatste jaren voor 50%, maar absoluut niets mankeren. Zij hebben zich toendertijd in de slappe tijd lekker in de WAO kunnen laten dumpen. Die zijn er zat en nee dat zijn geen jonge mensen en hebben ook nog eens een dubbele moraal Boos! Wel het vingertje naar een ander. Het is iets wat in Nederland gewoon kan.

Invaliditeit is iets wat waarschijnlijk meer voor komt dat je altijd gedacht had.

Er zullen ongetwijfeld mensen tussen zitten die weinig ruggengraat hebben, snel vinden dat ze iets niet kunnen, dus eigenlijk liever lam dan moe zijn, maar dat heb je bij de validen ook en dat zijn van die collega's die zich om het minstegeringste ziek melden.

Maar ik denk dat je ook hierdoor een beetje zicht krijgt op problematieken van mensen. Vergeet niet dat dit een behoorlijke stressmaatschappij is, tegenwoordig is het aanpoten, scoren en carrieremaken en als je dat tempo lichamelijk niet aan kan, val je er snel tussen uit.

20 jaar geleden kon je nog op de werkvloer blijven als je wilde, werd je ontzien, nu niet meer. Zo heb ik een kennis met vergevorderde MS, de man mag nog steeds op zijn werk komen, heeft een aangepaste werkplek en aangepast werk. Zijn salaris wordt betaald uit een overheidssociale pot, maar zijn werkgever heeft hem zijn waardigheid laten behouden zodat hij nog steeds elke dag op zijn werk kan verschijnen. Zoiets is top, maar dat is alleen in een sociale gemeenschap dat je zoiets ziet, in de Randstadt zal dat niet voorkomen, dan moeten ze naar een sociale werkplaats.

De mentaliteit is veranderd, en het mes snijdt dan aan 2 kanten, mensen snel te beroerd omdat ze te hard moeten werken, maar ook omdat ze te hard moeten werken het niet kunnen, het tandje terug wordt niet geaccepteerd dus moet je wel eieren voor je geld kiezen. Wij doen het allemaal met elkaar en dat zien we niet, willen allemaal nog de besten zijn op de werkvloer en in het gouden blaadje van de baas komen, iemand die niet helemaal mee kan komen, wordt er tussen uit gewerkt ipv beschermd.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:34

Ben ik met jou eens russel... het zou zo fijn zijn als de stress uit de maatschappij kon... maar helaas is dat een onomkeerbare ontwikkeling.

Als we hier nog altijd het ''bananenrepubliek'' werktempo en bijbehorende werkdruk hadden... Dan zouden heel veel mensen weer gaan werken, en zou ik zelf ook zeker weer een poging wagen!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:36

Danielle_1 schreef:
Ik zit in de Wahjong.
Heb geen idee hoe en wanneer ik voor herkeuring langs moet komen.
In dat opzicht wordt je erg slecht op de hoogte gehouden door het uwv.
Wel hoorde ik dat de Wahjong aangepakt gaat worden.
Al maak ik me niet druk,vrees dat ik er niet meer uit ga komen Huilen

Trouwens,paardrijden is voor veel mensen ontspanning en een soort van ontsnapping aan de boze werkelijkheid.
Zelf heb ik een bijrijdster,waar ik superblij mee ben.
Ik ben stapelgek op mijn paard,maar zie haar veel te weinig.
Dit door gebrek aan energie en teveel stress.
Momenteel zit ik in een gigantische herfstdip en moet mezelf echt de deur uitschoppen.
Dus het zijn unieke momenten als ik op stal rondloop.
En nogmaals,wat ben ik blij met mijn BR.
Zonder haar zou mijn meisje veel tekort komen....

Helaas heb ik weer eens moeten stoppen met rijden omdat het niet lukt. Mijn paard is lichamelijk niet goed en zou haar dus er door moeten rijden wat dus veel inspanning kost ook gewoon geestelijk om het vol te houden en consequent te zijn. Baal gewoon dat ik dus niet kan rijden om te ontspannen en ik nu dus mijn paard te kort doe omdat ik ze niet meer dressuurmatig rijd. Probeer 3 x per week een buitenritje te maken maar dat is helaas niet helemaal wat ik voor ogen heb...

Gelukkig kan ik wel 32 uur per week werken. Houd het net uit todat ik er weer uitlig door reorganisatie ziekte oid. Zo modderen we wat voort maar ben blij dat ik dit iig kan. Moet er niet aan denken weer hele dagen thuis te komen zitten. Echt geen pretje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:38

Nakisha schreef:
Ben ik met jou eens russel... het zou zo fijn zijn als de stress uit de maatschappij kon... maar helaas is dat een onomkeerbare ontwikkeling.

Als we hier nog altijd het ''bananenrepubliek'' werktempo en bijbehorende werkdruk hadden... Dan zouden heel veel mensen weer gaan werken, en zou ik zelf ook zeker weer een poging wagen!

Ik heb de tijd nog meegemaakt dat je in een normaal tempo kon werken en dat er nog gelachen werd op de werkvloer dat er nog collegialiteit was, je nog eens wat van je collega op een slechte dag overnam.

Toen heb ik een tijd in overheidsdiensten gewerkt en kwam daarna weer terug in de commerciele dienstverlening.

OMG wat een jungle, wat was het afschuwelijk, ik herkende niets meer van vroeger. Wat een ellebogen, wat een roddel en achterklap, je werd standepede genegeerd door types die vonden dat je het aankijken niet waard was vanwege je lage positie binnen het bedrijf. Het waren wel de jonkies die de sfeer op die manier verpestten. Ik heb het werk opgezegd, voor mij nooit meer. Een ziekmakende omgeving en ik heb 2 jaar voor het uitzendburo verschillende bedrijven gehad, overal hetzelfde laken en pak.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:43

Jemig wat gaat het hier snel.

Denk trouwens niet dat de "proviteurs" hier hun verhaal neer gaan zetten.......

Nu ik al ie verhalen doorlees merk ook ik dat ik voor de buitenwereld een gewoon persoon ben die niets mankeert.
En die elke dag met de kont in de auto zit.
Tja, wil dolgraag fietsen, maar de 4,4 km naar mijn paarden kan ik wel, maar terug kom ik echt niet.
Heb het dit jaar een paar keer geprobeerd, maar helaas........moest de fiets aan de kant gooien en ging daardoor vaak maar bij het maïsland van ons zitten kijken hoe hard het groeide, werd weleens aangesproken door mensen, maar wuifde dat af met ben het land aan het inspecteren. Bloos

Haha. Best grappig.
Ik ben best ziek, maar laat het de buitenwereld echt niet merken.

Ik weet nog dat ik na een heftige periode op het ziekenhuis naar huis mocht.
Ik had echt heel erge heimwee, mistte mijn paarden zo vreselijk.
Toen ik thuiskwam ging ik op de bank buiten voor het huis zitten met de paarden op zo'n 10 meter loopafstand, maar dat heeft 3 dagen geduurd voordat ik ze eindelijk een knuffel kon geven.
Mijn lichaam was helemaal op.
Tegen advies van de doktoren in ben ik toch heel snel weer begonnen met stallen uitmesten.
Ik kon echt helemaal niks, maar ging op een plastik zak in de stal zitten met een emmer tussen de benen en plastik handschoenen aan.
Zo elke drol in de emmer en dan ging mijn vader de emmer leegggooien en de volle kruiwagen wegbrengen.
Ik vond zelf dat ik dat wel kon.
Achteraf te idioot voor woorden, maar wou en wil mij nog steeds niet laten kennen.

Ik walg dan ook van diegenen die zichzelf heel zielig voordoen met van alles en nog wat en ondertussen mooi hun hand ophouden bij het UWV, dus hun geld wel krijgen en dan ook nog veel paarden rijden, les geven, op elk feest wat er maar is hun kop laten zien.
Tja...........denk dat je die altijd wel hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:59

Kritiek hebben mensen altijd hoor. Ik werk ook niet meer, jawel een paar uurtjes poetsen om mijn paard te betalen. Krijg vaak zoveel kritiek of jaloezie want ik zit lekker thuis. Maar een leuke baan met lekker centjes zou ik ook wel willen.

Ik trek mij er al niets meer van aan, als ze weer bezig zijn, zeg ik, "moet je een rijke vent gaan zoeken, kan je lekker thuis gaan zitten". Knipoog

Je ziet er nooit ziek genoeg voor ze uit, je kunt altijd weer te veel voor ze en als ze zien dat een handje helpen op zo een moment wel nodig is, zijn ze snel weg.

Kortom, la-ze-banketstaaf, geniet van je leven zoals het nu is.