Ook zo'n mooie.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

moet toch ook ik typ zijn als we het gewoon volgens de Nederlandse grammatica doen?
GuitarLove schreef:Veel mensen zeggen ook: 'Alle spullen die je nodig bent' Kan ik ook helemáál niet tegen, maar ik kan er ook niet tegen als andere mensen de klemtoon anders leggen dan ik, ook al heb ik het zelf fout..
Nog zo iets, 'als mij' néé 'dan ik'. Doe ik in de uitspraak ook heel vaak fout. Ik weet wel hoe het is, maar ik denk er niet zo gauw aan.
wat moet het dan zijn? DromenLies schreef:ik typemoet toch ook ik typ zijn als we het gewoon volgens de Nederlandse grammatica doen?
Wat ik echt heel erg dom vind zijn mensen die het ww zeggen vervoegen met bv hij zij ipv van zei.
Ik heb niet alles gelezen maar over dat gevreten en stofgezuigd. We hebben het over een voltooiddeelwoord dus dat hoeft in 99% van de gevallen niet nog eens in de verleden tijd gezet te worden en is vergelijkbaar met ik heb gelopen. Dat is ook niet ik heb geliepen oid.
knabbelgirl schreef:GuitarLove schreef:Veel mensen zeggen ook: 'Alle spullen die je nodig bent' Kan ik ook helemáál niet tegen, maar ik kan er ook niet tegen als andere mensen de klemtoon anders leggen dan ik, ook al heb ik het zelf fout..
Nog zo iets, 'als mij' néé 'dan ik'. Doe ik in de uitspraak ook heel vaak fout. Ik weet wel hoe het is, maar ik denk er niet zo gauw aan.
Ik verleng de zin altijd als ik er niet zeker van ben
@Lielle: haha die van je baas is grappig, maar is uitprinten echt foutwat moet het dan zijn?
bambi schreef:Ja echt heel erg, hier nog een paar voorbeelden die (bijna) altijd fout gaan:
- eenSgezinwoning ipv eengezinwoning
-enigSkind - eningkind
-zoals bijvoorbeel (dubbelop, dit gebeurd in het engels ook)
-veelS te vaak ipv veel te vaak
-ALS vrouw ZIJNDE ipv Als vrouw / zijnde vrouw
etc.
En dat eeuwige hun zijn....ipv ZIJ zijn....
En iedereen maakt ze. Ik zelf vroeger ook regelmatig maar doordat ik er iedere keer op gewezen werd nu niet meer maar juist dan gaat het opvallen bij alle anderen.
DromenLies schreef:Tja als ik het probeer uit te leggen dan zeg ik dat hun gelijk staat aan mij en met mij begin je ook geen zin. Maar sommige mensen zijn van mening dat het een dialect is en anderen weten weer niet wat een bezittelijke voornaamwoord is en dan blijft het lastig.
Nu ga ik twijfelen aan die eerste.
), twijfelt ze er wel eens aan of het nu 'die' of 'dat' moet zijn. Kan ik nog inkomen, ze doet het tenminste niet expres.