Een oudere vriend...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bammbamm

Re: Een oudere vriend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:51

Ja dat vind ik een goed plan neutraal terrein en geloof ook wel dat je heel veel respect heb voor je ouders.
En je was dus al bezig om op je zelf te gaan en ja met zijn tweeen is Véél leuker Knipoog

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:13

Wat een verhaal zeg!
Mijn ouders reageerde heel gewoon toen mijn broer met een meisje thuis kwam wat 5 dagen jonger dan mij is.. (ik ben 15 en op 25 december jarig. Zij is 15 en op 30 december jarig) mijn broer is net 19 geworden.
Mischien doen mijn ouders er nu ook niet zo moeilijk over Bloos als ik ooit met een oudere vriend thuis kom Haha! .
Heel veel sterkte verder!

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:20

Als jij gelukkig bent met hem ...
Maakt hiet niet uit vind ik..
Ik denk dat bij mij thuis mijn broers het erger zouden vinden als mijn ouders ik ben tenslotte hun kleine zusje Knipoog
maar ze zullen hem zeker accepteren als ik maar gelukkig ben..(het ligt er natuurlijk wel aan hoeveel jaar)
Succes ermee ...

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:42

Ik denk dat je tot nu toe erg goed bent omgegaan met deze lastige situatie. Het ontslagen worden loopt denk ik wel los, je vader had dat niet mogen zeggen, maar hij was geschrokken, onwennig en kwaad. Dan zeggen mensen nou eenmaal dingen waar ze achteraf spijt van krijgen.

Maar het ontslag maakt - op de lange termijn - denk ik niet zo heel veel uit? Leidschendam is nogal een eind van de Duitse grens, dus bij je ouders blijven werken was lijkt mij toch niet de planning? En wat dat aangaat, heb je in Duitsland wel jobprospects? Want werkloos is het leven sowieso erg duur...

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 16:22

Hester schreef:
Ik denk dat je tot nu toe erg goed bent omgegaan met deze lastige situatie. Het ontslagen worden loopt denk ik wel los, je vader had dat niet mogen zeggen, maar hij was geschrokken, onwennig en kwaad. Dan zeggen mensen nou eenmaal dingen waar ze achteraf spijt van krijgen.

Maar het ontslag maakt - op de lange termijn - denk ik niet zo heel veel uit? Leidschendam is nogal een eind van de Duitse grens, dus bij je ouders blijven werken was lijkt mij toch niet de planning? En wat dat aangaat, heb je in Duitsland wel jobprospects? Want werkloos is het leven sowieso erg duur...

Op de lange termijn moet ik inderdaad wat anders gaan zoeken daar in de buurt, maar het zou beter zijn dat je dat op je gemak kan doen, dan dat er heel veel druk op staat. Mijn vriend die kan zo ie zo de volgende dag al bij een ander bedrijf aan het werk als het nodig is! Dus dat moet wel goed komen!

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 06:40

Het houdt niet op!!
Me pa negeerd me al vanaf het begin, ik werk nog wel in het bedrijf maar je moet niet vragen hoe!
Me ma doet er alles aan om het 'probleem' te ontlopen!
Er wordt dan ook totaal niets over gezegd todat ik er zelf over begin.

We hadden zaterdag een feest van een chauffeur in de woonplaats van mijn vriend, dat is ruim een uur bij mij vandaan. Dus daarom hadden we zo iets we slapen wel bij elkaar. Eerst aan me ma gevraagd, die was er totaal niet mee eens, maar ik moest het maar aan me pa vragen. Ik al me moed bij elkaar geraapt en me pa opgebeld. Hij vond het niet leuk maar ik mocht wel als ik zondag ochtend maar om 10 uur thuis was. Toen ik zei dat mijn broetje de paardjes voerde zei hij dat ie daar niets mee te maken had. Als ik niet om 10 uur thuis was zou hij me paardjes op het internet zetten... Ook vond hij me een goedkope h*er... (van je pa moet je het hebben!) Ook is mijn vriend niet meer welkom bij ons... Huilen

Mijn vriend is vorige week vrij geweest, dus het is nog maar afwachten of ie woensdag weer mag beginnen, zo niet dan ga ik ook per direct weg!

Ik had gehoopt dat door het me ouders te vertellen, we iets meer rust zouden krijgen maar helaas is dat totaal niet zo!
Het lijkt alleen maar erger te zijn geworden, ik weet niet meer zo goed wat ik moet...

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 06:50

Wat vreselijk kl*te voor je. Advies geven is heel moeilijk maar in eerste plaats zul je toch aan jezelf en je vriend moeten denken. Jullie moeten samen verder en daar moet je gewoon voor kiezen.
Je vader kan je vriend niet zomaar ontslaan maar de sfeer zal er niet beter op worden. Hij kan beter op zoek gaan naar een andere baas en samen op zoek gaan naar een huisje, dit werkt niet zo.
Wat rot voor je. Leef met je mee en wens je veel sterkte.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:26

He meis, wat vervelend. Dit is geen manier van leven zo, ik snap ook echt niet dat je ouders dit volhouden. Om zo tegen je eigen dochter te doen, dat zou ik zelf echt niet vol kunnen houden... Heel veel sterkte, ik hoop echt dat ze snel wat bijtrekken!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:46

heey meis,

ik heb zelf ook een vriend die 16 jaar ouder is als mij en ik heb nu al 8 maanden een relatie met hem. toch wil ik zeggen dat mijn ouders 1 dag een probleem ervan hebben gemaakt en ze hebben het toen geaccepteerd. zelf ben ik nu 17 en ik had met hem toen ik nog 16 was. hij was toen 32 en nu 33. ik ben blij dat mijn ouders niet zo zijn als die van jou, maar je bent toch al volwassen en je kan je eigen keuzes toch wel maken? mijn ouders hebben zoiets van: het is je eigen keuze, liefde kan je toch niet scheiden. ik zou niet weten hoe het leven van jou is omdat mijn ouders het hebben geaccepteerd. jouw ouders zouden eigenlijk met die van mij moeten praten Tong uitsteken maareh je kan me altijd pb'en als je vragen hebt. mijn vriend en ik hadden het ook eerst zonder dat me ouders het wisten maar die kwamen er achter doordat ze mijn smsjes hadden gelezen. ze waren naar hem toegegaan en hadden gezegd dat hij me niet meer mocht zien, maar een dag later zijn ze weer naar hem toegegaan en hebben ze gezegd dat ze niet eerlijk waren tegen hem en dat we het zelf maar uit moesten zoeken. en nu als ik bijvoorbeeld 3 weken weg ben eet hij rustig elke avond bij ons of drinkt ie koffie terwijl ik er zelfs niet ben..hoe lang kennen jullie elkaar? ik ken hem nu bijna alweer 2 jaar, dus het heeft tussen ons ook 1,5 jaar moeten groeien.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:51

leandrotje schreef:
heey meis,

ik heb zelf ook een vriend die 16 jaar ouder is als mij en ik heb nu al 8 maanden een relatie met hem. toch wil ik zeggen dat mijn ouders 1 dag een probleem ervan hebben gemaakt en ze hebben het toen geaccepteerd. zelf ben ik nu 17 en ik had met hem toen ik nog 16 was. hij was toen 32 en nu 33. ik ben blij dat mijn ouders niet zo zijn als die van jou, maar je bent toch al volwassen en je kan je eigen keuzes toch wel maken? mijn ouders hebben zoiets van: het is je eigen keuze, liefde kan je toch niet scheiden. ik zou niet weten hoe het leven van jou is omdat mijn ouders het hebben geaccepteerd. jouw ouders zouden eigenlijk met die van mij moeten praten Tong uitsteken maareh je kan me altijd pb'en als je vragen hebt. mijn vriend en ik hadden het ook eerst zonder dat me ouders het wisten maar die kwamen er achter doordat ze mijn smsjes hadden gelezen. ze waren naar hem toegegaan en hadden gezegd dat hij me niet meer mocht zien, maar een dag later zijn ze weer naar hem toegegaan en hebben ze gezegd dat ze niet eerlijk waren tegen hem en dat we het zelf maar uit moesten zoeken. en nu als ik bijvoorbeeld 3 weken weg ben eet hij rustig elke avond bij ons of drinkt ie koffie terwijl ik er zelfs niet ben..hoe lang kennen jullie elkaar? ik ken hem nu bijna alweer 2 jaar, dus het heeft tussen ons ook 1,5 jaar moeten groeien.

Ik wens je veel geluk toe, maar vind je eigenlijk toch best wel heel erg jong voor iemand van 32 ... volgens mij zit je in een heel andere levensfase dan hij. Jij zit nog op school neem ik aan, terwijl hij al jaren werkt. Hij is al op een "papa" leeftijd, jij nog lang niet ... Ikzelf veroordeel leeftijdsverschil niet (bij ons ook 12 jaar dus ik weet waar ik over praat), maar ik vind jouw "beginleeftijd" zeg maar wel erg jong ... De TS is 21 dat vind ik toch een wat ander verhaal. Wel fijn voor je dat je ouders het accepteren.

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:53

Wat naar voor je meis.. Wat kunnen ouders soms hard zijn he! Ik vind het iig heel goed van je dat je het wel verteld hebt. Daarmee toon je alleen maar hoe volwassen en verantwoordelijk je bent. Ik weet zeker dat jij een goede keus maakt door met je vriend verder te gaan. Liefde kent geen leeftijd en ik ben blij dat je hier ook niet anders over bent gaan denken door de reactie van je ouders. Lachen

Ik hoop echt voor je dat je ouders nog bijdraaien. Natuurlijk zal het voor hun ook wel even schrikken zijn geweest, maar dat betekend niet dat ze zo met jou om moeten gaan. Dit is gewoon erg flauw en heel vervelend voor jou.

Sterkte meisje! Ach gut

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:56

Citaat:
Ik wens je veel geluk toe, maar vind je eigenlijk toch best wel heel erg jong voor iemand van 32 ... volgens mij zit je in een heel andere levensfase dan hij. Jij zit nog op school neem ik aan, terwijl hij al jaren werkt. Hij is al op een "papa" leeftijd, jij nog lang niet ... Ikzelf veroordeel leeftijdsverschil niet (bij ons ook 12 jaar dus ik weet waar ik over praat), maar ik vind jouw "beginleeftijd" zeg maar wel erg jong ... De TS is 21 dat vind ik toch een wat ander verhaal. Wel fijn voor je dat je ouders het accepteren.

heey,

het is inderdaad ook een heel verschil maar we hebben er samen voor gekozen. ik ben 17 maar geestelijk ben ik al veel verder zeggen ze. tussen ons zie ik niet veel verschil en het gaat ook gewoon super. en inderdaad is het verhaal van de TS ook heel anders maar dan mag ik mijn verhaal toch nog wel vertellen? en ik zit inderdaad nog op school en hij werkt inderdaad, maar het gaat prima.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:07

OK! Natuurlijk mag je je verhaal vertellen! Maar ik ventileer gewoon ff mijn mening, misschien heb je er wat aan! Ik ben geen ouwe muts, maar wel "ervaringsdeskundige" en daarom weet ik dat als je 10 of 20 jaar verder bent, het verschil wel anders wordt. Dan ben jij nl 36 en hij 52! En ik kan je vertellen dat dat echt verschil maakt, je staat dan gewoon op een aantal punten anders in het leven, los van het feit dat je heel veel van elkaar kunt houden! Hij gaat dan richting VUT, terwijl jij nog hele jong bent en misschien kinderen wilt! Nu ben je gewoon allebei jong (jij iets meer dan hij) en dan voel je het verschil niet zo, dat bedoel ik alleen.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:10

nee owke ik snap je wel! het was ook niet aanvallend bedoeld op je ofzow! Lachen en ik weet wat de consequenties zijn, maar daar ga ik dan maar voor. en ik snap je ook wel en natuurlijk mag jij ook gewoon je mening geven, maar ik ga er niet ineens bij nadenken van, kan dit nog wel?? we hebben er samen voor gekozen en gaan er gewoon voor Lachen

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:16

FF offtopic:

@leandrotje: hey mandy, zie nou in eens dat jij ook op bokt zit, whahaha.
hoe was de vakantie>? kriebeldam is rustig verlopen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:26

Jeetje, Luna, dát is wel even andere koek zeg.. Ik heb je eerste posts gelezen en toen ben ik t topic een beetje kwijtgeraakt, maar dit had ik toch echt niet verwacht!!

Pff ik herken wel een hoop in je verhaal, mijn vriend is 8,5 jaar ouder dan ik. Mijn ouders wisten het vanaf het begin, ook dat ie veel ouder was, maar ze hebben eigenlijk nooit een probleem hiervan gemaakt. Ze vinden 'm zelfs hartstikke leuk, gelukkig!! Zíjn ouders daarintegen, zijn het er een stuk minder mee eens geweest. Ze konden het niet zo goed handelen dat Niels veel vaker buiten de deur was nu hij een vriendinnetje had. Ze zijn het niet eens met heel veel van m'n vriend z'n keuzes, ze hebben mij na een half jaar toegang tot hun huis ontzegd, de keuze van mijn vriend om met mij verder te gaan viel ook verkeerd en ze hebben hem uiteindelijk na heel veel ruzies een jaar geleden ook de deur gewezen. We hebben een flatje gekocht en zijn lange tijd bezig geweest met verbouwen, van aug.tot feb. heeft m'n vriend bij mijn ouders gewoond terwijl zijn ouders helemaal niets van zich lieten horen. Begin dit jaar is ie een aantal keer bij z'n moeder langs gegaan maar het enige wat zij doet is vertellen dat het allemaal mijn schuld is. Hij (en ik eerlijk gezegd ook) heeft er allemaal geen zin meer in en het gevolg is nu dat ze elkaar al sinds februari ofzo niet meer gezien of gesproken hebben.

Ik hoop dat jouw vader bijdraait en dat het niet op dit soort situaties uitdraait, want als prille geliefden krijg je daar een hoop stress van hoor Knipoog

M'n vriend en ik zijn overigens al weer ruim 2 jaar samen, dus de pogingen van zijn ouders om ons uit elkaar te krijgen zijn grandioos mislukt. We hebben voor onszelf en elkaar gekozen, en we zitten inmiddels lekker hoog en droog in ons eigen flatje Lachen
M'n vriend is wel van plan te zijner tijd weer contact op te nemen maar vind zelf dat de tijd er nog niet rijp voor is. We zullen zien..

Ik wens jou in ieder geval heel veel sterkte met je ouders, ik hoop echt dat ze een beetje bijdraaien, maar wanneer ze dat niet doen kan ik je alleen zeggen dat je moet doen waar je zelf achter staat. Je ouders zijn en blijven je ouders, en ongetwijfeld hebben ze het beste met je voor, maar soms strookt dit niet helemaal met jouw eigen keuzes. Je bent volwassen en kunt eigen keuzes maken, en je ouders mogen je bijstaan met raad en daad, maar ze kunnen je niet dwingen het leven te leiden wat zij voor ogen hadden.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:00

Lekker ben je met zulke ouders!! Kan je je paarden niet tijdelijk ergens kwijt? Dan kunnen ze daar niks mee uitspoken. Verder zou ik nu zo snel mogelijk weg willen en nooit meer met ze te maken willen hebben... het gaat véél te ver!!!

Pfoe... ff afkoelen...

Heel veel sterkte meissie!!! Huilen

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:47

echt erg dat je ouders zo reageren . ik ben zelf ook snel gaan samen wonen met mijn vriend en dat gaat super dus ik zou gewoon gaan samen wonen maar zorg er wel voor dat de financie goed geregeld zijn want dat kan erg veel problemen op leveren en ik denk dat als ze zien dat het echt is tussen jullie zullen ze vanzelf wel betrekken en zo niet kunnen ze als je weg bent teminste niks meer bove je hoofd houden zo als je paardjes

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 06:35

Nou het is zover...
Me pa heeft me computer gecontroleerd, en kwam er achter dat ik op sites zat waar huizen te koop stonden in Duitsland, ook hypotheek sites heb ik bezocht. Omdat dit totaal niet in zijn straatje past 'krijg' ik vier snipperdagen, en moet ik maar gaan na denken wat ik wil. Sinds wanneer mag ik niet kijken... Ze moeten niet verwachten dat (ook al was deze situatie niet aan de hand) ik tot mijn 40ste in huis blijf. Maar het blijkt verboden om rond te kijken naar eventuele opties! Dus ja vande week maar ander werk zoeken en dan zie ik het wel. Ik ga ff kijken of ik me paardjes ergens onder kan brengen....

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 07:17

jeetje luna wat erg! jouw ouders kunnen jou gewoon niet loslaten maar dat moeten ze wel proberen lijkt me! je bent volwassen en kan je eigen weg nu heus wel vinden! succes ermee..

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 07:44

leandrotje schreef:
jeetje luna wat erg! jouw ouders kunnen jou gewoon niet loslaten maar dat moeten ze wel proberen lijkt me! je bent volwassen en kan je eigen weg nu heus wel vinden! succes ermee..

Dank je

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 07:50

ik dacht dat mijn ouders erg waren Nagelbijten / Gniffelen jeetje meid, ze gaan nu wel heel erg ver hoor. Vind dat ze het nu een beetje te bont beginnen te maken! Ga lekker op zoek naaar een andere baan en een plekje voor je paarden. Laat ze maar even afkoelen en geniet van je vriend Lachen

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 07:54

_Skess_ schreef:
ik dacht dat mijn ouders erg waren Nagelbijten / Gniffelen jeetje meid, ze gaan nu wel heel erg ver hoor. Vind dat ze het nu een beetje te bont beginnen te maken! Ga lekker op zoek naaar een andere baan en een plekje voor je paarden. Laat ze maar even afkoelen en geniet van je vriend Lachen

Dat ben ik ook van plan, maar waar kan je in 1x 6 pony's kwijt, zonder dat ik gelijk een godsvermoge kwijt ben...
En er staat ook nog is een hengst tussen.
Die baan gaat wel lukken...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 07:55

landje huren of pachten van een boer?

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 07:59

_Skess_ schreef:
landje huren of pachten van een boer?

Helaas is dat in de buurt bijna onmogelijk, anders had ik dat allang gedaan.
Daarom zijn we nu met een huis bezig in Duitsland.