Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sronnie schreef:Nu ik toch moet gaan toegeven dat ik niet volledig kan functioneren heb ik (met mijn ouders) besloten dat ik me toch ga laten keuren bij het UWV, alleen is er mij nog het e.e.a. onduidelijk.
Mij is destijds toen ik mijn diagnoses kreeg (1,5 jaar geleden) verteld dat ik ten alle tijde mij kon laten keuren, ik bleef ontkennen dat ik het niet ging volhouden en dacht dat ik het allemaal wel aankon, niet dus.
Nu lees ik dat je binnen 13 weken nadat je arbeidsongeschikt bent geworden de aanvraag moet indienen. Alleen vraag ik mij af is dit het moment dat je de diagnose krijgt, of het moment dat je zelf (en mijn studiebegeleider) doorkrijgen dat het geen doen is/ ik mijn ziekte min of meer accepteer?
faye schreef:Tja, en de arbeidsethos is ook enorm gedaald de laatste jaren vooral onder de jeugd.
Ik heb een jongen in dienst die eigenlijk afgekeurd is, maar erg zijn best bij ons doet en dat gaat heel goed. Het is vaak ook maar net wat je zelf wil natuurlijk.
Barmat schreef:faye schreef:Tja, en de arbeidsethos is ook enorm gedaald de laatste jaren vooral onder de jeugd.
Ik heb een jongen in dienst die eigenlijk afgekeurd is, maar erg zijn best bij ons doet en dat gaat heel goed. Het is vaak ook maar net wat je zelf wil natuurlijk.
Dat ben ik zeker met je eens
Heel veel jongeren doen net alsof ze ziek zijn, terwijl ze in werkelijkheid nergens anders last van hebben dan van een lui karakter
Zeg trouwens niet dat dit bij TS zo is hoor, begrijp me niet verkeerd!!!
Maar in mijn carriere bij UWV heb ik heel wat voorbij zien komen dat ik denk.... tjonge jonge, een schop onder je reet kun je krijgen, lamme tak! Echt van die zielige verhalen, zonder eigenlijk de vinger op de zere plek te kunnen leggen... ja, moe, ja misselijk, ja oh zo psychisch in de knoop met zichzelf....
Kun je internetten?
Kun je msn-en?
Kun je stappen?
Kun je met vrienden iets gaan doen?
Dan kun je ook werken, denk ik dan. Misschien niet fulltime en misschien niet hele dagen, maar een ieder is in staat enige vorm van arbeid te verrichten, tenzij je geen armen en geen benen hebt, en geen spraakvermogen en ook nog doof bent.
Veel jongeren claimen imo niet in staat te zijn te werken, maar in werkelijkheid is het een excuus om hele dagen in bed te liggen stinken en te msn-en met dinnetjes
oe, wat klinkt dit hard allemaal
faye schreef:Nou met de communicatie van TS is anders niks mis.
En het aantal berichten is ook nogal hoog.
sronnie schreef:faye schreef:Nou met de communicatie van TS is anders niks mis.
En het aantal berichten is ook nogal hoog.
Wat wil je hiermee zeggen, dat ik volledig in de maatschappij moet kunnen meedraaien terwijl jij niet weet wat ik heb?
Citaat:Kun je internetten?
Kun je msn-en?
Kun je stappen?
Kun je met vrienden iets gaan doen?
faye schreef:Nee hoor, ik was even inde war met iemand anders.
Wat de fybro en B12 betreft, die moeheid is toch iets waar je jezelf overheen moet zetten. En dat is niet altijd makkelijk, maar wel uiteindelijk beter.
Nadya schreef:Ik vind het ook heel erg 'knap' dat sommigen mensen in dit topic wel even een 'diagnose' kunnen stellen. Hoe kortzichtig kun je zijn???
Citaat:Ik moet je wel waarschuwen: het keuren is een stuk strenger geworden!
Gedraag je zo apart als je maar kan, anders lukt het BIJNA niet!
runningkawa schreef:Faye, dat is niet beter, want dan ga je te ver
Is geen moeheid als op zondag na lam op de bank hangen
Wat ook niet wil zeggen dat je niks moet gaan doen en roepen ik ben zo moe ik ben zo moe, ik kan daarom niks dat verbeterd idd niks
faye schreef:wat ben jij erg!!!!runningkawa schreef:Faye, dat is niet beter, want dan ga je te ver
Is geen moeheid als op zondag na lam op de bank hangen
Wat ook niet wil zeggen dat je niks moet gaan doen en roepen ik ben zo moe ik ben zo moe, ik kan daarom niks dat verbeterd idd niks
Moeheid van fybro en B12 is een andere moeheid dan die jij hebt. Mijn ervaring is dat je alleen maar moeier wordt als je eraan toegeeft. Bij jou is de vermoeidheid de ziekte, bij B12 en fybro een een symptoom. Maar goed, de discussie heeft verder toch geen zin. De een heeft nu eenmaal meer doorzettingsvermogen dan de ander.
En dan heb ik het niet over fulltime werken, maar je prioriteiten anders leggen. Dat ik drie dagen werk betekent dat ik voor andere (leuke) dingen minder tot soms helemaal geen energie heb. Maar nogmaals, de een legt de prioriteit bij het paard of het stappen of internetten en de ander om in het levensonderhoud te voorzien. En dat klinkt misschien hard, maar de jonge generatie heeft toch echt meer de neiging om de prioriteit bij de leuke dingen te leggen.
ieleoor schreef:groetjes een wajonger(je weet wel zo 1 die net doet alsof ze zich de dag door moet slepen,
maar infeite geen moer mankeerd !!!!)
superwoman schreef:ieleoor schreef:groetjes een wajonger(je weet wel zo 1 die net doet alsof ze zich de dag door moet slepen,
maar infeite geen moer mankeerd !!!!)
vergeet ook niet erbij te zetten, hoe rijk je er nu al van bent geworden![]()