Helderzienden, geloof jij het of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: Helderzienden, geloof jij het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 07:53

Mag ik je erop wijzen dat ik zelf erover ben begonnen? En me dus als klant heb aangeboden Tong uitsteken Ze heeft me nergens toe gezet of gedwongen hoor. Maar ipv dat je gewoon je kop houdt en ergens anders gaat lopen zeiken. Vrijwel alle mensen die zich tot nog toe hebben gemeld in dit topic, praten mee over het onderwerp Fotoreading wat dus weer betrekking heeft op het helderziendheid fenomeen. Lijkt me dus zeker geen probleem. Ga je ergens anders druk mee maken, ipv de moddie te spelen, ***

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 07:56

VIPPIEKIPPIE schreef:
Mag ik je erop wijzen dat ik zelf erover ben begonnen? En me dus als klant heb aangeboden Tong uitsteken Ze heeft me nergens toe gezet of gedwongen hoor. Maar ipv dat je gewoon je kop houdt en ergens anders gaat lopen zeiken. Vrijwel alle mensen die zich tot nog toe hebben gemeld in dit topic, praten mee over het onderwerp Fotoreading wat dus weer betrekking heeft op het helderziendheid fenomeen. Lijkt me dus zeker geen probleem. Ga je ergens anders druk mee maken, ipv de moddie te spelen, ***

Volgens mij is het niet de bedoeling om persoonlijk te worden en iemand te vertellen de kop te houden en ergens anders te gaan "zeiken" wat ik trouwens niet zie. Er wordt een mening gegeven en geen namen genoemd. Bovendien vind ik schelden in sterretjes ook erg laag. Jammer dat je nou zelf de sfeer in een topic aan het verpesten bent Mensen hoeven het niet met elkaar eens te zijn om een goed topic te hebben.

Ik heb even geTemd.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:01

Ik zie het niet als schelden, en ik kan beter het beter zo doen dat dat ik ronduit ga zeggen hoe ik over deze imo trieste persoon dacht. Wie zegt trouwens dat het echt schelden was? Ik ga echt mijn uitlatingen niet allemaal doen hier op bokt, het was meer in de trant van Grr, eikel. Of iets dergelijks, kan ik niet wakker van liggen ehh.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:03

VIPPIEKIPPIE schreef:
Ik zie het niet als schelden, en ik kan beter het beter zo doen dat dat ik ronduit ga zeggen hoe ik over deze imo trieste persoon dacht. Wie zegt trouwens dat het echt schelden was? Ik ga echt mijn uitlatingen niet allemaal doen hier op bokt, het was meer in de trant van Grr, eikel. Of iets dergelijks, kan ik niet wakker van liggen ehh.

Dan heb je daar mooi de pb knop voor Ja Jammer dat het weer ten koste van een interessante discussie moet gaan. Ik denk niet dat mensen daar op zitten te wachten, en je kwam gewoon erg grof over.

En weer ontopic: Ik geloof echt wel dat er readers zijn die het misschien wel kunnen, maar er zullen ook wel een heleboel bij zitten die het zuiver en alleen voor het geld doen. Daarom snap ik niet dat er zonodig geld voor moet worden gevraagd Lachen

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:04

Ik denk dat er geld voor wordt gevraagd omdat het de échte!! readers heel veel moeite en "kracht" komt zo'n reading te doen, maar heb dat zelf nooit ervaren, dus heb er verder geen idee van

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:07

Als het is omdat er zo veel moeite en kracht in zit, dan vraag ik me af waarom ze opeens als paddestoelen uit de grond kwamen toen er nog maar 1 persoon was op Bokt die een reader zou zijn, en deze persoon deed het wel gratis. Daarna is de rest er opeens bij gekomen en werd er geld gevraagd. Waar waren deze personen dan eerst vraag je je af, of is die gave opeens als een massagolf op mensen neergedaald Haha! en dan achteraf komen ze er mee dat ze het altijd al hebben gehad Verward

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:09

Helderziendheid bestaat niet.
Het is een mix van onwetendheid, bijgeloof, en oplichterij.
Duizenden mensen hebben in het verleden beweerd dat ze helderziend waren,
maar voor zover ze bereid waren om zich serieus te laten testen,
zijn alle zogenaamde helderzienden telkens door de mand gevallen.

Zogenaamde readers beweren dat ze een heel bijzondere gave hebben,
waardoor ze op een bovennatuurlijke manier met dieren kunnen communiceren,
zelfs vanaf een foto in de mail. Dat is werkelijk te gek om los te lopen.

Mensen kunnen niet met dieren communiceren, of toch niet op de manier
zoals zogenaamde readers dat voorop stellen.
Er is wetenschappenlijk trouwens geen enkel mechanisme bekend dat
zo'n communicatie zou mogelijk maken.

Eigenaars kunnen via een zogenaamde reader vragen stellen aan hun paard.
De reader krijgt dan op bovennatuurlijke wijze een antwoord door.
Alleen is het wel heel toevallig dat er uitsluitend algemene,
maar geen concrete vragen gesteld mogen worden.
Met andere woorden, je mag via een reader wél vragen of een paard zich gelukkig voelt,
maar niet wat er vorige week woensdag op stal is gebeurd.
En waarom niet ?
Omdat het antwoord op zo'n concrete vraag gemakkelijk kan gecontroleerd worden,
en dan zou mevrouw de reader wel eens heel snel door de mand kunnen vallen.

Ik kan aannemen dat er zogenaamde readers zijn die hun eigen blubbervehalen geloven,
maar een reader die zich laat betalen voor een zogenaamd consult,
is in mijn ogen gewoon een oplichter.

Rob

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:12

Nog iets wat ik mij dan afvraag, welk deel in de hersenen/lichaam zou iemand dan helderziend kunnen maken? Als deze "readers er zo van overtuigd zijn" moet toch iets zijn waardoor iemand dit zou "kunnen zijn" Beetje moeilijk uit te leggen wat ik bedoel Haha! Maar welk gedeelte zou hiertoe bij kunnen dragen vraag ik mij dan af, want als het werkelijk zou bestaan, dan zou er dus een gedeelte in jouw lichaam dat jou toegang geeft hieraan, waarna jouw hersens dit omzetten in gedachten die van het paard afkomstig zijn.

En dat gedeelte bestaat dus gewoonweg niet. Misschien erg moeilijk om uit te leggen Haha!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:17

Cayenne schreef:
Als het is omdat er zo veel moeite en kracht in zit, dan vraag ik me af waarom ze opeens als paddestoelen uit de grond kwamen toen er nog maar 1 persoon was op Bokt die een reader zou zijn, en deze persoon deed het wel gratis. Daarna is de rest er opeens bij gekomen en werd er geld gevraagd. Waar waren deze personen dan eerst vraag je je af, of is die gave opeens als een massagolf op mensen neergedaald Haha! en dan achteraf komen ze er mee dat ze het altijd al hebben gehad Verward

Dat weet ik verder niet, ik zit pas sinds kort op Bokt. Tong uitsteken

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:19

Cayenne schreef:
Als het is omdat er zo veel moeite en kracht in zit, dan vraag ik me af waarom ze opeens als paddestoelen uit de grond kwamen toen er nog maar 1 persoon was op Bokt die een reader zou zijn, en deze persoon deed het wel gratis. Daarna is de rest er opeens bij gekomen en werd er geld gevraagd. Waar waren deze personen dan eerst vraag je je af, of is die gave opeens als een massagolf op mensen neergedaald Haha!

Haha! En ik had het niet beter kunnen verwoorden..
Mensen denken snel dat ze een gave hebben.. te snel..
Helaas ben ik ook niet zo in het fotoreaden van bokt. Te veel oplichters.

Zelf geloof ik er wel in hoor. Eens met zo'n vrouwtje op de braderie gesproken, en die wist dingen wat niemand anders wist. Knipoog

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:20

RobvdPK schreef:

Met andere woorden, je mag via een reader wél vragen of een paard zich gelukkig voelt,
En waarom niet ?

Ik kan aannemen dat er zogenaamde readers zijn die hun eigen blubbervehalen geloven,

Rob

Ik vindt hier ook zeker een kern van waarheid inzitten. Lachen Echter geloof ik wel dat de "gave" er is, en dat iemand dus wel degelijk readings kan doen. Denk alleen dat het merendeel idd oplichters zijn, maar dat ga ik ondervinden door mijn eigen paard te laten readen.. Lachen

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:21

Tiffany schreef:
Cayenne schreef:
Als het is omdat er zo veel moeite en kracht in zit, dan vraag ik me af waarom ze opeens als paddestoelen uit de grond kwamen toen er nog maar 1 persoon was op Bokt die een reader zou zijn, en deze persoon deed het wel gratis. Daarna is de rest er opeens bij gekomen en werd er geld gevraagd. Waar waren deze personen dan eerst vraag je je af, of is die gave opeens als een massagolf op mensen neergedaald Haha!

Haha! En ik had het niet beter kunnen verwoorden..
Mensen denken snel dat ze een gave hebben.. te snel..
Helaas ben ik ook niet zo in het fotoreaden van bokt. Te veel oplichters.

Zelf geloof ik er wel in hoor. Eens met zo'n vrouwtje op de braderie gesproken, en die wist dingen wat niemand anders wist. Knipoog

Tif Lovers
Zitten er echt zoveel op Bokt? Jeetje.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:25

Ik geloof niet in 'helderziendheid' in die zin dat je met de doden/dieren kunt communiceren. Wel geloof ik dat er mensen zijn die erg goed zijn in emoties enzo aan te voelen door de lichaamstaal. Zelf ben ik erg onzeker (geweest), en ik weet heel erg goed hoe onzekere mensen zich voelen, ook al doen ze zich anders voor, en is er niemand die het doorheeft. Meestal weet ik dan ook of het is doordat ze iets meegemaakt hebben, ofdat het door hun karakter komt. Maar daarom ben ik niet helderziend.
Als er mensen zijn die dat niet alleen maar met onzekerheid heeft, maar ook met verschillende andere gevoelens, waarom niet? Daarentegen geloof ik niet dat er wordt 'gecommuniceerd' met geesten of wat dan ook, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk ook niet.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:25

Vipperdekipper Haha! Lovers

Lieve schat, waarom je paard laten readen? Zonde van je centjes... Ga naar mensen die betrouwbaar zijn.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:28

Is dat naar mij? Zo ja, wat voor mensen zijn wel betrouwbaar, ik ben nieuwsgierig - al jaren - wat een reading zou uitwijzen bij mijn paarden. Maar ik heb het tot nog toe niet gedaan, omdat als ik iets krijg waarvan ik denk dat het puur oplichterij is, ik dan wel mijn geld kwijt ben, dus ben nog hard aan t twijfelen.

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:35

Ik geloof er zeker in! Maar ik zou het wel willen meemaken.
Ik heb het niet. Teminste ik zou niet weten hoe het moet.
Maar je kan zoiets niet gaan dwingen om te kunnen..
Ik weet niet of het volgende er mee te maken heeft maar ik heb wel iets gehad.

Mijn oma is in februari overleden. (2 jaar geleden.)

Op een avond, toen ik sliep had ik over haar gedroomd, dat het goed met haar ging. En dat ik dat moest vertellen aan mijn mama.
Het was allemaal heel apart, maar ik respecteer het, en ik vind het fijn om het te weten over haar.
Ik zou het wel vaker willen dromen maar dat gaat helaas niet.

Ook een keer over mijn oma.

Ik denk (sinds ze overleden is) dat ze een soort vogel is, een soort kraai (zo'n zwarte vogel)
Rond de tijd dat ze overleden was, zag ik een dode kraai liggen. Apart dus, ik schrok wel een beetje van mezelf.
Heel vaag.

xx

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:37

Er zijn echt wel mensen die deze gave hebben hoor,alleen zijn er vele die er misbruik van maken.Daar worden de echte dan weer de dupe van,die worden dus ook niet meer geloofd.Die Char en Robbert van den Broeke vertrouw ik niet zo,ik geloof ze niet.Ik kan ook mensen en dieren genezen met me handen,maar ik doe er verder nix mee,alleen bij mezelf,familie en eigen dieren.Wil er niet aan verdienen of bekend mee worden,never nooit niet.Je word toch voor gestoord uit gemaakt.Maar ik zeg je Het bestaat wel degelijk.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:38

Char enz. geloof ik ook absoluut niet, die andere kerel ken ik niet. Tong uitsteken

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:39

IK geloof dat er wel zeker mensen zijn die dit kunnen, de eerste keer dat ik een reading van mijn paard heb laten doensloeg ik steil achter over. mijn paard was in een kliniek geweest en hed een onderzoek gehad met scintiegrafie en moest uitstraalen in een bunker, paard is behandeld en het ging erg goed met hem. we zaten daarna eens ergens te eten waar ook een vrouw zat die dit kon , en je kon bij haar terecht voor een reading, heb dit te plekken gedaan met een foto van het paard, het enige wat ik vertelde was dat hij een blessure had gehad en dat het goed leek te gaan maar ik widen weten of het echt goed met hem ging. zij kon mij precies vertellen waar hij plekken had die op de scintie ook te zien waren geweest. ik kende deze vrouw niet en zij mij ook niet, alleen de VA en een proffesor uit amerika en ik wisten de uitslag van dit onderzoek.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:39

Hoe duur is zo'n reading als ik vragen mag?

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:40

RobvdPK schreef:

En waarom niet ?

Rob

Hier ben ik het dus helemaal mee eens!! Ja

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:47

Wat Char doet kan iedereen wel,ze zit alleen maar te raden en raad dan vaak na vele vragen het goede antwoord.Ze noemt eerst zowat het hele alfabet,een echte weet al bij 1 letter wat de naam is van de persoon waar het over gaat.Bij moeilijke vragen draait ze er om heen,waar ze geen antwoord op weet.Ze verdient er kapitalen mee en dat hoort helemaal niet.Die Robbert ten Broeke komt uit Braband,had een eigen t.v. programma op RTL4.Totdat hij ontmaskerd werd en nu hoort niemand er meer wat over.Char heb zoveel mensen gehersenspoeld en daarom blijft zij bekend.Ook die Jomanda is godse nep.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:48

Tiffany schreef:
Hoe duur is zo'n reading als ik vragen mag?

Duur. Maar het verschilt.. Lachen 15 á 20 euri

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:49

Leg er wat bij en ga bij iemand aan huis Knipoog ..

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:51

Citaat:
Ik kan ook mensen en dieren genezen met me handen

Flauwe kul. Niemand kan mensen of dieren genezen "met zijn handen".

Rob