Acrylnagels i.c.m. dagelijks tussen de paarden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: Acrylnagels i.c.m. dagelijks tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:56

Ik heb vaak wel nailart. Lekker opvallend. Schijnheilig Van felroze naar goud etc. *LOL*

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:36

Muzefee schreef:
Maar bij acryl heb je vaak/meestal geen tip. Ze zetten een malletje op je nagels als ze verlengt moeten worden en daar 'verfen' ze als het ware de acryl over. Lachen

laat ik hier maar even wat duidelijkheid over scheppen. Een tip heeft niks te maken met of je gel of acryl krijgt.

Wat jij bedoelt zijn sjablonen een sjabloon kan alleen gebruikt worden als de natuurlijke nagel heel iets een randje heeft want het sjabloon moet onder dat randje geplaatst worden.

Iemand die een hele korte nagel heeft of nagels bijt en dus geen randje heeft krijg dus een tip om te verlenge simpel weg omdat daar geen sjabloon onder kan.

Het heeft dus te maken met de lengte van je nagel.

Sommige stylistes zetten altijd tips omdat ze niet met sjablonen om kunnen gaan dus dat is ook nog een mogelijkheid.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 15:42

Breitling; Zitten strassteentjes OP de nagel of IN de lak oid? Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:45

kan beide maar meestal erop

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 15:53

Breitling schreef:
kan beide maar meestal erop

volgensmij vliegen ze als ze erop zitten binnen no time af, of niet?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:02

als ze met een goede sealer gezet worden niet ik zeg altijd dat ze ongeveer een week blijven zitten maar vaak zitten ze er met het opvulle nog steeds op. Dus als het goed gezet word blijft dat wel lang zitten

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 16:11

Oké. Dan moet ze het maar goed vastzetten, haha. Clown

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:15

ik heb dus nu 1 acrylnagel met tip omdat mn nagel was afgebroken en ik een bruiloft had..Maar om nou te zeggen mooi; ehhh nee! Ze`was ook erg haastig met zetten, is niet helder (is ook ruwig) en op 2 plekken de slijptol (vreesmachine) te lang laten staan. Ben blij als ik t er weer af heb! Is trouwens gedaan met OPI..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:52

Jammer zeg Preddy. Voor je bruiloft wil je het tóch piekfijn in orde...

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:11

Een slijptol?!?!
Ik heb gel, daar vijlen ze alleen bij!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:36

Preddy schreef:
ik heb dus nu 1 acrylnagel met tip omdat mn nagel was afgebroken en ik een bruiloft had..Maar om nou te zeggen mooi; ehhh nee! Ze`was ook erg haastig met zetten, is niet helder (is ook ruwig) en op 2 plekken de slijptol (vreesmachine) te lang laten staan. Ben blij als ik t er weer af heb! Is trouwens gedaan met OPI..

Dat het gedaan is met opi heeft niks te maken met dat het slecht gezet is. Ik werk ook met opi en dat is 1 van de beste en bekendste producten die er zijn. In america loopt ongeveer heel sterren land met dit merk.

Dit is gewoon slecht gezet. Haastige spoed is zelden goed Knipoog Het probleem met tips is dat het lang duurd voor je een goede tip hebt. De tip moet je juiste c curve hebben omdat iedere nagel anders gevormt is. Ook moet de tip van zij wal naar zijwal lopen en omdat veel nagelstylistes daar de tijd niet voor nemen omdat tijd geld kost worden ze 9 van de 10 keer verkeerd geplaatst ook al hebben ze 10 jaar ervaring.

Het andere probleem is dat sjablonen zetten een vak appart is. En veel stylistes vinden dat lastig om mee te werken. En daar ligt het probleem uit gemak zucht pakken ze dan tips en uit tijd gebrek plakken ze er gewoon 1 op die het best lijkt te passen.

Ik zeg niet dat alle stylistes dat doen natuurlijk Haha! maar veel doen dat wel.

Ik wilde ook graag een slijptol omdat ik dacht dat me dat tijd zou schelen maar mijn school heeft me dat afgeraden. Die doen zelf ook alles met de hand en zeggen je moet de eerste paar jaar zoiezo alles met de hand doen pas dan word je een goede nagelstyliste.
Met een slijptol werken schijnt ook nog een vak appart te zijn!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:38

Henzz schreef:
Een slijptol?!?!
Ik heb gel, daar vijlen ze alleen bij!

je kan met beide een slijptol gebruiken dat is gewoon maar manier zodat je niet hoeft te vijlen met de hand

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:39

Dat kan ik me wel voorstellen ja. Het klinkt ook wel naar, een slijptol... Nagelbijten / Gniffelen

Mijn nagelstyliste heeft het wel eens uitgelegd, hoe het werkt met het passen van de tips. Zij werkt niet met sjablonen. Het moet inderdaad wel passen! Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:43

zo'n slijptol lijkt een beetje op een apparaatje om bijv je voeten van eelt te ontdoen. Zo eng is het niet Knipoog

dat ze alleen tips gebruikt komt dan waarschijnlijk omdat ze de techniek van sjablonenn niet onder de knie heeft. De 1 vind tips makkelijker en de ander sjablonen. Zonde want dat scheeld een hele hoop tijd. Tips moet je passen, voorbewerken, plakken, blenden en dan pas kun je beginnen. Een sjabloon zet je er onder en klaar. Het enige voordeel van een tip is dat je de vorm al hebt en met een sjabloon moet je die zelf maken

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:22

Wat is het echte verschil tussen gel en acryl?

Ik heb een tijdje acryl nagels gehad en wil nu weer een nieuwe set. Ik weet van Gel dat het wat onnatuurlijker toont omdat het meer glanst, maar i.v.m. paarden etc. wat is de beste keuze?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:27

Dat het onnatuurlijker toont heb ik nog nooit gehoort. Iedereen vind juist dat gel natuurlijker is omdat die kleuren veel natuurlijker zijn. Acryl is echt wit wit, van gel heb je meerdere kleuren wit waardoor het natuurlijker oogt.

Het verschril tussen gel en acryl is dat acryl uithard gewoon van de lucht en gel in een uv lamp.

acryl is harder als gel en gel is wat flexibeler als acryl.

Wat goed blijft zitten en wat fijn is verschilt per mens.
En wat de beste keuze is verschilt dus ook per mens.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:29

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:10

Muzefee schreef:
Jammer zeg Preddy. Voor je bruiloft wil je het tóch piekfijn in orde...

Haha! Het was de bruiloft van mn broer gelukkig Haha! Hoe haal je acryl eraf? Of moet je het laten doen, en hoe gebeurd dat? Want toen ik de lak eraf haalde vandaag zag ik dat er ook een hoekje uit is net boven mn eigen nagel (zag dit al gebeuren toen ze ging slijpen/frezen en dacht dat dit nog werd bijgewerkt, later niet meer bij stil gestaan)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:12

je kunt ze er zelf afvijlen maar dat raad ik je af want dan moet je echt zorgen dat je niet je natuurlijke nagel vijlt. Bij de nagelstyliste worden ze open gevijlt en daarna geweekt met een speciaal product waarna ze er zo af glijden.

je kunt het beter laten doen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 19:37

Acryl dat is toch ook gewoon 'normaal doorzichtig' OP de nagel? of komt er geen iets bovenop je nagel? Alleen aan het eind, ofzo? Pff. Apart wereldje hoor. Nagelbijten / Gniffelen

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:40

Ik heb al jaren acryl nagels en werk al jaren op een manege.. ik verlies bijna nooit mijn nagels. als ik ze maar goed kort heb.
Het word over het geheel van je nagel gesmeerd. Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:45

Ik zal het je stap voor stap vertellen dan begrijp je er misschien iets meer van Haha!
zo gaat het bij mij:na de handen wassen etc
Allereerst worden je nagels voorbehandeld dat wil zeggen nagels in gekort, nagelriemen terug geduwt, nagels opgeruwt, nagels ontvet, ik doe er een olie over wat de natuurlijke nagel verzorgt versterkt en de aanhechting beter word.

vervolgens word er een tip of sjabloon geplaatst voor de verlenging.
dan word er een basis hecht middel aan gebracht.

Daarna word met een witte acryl (of gekleurd wat je wil) een french manicure gemaakt. Deze hard uit en hierna word er met een roze acryl de rest van je nagelbed opgevult.

daarna word de nagel gepincht (in vorm gebogen) en dan afgewerkt met de vijl Haha!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:49

Ik heb een tijdje acrylnagels gehad. Vond het heel erg mooi, maar kon er echt mee werken tussen de paarden. Ze braken af en als ik ze stootte deed het zo'n pijn. Kan ook zijn omdat ik een beetje lomp ben, maar ze kwamen zelfs door mijn handschoentjes heen.
Nee, voor mij geen nepnagels meer (behalve als ik ooit ga trouwens misschien).

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 00:16

Breitling schreef:
daarna word de nagel gepincht (in vorm gebogen) en dan afgewerkt met de vijl Haha!

Deed mijn zus laatst, bij mijn duim, allemachtig, die kneep hard. Nagelbijten / Gniffelen Blij dat dat niet altijd hoeft. Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 00:19

Nu snap ik het, Breitling. Thanks. OK dan!