Even een "hartelijk bedankt" naar mijn werkgever!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Re: Even een "hartelijk bedankt" naar mijn werkgever!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:28

ik ben ook werknemer geweest, weet nog een leuk verhaal. nouja zeg maar bizar.
Bij ons werkte Geerte, een schatje; bijna 18, liep stage en de thuissituatie was een drama. Geertje was beloofd dat als ze 18 werd ze een vaste baan kreeg, dat stond op papier en iedereen wist het. Geertje zocht een kamer om te wonen, richte hem in voor zover dat kon, schold haar ouders eindelijk eens uit en kwam 's morgens de dag dat ze 18 werd met gebak op het bedrijf, haar eerste werkdag.
Ze mocht meteen mee naar boven op gesprek, met nog het zweet op haar rug, ze was niet nodig werd daar verteld. Dus kwam ze weer beneden en het enige wat ze kon zeggen was: "Jee wat is dit hard. "
En dat was het ook, ze kon weer terug naar haar ouders, het was toen ook een tijd dat het niet zo makkelijk was om een baan te vinden.
Ik heb het daar een half jaar uitgehouden, er werkte er toen 19 mensen en toen ik daar werkte waren er al 21 " ververst". Vakbond was zelfs bang van hem, hij had bij de commando's gezeten en zo gek als een deur.
De vervangster van Geertje vond hij knapper, bleek later, wij hadden veel liever Geertje. Geertje was voor mij de druppel en ik ben weg gegaan daar.
Hij was niet de baas maar de bedrijfsleider, hij heeft de zaak om zeep geholpen, hoe kon het ook anders.
Maargoed, het kan altijd nog met minder respect zoals je ziet en TS, er komt vast wel wat anders op je pad.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:18

garny95 schreef:
ikDe vervangster van Geertje vond hij knapper, bleek later

Da's wel héél triest Scheve mond

Bij mijn moeder op kantoor proberen ze nu iemand die 25 jaar !!! prima diensten geleverd heeft zachtjesaan naar buiten te "pesten". Zij heeft een burnout gehad én... is lesbienne. Ze is dringend verzocht om parttime te gaan werken ("want het is anders zo zwaar voor haar", terwijl ze inmiddels weer prima functioneert) en de nieuwste manager heeft (niet waar zij bij was, maar waar anderen het zeer duidelijk konden horen) letterlijk gezegd: "Ik hou niet van potten".

Dus... al doe je nóg zo goed je best, je loopt het risico om buitengesmeten te worden als je kennelijk minder knap bent dan een ander of als je lesbisch bent, of... nah, ze verzinnen gewoon maar wat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:10

Jee elles, wat een verhaal, net als dat van Garny...ongelooflijk...
Soms vraag jeje af waarom je eigenlijk nog je best doet...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:16

ik zoek nog iemand die mijn zaak wil draaien Lachen Lachen en jij kan ook wel afzien denk ik Lachen

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:37

runningkawa schreef:
Ik geloof dat dat Barmat juist zo boos maakt.
Niet dat ze er weg moet, maar hoe.
In haar gezicht zeggen, maak je niet druk niks aan de hand en tegelijkertijd denken, over een maand flikker ik je buiten...
at is geen manier om met mensen om te gaan

Precies.
Als de werkgever bang is dat er werk van gemaakt gaat worden zeg dan gewoon, Ik vind het heel rot voor je en ik zeg je nu onder 4 ogen dat je geen contract krijgt vanwege die hersenbloeding. Maar vanaf nu ontken ik dat ik dat ooit gezegd heb en ik zet ook niets op papier.

Je kan dan inderdaad toch niet protesteren want bewijs het maar eens.
Maar je weet wel waar je aan toe bent.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:44

sterkte barretje ... t zit je allemaal ook niet mee he ...

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:36

Het is absoluut niet leuk om op deze manier eruit geknikkerd te worden. Als ik me echter verplaats in de werkgever heb ik er wel een beetje begrip voor. Zoals anderen al eerder schreven kan het je als klein bedrijfje behoorlijk slecht afgaan, als het fout gaat.
Waar ik werk hebben ze mij "ziek" aangenomen, op de belofte dat ik weer z.s.m. fulltime zou gaan werken. In eerste instantie via uitzendburo, dan hadden hun de "kosten" niet. Toen ik weer fulltime aan de slag was hebben ze mij direct een contract gegeven. Zo nu en dan crash ik nog wel eens (rondje ziekenhuis e.d.), maar ik ben niet vaker ziek dan een ander. Met beoordelingsgesprek werd nog gezegd "met jouw kwaliteiten nemen we die paar keer ziek zijn voor lief, dat kan iedereen gebeuren". Maar het kan natuurlijk heel goed gebeuren dat er bij wijze van spreken morgen gereorganiseerd wordt en dat ik dan alsnog wegmoet. Het zal raar klinken, maar ik ben dan niet kwaad op mijn werkgever... Ook hún moeten IETS. Ik ben altijd nog een werknemer, ik ben geen familielid.

Kop op, er komt een werkgever die jouw kwaliteiten ziet!! Dus deze knakkers gauw vergeten en op naar de volgende (hopelijk fijne) baan!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:29

Bij mij was het zo dat ik op een donderdagavond in 1999 naar de paarden ging. Ik rijd voorbij een ongeluk, mijn ex zat bij mij in de auto die bij de politie werkte en vraagt nog aan collega's of het ernstig was.
Viel wel mee werd er gezegd, afijn, ik naar de paarden, ik rijd terug en zie veel politieauto's staan en recherche, ambulance noem maar op.
Mijn ex liep er naartoe en ik bleef netjes bij de menigte mensen staan.
Kort gezegd, ik moest een meisje van 18 jaar identificeren die bij dat ongeluk verongelukt is, heb vroeger met haar paard gereden en op dat moment dat ze naar huis wilde van haar paard af is ze verongelukt.
Ik ben tot midden in de nacht bezig geweest, heb lopen spoken, was totaal in shock door wat ik had gezien, ik ben naar het bureau geweest, noem maar op.
Mijn ex heeft vrijdagochtend mijn werkgever gebeld dat ik beter niet kon werken en vertelde het bovenstaande verhaal.
Maandag ben ik direct aan het werk gegaan maar niemand sprak er over met mij, geen collega, geen werkgever, niemand.

Een half jaar later moest ik boven komen en werd er na 2,5 jaar moeilijk gedaan over strakke shirtjes die ik aan zou hebben en dergelijke! Verward

En ook werd er even gezegd dat ze mij bij dat ongeluk helemaal niet nodig hadden voor dat lijk!
Ik stond helemaal perplex, ben weg gegaan en heb laten weten dat het mijn laatste week was.

Hoe geniepig mensen dan kunnen doen en ik deed werkelijk waar alles voor dat bedrijf!
Verschrikkelijk gewoon!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:34

Een vriendin van mij heeft ook zo'n vreselijke werkgever gehad. Tijdens het werk mocht ze niet naar het toilet, ze mocht niet beneden zitten omdat ze het juiste maatje van kleding niet had, en als er mensen waren dan stelde hij haar voor als: "Hallo dit is (...) en ze is nog aan het afvallen."

Wat een hufter was dat, ik had allang een keer over zijn bureau gepist denk ik Tong uitsteken.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:03

werkgever van mn ma wou dat ze bleef werken zodat hij kon draaien op haar contract .. helaas was dr contract die week afgelopen Tong uitsteken en weg was ze

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 12:43

Rinske schreef:
Een vriendin van mij heeft ook zo'n vreselijke werkgever gehad. Tijdens het werk mocht ze niet naar het toilet, ze mocht niet beneden zitten omdat ze het juiste maatje van kleding niet had, en als er mensen waren dan stelde hij haar voor als: "Hallo dit is (...) en ze is nog aan het afvallen."

Wat een hufter was dat, ik had allang een keer over zijn bureau gepist denk ik Tong uitsteken.

oe! Wat zou ik hier kwaad om geworden zijn denk ik!!! Boos!

Ik - met mn grote bakkes natuurlijk - had allang als tegenantwoord gegeven: Ja, dat klopt, ik ben ... en ik zie dat u mijn baas, deze grote hufter naast mij, ook al ontmoet heeft?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:20

Idd Barmat! Ik was ook héél kwaad geworden! Zo hoort iemand niet te praten over je, echt belachelijk. Zij is heel onzeker en durfde er niks van te zeggen, maar ik had ook allang mijn mond opengetrokken.

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 08:52

Jemig das echt *** van die EX-werkever.
Wat een kl*te streek zeg.
Echt waar dat ze tot zoiets in staat zijn.
Hun moesten zich heel erg schamen.
Meid je vindt een leuke baan bij een LEUKE werkgever Knipoog
Veel succes verder.

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 15:11

Klinkt bekend dat verhaal.......

mijn proeftijd werd ook niet verlengd omdat het fysiek te zwaar was. Ik zou eigenlijk eerst een beetje op kantoor het werk doen maar kwam ik de werkplaats terecht. Ik moest van die sigmentdeuren in een rek leggen (krengen wegen een 20kg per segment als het niet meer is). Ik moest veel loopwerk doen en ik kan niet geweldig goed lopen. Nu hadden we een goed gesprek gehad en het was te zwaar vonden we allemaal.....MAAR afgelopen vrijdag moest ik naar het UWV en daar vertelde ze de andere kant... ik zou uiterlijk er niet uitzien, ik zou niet fris ruiken en ik zou niet mijn best doen... HALLO, ik heb een handicap? ik liep elke dag me helemaal lam te werken zodat ik 's avonds alleen nog even bad in kon en naar bed...... En ik kreeg maar 1 werkshirtje... je kunt nagaan als je zweet dat dat shirtje ook niet meer best rook en ook niet na een bus deo....... Maar goed ik begin wel lekker voor mezelf.... dan heb ik tenminste geen baas boven me staan en dus dat ge**** niet aan mijn hoofd.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 19:06

Tja joh... zo is het nu eenmaal - ze verzinnen gewoon ter plekke een smoes, zolang ze er in hun ogen "goed" uitkomen. Belachelijk eigenlijk, er wordt in mijn ogen te vaak naar de kant van de werkgever gekeken en niet genoeg naar die van de werknemer.

Dat jij zou stinken of wat dan ook zou misschien wel kunnen kloppen (ik zeg niet dat het zo is) maar dan hoeft een werkgever je niet gelijk te ontslaan - iemand er op aanspreken en meer werkkleding verstrekken is dan een betere optie, maar dat is denk ik een te "makkelijke oplossing"????

Ik heb zelf een collega gehad die wél echt stonk, al vroeg in de ochtend. Na lang wikken en wegen toch aangesproken, want het is toch een taboe he... bleek dat het meisje in kwestie een bepaalde ziekte had, waardoor ze gewoon sneller en hevigere lijfgeur had... Tja, dan is dat al erg genoeg! Dat is toch geen reden om te zeggen "rot maar op, je stinkt?"

Wees blij dat je er weg bent, net zodat ik ook blij ben dat ik daar weg ben... hoe langer ik er over nadenk, des te bozer wordt ik... maar besef ik ook dat zij MIJ niet waard zijn, en ik hoop dat ze nog heel veel spijt zullen krijgen van hun domme, ondoordachte beslissing!
Uiteraard heb ik het gemeld bij het UWV - niet dat het helpt, maar voor mijn eigen self esteem is het wel prima lijkt me zo Knipoog

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:35

Ik heb in het begin met hun afgesproken dat de resterende delen van mijn auto daar gespoten worden als vergoeding van de maanden die ik daar gewerkt heb. Ik was gisteren dus daar en ze komen zowat om in het werk...... Maar volgende week moet het klaar zijn, dus ben benieuwd of ze dat halen.