Ik probeer altijd nette teksten te typen op bokt met zo min mogelijk fouten. Een tekst met fouten is voor mij bijna niet te lezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Ik krijg toch altijd positiev commentaarop bokt.
Ik heb door mijn dyslexie geen zinsbouw, dus ik weet niet waar ik comma' moet plaatsen. Evenals het verschil tussen links en recht, of de klok lezen.Die dingen zijn er ramp, en ja dat komt door de dyslexie. Ik vertel het niet in het onderschrift. Als ik het al eens zeg is het meestal ok, ik heb dus goede ervaringen op bokt
iedereen hier weet dat ik men best doet. En dan is het meestal al genoeg.
evanescence schreef:katiavl schreef:Ik krijg toch altijd positiev commentaarop bokt.
Ik heb door mijn dyslexie geen zinsbouw, dus ik weet niet waar ik comma' moet plaatsen. Evenals het verschil tussen links en recht, of de klok lezen.Die dingen zijn er ramp, en ja dat komt door de dyslexie. Ik vertel het niet in het onderschrift. Als ik het al eens zeg is het meestal ok, ik heb dus goede ervaringen op bokt
Ik heb het zelfde. Ik kan wel gewoon punten en hoofdletters gebruiken.
Ik heb het ook niet in me onderschrift staan. Bedoel als mensen er iets van zeggen dan vertel ik hun het gewoon.
Riswa schreef:Joh geen hoofdletters en punten.. dat is gewoon makkelijk typen. Dat doen we allemaal wel eens toch?? En naar mijn weten is het voor mensen die dyslexie hebben erg moeilijk hun fouten te zien.. en je kan corrigeren, maar het gaat er om één of andere reden niet in. (ik heb een vriendin gehad die het heel erg heeft)
Ik vind dus dat mensen (en helemaal degenen die er een vermelding van in hun onderschift hebben) gewoon lekker met rust moeten worden gelaten.. Dus is zou zeggen stoor je er gewoon niet aan!
Ga voor de gein eens letten op de taal van ''gewone'' mensen het dan en als het hun en zei je wil niet weten wat je tegen komt.. We komen hier voor ons lol en ik denk dat er maar weinig mensen hier zijn die perfect nederland schrijven/typen.
MSN-taal is inderdaad erg irritant maar voor de rest.. Je er gewoon niet aan storen het is voor hen al lastig genoeg!
Riswa schreef:evanescence schreef:
Ik heb het zelfde. Ik kan wel gewoon punten en hoofdletters gebruiken.
Ik heb het ook niet in me onderschrift staan. Bedoel als mensen er iets van zeggen dan vertel ik hun het gewoon.
Ik zie je hier al een hele juiste zin tikken hoor! Je hebt het natuurlijk in verschillende maten.
Die vriendin van mij schreef echt werkelijk alles verkeerd... ik ergerde me er in het begin aan, maar heb gemerkt dat zoiets gewoon geen zin heeft. En het maakt het niet makkelijker voor degene die het probleem heeft.
Ik heb zelf alleen wat moeite met de d's en de t's voor de rest gaat het aardig geloof ik..
runningkawa schreef:Toch is jou bericht heel goed te lezen.
Zoals bij meerdere in dit topic.
Maar je ziet op bokt ooit berichten staan waar geen touw aan vast te knopen is. Dan krijgt een persoon een opmerking en dan is het ineens dyslectie. En dat vind ik dan toch raar en ongeloofwaardig, want in dit topic is elk bericht wel leesbaar, waarom dan niet elders op bokt?
katiavl schreef:Ik krijg toch altijd positiev commentaarop bokt.
Riswa schreef:Nou goede oplossing toch??!!! Ik google soms ook hoor als ik niet weet hoe ik iets moet schrijven! En ik heb een oudere zus die heeft mijn vroeger altijd op mijn taalfouten gewezen en herhaling en herinnering heeft bij mij erg geholpen!
Rashja schreef:Ik kan me soms ook erg kwaat om maken.
Oke heel vaak word het als excusses gebruikt.
Ik ben zelf ook zwaar dyslects.
Zelfs met spelling controlen kom ik er soms niet eens uit.
Mensen zeggen altijd zo makelijk ach dat gebruik je toch eventjes spellen controle.
Makelijker gezegt dan gedaan.
Hoe vaak ik niet een woord typ die de spelling controlen niet kent of dat je een hele lijst krijg met worden en dat ik zo iets heb van ja en welke woord nu.
Dat er net een een letter ander sta of bij , ik zie dat verschil niet.
Weet ik veel of dat word met een P of een B is of een T en een D en dan heb ik het nog niet eens over de ou de au en de rest van de klinkers.
Punten en commas dat weet ik zelf ook nooit.
En geen 1 spelling controlen die je daar op wijst.
Soms zie ik het wel wanneer ik een woord fout heb geschreven of getypt maar dan reste voor mij nog de vraag maar wat is er dan fout en hoe moet dat nu wel.
Ik heb soms een klat blad vol met worden en dan net elke keer net ander om te kijken of ik het goede word kan herkennen.
Je wilt niet weten hoeveel tijd daar in gaat zitten,
En je wilt niet weten hoe hard het dan aan komt als je er op word aan gesproken met de worden van ach dat zie je toch wel of van ach spellen controllen en klaar of ben je nu echt zo achtelijk.
Leuk is dat.