Als je kind op school word mishandeld....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

isabelle

Re: Als je kind op school word mishandeld....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:09

runningkawa schreef:
Ik ben het wat dat betreft helemaal met wat_nu eens
Niet haar dochter van school af
Zij heeft niets gedaan, waarom moet zijn dan uit die omgeving weg, haar vriendjes en vriendinnetjes achterlaten en nieuwe maken?
Er is hier maar 1 persoon die weg moet en dat is dat jongetje.
En tot die tijd moet de school maar voor een oplossing zoeken
In de pauzes extra toezicht op het plein..jammer voor die jongen dat hij zich in de gaten gehouden voelt..moet hij zich maar gedragen.Jammer dat er leraren zijn die dan eens roulerend een pauze op moeten offeren, maar de veiligheid voor andere kinderen lijkt mij toch voorop staan.
Een school moet een veilige haven zijn...

ik vind dit vrij kort door de bocht...

Een jongen die zich op die leeftijd zo gedraagd moet geholpen worden...misschien is het kind niet helemaal in orde, misschien is zijn thuissituatie verschrikkelijk, misschien...misschien ...misschien...Een kind krijgt niet uit zijn eigen zo een gedrag...Men zou beter tijd investeren in het zoeken naar de oorzaak van zijn...

ik praat die jongen helemaal niet goed maar zoiets heeft gewoon oorzaken...hij is vast niet zo geboren...als dit al allemaal zover uit de hand was gelopen had de school allang hulp moeten aanbieden aan die jongen net zoals aan alle gedupeerden van dit mannetje...

is er geen pestprotecol ofzo? om mee te beginnen....

en waarom ga je niet eens rechtstreeks praten met die jongen zijn ouders? met de schoolbegeleiding erbij?

zo hebben wij hier ook een mannetje...het kind is 6 jaar oud en zit bij mijn zoon in de klas...hij heeft nogal een rare taalontwikkeling...zo kwam ie eens naar Sven toe en zei: als jij niet dit voor mijn doet schiet ik een kogel door je hoofd! Die van mijn...ook niet de braafste was er helemaal van onder de indruk...Hij vertelde het thuis gelijk aan me en een uur later stond ik op school...De school heeft met de ouders van dat kind gepraat en die konden niks meer uitbrengen danb...jah jah..moet je weten, hij heeft 2 oudere broertjes en die kijken hele andere films dan dat Sam eigenlijk mag kijken....en ze haalden nog eens hun schouders op....mijn broek zakte van mijn knieen zowat....

ik heb toen zelf actie ondernomen en er voor gepleit dat Sam niet meer in de buurt kwam van Sven en dat er op het buitenspeelmoment gecontroleerd gespeeld werd tussen die 2...
inmiddels is alles goedgekomen want ik ging ook stiekem controleren...
soms moet je als ouders zijnde vervelend zijn voor school...dan helpen ze je wel Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:13

Dat is niet kort door de bocht
Dat hij geholpen moet worden is zonder twijffel.
Dat is ondertussen wel al vaak aangehaald
Deze school is niet getraind in moeilijke kinderen helpen, daarvoor moet hij elders zijn.
Maar tot die tijd zal er een oplossing op deze school gevonden moeten worden.
Als dat betekend "big brother is watching you" nou jammer dan...

Een onschuldig kind de dupe laten worden vindt ik veel erger

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:16

runningkawa schreef:
Dat is niet kort door de bocht
Dat hij geholpen moet worden is zonder twijffel.
Dat is ondertussen wel al vaak aangehaald
Deze school is niet getraind in moeilijke kinderen helpen, daarvoor moet hij elders zijn.
Maar tot die tijd zal er een oplossing op deze school gevonden moeten worden.
Als dat betekend "big brother is watching you" nou jammer dan...

Een onschuldig kind de dupe laten worden vindt ik veel erger

maar ondertussen zijn ze al paar jaar verder op deze school en alsnog blijkt deze school er niet voor getraind...Dan moet je als ouders zijnde een keuze maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:19

deze school zal er nooit voor getraind worden, simpelweg omdat het een gewone school is, geen speciaal onderwijs. Dit is ook niet de taak van die school.

Wél had de school zelf had veel eerder aan de bel moeten trekken.
En de ouders van dat kind hadden eens eerlijk naar hun kind moeten kijken.
Natuurlijk is dat moeilijk..maar zo help je je eigen kind toch niet? Integendeel zelfs.

TS nu degene die veranderingen gaat maken en dat is de omgekeerde wereld imo.
Jammer dat het zo moet

wat_nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 08:22

Hij heeft hulp nodig, das 1 ding wat zeker is. Maar ik vertik het om mijn kind nog langer te laten mishandelen, zolang die hulp er niet is.

En over korte bochten gesproken; die hulp krijgen blijkt een héééle lange bocht te zijn.....

Helaas gaat het hier niet om een kleuter, maar een (bijna) 10-jarige met ECHT VOLWASSEN CRIMINEEL GEDRAG Verdrietig

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:29

wat_nu schreef:
Hij heeft hulp nodig, das 1 ding wat zeker is. Maar ik vertik het om mijn kind nog langer te laten mishandelen, zolang die hulp er niet is.En over korte bochten gesproken; die hulp krijgen blijkt een héééle lange bocht te zijn.....

Helaas gaat het hier niet om een kleuter, maar een (bijna) 10-jarige met ECHT VOLWASSEN CRIMINEEL GEDRAG Verdrietig

kijk en dat vind ik nu correct gedrag!
Het is idd niet leuk voor je eigen meisje maar jaren zo doorgaan zullen voor haar grotere gevolgen hebben dan andere oplossing zoeken toch?

Als die school op hetzelfde voetje elke keer doorgaat en jij al maanden - jaren aan het strijden bent, zou ik het toch eens genoeg vinden...

RK, het is misschien niet hun taak om dit kind hulp aan te bieden die hij WERKELIJK nodig heeft, het is wel hun taak het met de ouders te bespreken en samen tot een oplossing te komen en de ondersteuning tot het krijgen van de hulp op pootjes te zetten...want ook voor die ouders is het misschien wel een kastje muurtje spelletje...dat ze ook niet meer weten wat of waar ze moeten zijn ...ondertussen blijft huin kind wel leerplichtig dus dan zit je al snel in een cirkeletje te werken...Daarom zeg ik...voor je iemand veroordeeld, ga zelf ook eens met die ouders praten...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:29

die jongen moet uit de klas, geen pauzes hebben met andere kinderen en een aangepast schoolrooster hebben.

Ik zou voorstellen dat de jongen in een leegstaand lokaal les krijgt van bijvoorbeeld de dir.

wat_nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 08:31

panache schreef:
wat erg,
helaas heb ik het zelf ook meegemaakt behalve dat eerste verhaal..

ik heb nu nog last ervan..
mag ik vragen of dat een Openbare school is?

en ik wil 1 tip geven, doe haar van school af (andere school).. okal heeft ze leuke vriendinnetjes, het lijkt mij het beste dat ze opnieuw kan beginnen bij een school waar wel een mooie toekomst voor haar ligt..

heel veel sterkte toegewenst

aan den lijve helaas ondervonden dat het niet uitmaakt of het openbaar, christeliijk of wat dan ook is

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:31

KiWiKo schreef:
die jongen moet uit de klas, geen pauzes hebben met andere kinderen en een aangepast schoolrooster hebben.

Ik zou voorstellen dat de jongen in een leegstaand lokaal les krijgt van bijvoorbeeld de dir.

ik zou eerder voorstellen dat kind eens 3 - 4 dagen te schorsen en in de tussentijd eens flink met de ouders aan het werk gaan Bloos

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:33

KiWiKo schreef:

Dan kan die net zo goed thuisblijven. Wat misschien ook wel het beste is. Dit gaat van kwaad tot erger

Fortuna_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:33

ik heb ht nog een keer gelezen , egt erg.. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:34

isabelle, heb jij eigenlijk het hele topic wel gelezen??
Of ik moet me vergissen, maar die jongen is al eerder een paar dagen geschorst

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:35

Rl_PrincEsS schreef:
KiWiKo schreef:

Dan kan die net zo goed thuisblijven. Wat misschien ook wel het beste is. Dit gaat van kwaad tot erger

thuisblijven mag niet, hij MOET naar school, en ik vind dat de school de verplichting heeft de rest van de leerlingen te beschermen tegen deze jongen........

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:36

runningkawa schreef:
isabelle, heb jij eigenlijk het hele topic wel gelezen??
Of ik moet me vergissen, maar die jongen is al eerder een paar dagen geschorst

ik heb het hele topic wel 10 keer gelezen...

maar je kan wel iemand schorsen in de hoop dat ie ervan leerd maar in dit specifieke geval moet je tijdens de schorsing de ouders aanpakken! hun de aanknooppunten geven tot het verkrijgen van hulp...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:36

idd kiwiko

isabelle, deze ouders steken hun kop in het zand...

wat_nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 08:36

isabelle schreef:
wat_nu schreef:
Hij heeft hulp nodig, das 1 ding wat zeker is. Maar ik vertik het om mijn kind nog langer te laten mishandelen, zolang die hulp er niet is.En over korte bochten gesproken; die hulp krijgen blijkt een héééle lange bocht te zijn.....

kijk en dat vind ik nu correct gedrag!
Het is idd niet leuk voor je eigen meisje maar jaren zo doorgaan zullen voor haar grotere gevolgen hebben dan andere oplossing zoeken toch?

Als die school op hetzelfde voetje elke keer doorgaat en jij al maanden - jaren aan het strijden bent, zou ik het toch eens genoeg vinden...

RK, het is misschien niet hun taak om dit kind hulp aan te bieden die hij WERKELIJK nodig heeft, het is wel hun taak het met de ouders te bespreken en samen tot een oplossing te komen en de ondersteuning tot het krijgen van de hulp op pootjes te zetten...want ook voor die ouders is het misschien wel een kastje muurtje spelletje...dat ze ook niet meer weten wat of waar ze moeten zijn ...ondertussen blijft huin kind wel leerplichtig dus dan zit je al snel in een cirkeletje te werken...Daarom zeg ik...voor je iemand veroordeeld, ga zelf ook eens met die ouders praten...

Dat heb ik al gedaan!

Misschien als hij na de pinksteren niet van school is moet ik toch maar een vergadering uitroepen en moeten we haar met elkaar van de ernst van de situatie op de hoogte stellen.....

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:37

@kiwiko, leerlingen en leerkracht..

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:40

Sterkte joh!! Enne ik zou echt aangifte doen... Dan staat hij al geregistreerd voor het geval dat hij in de toekomst weer iemands leven vergald!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:43

wat ik niet snap, is waar zijn de ouders in deze...hoe staan die hier tgenover???

als het mijn zoon zou zijn, zou ik de ogen uit mijn kop schamen en hoe dan ook voor een oplossing zorgen..... Desnoods moet ik zelf hele dagen met mijn kind in een leeg lokaal ziten om de boel in de gaten te houden

wat_nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 08:43

KiWiKo schreef:
thuisblijven mag niet, hij MOET naar school, en ik vind dat de school de verplichting heeft de rest van de leerlingen te beschermen tegen deze jongen........

Precies! En dat is dus wat er bij mij/ons niet ingaat...... dat dat niet gebeurt dan he.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:44

Er is toch wel crisis hulp of iets dergelijks? Deze jongen moet tegen zichzelf in bescherming genomen worden hij vormt nu al een groot probleem in zijn omgeving. Als er nu niks aan gedaan word is het straks te laat en wordt het probleem alleen maar groter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:45

Jeetje wat een heftig verhaal!

Waarom zetten ze dat jongetje niet apart met een meester zodat niemand anders er last van heeft?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:51

En toch wil ik wel even opmerken dat we niet te snel moeten zijn met de oordelen over de ouders of de school... Want ook die staan nogal eens met de rug tegen de muur. Ik heb deze verhalen ook van de andere kant gehoord. Ouders die min of meer op de stoep van de hulpverlening liggen en SMEKEN of er alsjeblieft iets gedaan kan worden. Sommigen sturen hun kind naar school in het volste besef van de risico's: simpelweg omdat ze soms moeten slapen of het huishouden doen, of omdat ze een baby thuishebben die ze ook willen beschermen, en ze geen andere manier zien om dat voor elkaar te krijgen.

Ook voor scholen... zoals gezegd: aangepaste roosters met iemand die erbij blijft is helemaal niet zo makkelijk te regelen. En mijn moeder heeft in bijna 20 jaar onderwijs vooral lesgegeven in noodlokalen, dependances en tijdelijke oplossingen, dus daar was nog vaak geen stukje gang extra beschikbaar, laat staan een leeg lokaal. Scheve mond

Het is verschrikkelijk dat dit soort situaties voorkomen in ons land, maar het is niet gewoon maar de simpele fout van de ouders of de school. Het is een heel beleid wat deze situaties niet op kan vangen, en daar worden de leerlingen de dupe van.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:52

dat is zo................. helaas

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:53

Jeetje zeg, Veel sterkte hoor.. Ach gut

Ik kan me bijna niet voorstellen hoe de situatie nu is in school. Practies heel m'n familie zit in het onderwijs, m'n vader is directeur, vroeger leerkracht. M'n moeder is leraares, idem bij m'n twee tantes, en nonkel. Moest dit gebeuren in de school van m'n vader, weet ik wel zeker dat die jongen er uit word geschopt. Zo ga je toch niet om met kinderen?? En daarnaast, hoe kan een kind van 10(!!) de directeur en leerkrachten zo aanpakken, dat zelf die er niet meer op reageren? Dat ze het niet meer 'raar' vinden dat hij hen schopt of bedreigt met een schaar!

Knap van jullie, als ouders, dat je er zo mee omgaat, dat je er zoveel aan doet/wil doen! Niet elke ouder zal daar het lef voor hebben, de meesten verhuizen het kind van school. Terwijl de misdaad gewoon door blijft gaan. Bàh!

Zowel met jongen 1 als met jongen 2 lijkt er mij iets mis gegaan te zijn in de opvoeding, maar weet je ook iets van het verleden van 1 van hén? Aan jou verhaal te horen, zou het mij sterk verbazen moesten ze zelf niet mishandeld zijn?? Een jongen van 10.. hoe kan die nu in z'n hoofd krijgen, om iemand te bedreigen met een schaar, te laten stikken, of constant te pesten zonder reden? Idem bij een jongen van 5.. Daar moet toch iets mee gebeurt zijn? Iemand van 5 is 100% zeker niet vanzelf op het idee gekomen om een ander, tegen z'n zin, te v.......! Maar dan kan jou nu wel een worst wezen, lijkt mij. Maar de directie hier op wijzen is zeker niet verkeerd. Misschien kun je dit eens vragen aan de ouders? (na dat alles met je dochter is afgehandelt uiteraard.)

Je doet er goed aan, om je dochter thuis te houden. Heel goed zelf! Als er 1tje begint, volgt derest ook. Straks staan al de ouders, en kinderen van je dochter haar klas achter je. En zijn jullie nog eens 4x zo sterk, als dat jullie nu zijn!