jaloezie binnen een relatie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hallow

Re: jaloezie binnen een relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:11

iloveyah87 schreef:
maar het ligt er ok aan of ie diegene al veel eerder kende dan mij...

ook als hij haar later zou leren kennen zouden ze goeie vrienden kunnen zijn hoor.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 11:40

maar als het later is krijg ik argwaan of ja hoe moet ik het zeggen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:28

Sja ik weet niet, dat hangt van zoveel factoren af.. Ik vertel mijn lief altijd alles, dus hij weet altijd wel bij wie ik rondhang en zo. Dus hoeft het ook geen verrassing te zijn als ik plots ergens een nieuwe maat heb. Doordat wij elkaar in het weekend niet zien moet je wel vertrouwen hebben in elkaar, anders werkt het gewoon niet denk ik (zeker niet met ik die zo gesteld ben op mijn vrijheid).

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:30

Ik ben wel snel jaloers, ook op vriendinnen enzo. Om alles wat ze doen en hebben. Nu wel veel minder als 2 jaar geleden, maar nog steeds wel een beetje als ik zie dat mn vrienden/vriendinnen iets gaan doen zonder mij of dat ik het weet ofzo. Best erg, want waar moet ik jaloers op zijn? Ik doe ook leuke dingen met andere mensen Haha!
En ik heb dan geen vriendje, maar dan zou ik ook wel beetje jaloers zijn als hij met andere meisjes zou omgaan of afspreken.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:36

Ik ben redelijk jaloers, iets wta mijjn eigendom is is mijn eigendom,klaar. Clown

De jongen die ik nu 'zie' is totaal niet jaloers hij gaf toe dat het zijn avond zou verpesten als ik een andere jongen zou zoenen maar ik was er vrij in.
Scheve mond
Ik was best beledigd hierdoor, haha.

LaMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:27

Mijn vorige relatie(van 1jaar en een half) is kapotgegaan door jaloezie. Het was de omgekeerde wereld. Hij heeft me heel veel aangedaan(beliegen,'bedriegen',..) en ik vertrouwde hem helemaal. En ik had NOOIT iets misdaan en hij betrouwde me voor geen haar, ik mocht niet gaan shoppen,paardrijden,werken,... Zelfs een groepswerk voor school ofzo was een reden tot ruzie.
Hij verstikte me volledig. En daardoor zijn we nu uit elkaar.

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:31

Ik heb wel een ooit een vriend gehad die verschrikkelijk jaloers was. Als ik naast iemand anders ging zitten hadden we al ruzie. Ik werd er helemaal gek van.

Ik ben ook wel jaloers, alleen laat ik dat niet merken. Ik vertrouw mijn vriend wil, maar ik ben soms jaloers op hoe anderen met hem omgaan. Een vriendin van mij kan super goed met hem opschieten, en als het bij ons op msn ofzo soms heel stil is, zijn zij de hele tijd aan het praten. Dan ben ik niet bang dat hij haar leuk vind, maar jaloers op hoe zij met hem omgaat.

Als iemand mijn vriend leuk vind en hem probeerd te versieren, dan ben ik eerder boos op diegene die het probeerd dan op mijn vriend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:22

Hmm ja ik ben behoorlijk jaloers ja. Boos!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:41

Pashon schreef:
als je niet wilt dat ie helemaal van jou is, dan is er echt iets goed mis! snap dat niet..

Ten eerste is een partner geen eigendom. Ten tweede claim ik mijn vriend maar op 2 manieren. De eerste is dat ik 100% sexuele trouw van hem verwacht en eis en dat krijgt hij van mij ook en de tweede is dat ik verwacht dat hij van niemand op dezelfde manier houdt als van mij. Verder verwacht ik echt niet dat hij elke vrije minuut met mij hand in hand op de bank doorbrengt hoor! We hebben beiden ook hobbies, vrienden (die we dan meestal wel samen bezoeken) en meer van dat soort dingen.

Verder zie ik er geen kwaad in als hij met een vriendin of collega eens een hapje gaat eten bv. Ik zou het vervelend vinden als t vaker voorkwam dat hij met een ander ging eten dan met mij bv, maar meestal doen we dat soort dingen gezamenlijk. Dus in mijn geval ook MET mijn buum. Die inmiddels ook een goede vriend van mijn vriend is geworden!

Loslaten is de grootste truc om je relatie te behouden. Elkaar niets meer gunnen met een ander werkt verstikkend en harder kun je je partner niet wegdrijven. Ik heb mijn eigen dingen en mijn vriend ook. Moet er niet aan denken om dat allemaal te laten varen voor hem.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:45

ik heb ook nooit gezegt dat je je vriend moet claimen noch dat het je eigendom is.. Ik zeg alleen dat ik het niet leuk zou vinden als hij met een andere meid zou gaan eten..

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:54

Pashon schreef:
ik heb ook nooit gezegt dat je je vriend moet claimen noch dat het je eigendom is.. Ik zeg alleen dat ik het niet leuk zou vinden als hij met een andere meid zou gaan eten..

Weet ik, maar je schrijft duidelijk dat je niet snapt dat als iemand (ik?) in een relatie niet wil dat je partner 100% van jou is, dat er dan iets mis is. Mijn partner is er 100% voor mij en "van" mij. Maar dat zegt nog steeds niet dat ik hem op alle fronten wil "claimen".

Mijn ex-vriend kon t zelfs niet eens verkroppen dat ik aandacht aan mijn dochter gaf, dat was nl aandacht/tijd die ik eigenlijk aan hem had moeten besteden. Oef. Idem dito met vrienden. Hij had liever dat ik helemaal geen vrienden had zodat ik er 100% voor hem was.

Geestelijk en sexueel ben ik voor de volle 100% van en voor mijn vriend, maar ik gun hem ook zijn eigen ding, net zoals ik verwacht dat hij mij dat ook gunt. Als het toevallig zo uit komt, dat buum en ik samen zouden eten en mijn vriend kan niet komen, dan ga ik dat niet afblazen. Buum en ik kennen elkaar langer dan mijn vriend en ik, dus als daar meer qua gevoel zou zitten was er al lang al eens wat gebeurd!
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 17-05-07 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:55

ja klopt, daar heb je ook wel gelijk in!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:29

Ik zou het niet leuk vinden als hij met een vriendin wat ging eten. Ik zou me afvragen waar dat nodig voor is. Toen we net verkering hadden wilde hij dit nog graag doen maar ik had er gewoon echt moeite mee. Hij heeft het dan ook niet gedaan, hij begreep het wel als we de situatie omdraaiden. (dus als ik uit eten zou gaan met een vriend)

Misschien vertrouw ik hem dan wel te weinig, geen idee. Maar zou het niet goedvinden. Nergens voor nodig dat hij met een meid gaat eten, dat doet ie met mij. Haha!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:30

dat vind ik dus ook.. naar die woorden zocht ik Bloos

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:35

Kleine rechtzetting dan misschien, ik heb het hier niet over uitgebreid samen uit eten.
Maar meer samen een snel hapje thuis eten. Zo eet dus regelmatig mijn buum bij mij pizza (elke dinsdag is pizza dag), of wij eten bij hem, we trakteren om de beurt, of is er laatst een vrouwelijke collega bij mijn vriend blijven eten. Wij wonen nog een km of 80 uit elkaar nu, dus moet ik er dan met mijn grote neus boven op zitten? Nee... Ik vertrouw hem.

En tuurlijk, ga ik niet uit eten met een vriend als mijn vriend niks te doen heeft. Maar als mijn vriend bv zijn eigen plan trekt en ik dan toevallig door mijn buum (of een andere vriend-in) gevraagd wordt om te eten, dan kap ik dat niet af... Haha!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:36

Mijn vriend is wel wat wantrouwig geweest in het begin, vraag me af waarom want vreemdgaan is écht niks voor mij... Nu is het bijna over.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:42

Jaloezie zal best met vertrouwen te maken hebben. Die van mij was in het verleden nogal makkelijk zullen we maar zeggen. Dat houd je toch in je achterhoofd.

En uit eten is misschien iets anders als snel wat eten. Die van mij eet ook weleens snel mee ergens op een manege maar moet dan eerlijk toegeven dat ik zelfs daar niet blij van wordt. Dan vraag ik me altijd af of het gezellig was en wat er besproken is... ja ik ben best erg. Maak me af en toe veeeels te druk. En dat terwijl die meiden in de verste verte niet aan mij kunnen tippen. Tong uitsteken Knipoog

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:43

ik zou het alles behalve leuk vinden! En goedkeuren zou ik het al helemaal niet doen, ook al is het onschuldig bij elkaar eten..
Misschien ben ik ook wel TE wantrouwig..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:44

Ik ben trouwens ook wel eens stout geweest
Laatst had hij een reactie op zijn hyves, een beetje overdreven met kusjes enzo, ik heb hem eraf gegooid...

Hahaha, schaam me er wel een beetje voor maar ik heb t netjes opgebiecht

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:45

bij zoiets kan ik echt flippen.. vind het maar niks al dat vrouwelijk aandacht!!

Op het moment heb ik dan geen vriend, maar er is wel iemand die ik heel leuk vind. Als ik hoor dat hij weer een meid ergens mee moet helpen of een smsje krijgt, daar kan ik dus echt niet tegen (en dat terwijl ik niks met hem heb Clown ) Kan er absoluut niet tegen als hij aandacht krijgt van andere meiden, tuurlijk je gaat het niet tegen maar toch..
Laatst bijgewerkt door Pashon op 17-05-07 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:46

Tja, ik vertrouw hem wel, maar ik vertrouw andere meiden niet haha

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:47

hihi dat zeg ik ook altijd!! Tong uitsteken

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:50

Er loopt ook wat rond hoor Rolleyes

Bij mij vriend op de sportschool liep zo een typje, ze wist dat we samenwoonde etc maar ze bleef hem uitnodigen en hem vertellen dat ze hem graag helemaal kapot zou n$%ken...

Toch te zielig voor woorden Boos!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:51

arg ik zou der dan kweet niet wat doen!! Zulke meiden kan ik echt de nek omdraaien!! en ben nog gek genoeg om het te doen ook..
Als mij dat zou overkomen, ik zou hem verbieden om naar de sportschool te gaan Clown (haha nee hoor zo erg ben ik ook weer niet)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:55

Hij stond er gelukkig boven, ben t kippetje nog een keer tegen gekomen maar ze wist niet hoe snel ze weg moest komen. Zal mijn blik geweest zijn denk ik haha!