Nog een poging... boktcaps

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41690
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:34

Ze heeft gezegd dat ze het geld wel terug wil betalen maar begon idd over die rectificatie/excuses. Ben er alleen nog neit helemaal achter waar ze nou excuses voor wil, heb daar dus duidelijkheid over gevraagd.
Heb haar ook erg duidelijk gemaakt dat je dit soort dingen (chanteren e.d.) niet bij mij moet doen en dat dat alleen maar counter-productive is.
Ik wacht het af. Nog steeds benieuwd wat ik nou precies verkeerd heb gedaan.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:55

Hmm, ze is nu in ieder geval hard bezig om haarzelf zwart te maken. Tsk, sommige mensen Gaaaap

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:56

chantal1"]
[quote="Yootha schreef:
Of anders mobiel bellen en nummermelding uit.


Kan ook op een gewone telefoon dacht ik *31* voor het nr.
[/quote]

Ik zou op zich best wel willen bellen. kan het nummer van haar toch zo ff opzoeken.
En waarom geen nummermelding? maakt niets uit..ze mag toch wel weten wie er belt. Ik bedoel maar......misschien heeft zij toch andere plannen...we kunnen daana alsnog kijken voor aangifte als er gebelt is. want ik vind het een erg groot bedrag!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:02

Ik ben/was een vriend van Prisca en vind het heel erg vervelend hoe alles nu uit de hand dreigt te lopen. Als ik in de schoenen zou staan van de mensen die nog geld tegoed hebben van Prisca dan zou ik precies hetzelfde reageren. Mijn zegen hebben jullie... (ik wil echter voorop stellen dat ik deze instelling bij wie dan ook zou hebben en het is niets persoonlijks tegen Prisca). Ik zou er alleen ook (net als Bart) erop aan willen dringen om nog 1 dagje te wachten en het antwoord van Prisca af te wachten. Blijft dit uit, dan zal ik ook niet meer de moeite doen om de boel te 'sussen'... Maarja... wie ben ik om de boel te sussen Knipoog Haha!

Ik wil alleen nog even 1 ding kwijt tegen Roy/Sypheron. Wederom niets persoonlijks, maar mij bekruipt het gevoel dat er een zekere vorm van stemmingmakerij begaan wordt en dat steekt een beetje. Ik zou dan ook willen vragen om de zaken gescheiden te houden. Houdt geldzaken en privézaken gescheiden zoals het betaamt. Roy: je gaf dit eerder in dit topic zelf al aan:

Sypheron"]
[quote="phoenix4ever"]waarom komt pris hier niet meer dan? wat mij betreft is er niets gebeurd zodra ik mijn geld terug heb.
misschien heb ik wel niet voldoende opgelet, maar zo haat dragend ben ik nou ook weer niet hoor.
[/quote]

dat gaat om iets heel anders dan de caps. Maar ik denk dat we dat verder prive kunnen laten omdat het helemaal niet relevant is op wat voor manier ook. Ik heb Pris nog niet gezien, hoop dat ze binnenkort weer eens online is Verward
[/quote]

Jammer om in onderstaand stukje te lezen dat je toch de privé-zaken er bij wilt halen door toch in zekere zin te speculeren (want dat doe je namelijk door een woord als 'misschien' te gebruiken.

[quote="Sypheron schreef:
Misschien heeft die andere kant wel alles opgeblazen en was Pris helemaal niet van bokt gegaan als dat niet gebeurd was? Alles wordt gewoon door een kant gezien. Don't worry mijn geld zit ook nog bij Pris. Maar ik geloof wel dat het terug komt. Ik maak er niet zo'n probleem van, ik weet zeker dat het terug komt.


Laat de mensen die hun geld zo snel mogelijk terug willen hun eigen gang gaan om het terug te krijgen want het is hun geld en niets, maar dan ook niets kan het rechtpraten dat geld van een ander gebruikt wordt om simpelweg te chanteren of zie ik dit verkeerd en is het normaal geworden in deze maatschappij om te chanteren? Verward

maareuh... Roy... hoop niet dat je je aangevallen voelt oid Lachen Zo ja, just kick my ass with Tekken 4 on the 16th of november Knipoog (LAN-party)

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:31

Ja dit is dus lekker stoken, met elkaar lekker opjutten bereik je niks! Branca houd een lijst bij, prima, maar aangifte doen lijkt me toch een paar stappen te ver, er is contact gezocht met Prisca, misschein is het idd een idee dat Bart aan prisca vraagt wat haar dan precies dwars zit, Ik zeg niet dat bart hier een bemiddelende rol in moet vervullen, wel dat het fijn zou zijn als hij namens bokt en de petjes-mensen als intermediar kan optreden

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:55

Wat een gezeik allemaal zeg!! Laat me zeggen dat ik mensen die chanteren ontzettend haat. En zeker als ze anderemans geld gaan lopen gebruiken om dit te doen. Bart, ik begrijp dat je het allemaal wilt gaan sussen, maar wat Prisca doet is onterecht. Het is dus heel duidelijk, die Bokkers hun geld moet terugkomen!!! En wat betrefd rectificatie? Zolang iedereen weet dat ze niets verkeerd hebben gezegt zou er ook geen rectificatie moeten komen. Waar slaat dit eigenlijk op? We zeggen allemaal wel wat eens verkeerd tegen elkaar maar als we hier allemaal een rectificatie moeten hebben dan kunnen we Bokt maar gaan sluiten, denk je niet? Ik word behoorlijk pissig dat mensen chanteren om iets dat ze willen. Niet te bedenken dat eigenlijk niemand Prisca iets verkeerd deed. En Bart, je bent een heel goed persoon, maar dat betekend niet dat jij het geld moet gaan terug betalen.
Inderdaad een tijdje wachten, zien wat Prisca doet en als het zo blijft duren een rechtzaak van maken want dat geld moet toch echt terug naar de Bokkers die betaald hebben!

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:17

Aangifte doen heeft alleen zin als er een strafbaar feit gepleegd is.
B.v. als 'bedrog' in het spel is. Mijns inziens is dat hier niet het geval.
Er wordt alleen niet voldaan aan de leveringsverplichting.
Het beste is om alle gedupeerden samen te voegen en eventueel
te proberen via een deurwaarder het geld op te eisen.
Wel eerst informeren bij de rechtswinkel wat dat gaat kosten.
Een civiele procedure starten kan ook, maar kost veel te veel
investering voor een dergelijk bedrag. En het is de vraag of je
de procedure wint.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:18

Halloohooww, ik ga nu nog 1 reactie plaatsen hier en dat is wel deze....
IK heb ook nog 14 Euro tegoed van iemand van iets hier, deze heb ik ook nog nooit terugontvangen! Ga ik daarover lopen mauwen? Nee dus. Ook al ben ik honderd keer werkloos en ben ik hartstikke blut, heb ik een eigen paard te betalen, een schuld bij mijn ouders en gebruik ik al mijn geld om mijn rijbewijs te kunnen halen om mijn kans op een baan iets te vergroten, dan nog niet.
Dan kunnen jullie weet ik hoevaak zeggen dat deze persoon haar toestand daar nou eenmaal niet toe is, geen gemaar. Kennen jullie Pris haar toestand wel dan? Pris heeft ook enorm in de knoop gezeten, zacht uitgedrukt (en zal daar ongetwijfeld nog helemaal niet uit zijn) en zij heeft ook veel en veel meer aan haar hoofd dan die Boktcaps. Lips are sealed
Kijk, dat nou niemand iets weet over Pris en haar toestand lijkt me normaal. Ik zit ook al tijden helemaal niet goed in mijn vel, ga ik dat van de daken schreeuwen? Welnee, ik zou wel gek zijn. Doet Pris dat dus? Nee. Over het hulp zoeken... Pris zoekt haar eigen mensen wel uit om haar te helpen, ze kiest zelf haar mensen wel die ze erg hard nodig heeft.
Ze moet hier eerst met zichzelf bovenop zien te komen en dan heeft ze nu weer een erge terugval met Leys. Dit verdient ze echt niet. Verdrietig
Prisca is een enorm goede meid en dat weten veel mensen onder ons. Het is zeer vervelend hoe het allemaal gelopen is en ik weet ook meer dan de helft niet en dat gaat me ook niet aan.
Tuurlijk heeft Pris ook dingen gedaan die ze niet had moeten doen, maar hey nobody's perfect!
Tuurlijk had Pris het geld allang terug moeten storten en niet via deze manier rectificatie moeten vragen, maar nogmaals, ik ken het hele verhaal niet.
IK zou alleen willen dat mensen Pris hier niet zo op aanvielen. Wacht het nou effe af, Bart krijgt wel een reactie van Prisca en het komt wel goed.
*zucht* Ik wordt hier echt moe van.... het is hier altijd zo gezellig, maar af en toe worden er ook mensen zo onnodig de grond ingetrapt.... Frusty
Geef Prisca nou ajb die kans even.......
Laatst bijgewerkt door Jurga op 14-10-02 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira
Berichten: 26086
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:21

uhm jurga wil je even duidelijker zijn met namen?? want ik ben het dus niet !!
groetjes lonneke

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:30

Dit wil ze, denk ik, gerectificeerd zien:
(Qoute Bart.v.b.)
Ik hoop dat alles heel snel weer goedkomt met Leysander en wens je heel veel sterke bij zijn herstel.

Wel baal ik er behoorlijk van dat dit op deze manier moet worden gespeeld. Ben blij dat je dit op Bokt zet, ben ook blij dat ik op de hoogte wordt gehouden van het wel en wee van zowel jou als Leysander, maar niet op deze manier.

Met je eerste en laatste alinea van je posting maak je me verre van blijk, idd een trap na zoals er al eerder gezegd is. Jammer, valt me tegen van je. Die trap na is dan ook de reden dat ik dit maar op de mesthoop zet. Ook gezien het feit dat je zelf al aangeeft dat je de reacties toch niet meer leest

Jammer dat het zo moet lopen. In mijn geval is het zo dat ik de eerste weken idd niet echt adequaat gereageerd heb, ik wist half wat er aan de hand was, had geen idee wat ik er mee aanmoest en hoopte stiekum dat het allemaal wel goed zou komen na verloop van tijd. Toen ik later echter contact zocht kreeg ik meteen vanalles naar mijn hoofd geslingerd, ik kreeg totaal geen kans.
Helemaal eerlijk vind ik bovenstaande opmerkingen dus niet.

Iig sterkte de komende tijd met Leys en jammer dat het zo moet lopen.


Kan me niks anders voorstellen.......
Ik denk dat ze daar op doelt, ik zou niet weten waarom. Verward maar ik weet zeker dat ze heus nog wel meeleest........en dit ook gelezen heeft. Gaaaap

Maaike

Berichten: 11865
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:35

Tigger dat is dus niet wat ze gerectificeerd wil zien. Ik denk niet dat ze zich daarom erg druk gaat maken. Waar zij mee zit is langer bezig en zit veel dieper dan dit. je kunt erg ver gaan zoeken naar iets waarvan jij denkt dat ze het gerectificeerd wil zien, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat je het zult vinden.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:37

Kon het me al niet voorstellen, maar ja, je weet het niet he?

Oke, heb ik niks gezegt of gedaan......Haha!

Maar als jij het weet, waarom zeg je het niet, kan bart het veranderen als ze dat zo graag wil en krijgt iedereen zijn geld terug.
Heeft niks met toegeven te maken, maar gewoon dat iedereen gelukkig is.

Wat een ellende zeg.

Maaike

Berichten: 11865
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:45

Tigger schreef:
Maar als jij het weet, waarom zeg je het niet, kan bart het veranderen als ze dat zo graag wil en krijgt iedereen zijn geld terug.
Heeft niks met toegeven te maken, maar gewoon dat iedereen gelukkig is.



Als ik t precies zou weten had ik t allang gezegd hoor geloof me. Ik zou niets anders willen dan dat dit klaar zou zijn. Ik heb t altijd erg goed met Pris kunnen vinden, vind t ook erg jammer dat dit allemaal zo gaat nu...

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:48

Tigger schreef:
Maar als jij het weet, waarom zeg je het niet, kan bart het veranderen als ze dat zo graag wil en krijgt iedereen zijn geld terug.
Heeft niks met toegeven te maken, maar gewoon dat iedereen gelukkig is.


Dus Bart zou op de knieen moeten voor Prisca? Als het op zo'n manier moet dan mag Prisca mijn geld houden. Het is toch van de zotte om toe te geven aan deze vorm van chantage.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:57

grmbl nog een posting dan... ik weet ZEKER dat het niet Pris der bedoeling is om het als chantage middel te gebruiken, het is er misschien op een verkeerde manier uit gekomen. Het geld komt wel terug, wees maar niet bang! Zolang niemand van Pris zelf hoort dat ze het als chantage middel zou gebruiken, is het dat ook niet. Dus genoeg over die "blackmail" onzin!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41690
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 23:05

Sypheron, jij hebt haar zelf niet gesproken dus je kan dat ook niet zeker weten.
Prisca heeft vanmiddag nog tegen me gezegd dat ze dat geld achter de hand houdt om mij te forceren die rectificatie te laten plaatsen. Ik noem dat chantage. Misschien bedoeld ze het niet zo, misschien wil ze het niet zo, feit is dat ze het nu zo speelt. Erg jammer. Maar goed, ben benieuwd wat haar antwoord is op mijn mail. Wil nu wel eens weten wat er dan te rectificeren valt.

Maar goed, kunnen we vanaf nu gewoon bij de feiten blijven? Thanks Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 23:11

Zeer goed idee Bart!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 23:15

Ben het met Jurga eens. Maar waarom moeten wij daar dan onder leiden. ik ben nog steeds van mening dat ik mijn geld terug wil hoe dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 23:32

Pegasus schreef:
Aangifte doen heeft alleen zin als er een strafbaar feit gepleegd is.
B.v. als 'bedrog' in het spel is. Mijns inziens is dat hier niet het geval.
Er wordt alleen niet voldaan aan de leveringsverplichting.


Uhm, misleiding is ook een vorm van bedrog en op de manier waarop dit gaat, kun je al gauw spreken over oplichting als je het echt strak wilt spelen. Misleiding en oplichting mogen niet. Maar soit, ik denk dat het allemaal wel met een sisser afloopt.

Fitzroy

Berichten: 25210
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 00:27

Ik kan hier maar 1 ding over zeggen voor de bokkers die niet weten waar het over gaat: er bestaat ook nog zoiets als Moderatorpraat waar dingen aan de orde komen die wij als 'gewone'gebruiker niet kunnen lezen.

Jammer dat dit nu de oorzaak is van een hoop 'petjesellende'.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 01:02

Jurga schreef:
Ook al ben ik honderd keer werkloos en ben ik hartstikke blut, heb ik een eigen paard te betalen, een schuld bij mijn ouders en gebruik ik al mijn geld om mijn rijbewijs te kunnen halen om mijn kans op een baan iets te vergroten, dan nog niet.
Dan kunnen jullie weet ik hoevaak zeggen dat deze persoon haar toestand daar nou eenmaal niet toe is, geen gemaar. Kennen jullie Pris haar toestand wel dan? Pris heeft ook enorm in de knoop gezeten, zacht uitgedrukt (en zal daar ongetwijfeld nog helemaal niet uit zijn) en zij heeft ook veel en veel meer aan haar hoofd dan die Boktcaps. Lips are sealed


Er zijn meer mensen die het moeilijk hebben, in 1 week 2 paarden ziek hebben, geen werk, geen uitkering, in de knoop zitten, niet lekker in hun vel en noem maar op. Deze mensen gaan nog niet zulke streken uithalen en zeker niet op die manier over lijken. Niet persoonlijk bedoelt naar jou Jurga maar ik wil het wel ff kwijt.
Verder er is zeer zeker wel een strafbaar feit gepleegd nl. chantage. Nogmaals als Bart een rectificatie moet plaatsen of het geld zelf betaald neem ik het niet aan en ga ik mee met Branca.
Wat die moderator praat betreft, jammer, zal me echt een worst wezen wat daar gezegd word. De directie van een bedrijf zegt ook niet alles tegen zijn medewerkers, zouden de moderators wel alles tegen ons moeten zeggen?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:28

Branca schreef:
Ik heb net telefonisch contact gehad met Prisca:
ze verteld dat ze problemen heeft met de beheerder van Bokt en daarbij nog een persoon. Zij vind dat zij zwart gemaakt is. Nu wil zij het geld van ons gebruiken als dwangmiddel om de beheerder een rectificatie te laten plaatsen omtrent de persoon Prisca.
Nadat ik haar verhaal had aangehoord en daar ruimte voor gaf, zei ik daarna dat ik daar niet de dupe van hoefde te worden en zodoende mijn geld niet terug zou krijgen.
Ik zei dat dat gestorte geld van mij en van andere Bokkers niet van haar was, maar is gestort aan de hand van een overeenkomst: geld voor een petje. Ik zei dat ze dat geld niet zomaar kan houden. Daarop zei ze dat ze bereidt is het geld terug te storten, maar dat ze EERST een rectificatie wil van de beheerder. We moeten deze beheerder veel mailtjes sturen....
Ik wilde wat afspreken omtrent de terugstorting van mijn en jullie geld, maar dat wilde ze niet. Ook niet nadat ik haar nogmaals mededeelde dat het niet haar geld was!
Ze zei dat ze het zat werd en hing ineens op.
Bij deze de zeer verkorte versie van het gesprek.


Sorry dat ik het zeg maar wat een gigatr*t zeg!
Tijd voor een advocaat, want op deze manier springen we niet met mijn geld om. Wat denkt ze wel niet zeg!

Wel kien uitgedacht idee hoor, net doen of je boktpetjes gaat maken en vervolgens niks meer van je laten horen en dan zeggen dat het als dwangmiddel gebruikt wordt.

Nee mevrouw is nog niet van me af. Ik geef haar 2 weken en daarna kan ze beter zorgen dat ze weer op vakantie is.
Viv

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:31

Vippie schreef:
Wel kien uitgedacht idee hoor, net doen of je boktpetjes gaat maken en vervolgens niks meer van je laten horen en dan zeggen dat het als dwangmiddel gebruikt wordt.


Dit slaat dus echt weer helemaal nergens op he! Jeetje wat een belachelijk bericht. Als dit allemaal van te voren geplanned is? Sjonge stel je niet zo aan... Pris heeft al eerder een lading petjes afgeleverd en dat geld gaat nu ook weer terug komen! Damn HIER wordt ik pas pissed van!! Boos!

Fitzroy

Berichten: 25210
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:46

Het stoort mij buitengewoon dat iemand als Pris die altijd voor een ander klaar heeft gestaan hier nu zo zwart wordt gemaakt.

Ik vind het ook geen handige actie van Pris maar aan een verhaal zitten altid 2 kanten.

En wat ik ook heel erg vind, is dat bokkers die normaal gesproken zgn. met iedereen begaan zijn, nu iemand die zwaar in de problemen zit zo de grond in kunnen trappen.
Zodra het om 12 euro gaat is er opeens geen medeleven meer met iemand Verward

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:55

Sorry hoor maar wat moet ik er anders van denekn na 6 maanden op petje/geld wachten nat tig vriendelijke berichtjes aan haar adres en NOOIT reactie.
Lief dat je het voor dr opneemt hoor, maar MIJN geduld is ECHT op!
iedere keer is het wel weer wat anders waarom ze niet terug betaald.
Dit speelt blijkbaar al veel langer dan 2 weken.
Maar nogmaals, wij, de overige bokkers, hebben niks met dat gedoe te maken en willen gewoon ons geld terug.
Ze is strafbaar op meedere fronten, dus ze kan de makkelijke weg (terug storten) of de moeilijke weg (via aangifte/deurwaarder) betreden.
her choice!
Viv