Skeeleren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:33

Deed het vroeger heeel vaak. Nu best weinig, maar als ik het doe vind ik het weer vet leuk! Ik rem altijd door te slepen met 1 voet en dan een kort rondje draaien Lachen

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:35

ik ga binnenkort nieuwe skeelers, dan ga ik ook weer skeeleren Haha!

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:04

Ik heb toevallig vandaag nog geskeelerd, samen met Kwadraatje van Bokt Haha!
Het was een heel impulsief idee om na een 7-uur-durige, drukke werkdag, nog even lekker buiten te genieten van het zonnetje.
Wandelen kon niet omdat onze voeten al zeer deden van het werken, fietsen is niet leuk want dat doen we iedere dag, paardrijden kon niet door gebrek aan paarden, dus gingen we maar skeeleren Haha!

Ik vond het echt weer wennen hoor, om ineens op wieltjes staan, maar uiteindelijk was het wel heel erg leuk. Jammer dat mijn skeelers nét een maat te klein zijn.

We hebben ons wel voorgenomen om dit vaker te gaan doen als het lekker weer is. Het is bovendien een goede manier om conditie op te bouwen en, als je een beetje doorskeelert; ook nog eens een goede cardio-workout. Haha!

Doen jullie ook knie-bescherming en dergelijke om ?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:15

Paula schreef:
Vanavond ook een rondje gedaan, maar van frustratie toen ik terugkwam ze in de container gemietert, nee de tijd van scapino skeelertjes is nu echt over. Heb door het schuren weer een brandplek op mijn enkels, en toen ook nog het klipje van m'n schoen afbrak was de maat vol. Dinsdag ga ik waarschijnlijk nieuwe kopen, met een lage schoen (zoiets als hierboven lijkt me wel wat, alleen dan 5-wiels Ja ) Toch wel even slikken van die prijzen zeg... Zandstra of Raps lijken me echt geweldig maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan.....

Er staan best veel skeelers op marktplaats. Ik ben aan het uitkijken naar anderen, ik heb inderdaad na het skeeleren ook een week last van open plekken (bij de hiel zit een schroef :S) en zere voeten.

Weet iemand welke skeelers/skates breder uitvallen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:05

Ik heb heel smalle voeten, mijn skates zijn wel een maat groter dan ik normaal draag (40 i.p.v. 39) en hoewel schoenen mij vaak te breed zijn, zitten mijn skates perfect. Dus ik vrees dat K2 dan iig voor jou niet het juiste merk is.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:01

Salomon schijnt toch wel de bredere schoenen te hebben. K2 ligt er tussenin kwam ik inderdaad tegen op internet. Wat een speurwerk komt daar aan te pas zeg... Ik heb nu geboden op een paar salomons, ben benieuwd! Ik heb zelf maat 41/42, heb geboden op een paar met maar 43 omdat ze altijd iig 1 maat groter moeten zijn.

Spannend!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:23

Ik vond mijn versie net op eBay: de Camano uit 2000. Haha!

Alleen hebben mijn nieuwe wieltjes (helaas) een rode opdruk.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:48

lovekandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:08

Nu het zulk lekker weer is willen mijn vriend en ik ook gaan skeeleren Haha!
kan alleen niet remmen Bloos dus rijd altijd maar op een paaltje af waar ik me dan aan vast houd om te remmen. Clown

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:30

Heerlijk, vorig jaar zo vaak gedaan. Met de auto of fiets naar het industrie terrein en daar is een mooie rond van ruim 3 km van asfalt en in het weekend en 's avonds heb je de weg alleen Cool
Maar nu ik midden in de stad woon liggen mijn skate's te wachten op een mooie asfaltbaan..

MrICW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:06

Ik skeeler ook. ik heb zelf deze:
Afbeelding

waren niet echt goedkoop dus voor als je net gaat beginnen zou ik hier nog ff mee wachten.
voor tour ritten niet echt geschikt. (ik red me er heel goed mee. beste lagers en wielen Haha! )

ben bijna elk weekend in drenthe nabij assen dus om een keer een tour te maken lijkt me leuk.
kan er nog niet zo heel goed de omgeving.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:31

met een vriendin ja! het is gewoon zo leuk, schaatsen vind ik ook al zo leuk! ja die heuvels.. whaaa! haha xxx

MrICW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:35

Berg afgaan is juist leuk, zolang je maar op de weg blijft.
Vorig jaar bijna 7 meter een afgrond ingereden. ben blij dat er zachte bermen bestaan. Bloos

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:42

Ik heb geen dure skeelers.
En net weer afgesproken met een vriendin vrijdag te gaan skeeleren. Haha!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:43

Mijn skates waren ook niet heel erg duur, maar ze zijn wel superfijn Lachen

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:47

Ik skeeler ook veel in de zomer, heerlijk met dat avondzonnetje een blok om te gaan. Lachen

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 21:26

ik denk dat ik goedkope haal, bij perry zijn ze 70,-
kent iemand de skeelers van abec?

MrICW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:40

ik denk dat je nu 2 dingen door elkaar haalt.
abec is geen merk skates (in ieder geval zover ik weet).

abec zegt wat over de lagers.
hoe hoger het abec getal des te beter de lager rolt.
dus abec 9 rolt beter en heeft minder kracht nodig om te rollen dan een abec 3.
ik ben begonnen met skates met abec 3 en heb nu abec9,
verschil is echt merkbaar.

verder moet je ook letten op de grootte en hardheid van de wielen.
dit staat op de wielen bijv 78mm 82a.
hoe grootter de wielen des te sneller je kan maar des te minder wendbaar je wordt.
de hardheid zegt veel over het comfort zachte wielen houdt in dat je minder last heb van ongelijke ondergrond en betere wegligging hardere wielen minder comfort maar sneller skate.

verder de lengte van het frame is ook belangrijk korte frame is wendbaarder denk aan kunstschaat of hockeyschaat des te langer het frame des te sneller denk aan noren.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:06

dovish schreef:
Die die ik (als ze passen) ga kopen zijn deze: http://sport.marktplaats.nl/skeeleren-e ... at-43.html

Ze zijn alleen nooit €280 geweest zoals in de advertentie staat, maar ca. 180.

Ik heb ook deze. Heb ze vorig jaar nieuw gekocht. Inderdaad voor zo'n 185,-
Ik vind het hele fijne skates! Ben er meer tevreden over dan mijn Roces.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:06

Ik heb ook niet zo'n hele dure, rond de € 80,- maar ik skeeler alleen met mooi weer. Gaat prima.
Ik draag wel altijd elleboogbescherming en kniebescherming.

Als ik een tijd niet meer geskeelerd heb ben ik ook onzeker en vind het een beetje eng. Dan vraag ik of iemand met de fiets meewil, zodat ik me daaraan vast kan houden Haha!

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:00

Ik heb vroeger ook geskeelerd.
Toen ben ik een tijdje gestopt en nu ben ik begonnen met agressive skating. Echt heel leuk, ik vertrek 's morgens met een vriendin naar het skatepark om daar een paar uurtjes te skaten. Dan is er nog weinig volk op het skatepark. Als we geluk hebben, hebben we het hele park voor ons alleen.

Hoe onderhouden jullie je skates?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:02

skara schreef:
Hoe onderhouden jullie je skates?

Niet. Haha!
M'n eerste paar skates heb ik een keer de wielen eraf gehaald, uit elkaar gehaald, schoongemaakt en in de olie gezet. Maar dat heb ik maar 1 x gedaan en met mijn huidige skates nog helemaal niet. Bloos

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:04

Skeeleren, heerlijk!
Zodra ik weer kan, ga ik ook weer.
Vorig jaar zomer ging ik zowat elke avond een half uurtje skeeleren.

Ik kan trouwens ook niet remmen, ik kan wel afremmen, of ik skeeler ergens tegenaan. Haha!
Wat ik ook niet kan, is de stoep af. Ik ga over de stoep naar de lantaarnpaal, houd me eraan vast, en stap zo voetje voor voetje de stoep af.
M'n buurman lacht zich altijd een breuk want die lantaarnpaal is precies voor zijn huis. Tong uitsteken

Dus, iemand stoep af tips?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:06

Drie jaar geleden voor het laatst alle wieltjes eraf gehaald, lagers schoongemaakt (met een speciaal spulletje dat nu op is) en daarom verbaasde het me dat de lagers er nog zo goed uitzagen volgens de skeelerboer. Maar de laatste drie jaar heb ik er minder mee gedaan dan het hele eerste jaar, daar zou het aan kunnen liggen. Haha!

Nu ik nieuwe wieltjes heb, ben ik wel van plan ze weer regelmatig helemaal los te halen en ook de wieltjes te wisselen zodat ze gelijkmatig afslijten. Met scheve wielen skaten is ook niet erg fijn, heb ik vorig jaar ontdekt. Haha!

De skeelerboer had het erover dat je lagers ook heel simpel kunt schoonmaken met... en nu ben ik de naam kwijt, volgens mij gewoon met terpentine. Ik ga hem er nog eens over bellen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:06

Stoep doe ik zijwaarts. Zo kan ik zelfs traplopen met skates. Haha!