Welke levenswijze hou je dan aan. (ik moet trouwens gaan, Doei jullie! Morgen naar school..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Misser schreef:Ik ben katholiek opgevoed, maar geloof niet meer.
Ik vind het geloof een makkelijke manier om dingen te verklaren die je niet kunt verklaren. Maar voor mij is het een te simpele oplossing.
Misser schreef:Ik ben katholiek opgevoed, maar geloof niet meer.
Ik vind het geloof een makkelijke manier om dingen te verklaren die je niet kunt verklaren. Maar voor mij is het een te simpele oplossing.
droommajori schreef:Nanouschka_w
en nu in het nederlands
Lovely1 schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens..
Een vraagje voor diegene die godsdienst hebben gehad, hadden jullie het alleen over het christelijk geloof of ook over andere geloven?
Ik zat op een christelijke school maar we behandelde meer andere geloven dan het christelijke geloof. Was trouwens erg leuk.
Soet schreef:Ben ook een belg
Welke levenswijze hou je dan aan. (ik moet trouwens gaan, Doei jullie! Morgen naar school..haha)
JorisDy schreef:ik geloof dus niet. De Bijbel kan net zoiets zijn als een sprookje, weet jij veelVind het trouwens allemaal wel raar, in de bijbel staat dat God iedereen acepteert, maar er staat ook dat homoseksualiteit (Heb dislextie) dat dat zonde is. Dus dan discrimineerd God dus wel mensen, dus is God ook niet helemaal goed. Dus ja,, en waarom zijn er dan slechte mensen? God kan toch alles doen?
Ik bedoel ik vind Eerder dat Alla bestaat . want in je handlijnen staat ook ALLA en als je je handen tegen elkaar houd met je pinken krijg je een H. en ik zie nergens iets in de term GOD in je lichaam staan.
Lenneke_ schreef:Maar ik vind mensen in hun waarde laten heel belangrijk en dat moet van beide kanten komen. Ongelovige moeten gelovige in hun waarde laten en andersom.
Sunrise_ schreef:Quellian schreef:Rachelle, God houdt toch van iedereen? En alles is toch Gods wil? Beetje min van hem om mensen dan 'slecht te maken' (ja, immers alles is zijn wil) en ze dan toch nog in de hel te dumpen. Gaat er bij mij niet in
God heeft je gemaakt ja, maar je hebt altijd nog zelf de keuze om wat van je leven te maken. En
daar horen dus ook je slechte keuzes bij. Net als mensen God de schuld geven van bijvoorbeeld
oorlog. Daar heeft de mensheid toch echt wel zelf voor gezorgd.
Quellian schreef:Sunrise_ schreef:God heeft je gemaakt ja, maar je hebt altijd nog zelf de keuze om wat van je leven te maken. En
daar horen dus ook je slechte keuzes bij. Net als mensen God de schuld geven van bijvoorbeeld
oorlog. Daar heeft de mensheid toch echt wel zelf voor gezorgd.
Hoe verklaar je dan dat mensen altijd alles als Gods wil zien? Ik ken genoeg mensen (incl. familie) die roepen bij overlijden 'het is Gods wil', dus dan moet die man toch overal de hand in hebben? Hij zorgt voor slechte dingen door mensen leed te geven (ieder krijgt wat ie dragen kan), zorgt voor overlijden, maar hij zou er niet voor zorgen dat mensen het verkeerde pad op gaan? Dat past bij mij niet helemaal!
Lovely1 schreef:De bijbel is voor mij een sprookjesboek (even doorlezen voordat je in de stress schiet). Ik beschouw de bijbel als een boek dat samengesteld is om bepaalde waarden en normen aan te leren net zoals dit de bedoeling is van veel sprookjes (zowel hedendaags als eeuwenoud). De dingen die in de bijbel staan neem ik niet letterlijk en ik trek veel dingen die er in staan in twijfel. Ik geloof ook niet in God of Jezus of in welke God dan ook.
Ik geloof wel in iets maar wat dat weet ik niet, het meest geloof ik nog in de kracht van jezelf en van de liefde hier heb ik geen boek of god voor nodig.
Ik vind het knap dat mensen ergens in kunnen geloven wat niet tastbaar of ooit "bewezen" is of wat ze ooit zelf ervaren hebben. In alle geloven zit wel iets positiefs... en als we die punten nou eens samenvoegen...