gewoon huisvrouw wat is daar mis mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

missymb

Re: gewoon huisvrouw wat is daar mis mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:33

Ik ben nu 16weken zwanger en eerlijk gezegd lijkt het me heerlijk om na de bevalling niet meer te hoeven werken, helaas is dit voor mij financieel niet haalbaar dus blijf ik er een aantal uren bij werken.
Mijn moeder was ook huismoeder en ik vond het heerlijk dat er altijd iemand thuis was..dus ik vind persoonlijk dat er niks mis mee is als je ervoor kiest "gewoon" huisvrouw te zijn..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:34

marleen_usar schreef:
Als je dus fultime huisvrouw bent vind ik het niet meer dan normaal dat het huis er fatsoenlijk uit ziet.Dat als pa thuis komt na een dag hard werken, dat hij dan wel ziet dat er in huis ook het 1 en ander is gedaan.

sorry ik vind je heel ouderwets klinken

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:54

terorita schreef:
marleen_usar schreef:
Als je dus fultime huisvrouw bent vind ik het niet meer dan normaal dat het huis er fatsoenlijk uit ziet.Dat als pa thuis komt na een dag hard werken, dat hij dan wel ziet dat er in huis ook het 1 en ander is gedaan.

sorry ik vind je heel ouderwets klinken

Wat is er mis met ouderwets ?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:57

niet veel

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:59

tita schreef:
sommige moeten blijven werken dus moet je kind van hot naar her of wil je nu gaan zeggen dat je dan maar geen kinderen moet nemen

Inderdaad, als je beiden per se fulltime wilt blijven werken, zou ik persoonlijk niet aan kinderen zijn begonnen. En bij de mijne zou je de rekening gepresenteerd krijgen, ja.... Clown En terecht. Ik ben dus thuis en vriendlief is 3 dagen per week thuis. Wij willen gewoon genieten van ons gezin, liefst zoveel mogelijk met alle leuke dingen die daarbij horen.
Jij hebt gezegd in een ander topic dat je helemaal geen kinderen wilt trouwens, je houdt niet eens van kinderen, dus wat wil je nou eigenlijk, Tita?

Als ik naar mijn meisje kijk, zie ik nu tenminste een tevreden, sociaal en blij kind met alle zelfvertrouwen van de wereld. Als ik na haar geboorte fulltime was blijven werken, joost mag weten hoe ze er nu aan toe zou zijn. Daar kun jij helemaal niet over oordelen, niet elk kind laat alles maar over zich heen komen, zeker hele gevoelige mensjes niet.
Wij hebben gekozen voor een kind, dus wij zijn verantwoordelijk voor haar welzijn. En daar pas ik me graag bij aan. Mijn vriend wilde ook best thuis blijven voor haar trouwens. Maar hij verdiende net even wat meer dan ik en had de mogelijkheid om 1 dag per week ook nog eens thuis te werken (mijn baas wilde dat niet). Dus ja, dan is de keuze niet moeilijk, hoor..... Ik heb er nog geen moment spijt van.

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:59

Leonoor schreef:
Pfieuw, volgens mij is deze discussie al eens langsgekomen Ja

Hier dan een 'ontaarde' moeder Haha! Werk gemiddeld 32 uur (zomers 40, winters 24) en heb daarnaast een baan en een cattery. En oja, ook nog een dochter Knipoog
En die dochter wordt dus ook van hort naar her gesleurd. Arme meid Ach gut Maar verdraaid, ze doet het prima! En ze kan ze ook super aanpassen aan de regels en eisen van de verschillende huishoudens waar ze verblijft. De dagen dat ik thuis ben (en dat is niet veel, omdat ik naast werk ook mee ga naar de wedstrijden van mijn paard en shows af ga lopen met de katten) genieten wel 100%, gaan we leuke dingen doen. Helaas lijdt mijn huishouden hier nog wel eens onder, maar ach, morgen weer een dag!

In principe had ik niet gekozen voor deze situatie, werd namelijk alleenstaand toen ik 6 maanden zwanger was. En dan moet je wel! Ik vertikte het namelijk om mijn hand op te houden bij de staat!

tjonge jonge, dan heb jij het echt wel druk! Petje af hoor Haha! .

Als ik het goed begrijp ben jij dus een alleenstaande moeder?

Mn hand ophouden bij de staat zou ook mijn laatste keuze wezen idd.

Bovendien zou ik, sinds de kinderen naar school gaan, ook niet meer zonder (mn) werk kunnen. Dus zou ik ooit om wat voor reden dan ook ooit met mn winkel stoppen, zou ik zeker ook werk buitenshuis gaan zoeken.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:01

Nadya schreef:
Als ik naar mijn meisje kijk, zie ik nu tenminste een tevreden, sociaal en blij kind met alle zelfvertrouwen van de wereld. Als ik na haar geboorte fulltime was blijven werken, joost mag weten hoe ze er nu aan toe zou zijn. Daar kun jij helemaal niet over oordelen

Jij ook niet. Misschien was het wel beter met haar, misschien wel slechter.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:01

flyinglady schreef:

Ach, flying lady, het is ook nooit goed. Of je zit de hele dag op de bank en dat is niet goed en als je gewoon zorgt dat alles er goed uit ziet en loopt, is het ook niet goed blijkbaar. Clown Haha!
En ik moet eerlijk zeggen, dat bij ons, mijn vriend kookt, dat is zijn hobby en hij is er beter in dan ik, hahahaha Haha! Haha! Haha! We eten dus nooit om 18.00 uur, eerder rond half 8. Knipoog
Oeeeeeh, slechte huisvrouw ben ik, he.......

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:02

tita schreef:
sommige moeten blijven werken dus moet je kind van hot naar her of wil je nu gaan zeggen dat je dan maar geen kinderen moet nemen

Hoe een ieder zijn taak als ouder wil invullen ... bepaalt hij of zij zelf.

Moet er zelf niet aan denken mijn pasgeboren baby'tje te dumpen op een kinderdagverblijf en
dat een vreemde mijn kindje verschoond, voed, knuffelt, troost ..........

Is toch niks heerlijker voor een kindje in zijn eigen huis, met vaders of moeders of andere
die hem met liefde omringen groot gebracht te worden.
Zijn eigen paps of mams te zien als hij wakker wordt, vertrouwde warme armen van paps
of mams die 'm knuffelen, troosten en trots op 'm zijn als hij zijn eerste poging doet te
gaan lachen, brabbelen, omrollen, kruipen, zitten, staan .................

Nee deze vertrouwde veilige omgeving, kan niemand, ook de beste kinderdagverblijven, hoe graag sommigen mensen dat ook willen, vervangen.
Een kind opvoeden en uit te laten groeien tot een prettig sociaal iemand is de taak van de ouders,
niet van één of andere oppas.

Besef heel goed dat niet alle ouders in staat zijn hun kinderen deze luxe te bieden.

Heb 4 kinderen en ben werkelijk dankbaar dat ik absoluut niet van bovengenoemde voorzieningen
gebruik hoef te maken .............

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:03

Ilzas schreef:
Nadya schreef:
Als ik naar mijn meisje kijk, zie ik nu tenminste een tevreden, sociaal en blij kind met alle zelfvertrouwen van de wereld. Als ik na haar geboorte fulltime was blijven werken, joost mag weten hoe ze er nu aan toe zou zijn. Daar kun jij helemaal niet over oordelen

Jij ook niet. Misschien was het wel beter met haar, misschien wel slechter.

Ik denk niet dat jij weet wat er met mijn kindje was het eerste jaar na de geboorte. Ga ik hier ook niet uitleggen, want dat is te persoonlijk. Ik denk dat ik de situatie heel wat beter kan beoordelen dan jij, want ze is tenslotte mijn kindje. Knipoog

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:04

Nadya schreef:
flyinglady schreef:

Ach, flying lady, het is ook nooit goed. Of je zit de hele dag op de bank en dat is niet goed en als je gewoon zorgt dat alles er goed uit ziet en loopt, is het ook niet goed blijkbaar. Clown Haha!
En ik moet eerlijk zeggen, dat bij ons, mijn vriend kookt, dat is zijn hobby en hij is er beter in dan ik, hahahaha Haha! Haha! Haha! We eten dus nooit om 18.00 uur, eerder rond half 8. Knipoog
Oeeeeeh, slechte huisvrouw ben ik, he.......

Nadya, je zit de hele dag op je luie gat,
en dan ook niet koken,
dat kan niet Knipoog

edit typfoutje Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:06

Hahahaha, flyinglady, zeg dat maar eens tegen hem!!! Hij kookt bijzonder graag, vindt het heerlijk om na zijn werk iets lekkers (en vegetarisch) te maken. Ik help wel, hoor, we doen veel samen, maar hij is de echte kok van ons tweetjes. Haha!

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:11

Nadya schreef:
Hahahaha, flyinglady, zeg dat maar eens tegen hem!!! Hij kookt bijzonder graag, vindt het heerlijk om na zijn werk iets lekkers (en vegetarisch) te maken. Ik help wel, hoor, we doen veel samen, maar hij is de echte kok van ons tweetjes. Haha!

Bloos Oeps weer te vroeg geoordeeld

Mijn Hubbie vind koken ook leuk, kan je zo nu en dan ook achter het gasfornuis vinden Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:14

Ja, ik wil ook best koken, hoor, maar hij maakt er echt een sport van en vind het een leuke uitlaatklep na zijn werk. Ik vind het geweldig, want ja, eerlijk is eerlijk, mijn hobby is het niet. Ik eet het liever op Haha! Haha! Haha!

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:22

Nadya schreef:
Ja, ik wil ook best koken, hoor, maar hij maakt er echt een sport van en vind het een leuke uitlaatklep na zijn werk. Ik vind het geweldig, want ja, eerlijk is eerlijk, mijn hobby is het niet. Ik eet het liever op Haha! Haha! Haha!

Haha!

Ga ff m'n lieve pop naar bed brengen ........ dan nog flink er tegenaan in huis.
Vanaf morgen krijg ik het nog drukker, krijgen er een pup bij.

En dan met lekkere Hubby, 4 kids, 2 honden en een paard ..................

is het hier echt huisje, boompje, beestje heerlijk ouderwets

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:26

Citaat:
Jij hebt gezegd in een ander topic dat je helemaal geen kinderen wilt trouwens, je houdt niet eens van kinderen, dus wat wil je nou eigenlijk, Tita?

Wat ik wil ga ik niet aan jou vertellen Haha!
Wij verschillen op elke gebied nadya paarden en kinderen.
Ik heb een zeer goede baan waarbij ik waarschijnlijk niet eens part-time kan werken en mijn vriend helemaal niet

Dus mag jij raden wat er met ons kind gaat gebeuren

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:29

tita schreef:
Citaat:

Wat ik wil ga ik niet aan jou vertellen Haha!
Wij verschillen op elke gebied nadya paarden en kinderen.
Ik heb een zeer goede baan waarbij ik waarschijnlijk niet eens part-time kan werken en mijn vriend helemaal niet

Dus mag jij raden wat er met ons kind gaat gebeuren

Mag ik ook meedoen met raden ? Haha!

Ga nu eerst echt ff m'n meisje naar bed brengen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:34

4 kinderen!! Nou, ik vind het knap, hoor!! Ik vind eentje soms al behoorlijk vermoeiend, hihihi Haha!
En wat dacht je van 4 kinderen naar de opvang brengen, nou, daar valt niet tegen op te werken, vrees ik. Clown

Die kleine schat van mij gaat ook zo nog even lekker slapen en dan moet ik ook nog even snel door het huis 'werken'. Het is hier een grote krummelbende in de woonkamer en keuken en de katten hebben ook nog even huis gehouden met de kattengrindkorrels door het hele huis. Knipoog
Werk ze, flyinglady!! Haha! Haha! Haha!

En Tita, ik heb geen zin in die flauwe spelletjes. Bovendien heb je al ooit eens heel duidelijk aangegeven dat je helemaal geen kids wilt, dus eh..... hoeven we er ons ook niet druk over te maken. Dat scheelt weer.... Ik ga aan de slag, heb genoeg te doen. Doei!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:42

Dat zal best dat je genoeg te doen heb Haha!
Het was niet bedoeling dat je dit ziet als een spelletjes maar ik trek het volgende uit jouw conclusie of samenvating mensen met een carriere mogen geen paard of kinderen hebben

enne flying nee jij mag niet raden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:47

Je maakt een kind zelf zo gevoelig en kwetsbaar als je wilt. Vaak zijn dat dus kinderen die volledig thuis opgevoed worden. Als ik naar mijn ex kijk, zijn moeder was altijd thuis, deed automatisch alles voor hem, en is nu nog een slap zeempje...

Hetzelfde zie ik met mijn nichtjes gebeuren... Die kinderen groeien op in een veel te beschermde wereld, waardoor ze voor grote "gevaren" komen te staan, wanneer ze er eenmaal alleen voor staan. Dát is in mijn ogen veel erger dan als kind hier al ervaring mee krijgen. Altijd in een beschermde omgeving geleefd, en dan ineens in de grote boze wereld staan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-02-07 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:52

Tja, een mijn schoonmoeder was ook altijd thuis voor mijn man. En hij is alles behalve een slap zeempje Knipoog
Dat jou ex een slap zeempje was, licht écht aan het slappe zeempje zelf hoor...
Niet alles ligt aan de opvoeding! Zeker niet slappe zeempjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:54

Ylana schreef:
Tja, een mijn schoonmoeder was ook altijd thuis voor mijn man. En hij is alles behalve een slap zeempje Knipoog
Dat jou ex een slap zeempje was, licht écht aan het slappe zeempje zelf hoor...
Niet alles ligt aan de opvoeding! Zeker niet slappe zeempjes.

Jahaaa, jij leeft in een perfecte wereld, en jij doet alles helemaal correct.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:56

sttttttttttttttttttttttttttttttt

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:07

ShannaY schreef:

Tuurlijk! Jij niet dan Knipoog
En dat voor "maar" en huisvrouwtje! Haha!

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:11

Ylana schreef:
ShannaY schreef:

Tuurlijk! Jij niet dan Knipoog
En dat voor "maar" en huisvrouwtje! Haha!

Nou dan leef ik ook in dat perfecte wereldje, doe het niet alleen correct maar zelfs perfect OK dan!

En nee, heb geen slappe zeempjes, zit niet in onze genen Haha!