Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jildau schreef:Pfoeeh wou dat wij terug verhuisden naar Friesland. Heb in Boornbergum en Drachten gewoond en woon nu bijna 3jaar in Hoogezand en voel me hier totaal niet thuis. Heb het idee dat je in Friesland juist eerder geaccepteerd wordt dan hier in Groningen. Altijd met groepje ergens heen daar en wie mee wou mocht mee enzo.. Hier is dat echt niet zo in het begin is iemand direct een k*twijf. Ga nog steeds bijna elk weekend even naar vrienden en familie in Friesland omdat ik me hier gewoon zoo niet thuis voel tussen deze rare mensen.
LuvdaTossa schreef:Probleem is dat Friezen overal ook nog weer andere woorden kunnen gebruiken. Zelf ben ik een Waldpykje en lach ik om hoe mensen Fries spreken op de Klaai
Citaat:Hoe komen jullie zo in eens op Friesland als ik vragen mag?
Citaat:Wij komen je gewoon allemaal opzoeken als je hierheen komt, dan nemen we Fryske Dúmkes voor je mee voor bij de koffie en een paar DVD's van Bear Boeloe, dan heb je het fries zo onder de knie
Citaat:Ohja, sita_
1 woord ken je al
Wijn spreken ze in friesland en zeeland hetzelfde uit!
Wien
Citaat:Oh ja Sita.. ga als 'niet' Fries niet bij een bakkerij aan het werk. Heb ik ooit eens gedaan... ai ai ai...
Wat wilt u? Een heule bôle, een hele bôle, een heale bôle en zo waren er nog nog een aantal
Faelivrin schreef:
Hihi. Leuk hè. Heerenveen is dan nog normaal. Maar mijn vriend woont bijvoorbeeld in Garyp [en in het fries spreek je dat uit als gááriéép.]
Is goed, moet je dat maar eens vragen, zou het erg grappig vinden als ik nog eens bij jou op het erf kom.
xjildou schreef:LuvdaTossa schreef:Probleem is dat Friezen overal ook nog weer andere woorden kunnen gebruiken. Zelf ben ik een Waldpykje en lach ik om hoe mensen Fries spreken op de Klaai
hahaha ik vind jullie altijd zo grappig
maar Klaai mensen indd ook
met dingen als "door de door door" ofzo (door de deur door)
ik woon er eigenlijk tussen in
kent iemand deze:
habbe jo jo jojo wol bei jo?
hahaha ik vind hem zo grappig
en natuurlijk:
mei ik jo wat freechje? dooche jo wol?
erg leuk als je "buitenlanders" tegenkomt op stap en die vragen je om iets fries te zeggen
Citaat:Mei ik jo wat freechje? roke jo geiten ik? nee? dan stjit jo hok yn'e fik