Vanaf wanneer geloof je niet in meer Sinterklaas?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Re: Vanaf wanneer geloof je niet in meer Sinterklaas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:31

Ik was 7.
En héél erg kwaad op m'n ouders dat ze me zo voorgelopen hadden. Nagelbijten / Gniffelen

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:25

Een vriendin van mij heeft het niet aan haar moeder durven vertellen omdat ze dacht dat haar moeder er wel in geloofde. Clown

En hoe ik erachter ben gekomen: Ik was bij een vriendinnetje thuis, en we hadden het over Sinterklaas. Zij: Maar hoe komt Sinterklaas dan binnen? Wij hebben geen open haard.

Wij naar beneden gerend:
Maaaaamm! Hoe komt Sinterklaas bij ons binnen?
Moeder: Door de schoorsteen.
Wij: Maar er is hier toch geen open haard?
Moeder: Hij heeft een speciale sleutel die in alle deuren past. Lachen
Wij: Maar op de deuren hier zitten haakjes sloten die alleen van binnen open en dicht kunnen. En die zitten áaaltijd dicht 's nachts!

En toen moest ze het ons wel vertellen. Ja

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:28

Citaat:
Bericht onderwerp: Vanaf wanneer geloof je niet in meer Sinterklaas?

zodra je de "geheime" opening van de verwarmingskamer vind met het vooropgeslagen speelgoed in Haha! Cool mijn leeftijd weet ik al lang nietmeer van toen

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:31

Hoezo bestaat sinterklaas niet?!
Nu hebben jullie het verklapt Verdrietig

Nee ik wist het in groep 5, toen zeiden me klasgenoten allemaal: Weet je het al van Sinterklaas?? dus ik huh wat? jaa die bestaat niet! Maar ik had al zon vermoeden erover Tong uitsteken

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:56

mijn dochter was met 3 jaar al van mening dat sinterklaas niet bestond. Het niet gezegt en er toen omheen gepraat maar nu met 7 jaar is de spanning met het komende sinterklaas er toch. Ik ga er nu van uit dat dit de laatste keer is dat wij sinterklaas zullen vieren na sinterklaas zal ik haar eea uitleggen / informeren maar nu nog even niet.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:28

Mijn moeder heeft het me expres in het voorjaar verteld, omdat anders de schok zo groot was. Bij mij is het eind groep 3 verteld, toen ik 7 was. Mijn broertje is het eerder verteld omdat hij er zo overin zat en zo zenuwachtig was dat hij altijd ziek was op sinterklaas. Maar die geloofde het niet, hij zei: maar mem(moeder) kan toch niet zoveel kado's kopen! En geloofde er nog een poosje in, en later is het weer verteld. Haha!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:51

ik was 8 toen me ouders het me vertelden.. ik vond het zo zielig voor me papa en mama dat ze elk jaar weer zoveel kadootjes voor me kochten want dan kon papa geen nieuwe auto kopen en mama geen nieuwe kleren Tong uitsteken

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:09

Ik denk toen ik een jaar of 7/8 was. Toen vertelden mijn ouders het en ik was heel verdrietig.. Verdrietig

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:19

Tsja ik weet niet of het al gezegd is, maar het lijkt me niet handig dat jullie hier een topic over openen als hier meisjes/jongens uit groep 5/6 op zitten die nog WEL geloven.

Ik denk dat het belangrijk is dat die kinderen nog lekker door geloven!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:33

Dat verschrikkelijke geheim heb ik ook zelf ontdekt op m'n 7de.

Rond de tijd van Sinterklaas was ik altijd ZO benieuwd naar wat ik ging krijgen, dat ik het ganse huis
afspeurde naar eventuele kadootjes. (Misschien kwam ie wel iets vroeger, weet je!) :d

En dat jaar had ik succes, eind november vond ik bovenop een kast, het kadootje dat ik had gevraagd aan 'de Sint'. Mijn ma keek maar vreemd toen ik opeens met dat kadootje kwam aandraven.
Ik was op een stoel geklommen om het te pakken. Toen heeft ze me maar wijselijk, de waarheid verteld. En ik zat er niet mee... Lachen

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:40

Nou ik kwam er zelf achter, doordat ik vaak maanden van te voren de kadootjes al vond in de kast van mijn moeder. Vooral met verstoppertje, kwam ik altijd dingen tegen die verdacht waren. Uiteindelijk had ik het wel door, ik was toen 7.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:41

BounceBabe schreef:
Nou ik kwam er zelf achter, doordat ik vaak maanden van te voren de kadootjes al vond in de kast van mijn moeder. Vooral met verstoppertje, kwam ik altijd dingen tegen die verdacht waren. Uiteindelijk had ik het wel door, ik was toen 7.

Zo hebben ze mijn 'paashaas-gelofte' ook verbroken. Ik vond de paaseieren in de kleerkast van mijn moeder Lachen

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:42

ik was denk ik 8, mijn zusje weet het sinds ong. een maand want bij haar in de klas gingen van die dingen in 1 dag door alle groepen 6 Clown en toen vroeg ze het aan me ouders..

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:43

Toen ik 4 was hebben mijn ouders het verteld want ik was doodsbang voor Zwarte Piet. Nagelbijten / Gniffelen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:44

de kinderen in mijn klas zijn van 8 tot 11 jaar oud, en op 1 na gelooft niemand er meer in. sterker nog, de vunzige en uiterst creatieve nieuwe sinterklaasliedjes vliegen me al om de oren. (o.a over illegale zwarte pieten en andere aparte creaties)

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:45

Bij ons op school gaan vanaf groep 6 lootjes trekken en zelf suprises maken.. Dan weten ze het dus wel...

Ik zelf was 5, we zouden op vakantie naar spanje en mijn grote broers waren me vreselijk aan het plagen.. Heeft mijn moeder me maar ingelicht.. K was eerst heel boos... Later vond ik het wel stoer dat ik het al wist... Maar heb het nooit aan iemand verteld...

Antistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:56

Ik zat in groep 2, 5 dus. ik betrapte mn moeder beneden bij mn schoen.
Dus nouja toen moest ze het ook wel vertellen.

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:29

Vanaf nu Huilen lees het net..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:32

in groep 5 werd mij op school vertelt dat sinterklaas een fabeltje schijnt te zijn maar dat geloof ik niet, nu nu ik me examens zelfs al gehaalt heb zet ik nog elke keer braaf mijn schoen en zing een liedje, en de volgende dag is sinterklaas of zwarte piet langsgeweest en heeft die er wat ingedaan!! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:45

tinkerzzzz schreef:
Vanaf nu Huilen lees het net..

a gos.. en plots geloof je niet meer?
ik geloof nog steeds, zolang als dat mijn schoentje gevult wordt bestaat sinterklaas! Ja en geloof ik dus ook in hem!

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:49

ik was nogal een kindje die overal vraagtekens bij zette dus ik heb er nooit in geloofd!! behalve als het sinterklaas was, want dan wilde ik cadeautjes Tong uitsteken

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:53

ik was geloof ik wel 9 of 10 eer ik echt van het geloof viel.

Mijn ouders organiseerden ieder jaar de intocht van Sint in Leeuwarden, en versierden zelf de boot e.d.
Sint was dus gewoon een heel goede bekende, pas later snapte ik waarom hij dan toch echt alles over me wist... Bloos
Ik mocht ieder jaar meevaren op de boot van Sint, en heb werkelijk altijd gedacht dat die boot speciaal voor mij en nog wat kids stopte...LOL...

En zelfs daarna heb ik nog wel momenten van twijfel gehad en voor de zekerheid een bak water + een wortel bij de kachel gezet... Haha!

Sint was lang heilig voor mij...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 01:01

ik geloof nog Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:19

ik zou het kind het gewoon nog laten geloven hoor.
Ik ben er zelf achter gekomen toen ik in groep 4 zat, ik vergeet het nooit weer, ik merkte ook dat m'n ouders de snoep die wij in onze kast hadden liggen, in onze schoen hadden gelegd, en allemaal vriendinnetjes van me zeiden ook dat hij niet bestond, en later heb ik het mijn broertje meteen verteld (die zat toen in groep 2) dus die geloofde het ook niet meer Nagelbijten / Gniffelen.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:29

Heb net aan de mama gevraagd wanneer ik er niet meer in geloofde en ik was 7, mijn zusje toen 9.
Daarna zijn we natuurlijk begonnen met jaarlijks de cadeautjes te zoeken vóór het sinterklaas was Knipoog