Jehovah's getuigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Jehovah's getuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:43

Vanessa24 schreef:
Jehova getuigen zijn niet erger dan ieder ander persoon die voor mijn deur staat als ik in een film zit.
Gewoon vriendelijk zeggen dat je er geen interesse hebt is voldoende... voeten tussen de deur? heb ik nog nooit meegemaakt.

In mijn basisschooltijd hadden we een meisje in de klas die Jehove getuige was, het enige waaraan je dat kon merken was als er een verjaardag werdt geviert van een klasgenoot, bij sinterklaas en kerst. Vroeger vond ik dat wel sneu voor haar.

Voeten tussen de deur is niet letterlijk bedoeld, het is een overtuigingstechniek Lachen De foot-in-door technique wordt door JG erg vaak gebruikt overigens... ze beginnen met iets kleins (bv bent u gelovig?) om vervolgens steeds grotere dingen te vragen (koop dit blad nu en dan komt u in het paradijs).

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:51

Welshcobfan schreef:
Vanessa24 schreef:
Jehova getuigen zijn niet erger dan ieder ander persoon die voor mijn deur staat als ik in een film zit.
Gewoon vriendelijk zeggen dat je er geen interesse hebt is voldoende... voeten tussen de deur? heb ik nog nooit meegemaakt.

In mijn basisschooltijd hadden we een meisje in de klas die Jehove getuige was, het enige waaraan je dat kon merken was als er een verjaardag werdt geviert van een klasgenoot, bij sinterklaas en kerst. Vroeger vond ik dat wel sneu voor haar.

Voeten tussen de deur is niet letterlijk bedoeld, het is een overtuigingstechniek Lachen De foot-in-door technique wordt door JG erg vaak gebruikt overigens... ze beginnen met iets kleins (bv bent u gelovig?) om vervolgens steeds grotere dingen te vragen (koop dit blad nu en dan komt u in het paradijs).

hhahahahhahahaahaaa Koe

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:05

Welshcobfan schreef:
Vanessa24 schreef:

Als ik dan andere mensen mag geloven, dan zijn er een paar Jehove getuigen die bovenstaande techniek te letterlijk nemen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:05

Moeten ze eens met hun hand proberen bij mij Duivel

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:10

vingertjes d'r tussen Whoosh!

net zoals deze mensen het misschien hoogst irritant zullen vinden, om met
idiote enqeutes te worden lastig gevallen via de telefoon,
of in de stad,
vind ik het hoogst irritant als ze aan de deur staan
misschien moeten ze zich zelf eens te raden gaan, en bij zichzelf denlen, hoe vervelend
mensen het wel niet kunnen vinden.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:54

nou wij hadden er laatst ook weer eens (wij wonen in frankrijk en het frans is nog niet goed genoeg om het paradijs te snappen)
beginnen eerst een kwartier te praten (ze kwamen trouwens zomaar ons terrein op terwijl er een hek omheenstaat met een luide bel eraan)
zegt iemand zo (want er werd een boekje gegeven) ja maar dat kan ik niet lezen en ik geloof niet, ja hoor werd meteen een nederlands boekje tevoorschijn gehaald...
nog mooier verhaal: vroegâh kwamen ze altijd bij mijn vader (élke zondagochtend om 9 uur) toen heeft hij uiteindelijk gezegd (na heel veel zeggen van ga weg etc) volgende keer dat jullie komen gooi ik er een emmer water over...
nou toen kwamen ze dus weer en kregen ze een emmer water over zich heen Haha!
sorry ik val (bijna) niemand aan maar ik vind (sommige ) jehovas getuigen egt de brutaalste mensen op de aarde... ze willen je gewoonweg bekeren
ik ga toch ook niet langs de deuren" god is ook zo'n nietsnut he, je moet leven op je iegen kunnen niet op godskunnen bladiebla of rokers bekeren of weetikhetwat
sorry dat ik het zo zeg maar dat is mijn mening, en ik zeg niet dat er geen jehova's getuigen zijn die wél respect voor privacy hebben ofzo Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 18:19

zoals ik al eerder zei,ik vind het leuk dat er zoveel intresse voor dit topic is en ieder mag zijn mening geven,maar sommige stukjes vind ik toch tegen het beledigende aan,plaats het dan niet of stuur een PM.

dat mensen het bv triest vinden om JG te zijn,dat zeg je toch ook niet over andermans geloof.

voor de duidelijkheid,ik ben geen JH,of van een ander geloof.

maar de enorme vooroordelen die hier voorbij komen vind ik toch wel heel jammer........

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:38

vooroordelen blijven er altijd,
alleen hebben veel mensen geen goede ervaringen met JH
ik heb niets met de kerk of het cristendom dekerk kan me wat mij betrefd gestolen worden.
genoeg ellende en gezeil mee meegemaakt vroeger
ga niet ieder gelovig mens over één kant scheren
maar er lopen aardig wat "heilige boontjes" tussen, die eigenlijk niet zo heel heilig zijn.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:57

Ik ben zelf compleet geloveloos, zeg maar gewoon heidens. En flink ook.

Had ook altijd mijn oordeel klaar over het langs de deur gaan van Jehova's Getuige. Mijn mening is dat ik respecteer dat een ander in wat of wie dan ook wil geloven, maar respecteer van mij dan ook dat ik niet geloof (behalve in mezelf).

Doordat mijn vriend (zelf geen JG) zijn ouders wel JG zijn en we er dus best wat gesprekken over hebben gehad, ben ik er wel anders over gaan denken.

De mensen die langs de deur komen geloven in een paradijs. Als je leeft volgens de regels van Jehova kom je vanzelf in dat paradijs terecht. De mensen die aan jouw deur komen, hebben het beste met je voor. Zij willen nl dat JIJ ook de kans krijgt om in dat paradijs te komen.

Op zich een mooie gedachte. Kan ik dan ook best in mee gaan, maar mijn mening is dan nog wel steeds, 1 x nee moet genoeg zijn. Dram niet door. Nee is nee en blijft nee.

Buiten dat druisen een aantal belangrijke regels van de JG compleet in tegen al MIJN normen en waarden, zoals bv het weigeren van een bloedtransfusie. Oké, ben je volwassen en weiger je m zelf --> eigen keuze, maar voor je minderjarige kind kan en mag je zoiets niet weigeren imo. Zo zijn er nog meer regels waar ik nu niet over ga uitwijden, maar waar ik als partner van een zoon van JG wel mee te maken heb... Huilen *helaas*

Maar das een discussie waar de wel en de niet-gelovigen onderling nooit uit zullen komen, dus die zwengel ik dan ook niet aan. Haha!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:04

Ik (als ex-JG'er Extreme duivel ) denk ook dat de JGers wel 'uitsterven' op den duur.. Er zitten alleen maar grijze taarten daar nog in de studie (de studie is de bijeenkomst op zondag, soort kerkdienst dus maar dan in een zaaltje)... Maaarrr natuurlijk komen er ook wel wat nieuwen, alleen denk ik niet genoeg om dit over 100 jaar nog te laten bestaan, of ze moeten heel wat soepeler worden met regeltjes (dit is echt geen leuk geloof voor jongeren die gewoon 'wereldse' vrienden hebben!!). Achjaa zo kan je over elk geloof wel wat zeggen he, was er maar geen religie in de wereld, dan was er ook geen oorlog!! (ofnouja misschien over olie dan Clown maar bijna alle oorlogen gaan over religie!)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:09

Ik weet nog wel... toen ik een jaar of 6 was kwam er een Jehova's getuige aan de deur... hij heeft wel een kwartier tegen me aan gezwetst over van alles en nog wat, dat doe je toch niet tegen zo'n klein kind, ik had geen idee waar die man het allemaal over had Scheve mond

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:10

een jongen bij mij uit de straat en zijn familie zijn JG. Zijn moeder is een ontzettend lief mens, die zelfs toen ik met mijn 22 jaar een sneeuwpop voor de deur aan het bouwen was Nagelbijten / Gniffelen met wortels en kooltjes kwam aanzetten en achteraf een lief kaartje bij mijn moeder naar binnen gooide om te zeggen dat ze genoot van het uitzicht op die mooie sneeuwpop Lachen die jongen is ook heel aardig, het zijn gewoon echt lieve mensen. Ik heb cultuurwetenschappen gestudeerd dus weet behoorlijk veel van religie en filosofie enzo, en ik ga het gesprek dus gewoon aan Haha! meestal hebben ze dan snel door dat ik heul goed weet waar ik het over heb, maar een discussie over religie ga ik nooit uit de weg, vind ik altijd wel leuk Lachen ik kreeg toen ook een boekje, en de mevrouw bedankte me voor het leuke gesprek Clown ik vind het dus nogal meevallen met dat opdringerige. Leven en laten leven toch? Ik vind het alleen idd sneu voor de kinderen die dus de grote feesten van de rest van de maatschappij aan zich voorbij moeten laten gaan. Dit gaat ze ook denk ik de kop kosten uiteindelijk, want geen kip wil blijven natuurlijk. Maar fanatisme, dat heb je overal, moet je eens in een naveltruitje door Staphorst wandelen Haha! (wel filmen en op bokt zetten dan he? *LOL* )

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:16

Mijn oma zit ook bij de Jehovah. ze heeft mij ook vaak zat geprobeerd over te halen, maar ik heb er niets mee.
Mijn oma gaat ook bij mensen langs de deur.
ben wel eens mee geweest na een studie toen ik bleef slapen.
Mijn oma geeft in tegen deel wel geld op mijn verjaardag en ze komt ook gewoon... alleen is me laaste wel op gevallen dat ze me niet feliciteerd Vork
Alleen van horen zeggen weet ik dat mijn oma al haar eigedommen naar haar overlijden moet overdragen aan jehova.. ik weet trouwens niet of dit klopt. maar zou het wel leuk vinden om een aandenken van mijn oma te erven.
pas kwamen er ook 2 mensen langs van de gerf. kerk die mij vragen stelde.. om half 10 's avonds. je denkt dat het je man is en doet open in een boxer Clown
die mensen zullen wel gedacht hebben.
Voor jehova's doe ik niet meer open Extreme duivel ik duik weg achter mijn bank... heel l*llig maar je komt gewoon niet van ze af..

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:17

Wij hebben een sticker hier naast de deur. We werden behoorlijk vaak "lastig gevallen" door JG`s. De sticker zegt: Jehovah`s getuigen niet gewenst. Deute Ronomium. Wat dat laatste betekent mag Joost weten, maar we hebben er geen "last" meer van gehad.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:18

ik zeg elke keer weer vrolijk dat ik duivels aanbidder ben en weg zijn ze Tong uitsteken Vorige keer had ik een leuke actie ... vader ik en mijn zus zaten in de woonkamer. We zagen mensen voorbij het raam komen ... Wij vrolijk wachten op de bel maar geen bel te horen Tong uitsteken bleek dat de bel het niet deed maar dat ze wel hebben staan bellen Hihi

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:21

Bij ons komen ze zeker toch wel zo'n 4 keer per jaar aan de deur.

Afgelopen zaterdag ook nog: Wij waren stallen aan het uitdoen, ofdat ze even wat mochten vragen. Tja, dan weet je genoeg... Ik heb ze netjes te woord gestaan en ze vriendelijk verteld dat hun boekjes in de kachel belanden, maar ze bleven doorvragen of ik wel naar de kerk ging. Weer vriendelijk gezegd dat hier gewerkt wordt en zondags gaan we op wedstrijd Haha! Als laatste zei ik vriendelijk dat ik hun geloof respecteer en dat hun mij hopelijk ook respecteren dat ik niet wekelijks in de kerk te vinden ben.

Ze zijn ook eens op 1e kerstdag langsgeweest: man, vrouw en 3 kinderen. Ze belden aan, ons pa zei: dr wordt niet opengedaan. Ze zwaaiden voor de raam en wij zwaaiden weer terug, toen hadden ze door dat ze op moesten zouten. Dat vond ik dus wel belachelijk, om op 1e kerstdag met 3 kinderen aan de deur te komen...

rowenaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:24

hallo bokkers....

ik ben rowena en ben een van jehovah's getuigen, ik ben nu bijna 19 en ben op 21 juli 2004 gedoopt.
Even een paar dingen ter duidelijkheid......
ik heb zelf voor ijn geloof gekozen, en geloof me je word echt niet zomaar een jehovah's getuige daar gaat een hele procedure aanvooraf je kunt het vergelijken met een opleiding en ben niet gelijk een bedrijfsleider je moet er achter staan en er wat voor doen. Ook niemand die dit voor je kan beslissen of je ertoe kan dwingen, dit is een keuze die je zelf maakt want de bijbel zegt dat god een vrijwillige gever lief heeft, als je het niet wil kan het ook geen stand houden. Ik ga zelf vanaf mijn 6e al langs de deur omdat ik het leuk vond om te doen....en toen ik 8 was heb ik voor het eerst mijn eigen aanbieding gedaan, dit wilde ik allemaal zelf...Mijn ouders hebben mij NOOIT GEDWONGEN, als ik het niet wou dan hoefde dat niet.
En over voet tussen de deur dat heb ik nog nooit gedaan en ik geloof ook niet dat er veel zullen zijn die dat werkelijk doen....we moeten vriendelijk blijven en liefde aan de dag leggen en een voet tussen de deur noem ik niet vriendelijk mah dwingen en dat is niet het geval...
en als wij langs de deur gaan met onze tijdschriften is dat omdat we de mensen graag willen stimuleren om de bijbel te gaan lezen en daar naar de gaan leven en niet met de intentie iemand van zijn geloof af te brengen maar het juist te versterken... ik heb de katholieke en protestandse bijbel gezien en stukken gelezen maar de inhoud van de bijbel blijft het zelfde....
plus dat er in elke bijbel staat dat we het goede nieuws moeten verkondigen net als jezus en dus geld dat niet alleen voor ons en de naam van god: Jehovah staat ook in katholieke kerken op de muur dus hihi das wel een grappig feit.
Mah als er vragen zijn gooi het er uit en wees niet bang in bekeer niemand ik vind et alleen leuk om er over te praten dus voel je vrij en wil je niet maakt niet uit ben je ook vrij in

groetjuhs rowena een van Jehovah's getuigen met een super haflinger:P

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:25

rowenaatjuh schreef:
hallo bokkers....

ik ben rowena en ben een van jehovah's getuigen, ik ben nu bijna 19 en ben op 21 juli 2004 gedoopt.
Even een paar dingen ter duidelijkheid......
ik heb zelf voor ijn geloof gekozen, en geloof me je word echt niet zomaar een jehovah's getuige daar gaat een hele procedure aanvooraf je kunt het vergelijken met een opleiding en ben niet gelijk een bedrijfsleider je moet er achter staan en er wat voor doen. Ook niemand die dit voor je kan beslissen of je ertoe kan dwingen, dit is een keuze die je zelf maakt want de bijbel zegt dat god een vrijwillige gever lief heeft, als je het niet wil kan het ook geen stand houden. Ik ga zelf vanaf mijn 6e al langs de deur omdat ik het leuk vond om te doen....en toen ik 8 was heb ik voor het eerst mijn eigen aanbieding gedaan, dit wilde ik allemaal zelf...Mijn ouders hebben mij NOOIT GEDWONGEN, als ik het niet wou dan hoefde dat niet.
En over voet tussen de deur dat heb ik nog nooit gedaan en ik geloof ook niet dat er veel zullen zijn die dat werkelijk doen....we moeten vriendelijk blijven en liefde aan de dag leggen en een voet tussen de deur noem ik niet vriendelijk mah dwingen en dat is niet het geval...
en als wij langs de deur gaan met onze tijdschriften is dat omdat we de mensen graag willen stimuleren om de bijbel te gaan lezen en daar naar de gaan leven en niet met de intentie iemand van zijn geloof af te brengen maar het juist te versterken... ik heb de katholieke en protestandse bijbel gezien en stukken gelezen maar de inhoud van de bijbel blijft het zelfde....
plus dat er in elke bijbel staat dat we het goede nieuws moeten verkondigen net als jezus en dus geld dat niet alleen voor ons en de naam van god: Jehovah staat ook in katholieke kerken op de muur dus hihi das wel een grappig feit.
Mah als er vragen zijn gooi het er uit en wees niet bang in bekeer niemand ik vind et alleen leuk om er over te praten dus voel je vrij en wil je niet maakt niet uit ben je ook vrij in

groetjuhs rowena een van Jehovah's getuigen met een super haflinger:P

Weet jij toevallig wat Deute Ronomium betekend?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 21:29

leuk om ook positieve reacties te lezen Lachen
en dan van iemand die zelf ook JG is

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:32

rowenaatjuh schreef:

Volgens mij is dat goede nieuws verkondigen alleen maar nodig geweest om de 144.000 bij elkaar te krijgen [die zijn er inmiddels wel mag ik hopen Clown ]......

rowenaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:41

deutoronomium is een van de eerste bijbelboeken in de bijbel, en dat goede nieuws verkondigen is om mensen te vertellen over god en dat hij het beste met ons voor heeft en dat we daar naar moeten leven en als je heel eerlijk bent ales iedereen naar die 10 geboden zou leven waren er nu niet zoveel doden gevallen en ik geloof werkelijk dat jehovah van ons houd maar dat we wel aan hem moeten tonen dat we dat ook waard zijn en het enige wat hij vraagt of we naar zijn wetten willen leven en hij vraagt het hij legt niets op, en hij vraagt ook of we dat fijne nieuws aan anderen willen vertellen en het met hun willen delen.
Maar als mensen zeggen dat ze geen interesse hebben zeg ik altijd netjes dat ik dan weer verdder loop en wens ik ze een fijne dag verder.
en de honderd 44 duizend gezalfden christenen komen gelijk na hun dood in de hemel en er zijn er nog een paar van over die nog leven dat is het gezalfde overblijfsel waar de gehele organisatie van jehovah's getuigen achjter staat. We zijn overigens verspreid in 235 landen dus ons werk en de getuigen groeien nog steeds dus er zijn een hoop mensen die heel leuk reageren aan de deur.
Ik heb ook vaak hele leuke gesprekjes met mensen gehad en geloof me het is heel voldoeningschenkend werk en je hebt een goed gevoel als je een leuk gesprekje hebt met mensen.
verbazend genoeg reageren best veel mensen heel leuk op getuigen en veel mensen willen de tijdschriften lezen en als ze dat willen vraag ik altijd netjes of ze het goed vinden als ik nog een keer terug kom om hun mening te vragen en meestal mag dat mah als ze neij willle blijf ik gwoon weg dus je kunt het zelf bepalen et is niet zo dat we dan nog blijven teriug komen.
we hebben wel degeijk respect... en ik ga nooit met kerst en andere feestdagen langs de deur want ik weet dat mensen daarvan balen en dus wil ik ze niet iriteren....maar dat zijn mijn eigen normen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:44

is het nou ook zo dat hje na je dood alles aan jehova moet afgeven of is dat een fabeltje Verward

rowenaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:46

dat is absoluut een fabeltje geloof me....

als je wat wilt erven van je opa of oma kan dat gewoon haha, jehovah wil dat we van het leven genieten niet de zaken van mekaar afnemen. Dus maak je daar mah niej druk om over die ervenis...een kennis van mij was ook getuige en is overleden en heeft alle spullen aan goede doelen geschonken en het geld onder familie leden verdeeld

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:21

heyhey Rowena, je haalt wel goede dingenaan zeg Lachen

ik ben (nog) niet gedoopt. maar over dat voet tussen de deur dat doe ik zelf ook absolut niet, als mensen geen interesse hebben dan ga ik weer verder.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:27

wij doen al niet meer open Nagelbijten / Gniffelen

Ik moet van ons mam meteen naar oma rennen ( woont naast ons ) en zeggen dat ze weer langs komen zodat Oma niet open maakt. Ik vind het zelf Assosial. Langs de deuren. Mijn opa zei wel altijd, wanneer ze een voet tussen de deur zetten, dan duw ik zo hard dat ze een week niet kunnen lopen Nagelbijten / Gniffelen das wel weer typisch oude mensen. Maar ikzelf houd niet van die mensen. Ik geloof zelf wel waar ik in geloof, daarmee ga ik niet lang de deuren, van Goh? geloof je mee met mij?