rowenaatjuh schreef:hallo bokkers....
ik ben rowena en ben een van jehovah's getuigen, ik ben nu bijna 19 en ben op 21 juli 2004 gedoopt.
Even een paar dingen ter duidelijkheid......
ik heb zelf voor ijn geloof gekozen, en geloof me je word echt niet zomaar een jehovah's getuige daar gaat een hele procedure aanvooraf je kunt het vergelijken met een opleiding en ben niet gelijk een bedrijfsleider je moet er achter staan en er wat voor doen. Ook niemand die dit voor je kan beslissen of je ertoe kan dwingen, dit is een keuze die je zelf maakt want de bijbel zegt dat god een vrijwillige gever lief heeft, als je het niet wil kan het ook geen stand houden. Ik ga zelf vanaf mijn 6e al langs de deur omdat ik het leuk vond om te doen....en toen ik 8 was heb ik voor het eerst mijn eigen aanbieding gedaan, dit wilde ik allemaal zelf...Mijn ouders hebben mij NOOIT GEDWONGEN, als ik het niet wou dan hoefde dat niet.
En over voet tussen de deur dat heb ik nog nooit gedaan en ik geloof ook niet dat er veel zullen zijn die dat werkelijk doen....we moeten vriendelijk blijven en liefde aan de dag leggen en een voet tussen de deur noem ik niet vriendelijk mah dwingen en dat is niet het geval...
en als wij langs de deur gaan met onze tijdschriften is dat omdat we de mensen graag willen stimuleren om de bijbel te gaan lezen en daar naar de gaan leven en niet met de intentie iemand van zijn geloof af te brengen maar het juist te versterken... ik heb de katholieke en protestandse bijbel gezien en stukken gelezen maar de inhoud van de bijbel blijft het zelfde....
plus dat er in elke bijbel staat dat we het goede nieuws moeten verkondigen net als jezus en dus geld dat niet alleen voor ons en de naam van god: Jehovah staat ook in katholieke kerken op de muur dus hihi das wel een grappig feit.
Mah als er vragen zijn gooi het er uit en wees niet bang in bekeer niemand ik vind et alleen leuk om er over te praten dus voel je vrij en wil je niet maakt niet uit ben je ook vrij in
groetjuhs rowena een van Jehovah's getuigen met een super haflinger:P
Weet jij toevallig wat Deute Ronomium betekend?