Wat vinden jullie van de Gothic-look..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 12:35

Citaat:
Net als die bruine make-up kleuren, ik bedoel...zit geen leven in!

helemaal mee eens
en als je goth bent draag je ook niet altijd alleen maar zwarte make-up....ik heb wel altijd een zwart lijntje om m'n ogen maar daar zit altijd wel een kleurtje oogschaduw bij (roze, zwart, paars, grijs, wit, goud, zilver, bruin enz.)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 12:36

ghehe, ze zeggen dat goths dooie make-up dragen maar dat bruine poepkleurtje *kots*

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 12:41

ligt eraan wat voor kleur bruin...de mijne is idd een beetje een poepkleur maar ik meng ook veel met kleuren en dan gaat het er ook weer anders uitzien

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 12:42

ik bedoelde ook meer de lijnen van bijv. de hema...bruine foundation, bruine oogmake-up, bruine lipgloss ofzo...bleh

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 12:49

ieuw!!! als er iets erg is het wel dat spul wat je op je gezicht smeerd Misselijk
walgelijk zeg...je ziet het gewoon zitten bij die meisjes, vaak vergeten ze dat er ook nog huid bij hun haar, oren en nek zit.
(voor goths is er trauwens een speciale witte foundation te koop....het zijn alleen de egte extremen die het gebruiken)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 12:53

juh vinnik ook nie mooi...ben van mezelf wel wit genoeg Lachen

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 12:58

Wat is "normaal"?
Ik snap best dat gotics zich anders kleden als de gemiddelde massa, maarja.. niemand uit die gemiddelde massa is "normaal"
Niemand is identiek.
De gedachten van een mens kunnen vrijwel hetzelfde zijn, daar kan uiterlijk en kleding niks over zeggen.
Bovendien, hoef je je niet als een gotic te kleden om "anders" te zijn?
Het gaat om hoe je zelf bent... en als je dat wil uiten door je als een gotic te kleden en te leven, dan vind ik niet dat wanneer je niemand er kwaad mee doet of schaadt niemand zich daar verder mee bemoeien.
Die mensen kiezen van die manier van leven, en dan kan ik best begrijpen dat als Prima daar niet voor open staat hij zegt dat hij liever niet met dit soort mensen omgaat, niet om dat ze niet aardig kunnen zijn, maar gewoon omdat ze een andere levens stijl hebben die niet met de zijne samen gaat?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 13:05

Citaat:
omdat ze een andere levens stijl hebben die niet met de zijne samen gaat

ok dit vind ik ook weer nerges opslaan hoor....alle levenstijlen kunnen bij elkaar
mijn beste vriendin draagt ook kleding van de massa en luisterd naar top40, ze weet dat ik dit afkeur...maar tog is ze mijn beste vriendin...verder heb ik ook nog vrienden die allemaal verschillend zijn (ze luisteren naar trance, top40, helemaal niet naar muziek en tekenen liever enz) dus dat verschillende levenstijlen niet met elkaar samengaan klopt ook niet.
je had beter kunnen zeggen "omdat hij niet met mensen met een andere levenstijl WIL omgaan"

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 23:41

Waarom slaat het nergens op?
Misschien heeft hij wel heel andere normen, waarden en principes (Is dat een woord?:D )

XxSwEeTy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:11

Nou ik vindt het echt heel mooi en knap dat ze dat durfen, ik wil wel, maar dan wordt ik uit huis egzet dus hahaa

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:25

oud topic.. maar toch leuk om te lezen Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:54

Prima schreef:
Mij iets afvragen staat me toch altijd vrij? En om te zeggen ik heb vooroordelen op mensen, ja, dat klopt. Maar gelukkig heeft iedereen die.

Alleen sommige mensen steken niet onder stoelen of tafels hoe ze erover denken. DUs schijnheilig kan je me niet noemen. Ik vind het gros van dit soort mensen verknipt. Kan me ook niet voorstellen dat ze normaal mee kunnen draaien in de maatschappij. Iets wat ik wel kan!!!!!

uit welk millieu die mensen komen, gewoon uit elke laag en uit elk millieu van de samenleving, een kleding of levenstijl is niet millieu gebonden
ik ga een hbo opleiding doen, ik draag ook gothic stijl kleding
kisten alto kleren, skaterkleren
ik ben niet gothic, ik ben niet skater ik ben niet alto, ik ben Sonja

en niet iedereen heeft vooroordelen
ik sta persoonlijk open voor alles en iedereen, ik accepteer mensen
zoals ze komen , zoals ze zijn en als er een vooroordeel de kop op steekt bij mij zal ik er alles aan doen om dat vooroordeel te breken en voor mezelf het tegendeel bewijzen
de enige reden dat ik iemand niet mag, is dat vanwege karakter eigenschappen die ik onhebbelijk vind

en ik verwacht van mensen dat ze mij ook accepteren zoals ik ben en zoals ze mij tegenkomen
doen ze dat niet dan is dat jammer voor die persoon maar helaas want aan een bekrompen personage mis ik niets en een bekrompen gedachtengang heeft geen toevoegende waarde in het leven
hoogstens een afbrekende waarde

ik ben dolgelukkig dat er zoveel verschillende mensen zijn met zoveel verschillende stijlen in welk hokje ze ook stopt
lang leve originaliteit en afzetten tegen publieke meningen
anders zou het maar een saaie bedoening worden op dit hoopje rots en grond

wees jezelf en niet wat anderen vinden dat je moet zijn

er zouden eens wat meer tolerantere mensen moeten zijn
zou de wereld een veel fijnere plek maken

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:34

Ethelate schreef:
oud topic.. maar toch leuk om te lezen Haha!

Dat dacht ik ook, tot ik mijn eigen reactie van ruim een jaar terug zag staan Bloos! Bloos! (ben het met 't eerste deel nog wel eens, maar 2e deel bepaaald niet meer Schijnheilig )

Verder idd leuk om de meningen van mensen over Gothics nog eens te zien!

_Jimmy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:47

op zich heb ik helemaal nix tege gothics maar ik zou t zelf nooit wille zijn.
2 goeie vriendin van mij zijn skaters en da vink hartstikke cool maar zelf zo worden, nee

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:16

Er wordt hier wel heel vaak gezegd dat meelopers erger zijn. Maar tegenwoordig zijn er denk ik meer (wannabe)gothics dan wat anders! Dat zijn toch ook meelopers! Dat is niet meer jezelf afscheiden van de rest hoor tegenwoordig.

Mijn mening over Gothics, vreselijk. Het spijt me oprecht maar ik vind het echt vreselijk. En van de Gothics en Skaters die ik ken zijn er maar 2 die ik aardig vind. De rest is ook nog eens vreselijk irritant in mijn ogen. Omdat ze overal maling aan hebben en de grenzen daarvan niet weten. Scheten en boeren laten, oneindig tikken met een pen als je je probeerd te concentreren en je vervolgens uitlachen als je heel netjes vraagt of ze alsjeblieft willen ophouden en alleen erger doorgaan. Nee sorry, het zal wel aan mij liggen maar ik vind 9 op de 10 vreselijk!

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:25

Bah vind ik het. Het is geen gezicht en je word er strondziek dat ze (alle gothics die ik ooit gezien heb) de hele tijd mauwen over dat hun tenminste anders zijn. Nou ze zijn juist ammel hetzelfde met hun zwarte zooi.
Zelfs in de zomer nog met lang broeken en vaak ook nog lange truien...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:37

Stephanie100 schreef:
Bah vind ik het. Het is geen gezicht en je word er strondziek dat ze (alle gothics die ik ooit gezien heb) de hele tijd mauwen over dat hun tenminste anders zijn. Nou ze zijn juist ammel hetzelfde met hun zwarte zooi.
Zelfs in de zomer nog met lang broeken en vaak ook nog lange truien...

Sorry, ook ik heb lange broeken aan s'zomers, nog net geen lange truien, maar die heb ik ook nauwelijks in de zomer aan.
Zelf vind ik niets mis met Gothics, er zitten er zat op mijn school, ik ken er genoeg, en het zijn zeker goei mensen.
Ik vind niet dat je over iemand kan concluderen of hij goed, slecht, lief of gemeen is aan hun uiterlijk. Zelf draag ik ook zwarte armbanden, leren banden met spike's, maar puur omdat ik het ZELF mooi vind.
Wat anderen van mijn kleding denken kan me niets schelen.

Tuurlijk heeft iedereen een eigen mening over té ver gaan, dat licht bij iedereen anders.
Stel, jij bent Gothic, je draagt wat je mooi vind maar niemand vind je aardig om dat je je zo kleed. Komt op het zelfde neer als de basisschool ruzies. Ken je ze? "waarom heb jij een jongenstrui aan!?"
Zelf liep ik er vroeger zeer jongens achtig bij. Gewoon weg omdat ik een hekel aan bloemetjes op je roze truitjes heb... En de spijkerbroeken met hartjes er op... vroeger was het niet anders. Ik ging lekker naar de jongensrekken.

Iedereen heeft zijn eigen smaak, eigen stijl en eigen manier van doen.
We leven in nederland in een multiculturele samenleving, zie de gothics ook maar als een cultuur. Je hoeft tegen woordig toch niet meer gestraft (dan bedoel ik dus, gepest, achtergelaten etc.) worden omdat je een eigen smaak en mening hebt over kleden en muziek. Dat is verleden tijd, we leven nu in het jaar 2003!

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:05

Ik heb het toch over de gothics die ik ken dat is toch niet over allemaal. En over alle gothics vind ik het geen gezicht, maar ja dat is mijn mening.

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:25

dus echt niet mijn smaak !!!
nagelak en jurken voor jongens ...... Verward
naja....tis maar waar je van houdt !

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:18

als gothics bruine make-up vreselijk vinden, waarom mogen bruine make-up dragers gothics dan niet vreselijk vinden Blond

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:23

ik vind het juist mooi, gothic
ik zou alleen nooit die kleren aan durven trekken (vind ze wel mooi), heb wel veel zwart, maar niet met pinnen en dat soort dingen.
Maar ieder zijn mening en stijl. Als iemand zo wil rondlopen en hij zit er niemand mee in de weg? laat m dan.

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 02:40

Ik vind dit wel een grappig topicje. Ik heb het idee dat steeds meer kinderen 'gothic' worden omdat het 'in' is. Net zoals dat 1/3 van de jongeren in een overzeas rondloopt en beweert anders te willen zijn door zich als een alto / Clown te gedragen. Ik vermaak me best als ik hen zo eens bekijk. Grappig.

Diep in mijn hartje, vind ik het niks...de gothic-look.