Wat ga je stemmen en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Wat ga je stemmen en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:46

Ik zie niet zo heel veel rare dingen tussen de punten van Wilders staan.
Net zoals gezegd werd, hij zal het niet alleen voor het zeggen hebben, er zullen andere partijen zijn die de boel in evenwicht houden.
T zal allemaal wel loslopen Clown

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:47

Bealy schreef:
Ik zie geen voorstel om een sharia wet in te voeren. Ik zie een voorbeeld dat wordt aangedragen om aan te geven wat de essentie van democratie is. Jemig wat wordt alles weer uit zijn verband gerukt zeg, pfff. Helaas gaat dit nog weken zo door, ik zal blij wanneer het 23 november is.

De combi machtsgeile politici & sensatiezoekende media weet weer heerlijk in te spelen op de onderbuikgevoelens.

Angst is trouwens een heel slechte raadgever.

Ik heb inmiddels ook begrepen dat het invoeren van de shariawet puur hypothetisch bedoeld is. Maar inderdaad uit de band gerukt door de media. HEt was het eerste wat ik hoorde toen ik wakker werd en op de radio het nieuws hoorde.

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:57

Ik snap niet wat iedereen tegen kerncentrales heeft. Als ik zeg dat ik een bepaalde partij goed vind omdat die reel zijn en WEL voor kerncentrales zijn kijken ze me aan of ze water zien branden en gaan dan meteen in de verdediging.

Ik ben er bijna uit. Ik denk dat ik toch voor D'66 ga. Zij zijn ook voor het ongedaan maken van de bedenktijd voor abortus. En dat ben ik ook aangezien ik baas wil zijn in mijn eigen lijf en niet nog 5 dagen aan het lijntje gehouden wil worden.

Ennuh... die ideeen van Wilders zijn zo slecht nog niet.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:02

Bealy schreef:

De combi machtsgeile politici & sensatiezoekende media weet weer heerlijk in te spelen op de onderbuikgevoelens.

Angst is trouwens een heel slechte raadgever.

Jij hebt net zo goed onderbuikgevoelens. NAar bepaalde partijen toe. DAt is hetzelfde.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:36

Iedereen heeft emoties, dat is nou eenmaal menselijk. Onderbuikgevoelens, vooroordelen, ga zo maar door. Daarnaar handelen is iets heel anders, er bestaat ook zoiets als ratio.

Ik hoop dat iedereen bij het maken van een keuze zo objectief mogelijk probeert te handelen, door de partijprogramma's goed te bestuderen en afwegingen te maken, hoewel ik ook wel weet dat subjectiviteit altijd aanwezig zal zijn. We denken allemaal toch vanuit een bepaald kader (zo zal ik -al dan niet bewust- veel waarde hechten aan de ideeën van de diverse partijen m.b.t. de organisatie van de zorg, omdat dat nou eenmaal mijn vakgebied is).

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:37

Ik handel heel objectief en ik stem op Wilders!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:12

De ideeen van Wilders lijken mij onmogelijk. Geld uit 'Europa' halen? We hebben het geprobeerd, vorig jaar nog, maar denk je nu echt dat een jaar na dato de overige EU-lidstaten zoiets hebben van " Jaaa, laten we Nederland nou maar eens nog meer ontzien" ?
Waar moet dat miljard voor de AOW'ers vandaan komen? Alle AOW'ers en soon-to-be AOW'ers zijn babyboomers, dat zijn er krankzinnig veel! Als we hen niet laten meebetalen aan hun eigen pensioen (zoals Bos voorstelt), zijn ze al een stuk beter af!
Enkele punten op het gebied van criminaliteit zijn best oke, maar bij andere punten had hij best mogen uitleggen hoe hij dat wil organiseren.

Echt, veel punten klinken goed, maar ze zijn praktisch onuitvoerbaar! En voor de meeste plannen die hij heeft zijn meer, en juist niet minder ambtenaren nodig( denk aan zorg, onderwijs, etc.) !
En dan wil hij kleinere klassen in de scholen?
Heeft iemand een link naar een artikel waarin hij uitlegt hoe hij aan het extra geld dat nodig is voor zijn plannen wil geraken?

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 08:41

Citaat:
Alle AOW'ers en soon-to-be AOW'ers zijn babyboomers, dat zijn er krankzinnig veel! Als we hen niet laten meebetalen aan hun eigen pensioen (zoals Bos voorstelt), zijn ze al een stuk beter af!

Vind je het niet ontzettend oneerlijk om deze mensen, deze mensen die vaak al vanaf hun 15 gewerkt hebben, hun pension te laten bijbetalen of gewoon later met pensioen laten gaan? Ik niet. Deze mensen hebben het mogelijk voor ons gemaakt om bijv. onze studie te volgen en al de mooie dingen die ze voor ons hebben achtergelaten door het betalen van belasting. Ik vind niet dat je het kan maken om deze mensen NOG langer dan 50 jaar actief te laten zijn op de arbeidsmarkt.
Tegenwoordig beginnen mensen pas rond hun 20ste met werken, bij deze generatie is het zo gek nog niet om ze langer door te laten werken.
En de mensen die nu pensioen zouden krijgen, hebben toch al hun hele leven betaald daarvoor? Waarom nu nog eens extra?

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 11:56

Desiree schreef:
Dan zegt hij "dit is een vrij land".
Maar owee als het andersom is.... dan is dit land een stuk minder vrij.

In Darfur is de oorlog nog steeds even hard aan de gang. Hoor je daar ooit nog iets over? Mensen worden liever bang gemaakt door terroristische dreiging en moslims. Maar ga eens even na bij jezelf; hoe reeel is dat nou allemaal? Hoeveel last heb je er in het dagelijkse leven nou werkelijk van? En zouden we ons niet beter concentreren op de manier waarop we onszelf ten onder helpen; vervuiling, overbevolking, opraken van fossiele brandstoffen etc.?

Dingen als 'gekozen burgemeester', ik weet niet meer welke partij daarmee kwam... Dat was toen twee weken lang de headline; je stond er mee op en ging er mee naar bed. Achteraf bleek het toch niet uitvoerbaar. Is ons ooit iets gevraagd? Mij zal het een worst wezen of ik m'n burgemeester al dan zelf mag kiezen of niet! Ik heb me zo zitten ergeren...
Politiek is niets meer dan een beetje betaald ruzie maken over dingen die niemand interesseren of toch niet uitvoerbaar zijn. Misschien word ik maar anarchist Clown Haha!

De overheid werkt, samen met de pers, verdeeldheid zèlf in de hand. En iedereen trapt er met open ogen in.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:18

MAar wat in Darfur gebeurt, vormt geen enkele bedreiging hier naartoe. Moslims doen dat wel. Hier in het westen zijn toch diverse aanslagen geweest. En er is gewoon sprake van haat uit de radicale moslimgroep naar ons toe.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:24

Ik ga me er ook maar eens goed in verdiepen en oa dit topic volgen. Wel een goed idee idd.
Ik stem ws wel weer op een wat rechtsere partij,maar welke weet ik nog niet... miss. Wilders wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:26

Het nadeel van Wilders is, dat ik dat persoontje zelf toch echt niks vind.

Nu is wouter bos en harry potter ook niks qua uitstraling en geloofwaardige blik Lachen

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:28

Ik vind het best schokkend eigenlijk, hoeveel mensen (hier en in heel Nederland) op Wilders willen stemmen. Maar dat is slechts míjn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:29

Misschien is het schokkender te bedenken waarom Nederland zover is gekomen dat zoveel mensen daar op willen stemmen?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:29

Ik schrik er ook van Toekie. Heel jammer, want ik denk dat het grootste deel puur en alleen op hem stemt vanwege zijn anti-islam beleid en dat lijkt mij lichtelijk overdreven allemaal.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:30

Oja, wat ga ik stemmen. Ik vermoed dat het SP wordt, maar heb me er nog niet heel erg in verdiept, alleen globaal wat programma's bekeken. Eigenlijk heb ik alleen die van Wilders compleet uitgespit Haha!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:36

runningkawa schreef:
Misschien is het schokkender te bedenken waarom Nederland zover is gekomen dat zoveel mensen daar op willen stemmen?

Misschien wel ja. Hoe dan ook, mensen als Wilders maken dankbaar (en imo op een gevaarlijke manier) gebruik van de angst en haat die er blijkbaar onder een groep mensen leeft. Net wat lies zegt... En dat is schokkend, want veel mensen (let op, ik zeg dus niet iedereen) vergeten na te denken over wat het nou daadwerkelijk betekent.

Kennen jullie Haider nog?

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 12:46

Desiree schreef:
MAar wat in Darfur gebeurt, vormt geen enkele bedreiging hier naartoe. Moslims doen dat wel. Hier in het westen zijn toch diverse aanslagen geweest. En er is gewoon sprake van haat uit de radicale moslimgroep naar ons toe.

Niet tegen ons, eerder tegen Amerika, wat ik ergens ook wel kan begrijpen. Dat betekent overigens niet dat ik het rechtvaardig! Bovendien lijkt het me eerder een politieke kwestie dan een geloofskwestie, niet iedere gelovige heeft kwaad in zin, aanslagen komen overal ter wereld voor. In het Oosten is het dagelijks raak, maar de pers en politiek hebben ervoor gezorgd dat we daar overheen kijken door ons dagelijks doden-informatie te geven en ons op die manier af te stompen, wie houdt de tel nog bij? Laat staan dat we er nog van op- of omkijken!

Trouwens, omdat het geen bedreiging vormt, moeten we het maar in de doofpot stoppen?

En zag ik net, wat Wilders betreft, een kraakverbod langskomen? Waar gaat dat nou helemaal weer over!?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:01

Kraken heb ik nooit zo goed begrepen Verward

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:04

Je begrijpt niet waarom er gekraakt wordt, of waarom Wilders het wil verbieden?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:07

Onyx88 schreef:
Ik snap niet wat iedereen tegen kerncentrales heeft. Als ik zeg dat ik een bepaalde partij goed vind omdat die reel zijn en WEL voor kerncentrales zijn kijken ze me aan of ze water zien branden en gaan dan meteen in de verdediging.

Mijn hemel Onyx (ik ga dus ook) heb jij enig idee hoe het er voorstaat in Tsjernobyl tegenwoordig? Daar lekt het nog steeds. Weet jij hoeveel mensen daar nu al kanker van hebben gekregen? En de sarcofaag waarin de centrale zit houdt het niet eeuwig meer. Maar er is geen geld voor een nieuwe. Wat denk je dat er dan geburt? Wist je dat het daar bijna echt helemaal mis was gegaan?

http://www.groenlinks.nl/europa/wat/samenvattingNL
Lees dit maar eens.......

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:10

Ik begrijp het principe van kraken niet. Je gaat ongevraagd in een eigendom van iemand anders wonen,en vervolgens heb je nog bescherming ook als je eruit gezet wordt Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:13

Dat snap ik ook niet Cer.
Maar is dat tegenwoordig niet met alles. Er word geen verschil meer gemaakt in mijn en dijn.

Kerncentrales vind ik dus ook eng.
Dat ben ik dus ook niet met Wilders eens.
Het word eens tijd dat we veel meer met duurzame energie gaan doen.
Nu word dat wereldwijd tegen gehouden en dat vind ik erg triest.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:19

Ja, maar het is in Nederland wel vaker zo dat de ´dader´meer beschermd wordt als het slachtoffer. Dat moest ook maar eens over zijn!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:24

Een pand mag volgens mij pas legaal gekraakt worden als het een jaar leeg staat.
Er zijn heel veel projectontwikkelaars die kantoorpanden gaan bouwen in tijden dat de rente heel erg laag is. Ze hebben er helemaal geen kopers of huurders voor, maar ze mogen wel gewoon bouwen. Terwijl er in dit land toch echt een woningnood van jewelste heerst, schieten de kantoorpanden uit de grond, maar woningen, ho maar.. Krakers zijn het met dit beleid niet eens, gaan die panden daarom maar bewonen en dat is 'in a nutshell' wel zo'n beetje waar kraken om draait.