STEENRIJK Leven van Klein Salaris

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SillyB

Re: STEENRIJK Leven van Klein Salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:53

mevrouwb schreef:
Waarom denk ik iedere keer dat bokt leuk is? En trouwens; jullie zeiken allemaal dat ik niet werk..... Wat doen jullie dan op dit moment? BOKT-EN!

ik ben nu aan het werk Bloos

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:53

Tuurlijk is het heerlijk om niet te werken, maar zo ben en blijf je afhankelijk van je partner. Nu lijkt het ons wel of je alleen maar wilt vertellen dat je het zo lekker hebt dat je niet hoeft te werken! Dat snap ik dat het lekker is! Ik was nu ook liever bij mijn paardje dan op dit duffe kantoor... Maarja stel dat ik en mijn partner uit elkaar gaan(geen optie maar toch) dan kan ik tenminste wel voor mezelf zorgen.
Het is klote dat je een handicap hebt, al heb je volgens mij nog niet verteld wat?
Nu komt het een beetje op mij over alsof je het wel lekker vindt dat je de hele dag eigenlijk niks doet, behalve lekker met de hond wandelen, lekker ontbijten en naar de paardjes! Nou geniet er maar van hoor meid!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:54

Schimmelig schreef:
Ik zou mijzelf nooit afhankelijk maken van een ander

Same here... Nooit, onder geen beding.

Jacimatho

runningkawa schreef:
Ik vraag me ook af wat de Visa er tussen staat te doen

Ik mis ook verzekeringen mens (en dat is een grote hap)
verzekering paard (of er moet een groot potje voor zijn, maar dat kan bijna niet)
Gas water licht
Kleding

Ook de stallingskosten zijn erg goedkoop, maar het kan denk ik wel met alleen een weitje en schuilstal

En wat als de wasmachine kapot gaat oid?

Idd....dingen als een uitvaartverzekering bv.

Als de wasmachine stuk gaat zal het waarschijnlijk op de pof vervangen worden. Tenminste, dat is wat ik zie als ik het lijstje goed doorlees, veel op de pof.
Een heel gevaarlijke manier om te leven.
Stel je voor dat je man iets overkomt waardoor hij misschien tijdelijk, of langer niet meer kan werken. Dan is de ellende niet te overzien.

Anyway...het is leven en laten leven, en ik wens jou er veel succes mee...dat je nog maar lang en gelukkig in harmonie mag leven met de mensen waarmee je een geldelijke verbintenis bent aangegaan.
Uit eigen ervaring weet ik dat familie en geldelijke leningen heel akelig kunnen uitpakken.

Wat mij betreft geen jaloezie, ik heb het goed voor elkaar en zou niet met je willen ruilen..Knipoog
Ik ben oa zelfstandig ondernemer en zit mijn administratie bij te werken, en bok daarnaast lekker... Haha!

Maar begreep ik nu goed dat je dus fruit en brood eet dat de groenteboer en de bakker bart aan jou meegeven voor de paarden?

JoanneArnhem

Mis ook de opstal verzekeringen enz...daar zijn wij met flinke korting al 80 euro per maand aan kwijt...
Zelfde is levensverzekering, zodat ik of mijn partner bij overlijden in het huis kan blijven wonen...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:56

als ik de loterij zou winnen zou ik toch zeker wel blijven werken, minimaal vrijwilligerswerk... maarja je hebt werkpaarden en luxepaarden zullen we maar zeggen! Haha!

En toch, het feit dat je dus niet van 150 euro p.m. je boodschappen kunt halen... dat heet een luxeprobleem

Ik vind het ook jammer dat iedereen zo reageert, sommige reacties zijn ronduit grof.

Ja ik weet het bokt is een discussieforum, maar ik maak toch een duidelijk onderscheid tussen een discussie voeren en iemand afbranden.

Citaat:
mijn 21ste idioot grote sommen geld lenen van mijn 'schoonouders', of de bank.

Ok dit zou dus inhouden dat ik verplicht ben tot mijn 30e op mijn ouders te blijven teren omdat ik voor die tijd geen huurwoning toegewezen krijg en dus geen hypotheek zou mogen aangaan???? BELACHELIJK!

Je kunt heel rijk zijn ondanks het feit dat je arm bent

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:57

@ TS: beetje jammer dat je me nu gaat PBen, vertel gewoon in het topic wat je van me denkt, kan iedereen het lezen. Wie weet vindt je wel medestanders Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:58

Even ter vergelijking mijn grotere uitgaves per maand...

280,- hypotheek deel 1
136,- hypotheek deel 2
100,- hypotheek deel 3
181,- gas en elektra
195,- zorgverzekering
150,- telefoonkosten
75,- verzekeringen
250,- benzine
600,- boodschappen
155,- stalling paard

Hier zit ik al aan een bedrag van 2122,- euro en heb ik nog niet alles gerekend als hoefsmid, leesmap, osteopaat, kleding etc...

Even ter voorbeeld zeg maar..

mevrouwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 10:59

Hey Hyppolyte... Eindelijk iemand met een IQ hoger dan 70!
Qeullian; zet het er maar op. Wilde je niet openlijk voor paal zetten, ik ben namelijk NIET zo.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:59

Nou ik vraag me af hoe dat haalbaar is, me vriend en ik werken allebei en we kunnen amper een huis kopen, dan houden we niks over.

Dit lijkt mij alleen mogelijk als het huis al helemaal is afbetaald (door bijv. familie ofzo? of de loterij winnen!)
Anders lijkt het mij een beetje onmogelijke en zal ik toch graag willen weten hoe je dat doet.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:00

hyppolyte schreef:
Citaat:
mijn 21ste idioot grote sommen geld lenen van mijn 'schoonouders', of de bank.

Ok dit zou dus inhouden dat ik verplicht ben tot mijn 30e op mijn ouders te blijven teren omdat ik voor die tijd geen huurwoning toegewezen krijg en dus geen hypotheek zou mogen aangaan???? BELACHELIJK!

Je kunt heel rijk zijn ondanks het feit dat je arm bent

Dit was mijn totale 'opmerking':

Citaat:
Ik kan eerlijk zeggen dat ik niet jalours ben. Ik zou mijzelf nooit afhankelijk maken van een ander, of op mijn 21ste idioot grote sommen geld lenen van mijn 'schoonouders', of de bank.

Niemand vraagt je afhankelijk te zijn. Dat ben ikzelf tenslotte ook niet. Ik hoef niet 'te teren' op iemand omdat ik geen geld heb. Ik werk namelijk Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 08-09-06 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:01

mevrouwb schreef:
Qeullian; zet het er maar op. Wilde je niet openlijk voor paal zetten, ik ben namelijk NIET zo.

Niemand hier hoor Lachen

We geven hier allemaal een mening over jouw verhaal, dat je op een forum post. Wat had je verwacht? Dat iedereen je voeten zou kussen en zou zeggen hoe grandioos je dit maandelijks regelt? Die reacties zitten er ook tussen, maar er zijn ook sceptische mensen. Maar is dat een reden om iemand te gaan PBen? Hou het lekker binnen het topic. Jij wilde het bespreken op het internet en dat het niet de kant opgaat die jij had gewild, tja... Risico van het vak Knipoog

Trieske_

Jaloers... absoluut niet, ik heb een prima salaris mijn vriend heeft een prima salaris en ja wij hebben het goed....

we missen gewoon dingen in je kostenpost en gaan vragen stellen, blijkbaar wil je ze niet beantwoorden..

Ik denk niet dat ik trots op mijn eigen zou zijn als ik zelf geen geld binnen zou brengen en moest lenen bij schoonouders...

xRONINIx

mevrouwb schreef:

ik denk eerder dat jij jezelf een beetje voor l*l zet Clown
Laatst bijgewerkt door xRONINIx op 08-09-06 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

mevrouwb schreef:

Que? Scheve mond
Je teert misschien niet op je eigen ouders, maar wel op die van je vriend, toch?

Frantic

Jalours??? nou echt niet! Je verhaal is gewoon ongeloofwaardig!

Daarom reageren de mensen zo, je vergeet belangrijke zaken als gas licht water, gemeente belasting, ziektekosten verzekering, kabel tv en je paarden en honden moeten het afval van de lidl eten....
En dan ga je ook nog PB en dat je zo geschokt bent,..... zielug hoor! Laat mij maar werken voor gezin en paard en beesten! Lijkt me een stuk gezonder dan al die schulden die jij al hebt op je 21ste!

Maar gelukkig ga je zelf voor een pikeurjasje......( uit de humanitasbox?)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:03

Ik voel me ook steenrijk. Helaas is de bank het daar niet mee eens. Clown

Ik woon gratis. Dus geen woonkosten. Ik heb de paarden gratis bij huis staan. Kosten alleen voer en DA. Hoefsmid wordt meestal nog betaal door mijn ouders. Dan hoeft de hoefsmid geen 2 rekeningen te schrijven. Heb dus erg veel geluk. Ik verdien op dit moment ong. 900 euro. En ik kan er werkelijk niet van rondkomen. Dus vind het erg knap dat jij dat wel kan.

Het is voor mij toch wel een teken dat ik ook best wat meer kan bezuinigen.

TS: Het is een beetje zonde dat je jezelf direct uit het veld laat slaan. Daardoor lijkt het nog ongeloofwaardiger. Als jij gelukkig bent zoals je nu leeft, waarom zou je dan luisteren naar anderen? Of denk je toch dat ze gelijk hebben? Het lijkt of je je aangesproken voelt.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:04

Quellian schreef:
Jaloers? Waar moeten we jaloers op zijn? Scheve mond

Ik ben trots op mezelf, ápetrots! Ik verdien mijn centen zelf en dat mag de hele wereld weten. Ik hoef geen kerel die mijn paarden onderhoudt, zou hem afknallen bij het idee alleen al!

Dus waar ben je nou eigenlijk trots op? Dat je elke dag lekker lang met je honden kunt wandelen en internetten zonder dat je een cent binnenbrengt? Komt op mij niet over alszijde trots, meer als schuldig en proberen hier goedkeuring te vinden.

Ik heb er geen respect voor, sorry.

fijn dat jij trots bent op jezelf, houwen zo zou ik zo zeggen.
ik zie alleen geen enkele reden waarom de TS dat niet zou mogen zijn, we vullen ons leven allemaal op onze eigen manier in.
zouden meer naar elkaar moeten kijken met respect voor wie we zijn niet voor wat we doen.
we kunnen nou eenmaal ook niet allemaal dokter of advokaat zijn.
zie in dit topic heel wat veroordelende en negatieve reactie's staan die op mij toch enigzinds jaloers overkomen.
laat andere mensen toch eens in hun waarde en denk niet dat de manier waarop jij iets doet de enige goede is, er zijn zovele wegen die naar rome leiden...

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:05

kwebbel schreef:
mevrouwb schreef:

ik denk eerder dat jij jezelf een beetje voor l*l zet Clown

wou ik net zeggen.... op bokt ken je dit soort dingen verwachten
wij denken verder als de voordeur.....

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:07

Ik vind het knap dat ze zo kan uitkomen, alleen blijven een paar dingen onduidelijk, ik heb meer "vaste" kosten als er op haar lijstje staan, al eerder genoemd door anderen die hebben gereageerd.Is geen jaloezie,alleen afvragen, hoe???

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:07

* pakt een tweede kopje koffie, drukt nog eens op F5 en wacht tot een mod zijn kop om de hoek steekt...*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:08

luxx schreef:
Quellian schreef:
ik zie alleen geen enkele reden waarom de TS dat niet zou mogen zijn, we vullen ons leven allemaal op onze eigen manier in.

Ze mag trots zijn op zichzelf hoor, waar heb je mij zien posten dat dat niet mag? Lachen Van mijn kant alleen geen respect. Maar heeft mijn mening invloed op haar leven? Nee, lijkt me niet Knipoog

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:09

jacimatho schreef:
* pakt een tweede kopje koffie, drukt nog eens op F5 en wacht tot een mod zijn kop om de hoek steekt...*

whahaha *lol*

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:10

Ik snap de reacties van de TS wel.. ze wil ons alleen laten zien dat het dus wel bestaat dat iemand rond kan komen met weinig geld.. en hoe ze dat doet is toch haar pakkie an.. ??

Of ze nou wel of niet verzekerd zou zijn, of ze wel of geen stroom gebruikt.. misschien leven ze heel primitief.. met kaarsen en zo, wat dan nog??

Ik vind het jammer dat de hele maatschappij inmiddels is belust op geld, luxe en onafhankelijkheid... terwijl er toch een aantal mensen zijn die het anders doen.. maar zijn deze 'andere' mensen daarom gelijk slecht of dom bezig..? Misschien hebben we wel gewoon een andere kijk op rijkdom..

Je leeft nu, en je bent geboren met niks en je gaat dood met niks, dus waarom niet genieten zij het met een evt lening??

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:10

Quellian schreef:
Ze mag trots zijn op zichzelf hoor, waar heb je mij zien posten dat dat niet mag? Lachen Van mijn kant alleen geen respect. Maar heeft mijn mening invloed op haar leven? Nee, lijkt me niet Knipoog

Dat lijkt mij ook niet Lachen