Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeLoVeD schreef:Het maakt niet uit hoe oud je bent in mijn ogen, als je je kind maar een goed leven kunt bieden.
Maartje1990 schreef:loontje schreef:Wat is jong.Ik ben 25 en moeder sinds januari en mijn ma was 20 toen ze mij kreeg.
Tegenwoordig is een leeftij van 20/25 "normaal".
Ik zat gister tmf te kijken en toen ging het over jonge moeder en daar kwamen meiden van 14 jaar langs die moeder waren.Meiden van 13 jaar die al abortus hadden gepleegd.En veel meiden van 18,19,20 jaar die al een kind of kinderen hadden.
Mijn nichtje is 14 en heeft een kindje van bijna een jaar dus sta er niet meer raar van te kijken.
ja heb ik ook gekeken (ik kijk dat programma trouwens elke dag). ook al een meisje dat 13 was en moeder van een tweeling! hier op bokt is trouwens ook een meisje dat zwanger is 16 jaar gebruikte wél de pil maar níet de condoom en pil is 99,99% veilig tjah en zij had net pech of geluk tis maar net hoe je het noemen wilt.
maar bij tmf hadden ze de volgende stelling: onder de 18 mag je niet zwanger worden.
wat vinden jullie hiervan? (ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik dit vraag)
Shanna schreef:ik vind het een eigen keuze, maar ook wel vergallen van je jeugd.. maar toch, het blijft eigen keuze...
BeLoVeD schreef:Waarom heeft iedereen het over "het kost ook geld kinderen..blablabla". Natuurlijk kost het geld, maar denk eens om het geestelijke aspect! Ik ben van mening dat als jij zelf mentaal nog niet genoeg ontwikkeld bent, je een kind niet goed kan opvoeden. En 'kinderen' van 16 en zelfs van 18 zijn mééstal nog lang niet genoeg ontwikkeld en volwassen.
Je kunt op jonge leeftijd wel zwanger worden, maar ben je echt in staat een kind goed op te voeden? Een kind is een onbeschreven blad als het uit je is gekomen en dat blad ga jij beschrijven. Zou je blij zijn als je kind later problemen krijgt omdat jij eigenlijk te jong en te onontwikkeld was om een kind op te voeden? Ik zou me verschrikkelijk schuldig voelen!
Charos schreef:BeLoVeD schreef:Waarom heeft iedereen het over "het kost ook geld kinderen..blablabla". Natuurlijk kost het geld, maar denk eens om het geestelijke aspect! Ik ben van mening dat als jij zelf mentaal nog niet genoeg ontwikkeld bent, je een kind niet goed kan opvoeden. En 'kinderen' van 16 en zelfs van 18 zijn mééstal nog lang niet genoeg ontwikkeld en volwassen.
Je kunt op jonge leeftijd wel zwanger worden, maar ben je echt in staat een kind goed op te voeden? Een kind is een onbeschreven blad als het uit je is gekomen en dat blad ga jij beschrijven. Zou je blij zijn als je kind later problemen krijgt omdat jij eigenlijk te jong en te onontwikkeld was om een kind op te voeden? Ik zou me verschrikkelijk schuldig voelen!
En wie ben jij om daarover te oordelen? Ik weet zelf dat ik dat heel goed kan en opvoeden heeft niet zo veel met leeftijd te maken ik ken genoeg ouders die een stel onopgevoede krengen hebben.
Joycekuh (geen idee of ik de naam zo goed schrijf trouwens) heeft wat ik uit de verhaal hoor ook een goed opgevoed kind en zij was 16 toen ze moeder werd.
BeLoVeD schreef:'Onopgevoede krengen' is iets heel anders dan kinderen die later door hun opvoeding gigantische problemen krijgen. En je hebt mij niet horen praten over ALLE jonge ouders. Ik heb het over jonge mensen die mentaal nog niet genoeg ontwikkeld zijn! Ik ken daar genoeg voorbeelden van, heb in de kinderopvang gewerkt. Daar waren kinderen van 1,5 die door hun opvoeding al problemen hadden! Ik doelde niet op jou met mijn mening, maar blijkbaar voel jij je wel aangesproken.
Citaat:En 'kinderen' van 16 en zelfs van 18 zijn mééstal nog lang niet genoeg ontwikkeld en volwassen.