Meld misdaad anoniem... is dat echt anoniem? Update pag 5

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: Meld misdaad anoniem... is dat echt anoniem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:49

TS heel veel sterkte denk na goed na voor je iets doet.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:03

Sterkte in je keuze! Lijkt me een zware.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:27

Nistria schreef:
slecht voorbeeld, dit is de schuld op een ander schuiven.
maar ik begrijp wel wat je bedoelt, alleen zou ik dat nooit doen want je raakt dan in je eigen verhaal verstrengeld.

die mensen daar zijn echt niet achterlijk en weten precies wanneer een verhaal niet helemaal klopt.

even iets anders:
stel dat wat de TS het enige bewijs is en er komt een rechtzaak. dan moet de verdachte zich wel kunnen verdedigen lijkt me. dit kan toch alleen als hij weet wat die veklaring is??

Nee dat hoeft niet, hij (?) kan zich ook verdedigen zonder te weten van wie de verklaring is, en dat zal wel moeten als de Ts besluit te bellen en haar verklaring te geven. Ik zou zelf trouwens niet in een telefooncel bellen wie weet wie er allemaal staat te wachten tot jij klaar bent en wat die allemaal 'per ongeluk' opvangen, dat hoeven dan nog niet eens mensen te zijn die er iets mee te maken hebben. Ik wil je heel veel sterkte wensen, en je moet ZELF besluiten of je gaat bellen of niet !

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:12

Nee, vanuit de telefooncel is het een wkestie van wachten totdat het rustig is, ook niet bij een station vandaan bellen en hopen en omkijken dat er niemand aankomt..
Moetw el zeggen, de grootste 'deals' uit het criminele cirquit worden vaak in een kroeg/wegrestaurant etc gemaakt, juist omdat het daar drukker is en iedereen met zichzelf bezig is..maar das geen vergelijking, als ik zou staan wachten bij een cel dan hoor je of je nou wilt of niet toch het een en ander vermoed ik..

Sterkte normaals.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:08

Kimberley77 schreef:
Nee, vanuit de telefooncel is het een wkestie van wachten totdat het rustig is, ook niet bij een station vandaan bellen en hopen en omkijken dat er niemand aankomt..
Moetw el zeggen, de grootste 'deals' uit het criminele cirquit worden vaak in een kroeg/wegrestaurant etc gemaakt, juist omdat het daar drukker is en iedereen met zichzelf bezig is..maar das geen vergelijking, als ik zou staan wachten bij een cel dan hoor je of je nou wilt of niet toch het een en ander vermoed ik..

Sterkte normaals.

nee maar er hoeft maar 1 paar oren wel op te letten.. ik zal het op een rustige plek doen en er de tijd voor nemen.

Succes met je keuze.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:19

En als je je mobiel of evt. je huistelefoon (als dat kan) Al op anoniem zet en dan belt kunnen ze dan Tóch je nummer te achterhalen ? Zo zou je het natuurlijk ook kunnen doen

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:08

heel veel sterkte Ach gut
Misschien vanuit een telefoon cel bellen, waarheid beetje verdraaien( niet liegen hoor)
en misschien iemand meenemen die voor de cel gaat staan en voor jou de wacht houd( je hoeft het aan degene niet te vertellen) want je weet maar niet.
Ik vind een crimineel die moord en de erge maffia toch echt erger dan een autodief of inbreker( niet dat dat toegestaan is maar toch)

veel sterkte en denk er maar goed over na..

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:54

Je kunt bij de telefoonwinkel toch ook een losse simkaart kopen? Vorige keer kocht de klant voor me die en ik dacht (weet het niet zeker meer) dat die maar iets van 10 euro kostte. Misschien is dat een idee? Is anoniem en dan gooi je hem daarna meteen weg.

Sterkte ermee Lachen

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:05

Als eerste wil ik zeggen: Heel veel sterkte!

Maar ga eens na, als een vriend/familielid van jou vermoord zou worden,
en 1 iemand weet heel veel over de moordzaak, zou je het dan niet héél geweldig vinden,
als dé gouden tip was gegeven, en je de zaak kon afsluiten, en dat de dader gevangen is?

Ik snap dat het héél moeilijk is!Maar, probeer toch, als jij er klaar voor bent,
de stap te nemen om te bellen, desnoods vanuit een telefooncel,
en geef de informatie die veilig is om te geven..
En als je twijfeld bij bepaalde informatie, of het veilig genoeg is, geef het dan niet!

Écht heel veel sterkte!! Lijkt me echt rot om een heel moordverhaal te weten..

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:51

_Micha_ schreef:
En als je je mobiel of evt. je huistelefoon (als dat kan) Al op anoniem zet en dan belt kunnen ze dan Tóch je nummer te achterhalen ? Zo zou je het natuurlijk ook kunnen doen

het gaat niet om een anoniem telefoonnr maar het gaat erom dat de verdachte uit de verklaring kan opmaken wie de verklaring gegeven heeft.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:59

Daar ging het ook over * zo kwam het bij mij neer * Als dat niet ook het probleem zou zijn zou niet iedereen hier dingen hoeven te verzinnen over bel in een telefooncel enzo Knipoog

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:10

Ik kan je maar 1 ding zeggen en dat is ontzettend veel succes met het nemen van deze moeilijke beslissing!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:15

_Micha_ schreef:
Daar ging het ook over * zo kwam het bij mij neer * Als dat niet ook het probleem zou zijn zou niet iedereen hier dingen hoeven te verzinnen over bel in een telefooncel enzo Knipoog

ja idd, dat is niet nodig! Je kunt ook vanuit het buitenland bellen bij bijvoorbeeld een kennis.
maar dat is het probleem niet.
de verklaring moet anoniem blijven en niet bij de verdachte of wie dan ook komen

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:38

Ja ik snap het Knipoog Je zou de verklaring zo kunnen veranderen dat het via een hij of zij vorm komt maar als er echt maar één iemand het zou hebben gezien in die geval de Ts dan zou hij (?) het nog weten. Misschien kun je het beste de informatie die verraad wie jij bent weglaten (?)

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:09

Moeilijke beslissing, heb zelf ook wel eens met misdaad anoniem te maken gehad.
De ex van mn moeder dr man was nl op wraakacties uit en heeft misdaad anoniem gebeld met de mededeling dat wij een wietplantage op zolder zouden hebben.
Ik was samen met mn zus thuis toen dr 2 agenten aan de deur stonden en 2 in de achtertuin.
Heb ze binnen gelaten en gevraagd waar ze voor kwamen en ze wilde het huis doorlopen om te kijken met evt wiet. Heb ze toen alles laten zien (wij sliepen op zolder) en gelijk gevraagd of het toevallig van een straat verder kwam en die persoon die en die naam had. Dat hadden ze toegegeven dat het inderdaad van die persoon afkomstig was en ze zouden daar gelijk langs gaan. In dit geval hadden ze de gegevens van die persoon dus al of diegene zou ze evt zelf gegeven moeten hebben maar dat lijkt me aan de ene kant onwaarschijnlijk.

Toch denk ik dat ze in jou geval hier erg zorgvuldig mee omgaan aangezien het om een zwaarder misdrijf gaat en jou evt veiligheid in gevaar kan worden gebracht.
Toch zou ik het niet via een briefje doen maar over de telefoon. Aan een stem hebben ze denk ik meer aangezien je daar meer uit kan leiden dan iets dat op papier staat. Uit jou stem kunnen ze denk ik wel horen dat het redelijk ernstig is en je dr niks mee te maken wilt hebben.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 01:21

Nistria schreef:
stel (krom voorbeeld, ik weet het, en ik weet ook niet 100% zeker of guinevere dit bedoelt Bloos )
: je hebt een shirtje van je zus geleend, nieuw, en mag niet kapot, je gaat ermee naar de discotheek en je maakt er een vlek van rode wijn op (noem maar iets), je maakt die vlek zelf.
tegen je zus'' sorry, maar *een andere persoon* viel, en toen kwam die wijn op je shirtje terecht'' je verandert aan de eigenlijke waarheid niks, die vlek is en blijft er, alleen nu vertel je het alsof je er zelf 'niks' aan kon doen.. (guinevere bedoelde je dit? zonee, dan delete ik m'n bericht wel Clown )

Haha, nee, hmmm even een ander krom voorbeeld bedenken hoor. Stel;

Jij staat achter de balie terwijl Willem aan Klaas verteld dat hij iemand vermoord heeft.
Dan zeg jij: Ik overhoorde een gesprek tussen Willem en Klaas waarin Willem tegen Klaas zei dat hij iemand vermoord heeft. Hij zij X, Y, en Z, maar Y kon ik niet helemaal verstaan omdat die trien achter de balie (jijzelf dus) ineens met veel geluid haar stoel verschoof.

Als het echt anoniem is kunnen ze jou dan toch niet achterhalen, jij hebt niets verteld dat niet waar is, alleen mochten ze de verklaring onder ogen krijgen dan wordt jij in de 3e persoon genoemd, zodat het lijkt alsof er nog iemand anders aanwezig was.

Maar Naaltje heeft wel gelijk dat je het dan alleen maar ingewikkelder maakt en dat dat geen goed idee is.

PaulusSF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 02:48

aller eerst het idee over die lijn mma dat die anoniem zou zijn. Mensen laat je niet voor de gek houden er mag dan door iedereen van de politie gezegt worden dat het anoniem is, maar stel je nou eens voor dat het ooit zover komt dat de koningin gekidnapt word. Niemand weet waar, ze word vermoord en de moordenaar belt mma om te vertellen dat ze dood is waar ze ligt maar vertelt niet zijn naam. Denk je nou echt dat ze dat niet opnemen en dat nummer niet achterhalen Rolleyes

en dan je verklaring
ik zou het eerst een keer voor jezelf opschrijven wat je nu precies weet, en dan voor jezelf gaan uit tekenen of ze aan de hand van jou details ook maar enig idee kunnen hebben dat jij er iets mee te maken hebt. Je kunt natuurlijk alleen maar zijn naam noemen en misschien hebben ze daar al genoeg aan bij de politie. Verder zou ik geen namen plaatsen of locatie's noemen die er toch niet toe doen. Zoals waar je dat gehoort hebt of wanneer precies. Dat zijn dingen waar aan iemand kan terug vinden wie er bij was, en waarschijnlijk is alleen een naam of bv Y is vermoord door X en dat ze dan al genoeg hebben. En als ze hem dan na zoveel tijd nog niet oppakken kun je altijd nog eens bellen. Zolang je niet te veel vertelt en het kort houd is er niks aan de hand. En zoals de rest hier vertelt bel uit een telefooncel voorzorgs maatregels zijn gewoon fijn. Dus begin met alleen een naam ofzo en als er dan na een week nog niks is gebeurt kun je altijd nog een keer bellen, ohja en let goed op want meestal probeert zo'n telefoniste nog meer info uit je te trekken.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 08:54

@ Guinevere, goed quoten Knipoog
ik schreef dat niet maar gaf een reactie daarop

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:21

Sorry, ik heb jullie even door elkaar gehaald. Bloos Het was ook al laat, hè? Tong uitsteken

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:01

Ik post hier na overleg met de moddies. Graag wil ik een update geven over deze zaak nu het eindelijk afgelopen is.

MMA was mijn schaduwaccount, en ondertussen zijn we bijna 3 jaar verder en kan ik eindelijk open op deze zaak reageren.

De politie was mij ook al op het spoor gekomen (tapten mijn telefoon af) en zodoende werd ik opgehaald voor een getuigenis ten tijde dat dit topic nog liep. Ze hebben daarnaast ook een hoop van mijn vrienden en familie verhoord.

Het ging erom dat mijn ex-vriend betrokken was bij een liquidatie. Hij blijkt het trouwens niet gedaan te hebben (durfde niet).
Het ging om een bekende afrekening in het criminele circuit in april 2006. Ik noem de naam niet omdat ik niet wil dat dit topic via Google is terug te vinden. Maar mocht je graag willen weten om welke zaak het ging dan kan dat via PB . Ook als je denkt te weten om wie het gaat noem de naam dan a.u.b. niet in dit topic!!

Het is een nogal bekende zaak ondertussen die al voor de rechter is geweest en de betrokkenen zijn (bijna) allemaal al veroordeeld. Inclusief mijn ex-vriend dus, want hij was wel medeplichtig. Alleen de grote jongens die erachter zitten zijn nog niet veroordeeld, dat proces loopt nog. Beter bekent als het grote liquidatieproces. Ze zitten wel allemaal vast.

Ondanks dat ik een kluisverklaring heb afgegeven (een zogenaamde geheime verklaring die alleen als ondersteunend bewijs wordt gebruikt) was mijn verklaring gewoon doorgestuurd naar de advocaat van mijn ex-vriend. Alles is dus bekend geworden over mijn verklaringen. Gelukkig waren mijn verklaringen niet zodanig dat hierop iemand is veroordeeld en ik hoefde ook niet te getuigen in de rechtzaak. Echter heeft mijn verklaring wel geholpen want hiermee hebben ze mijn ex geconfronteerd en zo verklaringen van hem losgekregen.

Hierdoor heb ik via de recherche wel een tijdje bescherming gekregen in de vorm van een telefoonnummer wat ik kon bellen waarna ze binnen 5 min bij me waren. Gelukkig is het nooit nodig geweest en is er ook geen sprake meer van. Het was nogal een angstige periode...

Toen ik dit topic opende was ik enorm in de war en zocht ik naar advies en medeleven. Bokt kon me dit geven en hiervoor ben ik dankbaar. Vandaar deze update.

Ondertussen heb ik geen contact meer met mijn ex uiteraard. Hij zit vast en gaat daarna een getuigenbeschermingsprogramma in.
Zelf heb ik ondertussen alweer bijna 2,5 jaar een nieuwe vriend waarmee ik samenwoon. Dus gelukkig ligt deze ellende ver achter mij.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:09

Fijn om te horen dat het nu een stuk beter met je gaat. Wat zal het een moeilijke en angstige periode voor je zijn geweest. Vind je erg dapper. Geniet van je nieuwe situatie en deze veel fijnere periode en alle leuke dingen die nog komen gaan :) Ik wens je alle goeds toe :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:12

Waauw, fijn dat het goed afgelopen is!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:13

Jeetje zeg! Krijg er kippevel van.
Wat zul jij inderdaad niet prettig in je vel hebben gezeten.
Dat lijkt me een logisch gevolg erop.
Goed vanje dat je de verklaring hebt gegeven. Maar ik kan me je twijfel van toen heel goed begrijpen. Over zulke zaken moet je heel goed nadenken.
Fijn dat alles nu weer goed is. Ben blij te horen dat je nu lekker kunt genieten met je huidige vriend.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:53

Mijnhemel wat een story! Wat heb jij in een rotsituatie gezeten zeg :\ Goed te horen dat het zo is afgelopen en dat je iets hebt kunnen doen. En inderdaad, fijn dat je gelukkig bent met je vriend :)
Laatst bijgewerkt door Rukaro op 25-05-09 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:57

Jeetje, dat is wel erg heavy zeg! Ik kan me voorstellen dat je ervoor koos om het onder een schaduwaccount te zetten :\
Gelukkig is het voor jou afgelopen! Heb je toendertijd wel voldoende hulp gekregen van de steunende instanties?