automutilatie/snijden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:15

Denim schreef:
Ik heb het ook, ik heb het heel erg. Mijn hele lichaam zit onder en ik heb littekens die er al jaren zitten. Ik kan er niet vanaf komen. Als ik kwaad of verdrietig ben, of ik voel me heel nutteloos of wat dan ook, ga ik snijden, gister is het me zelf met mijn nagels gelukt om een stel sneeën in mijn hals te zetten. Het is wel fijn om te lezen dat er ook andere mensen zijn die het doen, ik weet dat dat misschien raar overkomt, maar dat geeft wel een bepaald geruststellend gevoel.

Ik weet niet of ik hier de enige in ben, maar ik vind het niet zo prettig dat mensen de manieren waarop ze dit doen in dit topic gaan zetten Voor mij persoonlijk maakt het niet zo veel uit, maar het kan een "how to"- guide zijn voor mensen. Het lijkt me verder ook niet echt relevant hóe je het doet, dat je het doet lijkt me voldoende informatie

Even on topic
Je bent inderdaad lang niet de enige, ik ben me verleden zomers op jeugdkampen (als staf) te pletter geschrokken van het deel van de kinderen die niet in bikini wilden vanwege dit/wel in bikini gingen maar waaraan je duidelijk zag dat ze dit ook deden of in elk geval gedaan hebben. En dat zijn alleen nog maar de zichtbare gevallen.
Ik ben het verder met de anderen eens: zoek hulp, en vertel het je ouders. Ze zullen even goed schrikken, dat zeker- het is ook niet niks! Maar op den duur zal het het je waarschijnlijk makkelijker maken Heel veel sterkte, je hebt hier de eerste stap al gezet!

haffie_gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 14:05

sweetheart schreef:
Ik weet niet of meerdere het programma gezien hebben van de link hierboven, maar wisten jullie dat 1 op de 20 jongeren zichzelf verwonden! Jullie staan er dus echt niet alleen voor!

das wel heel veel! 1op de 20... maar waarom is het dan nog zo'n taboe. want als zoveel mensen het doen is het misschien wel normaal! niet echt normaal maar niet zo erg dan zeg maar.

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:06

Het is inderdaad nog een groot taboe...
Maar hoe gaat het nu met jou?

haffie_gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 14:38

heb net heel de aflevering gekeken. en herken eigelijk mezelf helemaal in de meiden. hoe het verder gat heb geprobeert te stoppen en kan het gewoon niet. de drang is zoveel sterker als mij. heb ook geprobeert te minderen maar ook dat gaat net zo makkelijk. als ik bijv geen mesje mee naar school neem verzin ik wel iets anders om mezelf pijn te doen dus dat was ook geen oplossing. ga dit weekend een brief aan mn ouders geven met daarin mar gelijk alles. heb ik alles in 1 keer gehad. en verder veel erger als mn leven al is geweest kan het toch niet worden dus we zien het wel. ik hoop alleen maar heel erg dat me ouders me begrijpen en me niet gaan haten of me eng vinden ofzo!

Milou1984

Re: automutilatie/snijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:19

Tsja mijn verhaal heb ik wel vaker gepost. Ook een ex-cutter om het maar zo te zeggen. Inmiddels gestopt, en ga het ook zo houden hoop ik maar. Komt mede doordat ik weer vrienden heb weer naar school ga enzo. Ben veel afgevaalen dus voel me ook beter enzo.

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 22:30

[quote="IronMaiden"]Tsja mijn verhaal heb ik wel vaker gepost. Ook een ex-cutter om het maar zo te zeggen. Inmiddels gestopt, en ga het ook zo houden hoop ik maar. Komt mede doordat ik weer vrienden heb weer naar school ga enzo. Ben veel afgevaalen dus voel me ook beter enzo.[/quote

ik hoop het ook voor je. nog tips om er af te komen?

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:02

haffie_gek schreef:
heb net heel de aflevering gekeken. en herken eigelijk mezelf helemaal in de meiden. hoe het verder gat heb geprobeert te stoppen en kan het gewoon niet. de drang is zoveel sterker als mij. heb ook geprobeert te minderen maar ook dat gaat net zo makkelijk. als ik bijv geen mesje mee naar school neem verzin ik wel iets anders om mezelf pijn te doen dus dat was ook geen oplossing. ga dit weekend een brief aan mn ouders geven met daarin mar gelijk alles. heb ik alles in 1 keer gehad. en verder veel erger als mn leven al is geweest kan het toch niet worden dus we zien het wel. ik hoop alleen maar heel erg dat me ouders me begrijpen en me niet gaan haten of me eng vinden ofzo!

Ik vind je - en velen met mij - echt super dat je dit gaat doen!!

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 10:11

dank je heb een heel plan opgezet hoor Knipoog ga zaterdag naar chio met een vriendin. dus nog even een heel leuk dagje voor... dan ga ik zondag de brief neer leggen en naar mn paardje. heb op zondag altijd les dus ga ik even hard werken met pony en dan naar huis. ben ik moe van het rijden en zal mijn reactie ook niet zo heftig zijn. ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen. vindt het dood eng maar tgerlijketijd ook wel fijn.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:28

heel veel sterkte voor dit weekend!
je neemt denk de juiste beslissing door het aan je ouders te vertellen, dat is toch weer een zorg minder, je hoeft thuis niet meer zo op je hoede te zijn en ze zullen zeker hun best doen om je te helpen en begrijpen!

daarnaast zou ik als ik jou was zeker profesionele hulp zoeken, maar je hoeft natuurlijk niet perse te worden opgenomen
nogmaals heel veel sterkte, met dit alles

Nanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:52

Meid, wat een heftig verhaal zeg! Heb net het hele topic gelezen en ik vind het onwijs moedig dat je het inziet en stappen gaat proberen te nemen. Wat moet het zwaar zijn geweest en zijn om met een probleem en gevoelens rond te lopen die je niet kunt uiten. Heel veel sterkte voor dit weekend! En schaam je alsjeblieft niet voor een eventuele opname in een psychiatrische inrichting. Mensen oordelen altijd heel snel, maar vaak weten ze er niets of niet alles vanaf. Ik hoop heel sterk dat professionele hulp jou, samen met je ouders, kan helpen om de automutilatie te verminderen en met name de oorzaak een plaats in je leven te geven. Veel sterkte met het schrijven van de brief en de situatie erna! Ach gut

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:13

Ze zullen jou echt niet gek of eng vinden ofzo, je bent verdorie hun dochter! Tuurlijk zullen ze schrikken, daarom is het misschien wel goed dat je er niet bij bent als ze de brief lezen. Ik wens je heel veel sterkte en zal voor je duimen! Laat je weten hoe het gegaan is? Zet m op! Je kan het! Je bent goed! En je mag er wezen!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:24

heejj meissii..! je hebt een pb. Lachen

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 15:20

ik kan het niet! probeer nu al een uur een brief te schrijven ik kan het niet! waarom is het zo verdomd moeilijk allemaal? ik weet het niet meer hoor doe ik hier wel echt goed aan?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:35

Tuurlijk kun je het wel!
Heb je altijd moeite met dingen op papier zetten? Dan is het extra begrijpelijk dat het niet lukt...
Heb je daar normaal gesproken geen moeite mee? Probeer je dan eens in te beelden dat je een verhaal over iemand anders schrijft. Dat helpt.
Of probeer je voor te stellen dat je de brief aan ons hier op het forum schrijft...dat is wat afstandelijker en dan lukt het misschien beter.
Of beeld je een ander persoon in waar je aan schrijft.
Ik vind het heel knap dat je jezelf op deze manier een soort "schop onder de kont"geeft.
Heel erg knap, je meot veel overwinnen.
Als jij zo sterk bent dat je dit alles al die tijd voor jezelf hebt kunnen houden, dan ben je ook sterk genoeg om de brief te schrijven.
Zet hem op...bedenk ook dat het niet NU hoeft....het kan ook morgen....maar wacht ook weer niet te lang, want dan kan van uitstel afstel komen...
Ik denk aan je...misschien helpt dat!

Just_me_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:18

Dan reageer ik hier ook maar onder mijn welbekende schuilaccount Tong uitsteken Durfde eerst niet bang dat iemand me herkend maar dat zal niet zo snel gebeuren. Ja ik doe het dus ook, al een paar jaar. Ik begrijp je heel goed hoor, het is natuurlijk beter als je een andere manier hebt om met jezelf om te gaan en met problemen, maar ik weet ook heeel goed dat het zoo verslavend is, op een gegeven moment kan je niet meer zonder( zoals ik nu ). De enige reden die ik kan verzinnen om te stoppen is m'n littekens, ik kan bijna geen leuke shirtjes aan, heb ik een tshirt aan of ik ben op het strand ofzo ben ik de hele tijd doodsbang dat iemand iets ziet. Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik reageer, het lucht misschien op ofzo, ik weet het eigenlijk niet.
Ik hoop dat je het red om te stoppen en hulp krijgt.

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 22:07

normaal heb ik ook al moeite met dingen schrijven. heb namelijk behoorlijk dyslexi (zoals jullie misschien gemerkt hebben). maar ik blijf het proberen hoor. heb nu een heel stuk en ga steeds even veder en neem ik weer een pauze of ga ik iets anders doen. het komt er wel, ik kom er wel.

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:44

echt tips om er vanaf te komen heb ik niet, maar op den duur ga je je vanzelf beter voelen (dat was bij mij zo) en dan langzaam maar zeker krijg je die behoefde niet meer. Bij mij scheelde het dat ik een vriend kreeg die ik er heel veel pijn mee zou doen.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 12:25

Meis: Zet m op! Je kan het! Echt waar, ik duim voor je! Misschien heb je nog houvast aan je verhaal hier op bokt, je hebt immers je verhaal al een keer geschreven. Als je dan dat een beetje aanpast desnoods, dan ben je een heel eind.
Succes!
Liefs
Sweetheart

c_just_me1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:18

om even op je aller eerste bericht te reageren wat je zou kunnen doen..
een vriendin van mij heeft het zichzelf ook vaak gesneden. Dat deed ze, omdat ze zichzelf te min voelde voor het gezin. DE aandacht van haar ouders gingen naar haar broer (hij was het "probleem" kind in de familie) zij ad het nooit aan haar ouders verteld. Ze had het nooit aan iemand vertelt in die *enigzins lange* periode. (later heeft ze het aan mij verteld en nog een paar goede vriendinnen) maar zij is er dus gewoon vanaf gekomen, door zichzelf 1 keer zo hard te snijden dat ze ook in het ziekenhuis belandde. Misschien moet het 1x goed fout gaan, zodat je geliefde om je heen zien dat het goed fout gaat met je!
*dit is geen advies om jezelf nog ergere dingen aan te doen begrijp me alsjeblieft niet verkeerd!*
Bij mij vriendin was het dus wel het geval. Na dat "ongeluk" toen ze in het ziekenhuis kwam, begonnen haar ouders het door te krijgen. Ze krijgt nu zoveel steun van familie en vrienden en natuurlijk professionele hulp! Ik zeg niet dat ze zich nu niet meer snijd, maar ze snijd zich nu alleen nog maar als haar leven een echte dieptepunt heeft berijkt en als er niemand bij zich is.
Ik kom vaak bij haar, dus als zij de drang heeft om zich te snijden praten we erover, huilen we erover, en daarna proberen we er nog meer over te praten, meestal helpt het, maar als het niet helpt doet het zoveel pijn om haar in de badkamer te horen huilen!
Hopelijk vat iedereen/jij het verhaal niet verkeerd op, maar ik wou gewoon even haar verhaal vertellen..

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:32

Ik deed dat ook toen ik depressief was. En ik schaamde me altijd erg voor de wonden enzo. Ik heb het op mijn arm gedaan, maar was altijd bang dat iemand het zou zien. Toen ben ik op mijn benen overgegaan. Ik haatte mezelf zo erg dat ik mezelf pijn wou doen, dat luchtte op. Gelukkig is die depressie overgegaan door veel te praten een veel dingen te veranderen in mijn leven (weg bij mijn vriend, veel op stap gaan, leuke dingen doen, veel paardrijden en praten, praten, praten). Nu doe ik het al zeker 3 maanden niet meer!

IngridM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:31

haffie_gek schreef:
maar als mn ouders nou boos worden. als me vader een film ziet ofzo met iemand die snijdt zecht tie altijd van die is gek of die wil alleen maar aandacht. mn vader werkt bij jeugdzorg dus krijgt er in zn werk ook mee te maken.

sorry, ik heb niet alles gelezen, maar als je vader zo reageert maar wel bij jeugdzorg werkt, vraag ik me af of hij daar wel op z'n plek zit........

Ik wil je op je hart drukken hulp te gaan zoeken, vertel het aan je ouders en ga desnoods met je moeder/ouders naar de huisarts, die kan je verder helpen.
Je hebt veel meegemaakt in je jeugd las ik en daar moet je echt iets mee hoor, kom, nu ben je nog jong en kun je nog een goede poging doen om iets van je leven te maken en zorgen dat je gelukkig wordt. Hoe lang je dit uit gaat stellen, hoe moeilijker dat gaat worden; dat is zonde van je leven !

Kom op meis, zoek hulp hiervoor !!!

p.s. ik werk in een psychiatrisch ziekenhuis en voor opname hoef je echt niet 'gek' te zijn........ Ach gut

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 14:52

hey ik wou vandaag dan die brief neer leggen. maar ik kan het gewoon echt nog niet denk dat ik het nog een tijdje uitstel. ik kan het gewoon nog niet.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:04

haffie_gek schreef:
hey ik wou vandaag dan die brief neer leggen. maar ik kan het gewoon echt nog niet denk dat ik het nog een tijdje uitstel. ik kan het gewoon nog niet.

Ik wil je het volgende vertellen: mijn ouders vonden homo's op tv of verhalen over de Gayparade altijd vreselijk stom enzo... Na mijn coming out is dat helemaal verandert.

Kom op, je ouders houden van je, je mag ze dit niet achterhouden. Je ontneemt ze de kans dat te doen wat ze zo graag willen: jou helpen!!

Leg neer die brief. en je zult zien dat je er alleen maar gelukkiger van wordt!

Sterkte!

Nanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:12

Inderdaad Mireille1970, je slaat de spijker op zn kop. Haffie_gek het is nu even heel erg moeilijk, maar als je het nu niet doet blijf je ertegen opzien en waarschijnlijk het uitstellen. Kom op! Doe het, zorg voor het begin van een verandering. Je ouders houden van je en ze zullen ws erg geschokt zijn, maar als het neerleggen van deze brief kan zorgen voor verandering, doe het dan. Heel veel sterkte!!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:12

Ik duim nog steeds voor je en hoop dat je (al is het maar een klein sprankje) moed hebt, dat je die brief neer legt. Aljeblieft meis, doe het nou! Je kan het!
Liefs