Christelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olga89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:55

Fatima_a ik ga ook naar een vrije baptisten gemeente

Phillipa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:01

Wat leuk, allemaal christenen ..
Soms denk ik dat ik de enige ben in de "paardenwereld"
Maare ik ben vrijgemaakt gereformeerd, maar de naam boeit mij niet zo. Ik ben ook wel eens in een baptisten gemeente geweest! Erg gezellig. Wij hebben sinds kort ook een band in de gemeente!

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:05

Ik ben christelijk opgevoed, en ik geloof ook in God Ik ga ook naar de EO jongeren dag haha

Olga89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:07

ik ga waarschijnlijk ook naar de eo-jongerendag en heel misschien naar fleve-festival

Phillipa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:07

Ik ook! Wie weet zien we elkaar hahaha

Olga89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:08

vast niet er zijn zoveel jongeren bij mekaar:P

sax89

Re: Christelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:08

hier is er 1

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:11

Gezellig Sax

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:33

Jantine05 schreef:
Bij deze verwijder ik mezelf van deze discussie. Je selecteert uit mijn post 1 ding en zegt er iets onzinnigs over.
Nou ja, zo werkt het dus niet

: ook zo lekker makkelijk, weet verder niks meer te zeggen en kan mijn god niet verder verdedigen, dus stap uit de discussie. Jij voorspelt, de ondergang van de aarde, ik geef een wetenschappelijke verklaring , jij haakt af. Zo werkt het dus ook niet.
Ik probeer hier juist een felle discussie te ontketenen, en na twee keer haak jij af....

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:36

Hannette schreef:
esilep schreef:
Hebben jullie geen afschuw aan de kerk, weten jullie wel wat ze allemaal hebben veroorzaakt. Hoeveel onschuldige mensen er zijn gedood vanwege het christendom? Wat voor een oorlogen het geloof aanricht? De positie van de vrouw in de christelijke gemeenschap door de jaren heen? Hoeveel mensen er aan een hongerdood zijn gestorven omdat ze hun geld moesten betalen aan aflaten aan de kerk. Hoeveel mesen aan aids dood gaan omdat de kerk condooms verbied? Hoeveel homo jongeren zelfmoord plegen omdat hun voorkeur in hun christelijke gemeenschap niet word gewaardeerd?Hoe kan je dan nog geloven dat er een god is? Ik heb de bijbel zelf gelezen, en vind heus dat er mooie lessen in staan, maar ik zou nooit christen kunnen worden. Wisten jullie dat met al de pracht en praal in het vaticaan, bijna al de honger uit de wereld zou kunnen verdwijen?

Ik ben het met je eens dat mensen in het verleden maar nu ook kapot gaan aan het christendom. Maar dit gebeurd door een klein gedeelte christenen. Dit betekend niet dat iedereen zown raditionele houding hebben. Al die dingen die gebeurd zijn meestal met de zelfde redenen en dat is dat christenen gaan oordelen over andere mensen. Ik vind dit absoluut niet kunnen!!! Het zeggen dat iemand het "fout"doet. Daar ben ik zo vel op tegen. Waarom zou ik gaan oordelen over mensen terwijl ik zelf ook niet oké ben. Zoals in de Bijbel bij het boek Marcus 7 : 1-12 Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? " En daar staat ook duidelijk in Oordeel niet!

Veel dingen die je benoemd hoeven niet direct te komen van God, maar de duivel heeft ook zo zijn werk gedaan in deze wereld. En ja waarom God dit toelaat.....dat is voor mij ook een grote vraag!

Mooi gesproken! Ik wil ook niet alle christenen standaardiseren, maar ik probeer te begrijpen hoe iemand zich tot een geloof kan wenden en met welke redenen. ( in deze moderne tijd dan) Ik wil ook niemand beledigen ofzo, maar een discussie is altijd interresant toch?

Phillipa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:43

Jaa tuurlijk! Ik twijfel ook wel eens
Maar als je zowiezo al nadenkt over HOE de wereld is ontstaan?
Ooit gehoord van gebedsgenezing? Dat door bidden & gebed mensen zijn genezen! =)

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:47

Maar tibetaanse monniken doen ook aan handoplegging, reikie scheint ook te genezen, Islamitische bedevaarden werken ook genezend.En of deze dingen wetenschappelijk onderzocht zijn, denk het niet, Maar het werkt wel. En denk je niet dat er al duizende mensen in oorlogen en de meest gruwlijke situaties tot god hebben gebeden en er ook maar iets voor terug hebben gekregen? Denk het niet.

Freshh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:49

Ik geloof niet..

Just_in_time

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:51

Jess_Garr schreef:
Okee dan heb ik nog iets ''raars'' misschien hebben jullie het ook wel in de krant op tv of op de radio gehoord over de ark van noach dat die gebouwt word... nou dat is mn vader

Hey, ik ben niet christelijk, maar het ark van noach wordt idd nagebouwt.
Ik geloof in de evolutie en dat de natuur zelf de aarde zo heeft gebouwd, tja de mensen zijn het aan het verbouwen of eigenlijk aan het vern**ken, maarja das een ander verhaal...

Olga89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:53

ik heb een heel zwaar jaar achter de rug (geestelijk en lichamelijk)en ik had het ook gehad met het geloof... maar iets in mij zei dat ik moest blijven bidden en bijbel lezen.
ik heb dat ook gedaan en ik heb mij met pasen laten dopen omdat ik de kracht van zo God zo sterk ervaarde in mijn leven

Pietje20199

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:53

Freshh schreef:
Ik geloof niet..

oke kort maar krachtig! Maar vertel der es meer over. Ben je ermee opgevoed? of niet? Waarom geloof jij niet.

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:54

directlady schreef:
ik heb een heel zwaar jaar achter de rug (geestelijk en lichamelijk)en ik had het ook gehad met het geloof... maar iets in mij zei dat ik moest blijven bidden en bijbel lezen.
ik heb dat ook gedaan en ik heb mij met pasen laten dopen omdat ik de kracht van zo God zo sterk ervaarde in mijn leven

tof dat jij je hebt laten dopen!!! Geweldig dat Hij zow met zijn kracht in jouw leven heeft gewerkt.

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:55

Nogmaals, hoe zit het dan met andere gelovigen die nooit iets van god hebben gezien. Is dit wat jij ervaart niet gewoon doorzettingsvermogen en de lente? Hoe ervaar jij de kracht van god dan. Zie jij dit als kosmische energie stromen of echt dat je het van "de heer" krijgt.

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:56

En waarom nou de hele tijd "HIJ "en niet zij of het?

Phillipa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:56

Er zijn ook oorlogen gewonnen.
In de Bijbel staat dat als "het einde" komt, er meer rampen en oorlogen zullen zijn. Lees zelf als je wilt http://www.biblija.net/biblija.cgi --> Openbaringen
Kan je zeker weten aanbevelen!:D
Ik geloof in de Bijbel omdat niet 1 iemand of "iets" het geschreven kan hebben. Zo ongelofelijk groot!

Just_in_time

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:57

jezus christ het is bijna eng te noemen hoe jullie erin geloven

Olga89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:58

hoeze vertel?

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:58

xMarit schreef:
Er zijn ook oorlogen gewonnen.
In de Bijbel staat dat als "het einde" komt, er meer rampen en oorlogen zullen zijn. Lees zelf als je wilt http://
http://www.biblija.net/biblija.cgi[/url] --> Openbaringen
Kan je zeker weten aanbevelen!:D
Ik geloof in de Bijbel omdat niet 1 iemand of "iets" het geschreven kan hebben. Zo ongelofelijk groot!

En harry potter dan?
Elke oorlog heeft zijn slagtoffers en verliezers, ook christelijke

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:00

Just_in_time schreef:
jezus christ het is bijna eng te noemen hoe jullie erin geloven

Jep, dat dacht ik nou ook. Heb er wel respect voor hoor, maar we zijn al meer dan 200 jaar verlicht, get a life!

Just_in_time

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:00

directlady schreef:

nou dit bedoel ik ermee