The story continues....
Citaat:
Lange Frans gaat ook aangifte doen
27 03 2006
MEPPEL - De rel tijdens het optreden van het rapduo Lange Frans en Baas B. op een schoolfeest in Meppel krijgt een vervolg. Lange Frans heeft op de website van TMF aangekondigd aangifte te doen tegen Boy Tanahatoe. Lange Frans vloog vrijdagavond tijdens het optreden in discotheek Lord [***] in Meppel van het podium toen een scholier een ijsblokje in de richting van de rapper gooide. Lange Frans deelde op de dansvloer een aantal rake klappen uit. De Meppeler BoyTanahatoe deed zaterdag aangifte tegen de artiest, die op zijn beurt ook aangifte gaat doen.
Op de website van TMF laat Lange Frans weten: ' Het is niet goed te praten. En het was ook zeker niet gebeurd als die jongen mij niet had bekogeld. Ik had wel blind kunnen zijn', aldus Lange Frans. De rapper die samen met Baas B. optrad tijdens een schoolfeest in de discotheek, heeft na het incident zijn excuus op het podium aangeboden. Maar toch deed de jongen aangifte tegen de artiest. 'Daar laat ik het niet bij zitten', laat Frans weten. 'Ik ga ook naar de politie om een aanklacht in te dienen'
Citaat:
<< terug
`Filmmaker' hoort niets van omroepen
27 03 2006
De maker van het filmpje dat op de site geenstijl.nl is te zien over de matpartij van Lange Frans vrijdagavond in Lord [***] is gemaakt door de 20-jarige Meppeler student Joost. Zijn filmpje heeft op internet veel reacties opgeroepen. Joost is tot nu toe anoniem gebleven en wil dat graag zo houden. Hij was een van de bezoekers van het concert van Lange Frans en Baas B. in Lord [***]. Joost studeert sport en beweging in Zwolle. `Het was puur toeval dat ik met mijn mobieltje aan het filmen was. Ik nam een deel van het concert op en toen sprong hij opeens van het podium. Ik denk dat ik de enige ben die het incident heeft gefilmd.'
Joost heeft met SBS gebeld en zijn nummer achtergelaten, maar niets gehoord. Hij heeft met RTL 4 gemaild, maar ook van deze omroep nog niks gehoord. `De kwaliteit van het filmpje dat ik heb is een stuk beter dan wat er op geenstijl.nl wordt vertoond.
Ondertussen is de vraag van veel ouders: de gore taal die Frans uitslaat bij het zingen van het lied, zoals dat op internet is te horen, was dat wel bij de scholen bekend? Was er toezicht? Het concert was een gezamenlijk initiatief van de scholierenverenigingen Vester en Ecoser van respectievelijk Stad en Esch en Dingstede.
`Zanger Lange Frans staat bekend om alles wat tegen zinloos geweld is, dus laat je je kinderen hier heen gaan met de veronderstelling dat het wel goed is,' aldus een moeder.
`En dan nog iets, wanneer er gemept wordt in de Lord word je er met kop en kont uitgesmeten. Hoe is het mogelijk dat deze Frans na zijn mepperij gewoon met zijn optreden door kon gaan? Meet the Lord met twee maten?'
Volgens voorzitter Nathan Smits van Vester is het incident langzamerhand `wereldnieuws' geworden. `Ik had veel verwachtingen van het feest, het was superdruk en dan gebeurt dit na drie nummers. Jammer dat het gebeurd is. Voor het een na laatste nummer zei Lange Frans dat het akkefietje maar moest worden vergeten. Wat hij deed was een feest onwaardig. Stom van hem,' aldus Smits.
Lees nu dus ook wie het 'slachtoffer' is, en ja hoor ken de jongen ook nog. Broertje van oud vriendinnetje van me.