Paraat schreef:En die vraag die jij stelt, proberen mensen als Mathilde Hemmens en tinkebell te beantwoorden. En zij doen onderzoek naar wat er zoal gebeurd binnen deze maatschappij met dieren. En dat de mens zachtaardig is, want wel degelijk reageert op een pluizig dier.
Hemmens ed. proberen hier in hun draai te vinden, en ik vind dat ze dat op een goede manier doen. Immers. die kuikens die zij gebruikt waren anders op een enkeltje slacht gegaan...
En de radiografische cavia van Tinkebell is om te illustreren hoe huisdieren in speelgoed voor kinderen veranderen. Pijnlijke conclusies = radeloze reacties van het publiek en vooral een hoop stront in de richting van de maker, nl het zwarte schaap.
Maar dan nog kan ik er niets mee, want ik ben het vaak niet eens met de manier waarop mensen met dieren omgaan in deze maatschappij. Maar ik kan daar niets aan veranderen en zorgen dat ik het zelf tenminste goed doe.
Inderdaad is het zo dat ouders hun huisdieren als speelgoed voor hun kids beschouwen. Woest kan ik daar om worden.
Ik denk dat de kunstenares haar doel voorbij schiet. Ja, weet ook niet hoe ze het beter had kunnen aanpakken hoor. Er zijn wel eens ooit dingen die mensen helemaal niet in willen zien en dan zullen ze dat ook niet doen.