Lichamelijk/geestelijke gehandicapten geen ouderschap??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sylvia2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:17

en wat maakt het uit ben jij zo belangrijk dan dat ik tegen jou moet praten nee toch of dat ik naar jou moet luisteren als ik iets zeg luister jij toch ook niet dus wat is je probleem

Jaila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:43

Ik ben het er ook niet mee eens dat verstandelijk gehandicapten kinderen zouden moeten krijgen.
Heb het van heel dichtbij meegemaakt,en er is door de ouders aangegeven naar artsen en instanties dat het beter was dat zij geen kinderen zouden moeten krijgen (beide verstandelijk gehandicapt),maar daar hebben de ouders dus niets over te vertellen,omdat als ze meerderjarig zijn, zelf voor de wet mogen beslissen of er kinderen komen.

Om een lang verhaal kort te maken,er is een kindje gekomen,en desondanks met alle hulp van familie en instanties en thuiszorg, kwam er niets terecht van de opvoeding met de gevolgen van dien,dat het kind van hot naar her werd gesleept,en dus ook het kind niet volwaardig is gebleken na allerlei testen,dat het dus in tehuizen terecht is gekomen (OPL=vader-moeder plus aantal kinderen bij elkaar,waar dus zo goed mogelijk een gezinsleven wordt nagebootst) en daar normen en waarden worden bijgebracht en op hun niveau worden groot gebracht.

Dus geloof me,daar worden ouders en kinderen echt niet gelukkig van,plus alle ellende die daar uit voort komt. En ik hoop dat de wet daar een oplossing voor zoekt,om toch zulke trieste ellende uit te sluiten,natuurlijk wel als het echt nodig blijkt te zijn.

sylvia2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:49

dus met andere woorden wil jij zeggen dat ze maar de eierstokken ofzo er uit moeten laten halen of iets in die richting want zo komt het over waar leven die mensen dan voor volgens mij zijn we op de wereld gezet om een gezinnetje te stichten maar dat mogen die mensen dus niet volgens jullie

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:52

Zou een berg ellende schelen ja. Alleen laten ze de eierstokken zitten maar binden ze ze af. De prilpil is ook een aardige optie, of de Mirena.

sylvia2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:56

dus een onvoorwaardelijke leven leiden omdat het de mensheid beter uitkomt erg zwak hoor

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 01:01

Nee, omdat de kinderen die anders geboren zouden weorden dan beter af zijn. En de ouders ook. Of ze dat ook zelf zien is te betwijfelen.
Ik snap trouwens niet wat je bedoelt met het eerste stuk van je zin. Alleen komt geloof ik de strekking wel over. Maar een onvoorwaardelijke leven leiden?? Zin om uit te leggen?

Jaila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 01:33

Nee ze kunnen het zelf niet overzien,en als het dan eenmaal zover is, dan is er een grote ellende,de hele familie krijgt ermee te maken,maken zich zorgen,maar kunnen weinig uitrichten met het gevolg dat de rechter er aan te pas moet komen,en dat is echt niet leuk voor de ouders als je kind je afgenomen wordt en in een OPL wordt geplaatst,en dus als ouder zijnde een bezoekregeling krijgt,en je kind maar 1x in de 2 weken mag bezoeken.Dat is ook echt niet fijn voor die ouders en hebben dan ook heel erg veel verdriet.

Jaila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 01:38

En dan nog maar niet te praten over het verdriet van zo n kind als het bij zijn ouders wordt weggehaald,want het kind ziet het toch als zijn ouders.

ElianeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 04:00

sylvia2003 schreef:
dus een onvoorwaardelijke leven leiden omdat het de mensheid beter uitkomt erg zwak hoor

Nee, andersom. Kinderen een onvolwaardige jeugd geven en met allerlei onwenselijke situaties opschepen omdat de maatschappij te politiek correct wil zijn en dus geen grenzen stelt, dát is pas zwak!!

Het belang van het kind hoort gewoon voor te gaan; kan je dat echt niet inzien?

Nogmaals; het is toch te belachelijk voor woorden dat een verstandelijk gehandicapte geen énkel beslissingsrecht heeft, niet mag stemmen, niet eens strafrechtelijk verantwoordelijk voor zich zelf is (!), etc. maar als het over het leven van een kind gaat opeens wél mag beslissen.

Daarnaast vind ik het sowieso een beetje raar om te stellen dat je leven onvolwaardig is zonder kinderen. Mijn leven is er niet puur op gebaseerd om me zo snel mogelijk voort te planten, hoor...

796285

Re: Lichamelijk/geestelijke gehandicapten geen ouderschap??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 07:51

Citaat:
zijn we op de wereld gezet om een gezinnetje te stichten maar dat mogen die mensen dus niet volgens jullie

Hooo ho ho.. back that truck the f*ck up...

Zeg je nou dat omdat mensen de fysieke mogelijkheid hebben om zich voort te moeten planten, ze daarvoor bestaan en alleen een volwaardig (ga er vanuit dat je dat bedoelde) leven leiden als ze zich ook voort planten?

Dus als je je niet voortplant - om WAT voor reden dan ook - dan leid je geen volwaardig leven?

Mensen hebben ook de fysieke mogelijkheid om elkaar de hersenen in te slaan. En om uit een vliegtuig te springen. En om het kanaal over te zwemmen. Moeten we dan ook allemaal maar doen omdat ons leven anders niet volwaardig is?

Volgens mij geef jij geen reet om al die kinderen die na jaren van ellende uiteindelijk maar bij opa en oma opgroeien of in een tehuis. Met een achterstand die ze misschien wel nooit meer inhalen.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:32

sylvia2003 schreef:
dus met andere woorden wil jij zeggen dat ze maar de eierstokken ofzo er uit moeten laten halen of iets in die richting want zo komt het over waar leven die mensen dan voor volgens mij zijn we op de wereld gezet om een gezinnetje te stichten maar dat mogen die mensen dus niet volgens jullie

Goed idee ja. In de natuur is dat ook goed geregeld: de zwakke worden daar zonder pardon uit de groep gezet, om zo de groep gezond te houden en het gevaar te verkleinen van de groep.
Zo ver zullen we als mens niet gaan: niemand hoeft verstoten te worden, maar we moeten wel voorkomen dat het 'probleem' beperkt blijft. Alleen zo houden we ons zelf in stand (levens instinct).
Gelukkig kunnen we als mens ook nog iets verder kijken en moeten daarom het bealng v n kind te allen tijde boven dat v n volwassenen stellen! Kinderen mogen niet de dupe worden v iemand die perse n kind wil hebben (om t hebben) maar kan er niet goed voor zorgen: dus heeft t kind er geen belang bij. Kinderen willen hebben terwijl dat niet goed is voor dat kind is pure egoïsme!

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:31

Sylvia,het is nu al zo vaak uitgelegd,en er zijn alleen negatieve uitkomsten,geen positieve.
Ik denk dat jij erg makkelijk denkt over het krijgen en nemen van kinderen.
Ik ga er altijd van uit dat je een kind krijgt en dat je het niet neemt.
Vind jouw instelling ook wel wat zeggen over jouw moederschap.
Zo van neem een kind en als het niet lukt knapt een ander de ellende wel op
En net wat Shirley schrijft in de natuur zijn ze veel harder.
Het zwakste vogeltje wordt uit het nest gegooid om dood te gaan.
En als een kitten iets mankeerd kijkt de moeder er gewoon niet naar om.
Wij mensen zijn niet zo hard maar we proberen gewoon de problemen zo goed mogelijk aan te pakken en vooral niet problemen te stimuleren.

ilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:41

ik heb die topic zitten lezen.
Maar sorry Silvia, je l*lt als een kip zonder kop.
Maar dat is mij mening verder ga ik echt niet met jou in discussie want jij wilt en moet gewoon gelijk krijgen.
Maar helaas krijg je dat niet van meerdere mensen hier op het forum.
Je maak hier geen vrienden mee als je tegen mensen zegt dat ze op Hitler lijken

sylvia2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:50

Het heeft geen zin om met jullie te discusseren, want jullie begrijpen er toch niks van. Het is gewoon gemeen om te zeggen dat die mensen geen kinderen mogen krijgen. maar dat is mijn mening. En ik ben hier klaar mee...

ElianeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:04

Het is gemeen om te zeggen dat mensen geen kinderen mogen krijgen, maar het is niet gemeen om te zeggen dat die toekomstige kinderen dus maar met alle problemen opgescheept moeten worden??

Dat is de omgekeerde wereld!

Daarnaast vind ik het erg jammer dat sylvia2003 nog geen énkele keer inhoudelijk heeft gereageerd op de argumenten die hier gepost worden. Wat jij doet is alleen maar herhalen wat jouw standpunt is, zonder in te gaan op wat de anderen voor bezwaren oproepen. Wat vind jij bv. van wat Arwenlune heeft gepost?? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, dus jammer dat je daar allemaal niet op reageert.

ilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:06

Nou dat is dan heel mooi dat je hier klaar mee bent.
Dus neem aan dat je niet meer gaat reageren op dit topic.
Jij hebt een hele andere mening dan de andere hier op het forum en dat is maar goed ook dat we niet allemaal hetzelfde denken.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 00:00

sylvia2003 schreef:
Het heeft geen zin om met jullie te discusseren, want jullie begrijpen er toch niks van. Het is gewoon gemeen om te zeggen dat die mensen geen kinderen mogen krijgen. maar dat is mijn mening. En ik ben hier klaar mee...

Laat ik nu toch zeker zijn van het feit dat juist jij degene bent die het niet begrijpt! Ik heb inmiddels ook enrnstige twijvels over je eigen opvoed-kwaliteiten! Wat kortzichtig en dom kom jij over. Laten we maar hopen dat je broertje verstandiger is dan jij en helemaal geen kinderen wil!!!!

ilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 00:42

ShirleyA schreef:
sylvia2003 schreef:

Laat ik nu toch zeker zijn van het feit dat juist jij degene bent die het niet begrijpt! Ik heb inmiddels ook enrnstige twijvels over je eigen opvoed-kwaliteiten! Wat kortzichtig en dom kom jij over. Laten we maar hopen dat je broertje verstandiger is dan jij en helemaal geen kinderen wil!!!!

Je haalt de woorden uit mijn mond

sylvia2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 00:52

Laat me broertje erbuiten die heeft hier niks mee te maken. Hoe kunnen jullie nu weten of ik een goede of slecht moeder ben. Jullie kennen me niet. Me dochtertje krijgt genoeg aandacht liefde op tijd te eten op tijd een schone luier ze krijgt alles van me. Jullie hebben in een heel hoop dingen gelijk. Geef ik eerlijk toe. Ik krijg van een heel hoop vrienden en/of familie te horen dat ik een goede moeder ben. En dat me dochtertje boft met zo'n moeder als ik. Is niet omdat ik een hoge eigendunk van me zelf heb, maar wordt gezegt door mensen die ik ken.

ilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 01:08

Kijk dat is waar wij kennen jou ook niet en kunnen eigenlijk ook niet over jou oordelen.
Maar jij praat zo tegendraads van dat kan wel en dit en dat dacht ik ook bij mezelf wat is dat voor een griet zeg.
Maar ik vind het toch wel heel knap dat je durft toe te geven dat wij allemaal hebben neergezet qua meningen

sylvia2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 01:47

Het is bij mij gewoon zo al vanaf het moment dat me broertje geestelijk gehandicapt bleek te zijn, Neem ik het voor hem en andere geestelijke gehandicapte op. Zo ben ik nu eenmaal geworden nadat me broertje bij ons in de buurt voor paal werdt gezet. En gepest wordt. Ik begrijp het allemaal best. maar ik vindt het zo jammer dat die mensen niet net zoals ik bijvoorbeeld van een kindje kunnen genieten. Die ze zelf op de wereld hebben gezet. Een zwangerschap is zoiets moois. En ik gun iedereen dat. Maar ik weet dat het niet kan. En daarom reageer ik zo. Ik weet het ik moet me er niet zoveel van aantrekken. En een eigen leven leiden. Maar ik kan er gewoon niks aan doen. Zo ben ik nou eenmaal. Me broertje is nu 14 en ik denk er nu steeds vaker aan hoe moet het met hem verder. Ik wil het beste voor hem. En ik weet dat hij een kindje mentaal niet aan kan. Ik had gewilt dat het allemaal anders was geweest. Me broertje is een schat. En hij gaat zo lief met mijn dochtertje om. En het doet me gewoon zeer dat hij geen kinderen kan opvoeden. En dat geld natuurlijk niet alleen voor me broertje maar voor al die mensen die om lichamelijke of geestelijke redenen, Geen kinderen kunnen krijgen.

ElianeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 01:59

Kijk, als je het zo uitlegt begrijpt iedereen je een stuk beter dan als je alleen maar tegendraadse opmerkingen plaatst .

Tuurlijk is het vervelend, en gun je iedereen alle geluk. Ik vind het ook vervelend voor een blinde dat hij niet kan autorijden, of een doof persoon dat hij geen muzikant kan worden. Maar mensen hebben nou eenmaal beperkingen, en het helpt niet om de gevolgen daarvan te ontkennen.

Wel erg naar dat jouw broertje gepest is met zijn handicap. Helaas zijn er veel mensen die gewoon niet weten hoe ze moeten reageren... Begrijpelijk ook dat jij fel bent geworden in je reacties, maar heus niet iedereen heeft het slecht voor met gehandicapten, en als ik het zo lees zijn de reacties in dit topic júist uitermate goed bedoeld .

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 08:36

Een ex-collega is visueel gehandicapt (blind) en zijn vrouw ook. Ze werken allebei.

Ze hebben 1 zoon van 3 en een tweeling van 1,5.

Het gaat heel erg goed. Zijn niet afhankelijk van de staat wel krijgen ze geregeld hulp van familie.

Ik heb echt respect voor hun.

De kinderen kunnen gewoon zien.

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 09:42

Maar lichamelijk gehandicapt is in mijn ogen een enorm verschil. Al lukt het fysiek niet, je kan een kind in ieder geval geestelijk (bijna) alles geven wat het nodig heeft. Alleen in het geval van die vrouw zonder armen en benen... of iemand die blind en doof is... dan vind ik het niet verstandig.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:34

Jammer sylvia2003 dat je niet meteen zo'n reactie hebt gegeven. Dat had vooral je zelf n hoop gezeur bespaard! Tuurlijk gun je je broertje het aller beste/mooiste (dat gevoel heb ik ook naar mijn broertje) Maar je geeft zelf toe dat hij niet voor n kindje kan zorgen... dan is t ook beter dat er geen kindje komt. En ja zwangerschap is prachtig (ik heb nog niets mooiers meegemaakt) maar het is toch ook heel fijn dat hij zo lief is met jouw dochtertje, daar kunnen jullie alle 3 van genieten. Betrek je broertje lekker vaak bij jouw gezinnetje en laat m v die kleine genieten.
En niemand hier heeft jouw broertje aangevallen, dat is ook heel kinderachtig om te doen. Gehandicapten zijn geen paria's. Zij die raar en onaardig doen tenaanzien v verstandelijkgehandicapten doen dit uit gebrek aan begrip en kennis. Onbekend maakt onbemind! Laat die mensen links liggen en verspil geen energie aan hen! Wees trots op je broertje om wat hij is: n lief broertje die ook geniet v jouw kind. Eneh zoals je in je laatste reactie reageerd is veel verstandiger dat daar voor, houdt dat vast en dan weet ik zeker dat je dat gevoel overdaagd op je dochtertje en wordt ze n prima meid (met n leuke oom en goede moeder!)