Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Widner schreef:missnynke schreef:er worden volgens mij nu ook al erg veel kippen anoniem geslacht, omdat men geen zin heeft in ophokken...
Die van mij zijn ook geslacht, omdat mijn vader een onwijze lage afweer heeft door zijn medicijnen dus die griep is levensgevaarlijk voor hem! Ik heb liever dat die domme kippen dood zijn dan mijn vader!
Widner schreef:Uhm? Altijd als er iets heerst heef mijn vader het hoor, mijn kippen waren 7 en konden de hele tijd buiten lopen in de tuin, en dan moeten ze opeens in een klein hokje met ze allen.
Widner schreef:Widner schreef:Uhm? Altijd als er iets heerst heef mijn vader het hoor, mijn kippen waren 7 en konden de hele tijd buiten lopen in de tuin, en dan moeten ze opeens in een klein hokje met ze allen.
en trouwens, wat maakt het uit of er nu iemand van eet? Vroeg of laat zouden ze anders mischien wel afgemaakt moeten worden. Volgens mij hebben ze zo een betere dood`!
Nerwen schreef:Fijn dat je dit topic hebt geopend, want ik had er nog niet bij stilgestaan dat katten ook vogelgriep zouden kunnen krijgen!
Ik ga nu toch overwegen ze binnen te houden, al hebben ze al een hele tijd niet meer aan vogeltjes enzo gezeten, maar je weet het nooit.
ellenlouise schreef:Ja, maar je was wat blij dat je hun eieren in je domme hoofd kon steken.
ellenlouise schreef:Het gaat er meer om hòe je het zegt.
Desiree schreef:maar in de context waarin het stond kwam het er op neer dat het ruimen van gezonde dieren allemaal maar moest kunnen.
Chrystal-gek schreef:ellenlouise schreef:Ja, maar je was wat blij dat je hun eieren in je domme hoofd kon steken.ellenlouise schreef:Het gaat er meer om hòe je het zegt.
Het gaat in vele gevallen idd meer om hoe je het zegt, dan wat je precies zegt.
Daarom vind ik de 1e qoute dan ook behoorlijk kwetsend overkomen...
Als de vader van Widner door zijn ziekte erg gevoelig is voor virussen ed en hun bang zijn dat als de vogelgriep in het land komt (en dat is zeer waarschijnlijk, de vraag is alleen wanneer) haar vader grote kans heeft dit virus ook op te pakken, snap ik hun keuze wel.
Dan kun je beter de kippen doodmaken uit voorzorg, dan je vader zien te sterven door iets wat voorkomen had kunnen worden (alhoewel, er zijn waarschijnlijk nog tal van mogelijkheden waardoor hij er mee in aanraking kan komen, maar 1 van de risico's heb je dan iig uitgesloten).
Die kippen hebben waarschijnlijk een 'mooi leven' gehad en zijn, neem ik aan, op een vreedzame wijze aan hun einde gekomen.
Maken niet meer mee dat ze op een klein stukkie worden opgesloten (evt geënt) en uiteindelijk nog worden geruimd als er in de buurt vogelgriep uitbreekt.
Ik heb geen kippen en geen katten (meer), zou ik ze wel hebben, zou ik de regeltjes volgen.
Dus de kippen ophokken en de katten buiten laten lopen zolang dat toegestaan is.
Komt de tijd dat er ook een ophokplicht voor katten komt, zouden ook de katten binnen blijven, al zou dat dan wel een pittige tijd worden.
Desiree schreef:Oh, dus omdat ik tegen het ruimen van gezonde dieren zijn die daarna vernietigd worden, moet ik vegetarier zijn?
Widner schreef:Desiree schreef:Oh, dus omdat ik tegen het ruimen van gezonde dieren zijn die daarna vernietigd worden, moet ik vegetarier zijn?
Dat vind niemand leuk! Maar het is voor onze eigen bestwil...