Ik ben bang dat mijn kat de vogelgriep krijgt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:19

Ok, heb net alle pagina's even gelezen en als mijn poes buiten zou komen (dat komt ze dus niet en ze is een Oosters korthaar) dan zou ik haar pas binnen gaan houden als het virus in Nederland is. Niet eerder tenminste. Mijn collega heeft 6 katten en 2 honden. 2 van de 6 katten blijven binnen en de rest gaat naar buiten. Die komen regelmatig met een vogeltje thuis en mijn collega ziet het echt niet zitten om ze alle 6 binnen te houden..die katten worden helemaal gek en zij zelf ook...maar als het echt besmettelijk is voor katten zal ze wel moeten...maar 6 katten en 2 honden...in dat kleine huisje...dat zal wat worden...

Bianka02

Re: Ik ben bang dat mijn kat de vogelgriep krijgt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:04

ik denk wel dat katten er gevoelig voor zijn want dat dachten ze over mensen ook maar er zijn er wel een paar dood van gegaan.
ik zou zeggen als je je kat buiten wilt hebben ent hem dan in, of praat met de dieren arts. of als je hem buiten wilt hebben maak dan een ren voor hem waar ie kan klauteren en zo maar waar de vogels niet bij kunnen, misschien heel zielig maarjah je wilt hem niet binnen houden en moet je dus toch wat doen voor je kat.
het is gewoon een iedee hoor

mienmien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:55

Er is hier nog niet eens vogelpest.... Relax een beetje aub

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:22

Relax? niet dat ik in paniek ben, maar die vogelgriep komt hier onherroepelijk. Dat kun je op je vingers natellen.

Bianka02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:29

hallo je kan toch wel gewoon maat regelen nemen , want misshcienben je op een gegeven moment wel te laat wingpearl. iedereen hoopt gewoon dat het niet komt, maarjah altijd je dieren binnen laten is ook niet leuk.

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:34

Het kwam toch al onze kant op ?

nikki_amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:51

Ja het komt al deze kant op, het is toch ook nu in Duitsland? nou als die volgetjes onze kant uit vliegen die vogels zullen niet denken: ow hier is de grens van Nederland hier mogen we niet naar toe, dus er is een grote kans dat het hier ook in Nederland komt. En zodra het in nederland is moeten wij mensen elkaar een elleboog groet geven in plaats van een hand geven. want met zo'n elleboog groet kon je minder snel besmetten (ook maar gehoord op de radio hoor)

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:05

Widner schreef:
missnynke schreef:
er worden volgens mij nu ook al erg veel kippen anoniem geslacht, omdat men geen zin heeft in ophokken...

Die van mij zijn ook geslacht, omdat mijn vader een onwijze lage afweer heeft door zijn medicijnen dus die griep is levensgevaarlijk voor hem! Ik heb liever dat die domme kippen dood zijn dan mijn vader!

Ja, maar je was wat blij dat je hun eieren in je domme hoofd kon steken.

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:14

Uhm? Altijd als er iets heerst heef mijn vader het hoor, mijn kippen waren 7 en konden de hele tijd buiten lopen in de tuin, en dan moeten ze opeens in een klein hokje met ze allen.

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:37

Widner schreef:
Uhm? Altijd als er iets heerst heef mijn vader het hoor, mijn kippen waren 7 en konden de hele tijd buiten lopen in de tuin, en dan moeten ze opeens in een klein hokje met ze allen.

en trouwens, wat maakt het uit of er nu iemand van eet? Vroeg of laat zouden ze anders mischien wel afgemaakt moeten worden. Volgens mij hebben ze zo een betere dood`!

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:47

Fijn dat je dit topic hebt geopend, want ik had er nog niet bij stilgestaan dat katten ook vogelgriep zouden kunnen krijgen!
Ik ga nu toch overwegen ze binnen te houden, al hebben ze al een hele tijd niet meer aan vogeltjes enzo gezeten, maar je weet het nooit.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:22

Widner schreef:
Widner schreef:

en trouwens, wat maakt het uit of er nu iemand van eet? Vroeg of laat zouden ze anders mischien wel afgemaakt moeten worden. Volgens mij hebben ze zo een betere dood`!

Het gaat er meer om hòe je het zegt.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:24

Nerwen schreef:
Fijn dat je dit topic hebt geopend, want ik had er nog niet bij stilgestaan dat katten ook vogelgriep zouden kunnen krijgen!
Ik ga nu toch overwegen ze binnen te houden, al hebben ze al een hele tijd niet meer aan vogeltjes enzo gezeten, maar je weet het nooit.

Volgens de website van LNV en Intervet (medicijnfabriek) heeft het op dit moment toaal geen zin om je kat binnen te houden. Zelfs als je kat nu met een dooie vogel aan komt lopen is er geen reden tot paniek.

www.intervet.nl

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:47

ellenlouise schreef:

ellenlouise schreef:

Het gaat in vele gevallen idd meer om hoe je het zegt, dan wat je precies zegt.

Daarom vind ik de 1e qoute dan ook behoorlijk kwetsend overkomen...

Als de vader van Widner door zijn ziekte erg gevoelig is voor virussen ed en hun bang zijn dat als de vogelgriep in het land komt (en dat is zeer waarschijnlijk, de vraag is alleen wanneer) haar vader grote kans heeft dit virus ook op te pakken, snap ik hun keuze wel.
Dan kun je beter de kippen doodmaken uit voorzorg, dan je vader zien te sterven door iets wat voorkomen had kunnen worden (alhoewel, er zijn waarschijnlijk nog tal van mogelijkheden waardoor hij er mee in aanraking kan komen, maar 1 van de risico's heb je dan iig uitgesloten).
Die kippen hebben waarschijnlijk een 'mooi leven' gehad en zijn, neem ik aan, op een vreedzame wijze aan hun einde gekomen.
Maken niet meer mee dat ze op een klein stukkie worden opgesloten (evt geënt) en uiteindelijk nog worden geruimd als er in de buurt vogelgriep uitbreekt.

Ik heb geen kippen en geen katten (meer), zou ik ze wel hebben, zou ik de regeltjes volgen.
Dus de kippen ophokken en de katten buiten laten lopen zolang dat toegestaan is.
Komt de tijd dat er ook een ophokplicht voor katten komt, zouden ook de katten binnen blijven, al zou dat dan wel een pittige tijd worden .

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:49

maar in de context waarin het stond kwam het er op neer dat het ruimen van gezonde dieren allemaal maar moest kunnen.

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:56

Desiree schreef:
maar in de context waarin het stond kwam het er op neer dat het ruimen van gezonde dieren allemaal maar moest kunnen.

De context was volgens mij dat de vader grote kans had op dat hij het virus te pakken zou krijgen als hun kippen het bij zich droegen (nu nog niet, maar straks dus eventueel wel) omdat hij daar blijkbaar vatbaar voor is (wat de reden dan ook zou mogen zijn).

Als het zou gaan omdat men er geen moeite voor wilt doen om de kippen op te hokken, ja, dan is het idd anders vind ik.
Ruimen van gezonde dieren is nog weer wat anders imo en daar ben ik ook niet voor.

Daarbij, het is niet bij de wet verboden oid om als eigenaar zijnde de dieren te (laten) doden, toch?

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:17

Als je vader ziek is kun je nog steeds met respect over je dieren praten. Zeker als ze je al jarenlang dagelijks van een vers eitje hebben voorzien.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:23

Ik heb ook een kat die vaak buiten (en bij de buren ) is. Tevens houdt hij erg van vogeltjes Het is geen kat die je makkelijk binnen houd. Toen ik 'm net had, kon ik 'm na 2 dagen al niet meer binnen houden (en ja, hij kwam terug). Als hij binnen moet blijven: so be it, maar leuk gaat ie 't niet vinden. Als de mogelijkheid komt om 'm in te enten, zal ik dat dan ook zeker doen.

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:40

Chrystal-gek schreef:
ellenlouise schreef:

ellenlouise schreef:

Het gaat in vele gevallen idd meer om hoe je het zegt, dan wat je precies zegt.

Daarom vind ik de 1e qoute dan ook behoorlijk kwetsend overkomen...

Als de vader van Widner door zijn ziekte erg gevoelig is voor virussen ed en hun bang zijn dat als de vogelgriep in het land komt (en dat is zeer waarschijnlijk, de vraag is alleen wanneer) haar vader grote kans heeft dit virus ook op te pakken, snap ik hun keuze wel.
Dan kun je beter de kippen doodmaken uit voorzorg, dan je vader zien te sterven door iets wat voorkomen had kunnen worden (alhoewel, er zijn waarschijnlijk nog tal van mogelijkheden waardoor hij er mee in aanraking kan komen, maar 1 van de risico's heb je dan iig uitgesloten).
Die kippen hebben waarschijnlijk een 'mooi leven' gehad en zijn, neem ik aan, op een vreedzame wijze aan hun einde gekomen.
Maken niet meer mee dat ze op een klein stukkie worden opgesloten (evt geënt) en uiteindelijk nog worden geruimd als er in de buurt vogelgriep uitbreekt.

Ik heb geen kippen en geen katten (meer), zou ik ze wel hebben, zou ik de regeltjes volgen.
Dus de kippen ophokken en de katten buiten laten lopen zolang dat toegestaan is.
Komt de tijd dat er ook een ophokplicht voor katten komt, zouden ook de katten binnen blijven, al zou dat dan wel een pittige tijd worden .

Bedankt. Het kwam mischien heel hard over hoe ik het zei maar zo was het niet bedoelt. Ik kan niet op een bepaalde toon tiepen En mijn vader heeft een nieuw orgaan gekregen dus zijn afweer wordt zo laag mogelijk gehoude omdat zijn lichaam anders de nier afstoot.

ellenlouise: Ik bedoelde het anders dan dat ik tiepte. Maar het is echt niet dat ik niet van die beeste hield ofzo. Maar het is voor onze eigen bestwil. En ze kunnen beter zo afgemaakt worden dan dat ik ze in een kratje langs de weg moet zetten om vervolgens vergast en daarna vernietigt te worden.

Miran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:50

Desiree en ellenlouise, jullie zijn zeker vegetarisch? Jullie eten geen gewone kaas, geen dropjes met gelatine, geen leren zadel op je paard? Oftewel, zolang je hier niet aan voldoet, kun je moeilijk andere mensen afkraken om dode dieren, niet?

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:47

Waar baseer je dat op Miran???

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:23

Oh, dus omdat ik tegen het ruimen van gezonde dieren zijn die daarna vernietigd worden, moet ik vegetarier zijn?

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:00

Desiree schreef:
Oh, dus omdat ik tegen het ruimen van gezonde dieren zijn die daarna vernietigd worden, moet ik vegetarier zijn?

Dat vind niemand leuk! Maar het is voor onze eigen bestwil...
Laatst bijgewerkt door Widner op 28-02-06 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:02

de katten vind ik niet zo heel erg(ook wel natuurlijk maar die zijn er laatste jaren al veel vergifigd door iemand uit de buurt dus heb ergene band mee zoals de 1e kat die ik 15 jaar had!)

erger vind ik eht dan iedere dag een aantal kauwen en merels in de voerbak van mn paard zitten
in alle3 de boxen zitten ze, maar bij Q pikken ze de restjes uit zn bak(de andere 2 likken hun bak schoon, Q niet) en iedere dag ligt er flink wat vogelpoep in zn voerbak, drinkbak en door de rest van zn stal
ik haal die vogelpoep er wel uit voor ik er opnieuw voer in doe, maar een fijne egdachte vind ik het niet...

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:22

Widner schreef:
Desiree schreef:

Dat vind niemand leuk! Maar het is voor onze eigen bestwil...

Daar zeg je iets. Voor ònze bestwil. Meestal niet omdat het het beste is voor de dieren.....