PolosportJ schreef:Heeft iemand al wel eens die site
www.vogelgriep.nl gezien. Die is pas verontrustend

Daar vertellen ze ook wat je moet doen om te overleven enz.
ik zou die site maar niet al te serieus nemen
Citaat:
Virussen zijn uitermate gevaarlijk, besmettelijk en dodelijk (Ebola virus, Aids, SARS)
Dit is daar onder andere ook te vinden... Zal ik nog een voorbeeldje geven van een virus? Ook een simpele verkoudheid wordt veroorzaakt door een virus! Besmettelijk? ja Gevaarlijk? op zichzelf niet Dodelijk? ook al niet
Heel leuk ook al die foto's met papieren mondmaskertjes, wist je al dat die niet helpen tegen virussen? 
winnythepooh schreef:Eten jullie ook geen kip meer en eieren ????
Ook al zo'n onzin, zolang je het vlees voldoende doorbakt kan je er niet ziek van worden.
Angeliek schreef:Hebben jullie allemaal de griepprik gehad??
en die werkt ook al niet, aangezien het nog steeds wachten is tot het virus zich recombineert tot een van mens op mens overdraagbare vorm, en eerder is er geen ontwikkeling van een vaccin mogelijk
Het gewone griepvaccin werkt tegen bepaalde stammen gewoon-griep-virus, als je toevallig met een andere stam besmet raakt krijg je ook alsnog de griep, en tegen vogelgriep werkt het dus al helemaal niet.
oh ik zie dat trisca ook al wat dingetjes rechtgezet had
Mij persoonlijk lijkt het onwaarschijnlijk dat paarden ook een variant ervan gaan krijgen. Idd is er al vaak "uitwisseling" geweest tussen mensen-vogels-varkens, maar dan ook wel omdat deze in grote mate in heel dicht contact komen met elkaar. Aangezien we hier geen "paardenkwekerijen" hebben zoals er wel gevogelte/varkensbedrijven zijn, en we ook niet met ons paard in een hutje samenleven zoals dat in Azië wel eens het geval is met kippen/varkens, lijkt de kans me dus vrij klein 
Ellebel, men heeft onder andere over de Spaanse griep het vermoeden dat het juist niet super immuunsuppressief is, maar daarentegen het immuunsysteem zo overmatig triggerde dat men juist daar ZO enorm ziek van werd/stierf (vooral omdat toen een belangrijk deel van de zieken bestond uit goed gezonde twintigers en dertigers)
Wb de prijs van die Tamiflu, de farmaceutische industrie is nu eenmaal een industrie, en daar draait het toch echt meer om winst blijven maken dan om menslievendheid. Als er dan ook nog eens een enorme vraag is tegenover een beperkt aanbod... tsja...
Ik ben er zelf nog redelijk gerust in, en als er de komende maanden reden is om ongerust te worden zal ik die ongetwijfeld uit bijna eerste hand horen, ik loop momenteel namelijk stage op een virologie-labo