Roken???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:26

Omdat dat 'lekker' (gewoonte) is !!!! Maar nogmaals als de horeca beter afzuiging regelt en er wordt rokers en niet rokers gescheiden zal dat ook voor jou weldegelijk schelen. En was er mss niet eens een discussiepunt. Roken zal altijd stinken, overal verbieden zal voorlopig niet gebeuren...

Anoniem

Re: Roken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:36

En julie zitten dan te roken na julie eten,terwijl wij dan zitten te eten naast julie in de rookwolken.
Die gescheiden gedeeltes in een restaurant helpen geen kl*te, want of er is geen afzuigings systeem en op één of andere manier zit de niet rokers hoek altijd in de hoek waar alle rook heengaat .Bovendien zit de niet rokers hoek vaak vol en kan je niet anders dan bij de rokers gaan zitten.

Ik ben nu echt benieuwd hoe het hier in belgie nu gaat met het algemmen rook verbod,tot nu toe heb ik er nog weinig van gemerkt.

Joyce1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:40

stalechwel schreef:
ilovehorses4ever schreef:
[

Ik denk ook dat er veel mensen zo over denken.. En na het eten hoort ook een sigaretje bij voor velen. Denk niet dat het echt goed gaat als er een rookverbod in de horeca komt...
[/quote]

Ja en bij de chinees hoor je een paar flinke boeren te laten na het eten.

En thuis ga je met je voeten op tafel liggen uitbuiken.

Maar wegens fatsoensnormen doen wij dat niet.

Waarom dan wel roken na het eten.

Ik denk gewoon dat heel veel mensen die roken niet meer uit eten zouden gaan als je er niet mag roken.omdat het gewoon lekker is!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 14:42

Ja sex is ook lekker maar dat doe je toch ook niet in het openbaar??

Het is geven en nemen in het leven van beide kanten , mensen kunnen er dus vreselijke last van hebben en die mogen dan niet meer uit eten.

Ben al 2jaar niet meer echt uit eten geweest lekker hoor!!!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:44

Dat is niet een fout van 'ons' rokers !!! Dat is een fout van de horecagelegenheid. Je kan niet een vinger weizen naar een mens die een verslaving heeft die altijd getollereerd is. Dát bedoel ik met recpect !!!!

Je denkt toch niet dat ik (dus niet jullie of ons) een peuk opsteek als er recht achter mij mensen zitten te eten !!!! Al zou ik dat per ongeluk/ zonder erg wel doen, dan spreek me er maar op aan dan maak ik em gerust uit....

Silvana je bent bevooroordeeld en wijst een vinger, en uit jou frustratie op alle rokers, zeer onterecht !!!!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:45

stalechwel schreef:
Ja sex is ook lekker maar dat doe je toch ook niet in het openbaar??

Het is geven en nemen in het leven van beide kanten , mensen kunnen er dus vreselijke last van hebben en die mogen dan niet meer uit eten.

Ben al 2jaar niet meer echt uit eten geweest lekker hoor!!!

Precies geven en nemen en daar moet de overheid aan meewerken. Maar je kan niet alleen je vinger naar een roker wijzen.

'Jullie' hebben een probleem dus 'wij'ook. Of andersom, wij het probleen dus ook jullie probleen. SAMEN moet je daar uitkomen. Zonder verwijten !!!

Edit: domme typo

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 14:48

Ik reageerde op i love horses en niet op jou Ludora, want met zulke opmerkingen kan ik heel weinig.

Citaat:
Ik denk gewoon dat heel veel mensen die roken niet meer uit eten zouden gaan als je er niet mag roken.omdat het gewoon lekker is!

Dit is niet een discussie om te proberen er samen uit te komen ,maar vertellen ik doe het lekker toch.

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:50

ik ben het eens met Ludora.

zelf ben ik al tijden niet meer uit eten gegaan.
en ik ga ook niet uit. ik heb er ook last van in de disco of in een kroeg hoor. dan gaan mijn ogen ook branden en krijg ik het benauwd. ik als roker heb af en toe ook wel last van andere rokers, maar ik laat ze wel in hun waarde.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:54

Oh had ik overheen gelezen

Dit is idd geen discussie waar wij uit komen. De overheid zal op de strepen moeten gaan staan en een verbod moeten maken voor roken in openbare gelegenheden. Mensen zullen wss niet thuis blijven. Jij wel omdat je niet anders kan en dat is zeer spijtig dat het zo moet..... Maar aan de andere kant, roken mocht ALTIJD en OVERAL, dus is het best logisch dat de rokers (mss die er geen rekening mee willen houden) er over vallen. Ik denk dat met langzame gewenning het rookverbod er dadelijk toch wel doorheen zal komen.....

Ik hoop dat het voor mij dan ook makkelijker wordt om te stoppen.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:56

madelien schreef:
ik ben het eens met Ludora.

zelf ben ik al tijden niet meer uit eten gegaan.
en ik ga ook niet uit. ik heb er ook last van in de disco of in een kroeg hoor. dan gaan mijn ogen ook branden en krijg ik het benauwd. ik als roker heb af en toe ook wel last van andere rokers, maar ik laat ze wel in hun waarde.

Ik werk(te) in een disco, en reken maar dat ik daar zelf ook een hele hoop af-paf Maar ik krijg aan het einde van de avond behoorlijk last van mijn ogen.......

Er terug in de auto is echt niet leuk, man o man wat stink je dan !!!! Diezelfde nacht nog, meestal om 5.30 uur thuis, zelf douchen en de kleding wassen.....

Ik denk dat er idd heel veel rokers zijn die het ook echt vinden stinken, want het stinkt ook écht

malije

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:58

hier nog een roker!
ik ben het der mee eens dat in sport kantine's niet gerookt mag worden,daar lopen ook kleine kinderen rond!
ben der ook voor om in restaurants afgeschermde gedeelté's doen voor rokers,zodat de niet rokers zogezegd ook lekker kunne eten.
maar ik ben het der zeker niet mee eens,dat je op de stations bij een rook paal moet staan(voel me net een junk!)
in discotheeken,of ander uitgaans gelegenheden niet meer gerookt mag worden of alleen buiten,ik vind dat toch een beetje ver gaan!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:43

Aan de ene kant wel, maar wat als jij nu zoals Stalechwel echt ziek wordt zodat je dus vanwegen de rook nergens naar toe kunt omdat je er ziek van wordt.... Als 2 jaar niet meer uit of naar een restaurant gaan....

Geloof mij, dan zou ik ook balen van de rokers om mij heen, dus verplaats jezelf in de schoenen van een ander.

Het is en blijft moeilijk, wat het dat niet was er namelijk ook geen probleem

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:20

Het is zelfs zo, dat passieve rokers meer giftige stoffen binnen krijgen. In de rook die de roker uitblaast zit maar liefst 70% meer giftige stoffen, die de passieve roker allemaal inademt!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:24

dan moeten de passieve rokers dus gewoon gaan roken, is dus veel gezonder !!

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:26

Ja ik vind het ook vaag, maar het is toch echt zo!

Jammer genoeg

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:00

Het was natuurlijk een grapje he....

Ik zou echt wel graag willen stoppen, helaas ben ik er nog niet klaar voor, en dan kan ik proberen wat ik wil maar lukt het niet, en krijg ik alleen maar stress. Ik moet het doen op een moment dat ík er 100% achter sta. Want zelfs al kosten die krengen nu 0,44 guldencent per stuk rook ik nog. Dus voor het geld laat ik het niet, en ik denk dat er zo veel meer zijn.

Ik rook op mijn werk nu alleen nog met 1 collega, de rest allemaal niet rokers. Mijn collega gaat proberen te stoppen dmv accupunctuur en als dat lukt zal mijn motivatie wss nog groter zijn. Maar ik wil niet proberen te stoppen. Ik wil de instelling hebben dat ik STOP.... (die kan ik nu helaas niet opbrengen)

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:09

Even iets heel anders he....

Op de meestre stallen mag je op het terrein niet roken.
Waar het wel mag zou het verboden moeten worden want het is levensgevaarlijk met al dat stro, hooi etc etc.!!!

De kantine is dan de enige plek waar je wel mag roken.
Ik ben geen roker maar ik zit er tussen en vind het niet erg.
Ik heb liever dat ze in de kantine roken dan in de stal bij mijn paard!!

Een kantine is een openbare gelegenheid ?? Er is geen bar, dus geen horeca-gebeuren.
Gewoon een ruimte met een koffiemachine, snoepmachine, frismachine, paar tafels en stoelen.

Regelmatig zeuren mensen over de rook
Vraag me af: Hebben die liever dat mensen buiten roken op het terrein met alle gevaren van dien of houdfen ze zich eens in enaccepteren het wetend dat hu dieren dan veilig staan.

Ik vind het allemaal een beetje vergezocht hoor...moet je dan in zo'n kleine kantine een gescheiden ruimte maken ???
Of mensen op straat 200 meter verdeop laten roken ??? of in hun auto???
Laat ze lekker in de kantine paffen, stat mijn paard tenminste veilig !@!!!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:50

ElCamino schreef:
Even iets heel anders he....

Op de meestre stallen mag je op het terrein niet roken.
Waar het wel mag zou het verboden moeten worden want het is levensgevaarlijk met al dat stro, hooi etc etc.!!!

De kantine is dan de enige plek waar je wel mag roken.
Ik ben geen roker maar ik zit er tussen en vind het niet erg.
Ik heb liever dat ze in de kantine roken dan in de stal bij mijn paard!!

Een kantine is een openbare gelegenheid ?? Er is geen bar, dus geen horeca-gebeuren.
Gewoon een ruimte met een koffiemachine, snoepmachine, frismachine, paar tafels en stoelen.

Regelmatig zeuren mensen over de rook
Vraag me af: Hebben die liever dat mensen buiten roken op het terrein met alle gevaren van dien of houdfen ze zich eens in enaccepteren het wetend dat hu dieren dan veilig staan.

Ik vind het allemaal een beetje vergezocht hoor...moet je dan in zo'n kleine kantine een gescheiden ruimte maken ???
Of mensen op straat 200 meter verdeop laten roken ??? of in hun auto???
Laat ze lekker in de kantine paffen, stat mijn paard tenminste veilig !@!!!

Daar heb je ook helemaal weer gelijk in.... wat ik al zeg t blijft moeilijk. Maar als roker zeg ik het je, je merkt het echt wel als het blauw staat van de rook, en voor een roker is dat even min prettig als voor een niet roker, dus ergens gewoon aso gedrag.....

Ook vindt ik het raar dat de stalhouder daar niets van zegt !!! Je bied de mogelijkheid om te roken, maar overdrijf het dan niet zo erg dat het echt een probleem wordt. Het is zijn grond en zijn kantine en als hij verbied dat er ergens nog maar gerookt mag worden zijn ze 'verder van huis' en zouden ze ergens in de auto ofzo moeten roken.

Maar dan kom ik toch weer terug op het respect naar elkaar hebben. Een roker moet gewoon rekening houden met een ander, en niet iemand anders zodanig lastig vallen met zijn eigen verslaving....

Toen ik hier hoorde dat ik met -2 ineens buiten moest gaan roken omdat ons rokershok niet binnen de norm viel en daardoor neit meer als rokershok gebruikt mocht worden stond ik ook echt niet te springen hoor. Maar een niet roker heeft het recht om te zeggen dat ie last heeft van de stank, en daar heb ik (sinds de wet veranderd is) gewoon rekening mee te houden..

manonutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:51

Vind het ontzettend gaaf dat er na een simpel enquete van mij z'n goedlopend topic is gestart. Als jullie het niet erg vinden ga ik dit ook in mijn verslag inwerken.
Even weetje
Slechts 28% van de bevolking rookt nog. En in 2008 geloof ik moeten allee restaurants rookvrije ruimtes hebben die groter zijn dan de rokersruimte, die een goede afzuiginstallatie moeten hebben. Geloof ik.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:53

Leuk dat je er een verslag van maakt, plaats je die ook als je em afhebt.... Ben benieuwd naar de uitkomst.

Maar 28% !!! Wow das goed.... Dat is wel veel meer geweest !!!

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:01

maar 28% jah? Van mijn studentenvereniging rookt volgensmij mimimaal 60%

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:09

En toch hoe je het ook went of keert is het belachelijk dat niet alle openbare ruimtes nu al rookvrij zijn. Met alle kennis die we nu hebben over hoe schadelijk roken is voor rokers en niet rokers. De rokers kiezen er zelf voor, als niet roker heb je het maar te accepteren en eerlijk gezegd vind ik dat behoorlijk asociaal

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:14

machie schreef:
maar 28% jah? Van mijn studentenvereniging rookt volgensmij mimimaal 60%

En bij die van mij ongeveer 5%, heft elkaar weer op.
28% vind ik ook erg laag, maar dat is alleen maar positief.

ElianeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:45

faye schreef:
En toch hoe je het ook went of keert is het belachelijk dat niet alle openbare ruimtes nu al rookvrij zijn. Met alle kennis die we nu hebben over hoe schadelijk roken is voor rokers en niet rokers. De rokers kiezen er zelf voor, als niet roker heb je het maar te accepteren en eerlijk gezegd vind ik dat behoorlijk asociaal

En hier ben ik het hartgrondig mee eens!!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:15

Eliane schreef:
faye schreef:

En hier ben ik het hartgrondig mee eens!!

Maar............. dat is niet aso van de roker zelf. Het is altijd zo in NL geweest. Dat ligt aan de overheid !!!! Er zijn denk ik weinig rokers die hun peuk niet zullen uitmaken als jij het vraagt omdat je er last van hebt. De roker is in mijn ogen niet aso. Het beleid 'was' aso en daar zijn ze nu verandering in aan het brengen. Maar dat gaat niet van de een op de andere dag....

Ookal rook ik vaak meer als 1 pakje per dag ben ik helemaal voor rook-vrij hoor...