Verbeter Bokt.nl, begin bij jezelf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:08

Shiloh schreef:
ben erg nieuwschierig hoe je dat hebt aangepakt chiqa

Gewoon?
Copieren plakken?
Of bedoel je wat anders..

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:10

nou jah wat je dan precies gekopieerd en geplakt hebt

Anoniem

Re: Verbeter Bokt.nl, begin bij jezelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:00

O haha, nou de drie regeltjes voor het juist
onderbouwen van je commentaar.

Ik vind het soms wel handig, ik doe m'n best hoor
maar soms laat ik me teveel door mn emotie leiden,
en staat mn commentaar er niet zo braaf....
En dan zijn die regeltjes als geheugensteun erg makkelijk.
Snappie?

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:41

Zo, mensen zijn d'r echt heel erg mee bezig Mooi, dat mijn topic ook echt uitwerking heeft!

Inderdaad, begrijpend lezen is er haast niet meer bij. Alleen al dat ik Anky heb genoemd, is voor vele mensen een taboe. Waarom zij? In dit geval, en dat heb ik al vele malen eerder genoemd, ik gebruikte haar als voorbeeld, want ik ben het afgelopen jaar zo veel topics tegengekomen waar foto's van haar in stonden, die vervolgens zo afgekraakt werden, alsof iedereen het beter kon.

En inderdaad, een discussie ontstaat erg snel, doordat je niet openstaat voor een topic. Daarom deze regeltjes ook, en heb je geen goed/grondig commentaar, kun je het beter voor je houden.

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:59

janderegelaa schreef:
Shiloh schreef:
Uuhhm... koffschip heeft niks met dt te maken hoor, kofschip regel heeft te maken met voltooid deelwoord...

DT is gewoon dat mensen vergeten dat er bij hij/zij en jij (als het voor het werkwoord staat) een t achter het woord moet... OOK als het op een d eindigd (ik zweer het ik ben er dramatisch in en NEE heb ook niet mijn bericht gecontroleerd en JA er zal vast veel fouten in staan, maar de regels ken ik wel

Verder goed stukje...
Vind het echt triest dat mensen in hun eerste bericht moeten zetten "commentaar mag, maar houd het netjes." "Of doe een beetje lief want ze rijdt er voor het eerst op" etc.

Uhm Nu ben ik er best wel een kluns in...maar volgens mij is werkwoord vellen, dan is gevelt of geveld toch het voltooid deelwoord!?
Verleden tijd is het gevelde oordeel. De L zit niet in t kofschip of t fokschaap dus dan had het in deze zin toch geveld moeten zijn?

Maar...ikben dr alweer een tijdje uit

En dan nog is dat verleden tijd, maar je ziet de meeste fouten in de tegenwoordige tijd, tegenwoordig. Dus iedereen die de stam+t regel niet begrepen en/of onthouden heeft: hand opsteken!

Niemand in het bijzonder hoor, gewoon in het algemeen.

Is dit de eerste keer dat dit 'probleem' op bokt besproken wordt?

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:33

Bij deze steek ik mijn hand op.

Mijn oude lerares Nederlands had de moed opgegeven na het 10x uit te leggen.

essiedepessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:37

Laat ik ook mijn hand maar opsteken, ik ben er dramatisch in..

Wanneer ik het niet weet zet ik er meestal smurf voor in de plaats of loop, als er een t aan vast moet dan eindigt het op een t.

Maar ik zal het nog wel aardig vaak door elkaar gooien..

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 02:02

Jaaah, je hebt best talent, anders had je eindigt wel als eindigd geschreven .

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 14:13

Misschien is een cursus ABN ook leuk hier op bokt? Door al die MSN taal enzow...

Onienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:20

Shalom voor de TS!!!
Helemaal mee eens!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:03

sronnie schreef:
Mijn oude lerares Nederlands had de moed opgegeven na het 10x uit te leggen.

En dan denk ik.....WILLEN ze nu niet luisteren
of...KUNNEN ze niet luisteren, de eerste
Heb er van het weekend toevallig nog een topic
over geopent dat er niet goed wordt gelezen, en dan
commentaar geven op mijn schrijfstijl....
Sommige mensen zijn hlaas voorspelbaar en geef
ze dan meestal ook maar snel gelijk,
daar heb je ze namelijk het meest mee

.
Love_Sophie schreef:
Inderdaad, begrijpend lezen is er haast niet meer bij.
Ja helaas wel...jammer hoor als iemand in een topic net uitlegt dat zn paardje overleden is en er drie regeles verder op staat; "hoe gaat het nu met je paardje...".........

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:35

Een vermakelijk topic om te lezen. Het is helaas niet altijd even makkelijk om positieve aspecten uit een topic naar voren te halen als bijv. de TS bijv. schrijft dat hij/zij al op een anderhalf jarige aan het rijden is (noem maar een dwarsstraat), of dingen aankaart die echt niet door de beugel kunnen.

Of was deze cursus alleen bedoelt voor het HAW forum en de rijfotos' die daar staan? Dan heb ik niets gezegd...
Wil dan toch alleen dit even kwijt: Bokt is meer dan alleen HAW....

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:37

Ik ben het er zeker wel mee eens.

Sommigen vergeten wel eens hoe ze zelf zijn begonnen..

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 20:41

Cassidy: ik ben het met je eens. Maar aan ELK nadeel zit een voordeel. De bekende Cruijf theorie. (neem het dan in dit geval over het onderwerp waar het nu over gaat). Maar als iemand op een 1,5 jarige zou gaan rijden, zou ik er in ieder geval geen goed woord voor over hebben. En het gaat niet alleen over HAW, maar ook over andere topics. Anders heb je alleen verbetering in HAW. Als je dan in een ander topic allemaal ruzie krijgt, heeft het allemaal geen zin.

Irisamaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:55

Uhm...dit topic kan wel gelinkt worden aan die van mij:
viewtopic.php?f=1&t=522442&hilit=
(paardenvolk, zullen we afspreken wat vriendelijker te doen)

Misschien ligt het toch aan het paardenvolk hoor, dat veel mensen toch heel kattig en zelfingenomen ergens op reageren.
Naar mijn mening gaan ruiters op straat al zelfingenomen en arrogant met elkaar om...waarom zou dat op een internetsite anders zijn....
Maar toch.... er zitten ook altijd wel leuke en vriendelijke mensen bij, gelukkig maar!

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 21:31

De paardenwereld is en blijft een en al haad en nijdt. Zonde van zo'n mooie sport..

linny2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:59

Love_Sophie schreef:
De paardenwereld is en blijft een en al haad en nijdt. Zonde van zo'n mooie sport..

Dat is echt waar! Iedereen heeft altijd commentaar op iedereen..
Niemand vindt het leuk maar iedereen doet er aan mee!

Ik denk dat het komt doordat je je paard op een hoop verschillende manieren kan rijden en dat je op verschillende manieren met je paard kan omgaan maar het is eigenlijk ieders eigen keuze wat hij/zij met haar/zijn paard doet..

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 22:05

Maar het is vaak ook jaloezie, omdat iemand anders het beter kan. Iedereen weet het beter. Supersuper jammer.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:05

Cassidy schreef:
Een vermakelijk topic om te lezen. Het is helaas niet altijd even makkelijk om positieve aspecten uit een topic naar voren te halen als bijv. de TS bijv. schrijft dat hij/zij al op een anderhalf jarige aan het rijden is (noem maar een dwarsstraat), of dingen aankaart die echt niet door de beugel kunnen.

....

En dan is het júis de kunst dit positief te brengen om de TS
te kunnen bereiken en wijzen op de fouten.
Als jemeteen in de aanval schiet bereik je het tegenovergestelde...

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 02:33

@ Love_Sophie:

Word jij maar eens moddie!!! Je zou een goede zijn!

Irisamaire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 04:02

linny2 schreef:
Dat is echt waar! Iedereen heeft altijd commentaar op iedereen..
Niemand vindt het leuk maar iedereen doet er aan mee!
Ik denk dat het komt doordat je je paard op een hoop verschillende manieren kan rijden en dat je op verschillende manieren met je paard kan omgaan maar het is eigenlijk ieders eigen keuze wat hij/zij met haar/zijn paard doet..

Precies! ik rijd niet Natural Horse manship omdat ik denk dat ik met mijn rijstijl meer kan bereiken wat ik wil, dan met Natural Horse manship, maar de mensen die Natural Horse manship rijden die staan natuurlijk tegenover mij en die denken dat zij met hun rijstijl meer kunnen bereiken.
Ik houd respect voor de mensen die tegenover mij staan. (andere rijstijl, etc) Want ik neem aan dat iedereen gewoon het beste wil voor zijn of haar paard!!
Ik denk dat je een goede ruiter bent als je álle visies op jouw stijl mee wilt nemen.

Toch?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:12

Chiqa schreef:
En dan is het júis de kunst dit positief te brengen om de TS te kunnen bereiken en wijzen op de fouten.
Als jemeteen in de aanval schiet bereik je het tegenovergestelde...

Tot op zeker hoogte heb je gelijk, maar soms schiet ik dan toch even uit mijn slof hoor...helemaal als de ts de kont tegen de krib gooit en toch lekker zelf doet en beweert door te blijven gaan met wat ze aan het doen is omdat ze daar zin in heeft....

voorbeeld:

viewtopic.php?f=21&t=514461

viewtopic.php?f=53&t=519470&p=12190051#12190051

Als ik de zoveelste topic langs zie komen van paarden waar de eigenaren/verzorgerst de dieren hebben leren steigeren en dit nu als probleem ervaren en er weer van af willen, kan ik wel beginnen met poeslief de ts te proberen te paaien en haar te complimenteren met de beslissing om hulp te zoeken via bokt (for what its worth), of haar heel duidelijk onder de neus te wrijven dat er dingen zijn waar je beter niet aan had kunnen beginnen. En idd, dan slaan mijn emoties op hol. Omdat ik ten allen tijde aan de paarden denk en me het gekrenkte ego van de ts op dat moment toch echt geen ene moer kan schelen.

Je zult in het bovenstaande topic zien dat er anderen zijn die wel proberen de TS vriendelijk doch nadrukkelijk erop te wijzen dat ze verkeerd bezig is, en dat het weinig uithaalt.

Zijn dit uitzonderingen? Ik weet het niet. Ik draai al wat jaartjes mee op bokt en kom te vaak zulke topics tegen om te durven beweren dat het allemaal nog wel meevalt.

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 12:48

Ik heb niet alles gelezen. Maar goed is dit natuurlijk niet. Maar het is net wat Chiqa zegt. Probeer het dan in ieder geval een beetje positief te brengen. Anders voel zo'n TS zich hardstikke aangevallen. Vooral als ze nog wat jonger zijn. Maar wat je zegt, ik kan om dat soort dingen ook woedend worden. Maar als je een keer reageerd en de TS dan de kont tegen de krib gooit, zoals je dat zegt, en je word echt helemaal woedend, tel dan tot 10 en bedenk dat als ze het toch allemaal beter weten, ze jou hulp niet nodig hebben.

@Natasha: ik Mod? Nee, denk het maar niet. Heb ik geen tijd voor. Ik ervaar het wel als een ontzettend groot compliment!! Danku, Danku, Danku!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:14

@ Love_Sophie, het gaat me in zulke gevallen alleen maar om de paarden. Die uiteindelijk eventueel bij de slager belanden omdat jij je mond hebt gehouden. Daar al eens aan gedacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:13

Cassidy schreef:
Als ik de zoveelste topic langs zie komen van paarden waar de eigenaren/verzorgerst de dieren hebben leren steigeren

Ik heb wat gelezen in de topic's en idd de haren rijzen ten
berge, ongelovelijk zo dom als mensen kunnen zijn

Zelf arvaar ik het als een enorme frustratie als het me niet lukt
om door te dringen tot het TS.... Ik probeer het gewoon vriendelijk, en als het niet doordringt hoop ik dat een ander het probeert.
Maar idd....er zijn soms echt hopeloze gevallen bij.
Momenteel begin ik aardig mn geduldt te verliezen in;

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=529818

Maar ik probeer rustig te blijven maar t is soms echt verdomde moeilijk
niet enorm uit je slof te schieten.
Héél frustie op een forum daar mensen ook vaak al hun mening tóch wel klaar hebben.