wat leest bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: wat leest bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:54

Ik lees vooral boeken van Virginia Andrews, heb dan ook al een hele collectie

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:54

Ook zwarte seconden van Karin Fossum is een mooi boek Wel een beetje voorspelbaar, maar toch mooi En Onder de huid van Alice Blanchard, ook heel erg mooi!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:55

Ik heb alles boeken van Harry ook en dus allemaal uitgelezen meerdere malen idd. Ik lees nu de reeks van Cate Tiernan (Wicca) en verder lees ik graag fantasy en historische verhalen...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:56

Ik lees eigenlijk alles met letters
Ik heb vier grote boekenkasten en nog past alles er niet in! Ik heb echt van alles staan: Harry Potter, de Angeliqueserie, echte vrouwenboeken a la Sex in the City, boeken over paarden, zwangerschap en opvoeding en over geschiedenis, Stephen King, Robin Cook en Nicci French, stripboeken, gedichtenbundels, Bouquetreeksromannetjes en zware literatuur... ik ben echt een leesbeest

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:00

Tolkien heb ik alles van gelezen (ook silmarillion e.d.) zowel in nederlands als in engels verder heb ik de Narnia boeken gelezen en lees ik Marion Zimmer Bradley graag. Maar de laatste twee jaar alleen in de zomer tijd voor lezen (vorig jaar examenjaar en zit nu in het eerste jaar psychologie) nouja ik lees wel maar bijna alleen maar studieboeken. Wil toch graag deze zomer beginnen in de boeken van Dan Brown

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:50

Op het moment lees ik Ter liefde! van Ronald Giphart, tot nu toe vind ik hem wel meevallen..

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:59

Nicci French, Harry Potter, Agatha christie, de Fancy en het boek 'als de dood'.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:08

Humz..
Nou ik heb Tolkien(LOTR) gelezen..
Harry Potter!
Virginia Andrews, de Bloemen Op Zolder-reeks
John Grisham
David Ballaci
Ronald Giphart
Stephen King

Jaaaa,, Ik kom er voor uit! Ik vind lezen leuk!

Sylhouet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:58

De krant, de hoefslag, paard & sport en m'n studieboeken...

verder nergens tijd voor !

Wel jammer, ik houd wel van lezen.
Op vakantie neem ik altijd een flinke stapel boeken mee voor op het strand of aan het zwembad, heerlijk !

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:03

Ook ik heb alle delen van Harry Potter gelezen
Verder ben ik dol op de boeken van Adam Armstrong (golven danser, luipaardspoort,zandpaard etc) Ik heb ze ook allemaal in huis.
Verder ben ik er vooral 1tje van de drama's en (komische)romans

skipperfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:29

Harry Potter

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:00

Alles .
Ben ook wel een echte boekenwurm, heb altijd wel wat te lezen in me tas zitten.

Ghani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:01

ik lees ook heel veel. Heel veel nederlandse Literatuur, en nu ben ik bezig in Gossip Girl! geweldig echt

SilverStorm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:16

hihi ik lees ook vaak... toen ik hierheen verhuisde heb ik meer dan 300 boeken moeten meeslepen oeps...

ik lees vooral veel fantasy, historische verhalen, zowel romans, historische fantasy als geschiedkundig correcte verhalen. Ik vind het ook leuk om thrillers te lezen en educatieve boeken. in die zin, bijv. de terrariumencyclopedie, een boek over de kleuren van het paard, een boek over hoe stek ik een plant? weet ik wat. gekke dingen.

mijn meest favo schrijvers zijn
tolkien
marion zimmer bradly
bridget wood
jean auel
en
tanith lee

daar kan k me uren zoet mee houden

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 23:04

Grappig Lielle, de meeste boeken die je noemt hebben wij hier thuis in de kast staan, mijn moeder las vroeger ook alles wat los en vast zat en heeft blijkbaar dezelfde smaak als jij

Tonke Dragt is toch van De brief aan de koning? Een van de weinige jeugdboeken die ik kan herinneren die ik echt heel spannend vond. Roald Dahl hebben we vroeger ook stukgelezen, de GVR en Mathilde..

en wie kent "kleine sofie en lange wapper"....heeft vroeger ook veel indruk gemaakt.

ik lees nu alleen nog op vakantie, maar nu "Wilde Zwanen" zo vaak genoemd is en ik die toevallig in de kast zag staan ga ik daar vanavond maar eens in beginnen

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:44

Tonke Dragt is iig van Torenhoog en Mijlenbreed en Ogen van Tijgers. Ik zal eens met jouw moeder gaan praten Marieke

MissM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:47

Lielle schreef:
Tonke Dragt is iig van Torenhoog en Mijlenbreed en Ogen van Tijgers.

En ook van De brief voor de koning

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:01

ik kreeg dit weekend een boekje van mijn zus cadeau
ZEN DE DE KUNST VAN HET PAARDRIJDEN / INGRID SOREN

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:34

Och ja, vergat Mo Hayder nog. Ook mooie boeken

Historische boeken (wel historisch correct) zoals De Batavia, De hemel van de Paus, de Koepel van Brunelleshi (o.i.d.), 1812 (gaat over Napoleon en zijn tocht van en naar Moskou) staan ook nog op mijn lijstje van te lezen boeken.

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:47

Uhmmmm *denkt na*

Harry Potter, Stephen King, Jill Mansel (lekkere literatuur voor het slapen gaan ), Dan Brown, Dean Koontz (schrijf ik het zo goed eigenlijk?), alle drie de vampierboeken van Anne Rice (o.a. Interview with the vampire). En verder wat pockets die me leuk lijken. Kan heel verschillend zijn.

Vroeger ook veel Roald Dahl (schrijf ik dat ook zo goed?).

vikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:48

Duke schreef:
Uhmmmm *denkt na*

Harry Potter, Stephen King, Jill Mansel (lekkere literatuur voor het slapen gaan ), Dan Brown, Dean Koontz (schrijf ik het zo goed eigenlijk?), alle drie de vampierboeken van Anne Rice (o.a. Interview with the vampire). En verder wat pockets die me leuk lijken. Kan heel verschillend zijn.

Vroeger ook veel Roald Dahl (schrijf ik dat ook zo goed?).

Dat schrijf je allebei goed

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:21

Karin Slaughter, Elizabeth George, Jonathan Kellerman, Patricia Cornwell, Stephen King, Dean Koontz, Thomas Harris, Mo Hayder, Clive Barker, Roald Dahl, Karen Fossum, Nicci French (heb ze allemaal en gelezen ook nog tegen beter weten in en het valt áltijd tegen, ook van hun solo), Simone vd Vlugt, Cathy Kelly, Jill Mansell, Candice Bushnell, Jeffrey Deaver, James Patterson, Dan Brown, Tolkien, Lewis, Auel, Saskia Noort, Sarabande, Tami Hoag, Tess Gerritsen, Harry Potter, Lilian Jackson Brown (de kat die ...) en nog allerlei losse titels (thrillers en chicklit). Als ik één boek lees van een schrijver die me bevalt bestel ik direct alles. Ik heb dus wanden vol met boekenkasten. Komt nog bij dat we tot vorig jaar boeken konden bestellen op het werk met collegiale korting, helaas is dit niet meer zo nu met dank aan de overheid. Maar Proxis en Bol hebben een goede klant van mij. Ik lees ook echt alles wat gedrukt is en bestel vaak zelfs boeken op goed geluk als andere titels van dezelfde uitgeverij mij ook zijn bevallen. Naam van de Roos van Eco is slechts een van de boeken die ik halverweg weg heb gelegd. Nu ben ik bezig in Virginia Andrews - Dollanganger omnibus want heb alles gelezen wat in huis is, en dit lag er slechts nog.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:24

stef schreef:
wat lezen jullie nou zoal? (en dan doel ik op leesboeken, niet op informatieve boeken.
Ik ben vorig jaar begonnen met lezen, daarvoor gaf ik er niks om. Begonnen met de hobbit van Tolkien, gevolgt door LOTR (en ja, uitgelezen) toen de silmarillion gekocht, maar daar kom ik niet doorheen, even als nagelaten vertellingen. Van de zomer in 1 zomer heel de harry potter reeks er doorheen gejaagd, toen de engelse deel 6 (ik kon niet wachten) gevolgt door de nederlandse deel 6
Ben nu bezig in Auriane, dochter van het licht (schrijver moet ik jullie even schuldig blijven, geen zin om naar de slaapkamer te lopen)
Ik ga dus vooral voor fictief/fantasie, maar ook geschiedenis spreekt me aan (denk aan verhalen die spelen in de romeinse tijd of bijv king arthur ofzo)

Wat lezen jullie?

Jij leest zo ongeveer hetzelfde als mij, alleen Auriane heb ik niet gelezen.
Momenteel ben ik de serie van ' Thomas Covenant, de Ongelovige' aan het lezen, erg leuk boek!
Lees sowieso graag van Engelse schrijvers, thrillers met name, maar dus ook verhalen zoals LotR.
En namen ga ik niet noemen want dat zijn er echt té veel.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:56

ik lees vooral veel literatuur, favorieten zijn steiner, steinbeck, Wilde, tolstoj (maar niet alles, soms erg zwaar..), shakespeare, 't Hart, Welles, Lewis (chronicles of Narnia op het moment), Wang, Balzac, Voltaire en nog wat oude grieken, ben momenteel ook bezig in een geweldig boek, een aanrader voor iedereen die van filosofie houdt maar geen zin heeft in droge verhandelingen: De Tao van Poeh en de Teh van Knorretje, waarin de chinese filosofie aan de hand van winnie de poeh vertelt wordt.. briljant en erg grappig. Verder ligt de wereld van Sofie nog steeds op driekwart te zijn bij mij

Ik hou van intelligente boeken met speels en doordacht taalgebruik, waar ik helemaal in kan wegkruipen En ik ben een sprookjesfanaat, alles wat lekker fantasie is en goed geschreven is vind ik leuk poezie, kunst en cultuur en geschiedenis vind ik ook erg leuk, heb dus ook veel mythen en sagenboeken uit alle uithoeken van de wereld... ben gewoon een boekenwurm

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:58

ik lees echt alles, vooral boeken dat kinderen problemen hebben