Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sjietaah schreef:Het schijnt ook dat je bij de 2e zwangerschap, wanneer het wel gepland is je zo'n klap krijgt omdat je bijv al eens een kindje hebt laten weghalen dat je helemaal depressief enzo wordt.
Pam schreef:kiezen voor mijn grote liefde, of een bevrucht eicelletje? Moeilijk..
Joyckuh schreef:Ik was net 16 toen ik zwanger raakte, zat midden in mijn Havo, had net een baantje, net uit met mijn ex en woon nog thuis.
Inmiddels ben ik 18, heb een pracht van een zoon en zit in mijn examenjaar. Ik heb mijn 4de jaar over nieuw moeten doen, maar zwanger of niet, dat had ik toch niet gehaald (te moeilijk profiel) mijn contract op mijn werk werd niet verlengd, maar ik heb wel een uitkering gekregen, mijn ex en ik zijn nog steeds uit elkaar en we hebben een goede omgangsregeling gemaakt. ook ben ik bezig om op mezelf te gaan wonen. Verder ga ik in september als het goed is aan mijn vervolgopleiding beginnen, makkelijk zal het niet worden, maar het gaat me wel lukken!
Mocht ik weer opnieuw voor de keuze komen te staan, doe ik het precies zo, niks is mooier dan het eerste lachje van je kindje
Ellende schreef:
Lieneke_ schreef:*Okee.. vandaag hadden we op school even discussie..
Wat zou je doen als je nu perongelijk zwanger zou raken?
het is bv te laat voor de morning-after pil..
Houden of toch een andere optie zoeken..?
Vroeg me weleens af hoe jullie hier over denken..
Sorry als hier al een topic over is..
ArwenLune schreef:Ellende schreef:
Inderdaad. Al die nieuwe moeders in dit topic spreken alleen voor zichzelf. De ontdekking van een zwangerschap is niet voor iedereen roze wolken, zingen en dansen en een zevende-wereld wonder oermoeder gevoel. Het zou helpen als dat ook gewoon erkend kon worden.
Duke schreef:@ ArwenLune: Nee, dat bedoel ik zeker niet! Maar ik kan me er gewoon niets bij voorstellen. Ik voel die moedergevoelens wel en ik kan me niet voorstellen dat een ander dat niet heeft. Kijk, dat instinct heb je gekregen van moeder natuur.
Ellende schreef:nee, dat instinct heb jij misschien gekregen van moeder natuur, maar 'je' niet.
Citaat:En wie zegt dat de natuur niet een manier heeft van overpopulatie bespeuren en dan als een soort zelf-regulerend vermogen minder mensen voortplantings-wil meegeeft?
ArwenLune schreef:De natuur heeft mij geen moederinstinct gegeven. Dus kan het niet tegennatuurlijk zijn. Homosexuelen zijn niet in een fabriek geproduceerd, dus ook zij zijn gewoon natuurlijk.
Citaat:Kijk, dat instinct heb je gekregen van moeder natuur.