Zachte lenzen -- irritatie lenzenvloeistof eigenmerk drogist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:13

Ik zit dit met open mond te lezen

Ik heb 10 jaar zachte lenzen gedragen en vorig jaar kreeg ik last van mijn ogen, ik ben toen nog een topic gestart dat ik geen licht meer kon verdragen. Ben naar 3 opticiens geweest en niemand wist wat te doen. Mijn rechteroog was beschadigd van al het wrijven van mij en ik moest een half jaar aan een bril, dus daar zit ik nu ook aan...

Maar het ligt dus gewoon aan de vloeistof van de Kruidvat...

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:34

Das wel heel erg Quellian! Hoop voor je dat het snel hersteld! Ja ik heb van iemand een flesje lenzenvloeistof gehad omdat zij er niet tegen kan en of ik wil kijken of ik er wel tegen kan, maar ik weet nu niet zo goed of dat moet proberen of niet...

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:25

Quellian schreef:
Ik zit dit met open mond te lezen

Ik heb 10 jaar zachte lenzen gedragen en vorig jaar kreeg ik last van mijn ogen, ik ben toen nog een topic gestart dat ik geen licht meer kon verdragen. Ben naar 3 opticiens geweest en niemand wist wat te doen. Mijn rechteroog was beschadigd van al het wrijven van mij en ik moest een half jaar aan een bril, dus daar zit ik nu ook aan...

Maar het ligt dus gewoon aan de vloeistof van de Kruidvat...

Als dat daadwerelijk zo was, is het schandalig dat geen van de opticiens dat gezien heeft, omdat een vloeistof allergie vrij makkelijk te herkennen is. Het is wel 1 van de problemen die er het vaakst doorglippen, misschien dat ze er daarom zo op hameren bij ons op school!
1/2 jaar je bril op is wel heel lang! Ga je nog wel regelmatig terug voor controle?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 02:55

Er werd mij enkel verteld dat ik witte vlekjes (beschadigingen) op mijn hoornvlies had, dat veroorzaakte ook het wazige zien. Ze zeiden dat mijn lenzen over mijn oogbol schuurden en dat dat het probleem was, terwijl ik 10 jaar probleemloos lenzen droeg.

Heb zonet even mijn topic opgezocht: viewtopic.php?f=2&t=473325&hilit=

En het net de uitzending van Radar bekeken... Best wel schandalig dus

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 14:17

Ik had ook korreltjes op mijn hoornvlies. In de zomer is er niets van gezien en heb ik een goede zonnebril aangeschaft, maar de opticien kon me nu dus wel vertellen dat het van de vloeistof kwam. Nu gebruik ik de oude weer, maar dan via super de Boer (eye fresh)

Nogmaals, alle klachten worden hier verzameld!: http://www.lady-di.net/forum/viewtopic.php?t=33

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:37

Albert Heyn verkoopt toch dezelfde als wat Kruidvat had?

Ik ga ook even een klacht indienen!

Editje: zit er tevens over te denken Kruidvat aan te klagen!

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:06

maar kruidvat kan daar toch niks aan doen? kruidvat produceert toch die vloeistof niet? dan zou je toch beter naar de fabricant stappen!

Lein_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:11

Jeetje!

Ik heb kruidvat eigen merk een paar maanden gebruikt, maar toen 'ie op was een andere gekocht. Vond 'm niet goed genoeg schoonmaken, in vergelijking met de duurdere.

Wat belachelijk zeg!
Ik had altijd Uni Care geloof ik, nu een andere want Unicare was er niet ? Iemand enig idee of die nog bestaat ofzo..?

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:12

Ik heb ook last van mijn lenzen. Steeds vieze "vet vlekken erop" terwijl ik ze elke week in de eiwit pillen zet. Binnen een uur na het schoonmaken zie ik weer vlekken, kan slecht tegen licht en krijg laatste tijd vaak rode ogen. Ook ik gebruik kruitvat lenzenvloeistof en als ik terug reken dan heb ik idd last van mijn lenzen sinds ik deze gebruik.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:18

Met zwemmen doe ik mijn lenzen meestal uit, geen zin om ze kwijt te raken en ik zie dan nog wel genoeg met 1 oog om niemand te raken

Lein_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:21

Oh..ik heb maandlezen
Op aanraden van de opticien oude bewaren om dan in te doen, of gewoon nieuwe meenemen als ik ga zwemmen:)

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:26

Oh dat is wel slim, oude bewaren Was ik nog niet opgekomen met m'n domme hoofd

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:27

dus in principe is er geen gevaar om te zwemmen, behalve het gevaar om ze kwijt te raken?
ook geen groot gevaar voor infecties?
toen ik gaan zwemmen was, paar dagen erop ontdekte ik adertjes in men ogen, en enkele weken erop had ik de ene infectie achter de andere, en ik ben bang dat het van het zwemmen kwam, maar het kan tussen men oren zitten ook...

Lein_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:09

Haha.. Ik had 't ook maar aan mn opticien te danken Sizzy

@dutske: Inzoverre ik weet niet hoor..eventueel dat er vies water 'op' je lens zou kunnen komen..of zou je 'm dan kwijtraken?
Nou ja, ik denk van niet dat 't kwaad kan, dan had mijn opticien dat wel vermeldt denk ik.
Misschien was het toeval? Kweetniet..

RoughRebel

Re: Zachte lenzen -- irritatie lenzenvloeistof eigenmerk dro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:30

Al tig jaar lenzen.. Vorige week ff geen tijd om naar de opticien te gaan voor vloeistof, dus ik dacht laat ik ff naar de Kruidvat gaan... Ga ik volgende week wel naar de opticien.. Nou had ik maar gelijk naar de opticien gegaan voor mijn eigen vloeistof.... Zit nu met een giga rood oog en wat nog erger is....... MIJN BRIL!!!!!!! (heb -7..) Dus voor mij geen kruidvat vloeistof meer

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:39

Sizzy schreef:
Oh dat is wel slim, oude bewaren Was ik nog niet opgekomen met m'n domme hoofd

Je moet oppassen met bewaren van "oude"lenzen.
Als je je lenzen een maand draagt en je bewaard je lenzen dan moet je wel om de dag je vloeistof verversen anders krijg je bacterieen in je lenzen.
Je moet je lenzen 2 maanden na openen weggooien dit kun je ook niet doen maar kans op ontstekingen is dan veel groter..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 00:51

RoughRebel schreef:
Al tig jaar lenzen.. Vorige week ff geen tijd om naar de opticien te gaan voor vloeistof, dus ik dacht laat ik ff naar de Kruidvat gaan... Ga ik volgende week wel naar de opticien.. Nou had ik maar gelijk naar de opticien gegaan voor mijn eigen vloeistof.... Zit nu met een giga rood oog en wat nog erger is....... MIJN BRIL!!!!!!! (heb -7..) Dus voor mij geen kruidvat vloeistof meer

Ik moest er een nieuwe bril voor aanschaffen

Joets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 00:56

Ik zeg er meteen bij: ik heb niet dit hele topic doorgelezen..
Ik ben moe en draag geen lenzen dus niet echt interessant voor me, misschien morgen
Maar ik werk bij het kruidvat..

En sinds we nieuwe verpakkingen van de lenzenvloeistof gekregen hebben begon het idd met de klachten..

Vandaag kregen we EINDELIJK *tja dat duurt soms een tijd * een mail *zo krijgen wij onze informatie die we kunnen doorspelen naar de klanten* Dat de samenstelling veranderd zou zijn en bla bla en dat er stoffen in zouden zitten waardoor mensen sneller geïriteerde ogen kunnen krijgen..

Verder is Trekpleister en Kruidvat hetzelfde met een andere naam, dus ook die zullen wel hetzelfde hebben..

Dus...

Verwacht dat als ik lenzen zou hebben dat ik idd ook voor de wat duurdere merken zou gaan, opzich geen problemen met huismerkartikelen maar in de supermarkt heb je ook wel eens iets van het huismerk wat niet smaakt ofzo, naja zo heeft elk huismerk wel iets dat niet bevalt.. wss had ik het eerst geprobeerd maar als t neit fijn is, ja dan maar iets meer geld uitgeven..

wat ik meer mensen heb zien zeggen.. 't zijn wel je ogen, als die 'kapot' zijn heb je niets meer...

Tot zover mijn bijdrage

Auks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:00

Uhm ook ik heb de gehele topic niet gelezen.
Maar ik keek afgelopen week naar trosradar
En daar waren ze bezig met deze klachten.
Dus ik zou zeggen kijk even op http://www.trosradar.nl

Joets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:01

Aah vandaar die mail naar alle filialen waarschijnlijk

Als bedrijven hete voetjes krijgen doen ze er snel wat aan

Jeehj en wat, een a-4 papiertje in een houder voor het vak..
Stom gewoon dat ze nu een andere samenstelling hebben.. Die ander was toch goed?

*nooit klachten over gehoord?*

Joets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:18

^^ het wordt steeds later nu ga ik echt slapen, net idd even op trosradar gekeken.. erg interessant filmpje..

Maargoed, er wordt nu dus weer wat aan gedaan!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:21

Ik gebruik altijd gewoon vloeistof van de opticien en ik heb ook wel eens een paar dagen dat je ogen steeds jeuken, tranen, niet open wilen e.d.
Ik zou als ik jou was gewoon van de opticien gaan gebruiken

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:08

dutske schreef:
dus in principe is er geen gevaar om te zwemmen, behalve het gevaar om ze kwijt te raken?
ook geen groot gevaar voor infecties?
toen ik gaan zwemmen was, paar dagen erop ontdekte ik adertjes in men ogen, en enkele weken erop had ik de ene infectie achter de andere, en ik ben bang dat het van het zwemmen kwam, maar het kan tussen men oren zitten ook...

Zwemmen met lenzen geeft een onwijs groot gevaar op infecties, dus liever de lenzen uit

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 12:15

dutske schreef:
maar kruidvat kan daar toch niks aan doen? kruidvat produceert toch die vloeistof niet? dan zou je toch beter naar de fabricant stappen!

Jajaja Kruidvat kan er zeker WEL wat aan doen!! Zij verkopen het product onder de naam Kruidvat. BW 6.187.2 , Kruidvat is aansprakelijk voor het product (blijkt recht toch nog ergens goed voor )

De OUDE SAMENSTELLING verkoopt o.a. AH onder de naam Eye Fresh, die gebruik ik inmiddels weer en dat gaat prima

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:16

Oké... Dan denk ik dat ik binnenkort maar weer eens aan de lenzen ga!

Maar is er nou niemand die ze aansprakelijk stelt??