Zenuwpijnen? Reumatische Klachten? Wie heeft er last van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 21:11

@ Sarabande: zeker als ik ergens op een matrasje op de vloer moet slapen.

Dat heb ik dus ook!!! Op een luchtbed NO WAY, das problemen opzoeken...
Toen dacht ik met kerst en oud en nieuw...dan maar op een matrasje op de grond....Dus ook NO WAY!!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:14

Cyntje schreef:
Ik snap het echt niet...??? Ik voldoe aan alle 'eisen' van een fibropatient maar de reumatoloog zei direct dat ik het niet kon hebben???

Heeft hij je gewrichten gebogen (de tenderpoints)? Je moet een bepaalde spierstijfheid hebben geloof ik.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 21:18

Nee, hij vroeg alleen of ik last van stijfheid had en daar heb ik ja op geantwoord...hij heeft alleen een harde klap op mijn heupen gegeven en ik moest op mijn rug liggen en toen heeft hij mijn benen helemaal recht naar boven gebogen en dat deed in mijn achillespees pijn...!?!
Maar verder niets want die tenderpoints zitten ook op je schouders etc toch???
En daar is ie niet geweest???

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:23

Bij me heeft hij de schouders ook niet gedaan, wel handen, polsen, voeten, enkels, knieen, heupen en rug. Buigen, het onderbeen bewegen vanuit de knie (au!), en knijpen op bepaalde punten. Dat het knijpen geen zeer deed was een indicatie dat het niet mijn gewricht zelf was geloof ik.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 21:24

Zo als ik begrijp op www.hmsplatform.nl betekend dat dat je juist heel erg lenig bent??? Dat ben ik namelijk helemaal niet...
Ik kan mijn rechterbeen altijd over mijn linker leggen...maar niet andersom en met schoenen aantrekken is dat lastig dan voel ik alles gelijk oprekken....

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 21:25

nee geknepen heeft ie niet... want als iemand mij port met een vinger in bijvoorbeeld mijn zij blijft dat lang nazeuren...
Dus dan had ik er wel op gereageerd als ie geknepen had...

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 00:36

Chans schreef:
Ik wilde ook die cursus gaan doen om "er mee om te leren gaan" (dit is echt al jaren geleden) maar ben daar nooit terecht gekomen door andere omstandigheden. Moet zeggen dat ik zelf ook wel geleerd heb om er mee om te gaan zonder zo'n cursus. Je moet toch zelf je eigen grenzen leren kennen..

Meestal ga ik gewoon door met dingen doen die gedaan moeten worden ook al heb ik veel pijn maarop dit moment lig ik in bed het is gewoon echt niet te harden vandaag

door oa ki kan ik constante pijn tijdelijk bijna uitschakelen waardoor de grens erg hoog ligt , ik ging dus door totdat of ik stond te kotsen of mijn spieren er gewoon mee stoppen , en dat gebeurt nog vrij regelmatig
dat te gaat ben ik gewoon te eigenwijs voor deze wereld
maar ja kabouters doen het niet

al paar keer flesje jif neergezet , doekje , glaasje melk . koekje der bij maar nee hoor die kleine mannetjes die je op de tv ziet komen nooit hier

buiten ermee om leren gaan hebben ze me iig weer op de been geholpen
(oa fysio) ik kon geen 200 meter meer lopen

nu met kleine tussenstops wel 800 meter (is nogsteeds trots )

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 20:49

nou heb ik dus gister a4tjes zitten perforeren en nu kan ik dus weer niks met mijn hand...mijn bovenkant van mijn hand doet errug pijn! Ik kan nog met moeite een klink naar beneden doen...en mijn eigen krabben.....

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:02

klinkt erg bekend , typen met 2 vingers (daarom zit ik ook niet meer op msn bv )

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 18:36

Wie kent HMS???

joelle

Re: Zenuwpijnen? Reumatische Klachten? Wie heeft er last van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:22

Hier meldt zich nog iemand met reumatische klachten. Ik heb nu 10 jaar SLE. Voornamelijk is mijn afweersysteem bezig geweest om mijn lichaam uit te schakelen, maar deze ziekte valt onder de reumatische aandoeningen.
Gelukkig heb ik alleen last van mijn knieen en stijfheid, maar er valt goed mee te leven.

Inmiddels ben ik gestopt met de medicijnen omdat ik graag wilde weten wat mijn lichaam zou doen (langzaam afgebouwd en in overleg met de internist) en ik denk dat ik niet mag klagen, zeker niet als ik alle verhalen hier boven lees.

Waar ik nu wel ineens last van krijg is erge spierpijn in de binnenkant van mijn bovenbenen, naar boven toe. Dan kan ik bijna niet lopen en krijg ik 2 gloeiende klompen in mijn onderbuik. Bedoelen jullie dit met zenuwpijn?
Binnenkort moet ik weer naar de internist, maar kan niet goed uitleggen wat ik voel en hoe ik het moet brengen.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:31

zenuw pijn = de pijn die je voelt als er een zenuw klem zit
als je hier bekend mee bent zijn weeen ineens een peace of cake

voelt alsof er met een mes een snee word gezet oid , moeilijk uit te leggen , niet lekker iig , enigste wat ik net zo pijnlijk vind is de botvlies ontsteking op mijn borstbeen en ribben kast alleen is dat constant met zenuw pijn kan je nog als je heel stil blijft zitten even de pijn kwijt zijn

zodra je bewegt (of erger niest bv) ben je instaat om door het plafond te schieten

zijn er nog andere reuma patienten die dit ook hebben en wat doen jullie er aan ?

enigste wat bij mij een beetje verlichting geeft is door iets kouds (tegen woordig koude compressen) er op te leggen , heeel voorzichtig wel te verstaan

joelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:41

@Nickyu, bedankt voor je uitleg, de pijn die je omschrijft klopt aardig hoe ik die voel. Bij mij geeft juist warmte verlichting. Een warm bad of de elektrische deken, en dan maar stil blijven liggen.

Ik ben trouwens mijn vriend aan het overhalen om, als we de badkamer (ooit) gaan verbouwen een infraroodsaunaatje te plaatsen.
Bij een gewone sauna moet je koelen, en dat geeft bij mij problemen. Bij een infraroodsauna mag je niet koelen.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:57

nikyu ik gebruik tegenwoordig cooling gel voor paarden om op die plekken te smeren. dit werkt best goed en je bent even van de pijn af! dan hoef je niet met ijscompressen te klieren. is wel zo fijn zeker als je ergens naartoe moet. neem je gewoon die pot mee.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:16

Ik krijg die pijnen vaak juist aan de voorkant van mijn benen, zijn heel acuut en vreselijk pijnlijk soort van kramp maar dan aan de andere kant.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:23

joelle schreef:
Bij een gewone sauna moet je koelen, en dat geeft bij mij problemen. Bij een infraroodsauna mag je niet koelen.

Niets moet hoor, het is jaren geleden dat ik tussen de saunagangen in een ijskoud bad of douche stapte.
Nu ga ik soms even naar buiten, maar vaak koel ik nauwelijks en dat gaat prima.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 02:23

bij de zenuw pijn werkt warmte idd , of het aan de voor zijde of achterzijde been voelt of tot aan de knie of halverwege onderbeen of tm voet ligt aan WELKE zenuw er beklemt zit

cooling gel voor paarden voor de bot vlies ontstekingen is iig een paarden middel ga ik zekers even proberen want vooral richting bedtijd met een cooler (die leg je er wel lekker tegen aan maar zodra je denkt te bewgen is die an zijn plekkie af ..) is dan wat minder zeg maar en idd op visite elders ga je ook niet met je coolertje zitten ga ik zker eens proberen ! klinkt heeeerlijk

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 02:33

Ik weet niet wat ik heb,
Ik heb heel vaak en al heel lang last van mijn heupen.
Het begon vorig jaar zomer.
Toen had ik het heel erg.
Het straalde uit naar mijn benen en ik had heel erg last van mijn staartsbotje en die straalde uit naar mijn onderrug.
Kon er niet van slapen.
Waardoor het kwam/komt geen idee?
Ik had niks raars gedaan.

Na 2 a 3 maand is het wel afgezakt. (kreeg codeine tabletten)
Tegenwoordig heb ik alleen nog last van mijn heupen.
En het gekke is ik heb het niet als ik sta, loop of spring.
Maar als ik zit of lig??
maakt niet uit welke houding, welke stoel of welk bed.

joostvangestel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 09:57

joelle schreef:
Ik ben trouwens mijn vriend aan het overhalen om, als we de badkamer (ooit) gaan verbouwen een infraroodsaunaatje te plaatsen.

"infraroodsauna", wie heeft dat ooit uitgevonden? Ik vind het nogal een belediging voor een mooi Fins woord. In ieder geval moesten mijn vrouw en ik uitkijken om niet in gierende lach uit te barsten als een makelaar zei van: "in dit huis is ook een sauna". Dat is een infraroodhokje, sauna zou ik het niet willen noemen

Maar goed: bij een sauna hoef je niet met koud water te koelen. Vaak genoeg ga ik onder een warme douche staan na de sauna. Geen zin in al die kou. Daarna nog even in de badjas voor de open haard en eventueel later weer terug.

Maar het kan heus wel zijn dat een infraroodhokje een betere uitwerking heeft dan een sauna. Verkeerd verwarmde sauna's werken namelijk ook doordat de muur zo heet is dat die infrarood gaan stralen.

Sauna's zijn overigens relatief droog. In Finland moet degene die het laatst water op de kachel gooit ook het laatst uit de sauna gaan. Een sauna moet minimaal 80 graden Celsius zijn (kouder is héél ongezond). Ik heb hem zelf het liefst op 90 graden staan en ik heb hem nooit erger gehad dan 110 graden Celsius.

Sorry voor het off-topic bericht, maar ik dacht even wat advies te geven over de Finse nationale trots

joelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:08

Ik ga ook even off topic verder:

Klopt dat je niet perse hoeft te koelen als je uit de sauna komt, maar ik krijg snel hoofdpijn als ik niet koel, dus vandaar vind ik de infraroodsauna erg fijn!
Maar ik ga ook nog graag naar de sauna hoor! Alleen voor thuis zou ik voor een infra rood cabine (beter woord) kiezen.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 17:48

nikyu ik gebruik tegenwoordig cooling gel voor paarden om op die plekken te smeren

@ Wyona: Zo zie je maar weer, een paardenmiddel doet wonderen...hihi!

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:03

egt wel want bij mij werkt het goed!
witte olie schijnt ook goed te zijn voor verrekkingen/kneuzingen enzo. beetje het effect als tijgerbalsem

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:48

daantjuhhh schreef:
Ik weet niet wat ik heb,
Ik heb heel vaak en al heel lang last van mijn heupen.
Het begon vorig jaar zomer.
Toen had ik het heel erg.
Het straalde uit naar mijn benen en ik had heel erg last van mijn staartsbotje en die straalde uit naar mijn onderrug.
Kon er niet van slapen.
Waardoor het kwam/komt geen idee?
Ik had niks raars gedaan.

Na 2 a 3 maand is het wel afgezakt. (kreeg codeine tabletten)
Tegenwoordig heb ik alleen nog last van mijn heupen.
En het gekke is ik heb het niet als ik sta, loop of spring.
Maar als ik zit of lig??
maakt niet uit welke houding, welke stoel of welk bed.

klinkt als een stijve spieren kwestie , kan verschillende oorzaken hebben
iig geen hernia

_Spooky_

Re: Zenuwpijnen? Reumatische Klachten? Wie heeft er last van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:53

Volgende patient....

Ik heb sinds anderhalf jaar de diagnose fibromyalgie....

Heb denk ik als ik terugdenk al heel lang klachten gehad, maar pas toen ik echt hele stijve zere gewrichten kreeg en t niet meer hield ben ik aan de bel gaan trekken.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:23

dat is erg herkenbaar , meeste fybro patienten trekken pas aan de bel als het al niet meer leuk is , daarvoor is het vaak van niet zeuren doorgaan