H&M: Absurde maatvoering...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:19

Mensen zijn groter en zwaarden dan vroeger???
Ik kan me van geschiedenis les de rubens-vrouwen nog wel herinneren hoor... die waren ook niet zo slang als een Kate Moss....

Als ik in een gemiddelde winkelstraat loop zie ik nog steeds veel slanke dames (slanke mannen al heel wat minder ), veel gemiddelde dames, en een aantal dikkerds, en zelden een echte dikzak. Maar misschien sta ik in de verkeerde winkelstraten te kijken

Laten we het wel even in perspectief blijven zien.

winnythepooh

Re:

Laura schreef:
Als je goed leest zeg ik ´dikkers´ tussen aanhalingstekens omdat ik regaeer op de quote van Cer die hetzelfde woord gebruikt.

Wat voel jij je aangesproken zeg....

Ja ik voel me aangesproken omdat ik dik ben ....

SuusJa

Re: H&M: Absurde maatvoering...

Obesitas en overgewicht kunnen leiden tot een aantal gezondsheidsklachten en ziekten. Het staat vast dat mensen met obesitas een grotere kans hebben om eerder te sterven dan mensen zonder obesitas. Uit een groot aantal bevolkingsstudies blijkt dat er een verband bestaat tussen de BMI enerzijds en de zogenaamde relatieve sterftekans anderzijds.

Uit een Amerikaans onderzoek bij meer dan een miljoen mensen bleek dat de laagste sterftekans bestond bij een BMI tussen de 23.5 en 24.9 voor mannen en bij een BMI tussen de 22.0 en 23.4 voor vrouwen. Ook mensen met ondergewicht, veroorzaakt door bijvoorbeeld anorexia nervosa, hebben een verhoogde sterftekans ten opzichte van mensen met een gezond gewicht.

Bepaalde ziekten zoals afwijkingen in de bloedvetten en hypertensie en diabetes mellitus type 2 (suikerziekte) komen vaker voor bij overgewicht en obesitas en kunnen leiden tot een verhoogde kans op het krijgen van hart- en vaatziekten (o.a. aderverkalking, hoge bloeddruk, hoog cholesterolgehalte, beroerte). Als je overgewicht hebt heb je zelfs meer risico op het krijgen van bepaalde vormen van kanker.

De hoeveelheid vet, maar ook de vetverdeling op je lichaam bepaalt risico voor de gezondheid.

Het blijkt dat vermindering van overgewicht het risico op deze ziekten vermindert. Leef langer en gezonder door met het tegengaan van overgewicht de kans op bovengenoemde ziekten te verminderen.

Bron: www.overgewicht.nl

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:20

ja precies, ik denk dat er meer mensen een maatje 46 hebben dan wij denken, bij 46 denken mensen als laura meteen aan een enorme tientonner ofzo, terwijl ik een aantal vriendinnen heb die wel stevig, maar niet dik zijn en die al makkelijk aan maat 46 komen hoor..

SuusJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:21

winnythepooh schreef:
Laura schreef:
Als je goed leest zeg ik ´dikkers´ tussen aanhalingstekens omdat ik regaeer op de quote van Cer die hetzelfde woord gebruikt.

Wat voel jij je aangesproken zeg....

Ja ik voel me aangesproken omdat ik dik ben ....

Maar je zit toch lekker in je vel? Dan heb je jezelf toch geaccepteerd zoals je bent? Waarom voel je je aangesproken dan?

Dit topic is algemeen, niet opgezet om jou slechter te laten voelen hoor

Sylvia

Re:

Och, mezelf verdedigen doe ik al lang niet meer... Dat ze er maar in stikken Ik doe mijn best qua afvallen, ik eet best gezond, ik beweeg... En ik ben helemaal gezond verklaard, dat vind ik belangrijker dan wat anderen van me vinden. Liever te zwaar en verder gezond dan een perfect gewicht en ongezond. Te zwaar is niet gezond, daar ben ik het dan ook niet echt mee eens. Als ik kijk dat er hier op kantoor mensen met een figuur waar ik in stilte best jaloers op ben rondlopen met een te hoge bloeddruk, te laag suiker, etc etc...

Renske_

Re:

sammetje schreef:
Heb ik ook nog nooit zo meegemaakt. Mijn maat (34/36) hangt er juist altijd nog wel. Wat ik vervelend vind is dat ze (niet bij H&M trouwens) de broeken zo belachelijk lang maken. Ik heb niet eens van die korte benen maar heb nou al heel vaak een leuke broek gepast die helemaal goed zit maar die echt veel te lang is.

haha ja ik ben 1.82 met lange benen en eindelijk hoef ik niet meer speciaal opzoek naar lengtematen maar pas ik gewone broeken geweldig! vroeger altijd drama om een broek te vinden die EN strak zat EN lang genoeg was, nu trek ik gewoon een maatje 36 of 38 uit het rek en hij is nog lang genoeg ook

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:22

winnythepooh schreef:
En lekker belangrijk dat ik overgewicht heb ik heb er geen last van....

Dat ligt natuurlijk ook aan de mate overgewicht die je hebt..

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:22

Laura schreef:
´Wat forser´ a la... maar maat 46 (dus gelijk aan een 48)?
Toen ik vijftien kilo zwaarder was en dus echt overgewicht had, paste ik een maatje 42, 44. Wat nu dus een 40/42 zou zijn(?!). Dan zou er dus kleidng bijhangen die drie maten groter zou zijn als 48. Dat is niet ´wat forser´!

Het is heel fijn dat jij met 15 kilo overgewicht nog in 40/42 past, maar zo werkt dat niet voor iedereen.
Ik ben jong, gezond, sport elke dag, ben druk en let op wat ik eet. Ik ben misschien wat fors, maar mijn BMI is prima en heb zeker geen vreselijk overgewicht. Maar ik ben wel breed gebouwd, vooral aan de onderkant. Ik kan nu, zonder overgewicht, in een broek maat 42, soms zelfs 44. Daar baal ik vreselijk van, maar zels al zou ik 5 kilo afvallen, een veel kleinere maat ga ik niet passen, daar is mijn bekken te breed voor.
Jij laat het op mij overkomen dat iedereen met maat 42/44/46 minstens 15 kilo overgewicht heeft.

En wat betreft de kleding, ik vind ook niet dat we overgewicht als normaal moeten beschouwen. Het is niet gezond en ook zeker niet fijn voor je zelf in de meeste gevallen. Maar er zijn ook zat mensen die er niets aan kunnen doen dat ze forser zijn, of die geen overgewicht hebben maar gewoon breder gebouwd zijn. Ik ben blij dat er bij de H&M wat meer aan dit soort mensen gedacht wordt. Je zou eens moeten weten hoe depressief ik thuis kom van een dagje winkelen. Alle leuke winkels pas ik niet in de broeken, krijg ze niet over mijn heupen. Leuke shirtjes in maat XL zijn hetzelfde als een S. Daar wordt je echt niet vrolijk van.
Ik vind eerlijk gezegd dat je niet mag klagen. Er zijn zat winkels waar jij kan gaan winkelen zonder problemen. Sla dan de H&M over, en laat de kleren in de wat grotere maten die ze daar hebben lekker voor wat ze zijn. Er zijn gelukkig veel mensen die er wel blij mee zijn.

En nogmaals, ik wil overgewicht niet goedpraten en wil zeker niet dat het in nederland net zover komt als ik amerika, met het overgewicht dat daar heerst, maar er mag wel wat meer rekening worden gehouden met de normale mensen met wél maat 42/44.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:25

Nog even op 15 kilo overgewicht en maat 42... Volgens de BMI zou mijn perfecte gewicht 71 kilo zijn. Ik zit er nu 10 boven en ik heb maat 44... Als ik perfect op gewicht ben volgens BMI dan heb ik maat 42. De broeken die me toen pasten passen me nu net niet (nostalgie, ik heb er een hoop bewaard ).

winnythepooh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:27

Dat weet ik ook wel SuusJa maar laura doet net alsof wij een stelletje potvissen zijn als we maatje 46 hebben... ik lig er niet wakker van hoor dat ik maat 46 hebt echt niet maar het gaat gewoojn om het principe, als zij bij de H&M iets niet kan vinden dan vind ze dus dat alle winkels zo zijn....[/quote]
Laatst bijgewerkt door winnythepooh op 24-11-05 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:27

Laat ik soms bijna hopen (lees bijna, ben no net niet zo haatdragend) dat sommige hier ook eens ME krijgen
daardoor minder kunnen bewegen dan ze willen.
En daaroor ook een maatje meer hebben.

Ik kom ook van 36 af, waarbij ik vaak nog een riem moest doen omdat het anders afzakte
Naar nu 44 regelmatig 46, ligt aan het merk.

Van mij mogen er wel weer eens dingen in de mode komen, zonder als die strakke tailes

ik heb beide mogen dragen en ik kan je zeggen, met maat 36 past alles
Nu echt niet meer.

En dat maat 42 gemideld was, is al járen zo
Alleen nu dan eens doorgedrongen bij een winkel?
Nou het werd tijd
heeft niks met ongezondere mensen te maken, maar een realischtisch durven kijken dat mode ook leuk moet zijn voor een maatje meer
Een maatje meer dat er altijd is geweest, maar nooi niks kon vinden

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:29

Heb ik ook heeeeel vaak dat ik een simple hempje zie hangen (denk aan: nog 40 in zo'n rond hek) en dan is de kleinste maat 42 ofzo.

Plus de maten van de H&M zijn vrij raar.
Ik heb meestal maat 36. en bij de h&m slobbert maat 34 meestal om me heen terwijl ik neit echt dun ben ofzo.

en bij de coolcat moet ik juist weer maat XL hebben

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:30

@ sylvia volgens het BMI mag je best veel wegen, wat denk je dat ik met mn 1.82 wel niet mag wegen en heb nu maatje 36/38 en echt wel een beetje een vetlaagje bij mn buik, en ik mag nog 10-15 kilo aankomen en dan zit ik qua BMI nogsteeds goed, maar dan heb ik wel echt vet over, en ben ik maatje 36/38 lang voorbij en 40/42 ook wel denk ik dan
denk dat het ook met je bouw etc te maken heeft, ik ben vrij smal gebouwd dus wat meer gewicht is automatisch meer vet
als je breder gebouwd bent kan je gerust bij mijn lengte 75 kilo wegen zonder dat je dan te zwaar bent, bij 182 mag dat best, alleen zou ik bij dat gewicht vetrolletjes hebben

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:31

Ow ja
maat 36 was voor mij 50/52 kg en ruim onder het gezonde bmi dingetje

nu zit ik op het randje van gezond, niet gezond
Dus zou ik nu met 44/46 volgens dat BMI ding gezonder zijn dan toen met 36

Volgens laura kan dat niet dus?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-05 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

SuusJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:31

runningkawa schreef:
Laat ik soms bijna hopen (lees bijna, ben no net niet zo haatdragend) dat sommige hier ook eens ME krijgen
daardoor minder kunnen bewegen dan ze willen.
En daaroor ook een maatje meer hebben.

genoeg mensen die het ook gewoon niet zoeken om te bewegen!Maar er zijn inderdaad ook mensen die het gewoon niet kunnen! Maar dat veranderd niets aan het feit dat overgewicht gewoon niet gezond is!

Offtopic: Volgens mij sneeuwt het hier

Edit: dubbele ontkenning ff eruit halen

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:33

Renske20 schreef:
sammetje schreef:
Heb ik ook nog nooit zo meegemaakt. Mijn maat (34/36) hangt er juist altijd nog wel. Wat ik vervelend vind is dat ze (niet bij H&M trouwens) de broeken zo belachelijk lang maken. Ik heb niet eens van die korte benen maar heb nou al heel vaak een leuke broek gepast die helemaal goed zit maar die echt veel te lang is.

haha ja ik ben 1.82 met lange benen en eindelijk hoef ik niet meer speciaal opzoek naar lengtematen maar pas ik gewone broeken geweldig! vroeger altijd drama om een broek te vinden die EN strak zat EN lang genoeg was, nu trek ik gewoon een maatje 36 of 38 uit het rek en hij is nog lang genoeg ook

En, met mijn 1.58 moet na elke aankoop met de schaar in de weer
Op zich zijn die lengtematen een leuk idee, maar in de meeste winkel beginnen ze met 32, dat is nog veel te lang voor mij.
Maar goed ik kan ze nog korter maken, langer maken is nou eenmaal wat moeilijker.

Sylvia

Re:

Renske20 schreef:
@ sylvia volgens het BMI mag je best veel wegen,

Klopt, ben ik met je eens. Maar veel minder wil ik toch niet wegen, als ik 65 kilo weeg kun je mijn ribben tellen en dat overdrijf ik niet. Mijn streefgewicht ligt op 15 kilo onder mijn huidige gewicht: dan ben ik alles kwijt en je kunt de ribben net niet tellen.

Anoniem

Re:

ondergewicht ook niet (zie mijn vorige bericht)
Maar het lijkt wel beter geaccepteerd
Tenminste kreeg toen opmerking, wat heb jij een mooi lijntje, ben jaloers

nee, ik was spijker, die moets vreten (dus alle ongezonde zooi vrat ik) om aan dat gewicht te blijven

maar dat is goed en mooi

SuusJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:34

runningkawa schreef:
Ow ja
maat 36 was voor mij 50/52 kg en
ruim
onder het gezonde bmi dingetje

nu zit ik op het randje van gezond, niet gezond
Dus zou ik nu met 44/46 volgens dat BMI ding gezonder zijn dan toen met 36

Volgens laura kan dat niet dus?

Ligt toch ook aan je lengte, niet alleen gewicht. Waarschijnlijk hoorde bij jou lengte, meer gewicht. En bij die lengte heb je misschien wel maatje 4/46 nodig

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:35

juist Suus, dat bedoel ik dus te zeggen

maar dat word vergeten

hier word gezegt 44/46 en je bent een Orka

SuusJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:35

runningkawa schreef:
ondergewicht ook niet (zie mijn vorige bericht)
Maar het lijkt wel beter geaccepteerd
Tenminste kreeg toen opmerking, wat heb jij een mooi lijntje, ben jaloers

nee, ik was spijker, die moets vreten (dus alle ongezonde zooi vrat ik) om aan dat gewicht te blijven

maar dat is goed en mooi

Denk dat zoiets heel persoonlijk is, de een ziet liever een wat stevigere persoon, de ander vind een slanke den mooier! En de weer andere persoon vind dikkere mensen mooi!

Ikzelf zie ook liever een slanke den! Maar dat is gewoon mijn mening!

Mooi is een begrip dat voor iedereen persoonlijk is!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:36

@ RK dat had ik ook, 47 kilo bij toen zo'n 1.75 en ik at echt veel, zefs speciale dikmakende shakes etc maar dan hoor je niemand, ja soms anorexia roddels, maar wel vaak van goh fijn hoor dat je kan eten wat je wil zonder aan te komen
met als gevolg dat je heel de winter ziek bent ivm slechte weerstand en in de zomer niet naar het strand durft omdat al je botten uitsteken
nu bijna 20 kilo en 7 cm meer heb ik het een stuk beter voor elkaar

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:37

Ik zie juist liever iets molliger... Maar dat komt ook door enkele annorexia-gevalletjes in mijn familie en vriendenkring (waarvan een enkele zéér ernstig).

SuusJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:38

runningkawa schreef:
juist Suus, dat bedoel ik dus te zeggen

maar dat word vergeten

hier word gezegt 44/46 en je bent een Orka

Nee overgewicht is gewoon ongezond. En misschien ben je met 1.50 en 70 kg wel ongezond, of ben je met 1.50 en 60 kilo wel gezond.

Maar als iedereen nu opeens een maat kleiner aan kan, lijkt het ook of overgewicht geaccepteerd word. Bedoel, als ik nu opeens maatje 34 pas, denk ik ook dat ik ben afgevallen. Sta namelijk nooit op de weegschaal. En als je die maten gewoon laat zoals ze waren, heb je daar een maatstaaf aan!