Laura schreef:´Wat forser´ a la... maar maat 46 (dus gelijk aan een 48)?
Toen ik vijftien kilo zwaarder was en dus echt overgewicht had, paste ik een maatje 42, 44. Wat nu dus een 40/42 zou zijn(?!). Dan zou er dus kleidng bijhangen die drie maten groter zou zijn als 48. Dat is niet ´wat forser´!
Het is heel fijn dat jij met 15 kilo overgewicht nog in 40/42 past, maar zo werkt dat niet voor iedereen.
Ik ben jong, gezond, sport elke dag, ben druk en let op wat ik eet. Ik ben misschien wat fors, maar mijn BMI is prima en heb zeker geen vreselijk overgewicht. Maar ik ben wel breed gebouwd, vooral aan de onderkant. Ik kan nu, zonder overgewicht, in een broek maat 42, soms zelfs 44. Daar baal ik vreselijk van, maar zels al zou ik 5 kilo afvallen, een veel kleinere maat ga ik niet passen, daar is mijn bekken te breed voor.
Jij laat het op mij overkomen dat iedereen met maat 42/44/46 minstens 15 kilo overgewicht heeft.
En wat betreft de kleding, ik vind ook niet dat we overgewicht als normaal moeten beschouwen. Het is niet gezond en ook zeker niet fijn voor je zelf in de meeste gevallen. Maar er zijn ook zat mensen die er niets aan kunnen doen dat ze forser zijn, of die geen overgewicht hebben maar gewoon breder gebouwd zijn. Ik ben blij dat er bij de H&M wat meer aan dit soort mensen gedacht wordt. Je zou eens moeten weten hoe depressief ik thuis kom van een dagje winkelen. Alle leuke winkels pas ik niet in de broeken, krijg ze niet over mijn heupen. Leuke shirtjes in maat XL zijn hetzelfde als een S. Daar wordt je echt niet vrolijk van.
Ik vind eerlijk gezegd dat je niet mag klagen. Er zijn zat winkels waar jij kan gaan winkelen zonder problemen. Sla dan de H&M over, en laat de kleren in de wat grotere maten die ze daar hebben lekker voor wat ze zijn. Er zijn gelukkig veel mensen die er wel blij mee zijn.
En nogmaals, ik wil overgewicht niet goedpraten en wil zeker niet dat het in nederland net zover komt als ik amerika, met het overgewicht dat daar heerst, maar er mag wel wat meer rekening worden gehouden met de normale mensen met wél maat 42/44.