MrICW schreef:en nu, nu wordt het uitgezonden en nog een keer herhaalt dan zijn de mensen wakker en volgende week zijn ze het weer vergeten.
maak er iets permanents van begin een fonds voor kinderen in china maak een folder, zend reclame spots uit ga collecteren dan heeft het toch een veellangduriger effect (voor mij part stuur je een knokploeg naar china om dat soort mensen aan te pakken) en zeg nou zelf alles draait toch om geld tegenwoordig.
ik heb in mijn hele leven nog nooit geweld gebruikt dan
ga ik toch niet voor me lol zulke beelden bekijken.
dit topic bestaat al 8 1/2 uur komt ook aan het licht hoe erg het is zonder de beelden en duurt langer dan de uitzending zelf dus wat is nu effectief?
MrICW schreef:ik hou niet van dat soort televisie en was voorlopig ook nog niet van
plan om een kind te nemen/adopteren, dus waarom zou ik die beelden dan moeten zien.
Ik zit echt met mijn bek open de argumenten van MrICW te lezen....
Sjee.... Hoe kun je zo scheef denken?
Naar aanleiding van dit soort programma's worden juist fondsen opgericht en gaan mensen er iets aan doen. Voor er iets aan gedaan kan worden moet het eerst bekend zijn en moeten mensen met hun neus op de feiten geduwd worden.
En ja, dit topic loopt langer dan het programma, maar is het je misschien een beetje opgevallen dat dit topic ook NAAR AANLEIDING VAN dat programma is?
Dus volgems jou moeten mensen zelf maar uitzoeken wat er mis is met de wereld, en mogen dit soort dingen niet uitgezonden worden? Om dat JIJ er niet naar wilt kijken? Hoe hypocriet..... Dan heb je echt een bord voor je kop én oogkleppen op.
Het is absoluut verschrikkelijk wat daar gebeurt, en juist daarom moet het uitgezonden worden. Mensen moeten eerst met iets geconfronteerd worden voor ze er iets aan gaan doen, die beelden hakken er veel harder in dan een foldertje o.i.d. En dat is ook de bedoeling, dat mensen het met eigen ogen zien, in plaats van dat het een ver-van-mijn-bed iets blijft.
Enig idee hoeveel mensen er naar Oprah kijken? Zo bereiken ze heel veel mensen, en dat is nodig. Wil je het niet zien dan zap je of zet je t.v. uit, zo simpel is het.
Ik heb de uitzending van Oprah niet gezien, ik heb wel ooit die documentaire gezien. Echt vreselijk, walgelijk. Als je zo met kinderen om kunt gaan heb je geen hart.