Geschokt! Oprah winfrey vandaag..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Geschokt! Oprah winfrey vandaag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:51

Urielle schreef:
En dat de sollicitatieprocedure zo streng is, is maar goed ook. Het zou anders erg veel gebeuren dat er kinderen worden opgehaald voor mensenhandel, slavernij en prostitutie. Dat is ook geen leven.

Yups, ben ik idd met je eens. Maar ik heb het gisteravond gekeken, de HH, en zou in de toekomst best zo'n kindje willen adopteren!

Hoewel ik dat kindje in de sterfkamer nooit had achtergelaten, zoals de filmploeg wel deed

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:57

MrICW schreef:
en nu, nu wordt het uitgezonden en nog een keer herhaalt dan zijn de mensen wakker en volgende week zijn ze het weer vergeten.

maak er iets permanents van begin een fonds voor kinderen in china maak een folder, zend reclame spots uit ga collecteren dan heeft het toch een veellangduriger effect (voor mij part stuur je een knokploeg naar china om dat soort mensen aan te pakken) en zeg nou zelf alles draait toch om geld tegenwoordig.

ik heb in mijn hele leven nog nooit geweld gebruikt dan
ga ik toch niet voor me lol zulke beelden bekijken.

dit topic bestaat al 8 1/2 uur komt ook aan het licht hoe erg het is zonder de beelden en duurt langer dan de uitzending zelf dus wat is nu effectief?

MrICW schreef:
ik hou niet van dat soort televisie en was voorlopig ook nog niet van
plan om een kind te nemen/adopteren, dus waarom zou ik die beelden dan moeten zien.

Ik zit echt met mijn bek open de argumenten van MrICW te lezen....
Sjee.... Hoe kun je zo scheef denken?

Naar aanleiding van dit soort programma's worden juist fondsen opgericht en gaan mensen er iets aan doen. Voor er iets aan gedaan kan worden moet het eerst bekend zijn en moeten mensen met hun neus op de feiten geduwd worden.
En ja, dit topic loopt langer dan het programma, maar is het je misschien een beetje opgevallen dat dit topic ook NAAR AANLEIDING VAN dat programma is?
Dus volgems jou moeten mensen zelf maar uitzoeken wat er mis is met de wereld, en mogen dit soort dingen niet uitgezonden worden? Om dat JIJ er niet naar wilt kijken? Hoe hypocriet..... Dan heb je echt een bord voor je kop én oogkleppen op.

Het is absoluut verschrikkelijk wat daar gebeurt, en juist daarom moet het uitgezonden worden. Mensen moeten eerst met iets geconfronteerd worden voor ze er iets aan gaan doen, die beelden hakken er veel harder in dan een foldertje o.i.d. En dat is ook de bedoeling, dat mensen het met eigen ogen zien, in plaats van dat het een ver-van-mijn-bed iets blijft.
Enig idee hoeveel mensen er naar Oprah kijken? Zo bereiken ze heel veel mensen, en dat is nodig. Wil je het niet zien dan zap je of zet je t.v. uit, zo simpel is het.

Ik heb de uitzending van Oprah niet gezien, ik heb wel ooit die documentaire gezien. Echt vreselijk, walgelijk. Als je zo met kinderen om kunt gaan heb je geen hart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:18

MrICW: Hoe zou je dan een folder in elkaar willen zetten, met alleen maar letters er in? Want als bewegende plaatjes op tv niet mogen, mogen er dan wel stilstaande plaatjes in folders van dat soort praktijken? En je wilt niet met deze ellende geconfronteerd worden, dus mag je er dan uberhaupt nog wel over schrijven? Is het laten zien van een foto, film van een sterfkamer zoveel schokkender dan laten weten dat de schrijver in een sterfkamer is geweest en heeft gezien hoe kinderen daar aan hun lot over worden gelaten en uiteindelijk sterven? Want als je consequent bent en zegt dat je niet met dat soort zaken geconfronteerd/geshockeerd wilt worden, mag dat eigenlijk ook niet. Op jouw folders zou dus alleen de woorden 'Geef geld' en het girorekeningnummer mogen komen te staan, om te voorkomen dat mensen geshockeerd raken door het besef waar ze eigenlijk geld voor gaan geven?

Die folders kun je dan ook niet actief uitdelen aan mensen, omdat je ze er dan mee lastig valt terwijl ze dat misschien niet willen en de boodschap ze zou kunnen shockeren. Je kunt ze dan dus maar alleen ergens op een stapeltje neerleggen met een bordje erboven 'neem mee'?

Hoe wil je dan in vredesnaam reclamespots gaan maken? Ook met alleen de woorden 'geef geld'?

Hoeveel resultaat denk je dat zo'n actie op zou leveren? Ik denk afgerond naar boven 0 euro. Mensen willen weten waar ze hun geld, moeite en tijd aan kwijt kunnen. Zo'n tvprogramma met zielige kindertjes kun jij natuurlijk afdoen als een reclamespot voor Oprah zelf, maar feit is dat heel veel mensen dit niet zo zien, op ideeen worden gebracht en vervolgens zelf hulp op poten gaan zetten. Met foldertjes. Misschien zelfs wel met plaatjes...

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:26

Wat verschrikkelijk zeg.. Ik heb een klein jaar geleden gezocht naar informatie over dit onderwerp, bij geschiedenis hadden we het er namelijk over. En toen zei mijn ge lerares dat daar de verschrikkelijkste dingen gebeurden met kinderen. Ik vond het zo raar dat dat dan nooit op televisie kwam. Dus ben ik gaan zoeken, en het word idd verdacht stil gehouden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:41

Als je op google afbeeldingen zoekt van 'dying rooms', dan zie je wel wat plaatjes.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:48

MrICW schreef:
Sily schreef:
En hoeveel kunnen mensen doen als ze het niet weten?
Als het in de doofpot gedouwd wordt en verborgen?

Nu is het out in the open, mensen schrikken er van en kom op mensen moeten nou eenmaal flink geschud worden voordat ze wakker zijn en KAN er iets aan gedaan worden, wat dus niets kan als dit soort praktijken de doofpot ingestopt worden.

en nu, nu wordt het uitgezonden en nog een keer herhaalt dan zijn de mensen wakker en volgende week zijn ze het weer vergeten.

maak er iets permanents van begin een fonds voor kinderen in china maak een folder, zend reclame spots uit ga collecteren dan heeft het toch een veellangduriger effect (voor mij part stuur je een knokploeg naar china om dat soort mensen aan te pakken) en zeg nou zelf alles draait toch om geld tegenwoordig.

ik heb in mijn hele leven nog nooit geweld gebruikt dan
ga ik toch niet voor me lol zulke beelden bekijken.

dit topic bestaat al 8 1/2 uur komt ook aan het licht hoe erg het is zonder de beelden en duurt langer dan de uitzending zelf dus wat is nu effectief?

Nou, in deze show kwam naar voren dat n.a.v. uitzending van deze documentaire, waar jij zo op tegen bent, dat er aan de bel is getrokken en de Verenigde Naties heeft in China flinke druk uitgeoefend om de situatie in weeshuizen te verbeteren en veel meer adoptieprocedures op te starten. Hoewel er nog in China 1000den meisjes te vondeling worden gelegd, is het niet meer zo schrijnend als dat het was. Ook probeert de regering duidelijk te maken dat OOK dochters op het land kunnen werken wat hun waarde verbetert in de ogen van ouders.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:49

Quellian schreef:

Hoewel ik dat kindje in de sterfkamer nooit had achtergelaten, zoals de filmploeg wel deed

Wie zegt dat dat is gebeurd?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:52

MrICW schreef:

ik zal je uit je droom helpen dat doen ze niet alleen in china.
hoe dacht je dat ze zeehonden dood maken (in china hebben ze geen zeehonden behalve hooguit in de dierentuin)

maar kijk eens wat dichter bij de deur.
nederland wordt toch ook steeds onleefbaarder.
moet je eens weten hoeveel mensenlevens ons drugsbeleid (ff voor de feiten nederlands nummer 1 export product) verkloot heeft waaronder ook kinderen en er lopen hier ook genoeg idioten in de rondte die dingen doen die niet door de beugel kunnen.

Toch vind ik dat niet zo erg. Je hebt namelijk de KEUZE om drugs te nemen. Dieren die geweld ondergaan hebben helemaal geen keuze en ook geen mogelijkheid om er aan te ontkomen. Wederom geen vergelijk. Feit is dat Nederland hoewel onleefbaarder nog altijd beschaafder is dan China, want dergelijke wreedheden vinden hier niet plaats. Zelfs de dieren in de bioindustrie ondergaan niet zo walgelijk lijden als de dieren die daar gedood worden.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:58

Toekie schreef:
Quellian schreef:

Wie zegt dat dat is gebeurd?

Enkele dagen later had ze de kracht niet meer en heeft het opgegeven!!! "en ze stierf aan verwaardelozing"
Dus de filmploeg heeft dus niets gedaan en toegekeken met de camera op het huilende gezicht( waar geen traan meer uit kwam omdat dit meisje totaal uitgedroogd en verwaardeloost was) totdat ze stierf.
Die ogen vol met pus die recht in de camera keken? Die vergeet ik nooit meer!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:12

Ik heb die documentaire ooit een keer op de nederlandse tv gezien, maar dan veel en veel uitgebreider. De filmploeg mocht eigenlijk nergens komen, want alles wat er gebeurt in die weeshuizen was groot geheim. Het kostte veel moeite om ergens binnengelaten te worden (en ze werden al niet overal binnengelaten) en een camera was natuurlijk al helemaal taboe, dus dat filmen gebeurde stiekum. Ik denk ook niet dat ze dat kind zowiezo mee MOCHTEN nemen. Want een van die mensen die bij dat kind filmde pakte haar hand vast en huilde met het kind mee. Maar dat lieten ze niet zien bij Oprah. Ook niet dat veel kinderen medicijnen of zelfs voedsel onthouden wordt om ze zo te laten sterven als het er te veel worden. het was slechts het topje van de ijsberg. Ik weet niet meer welk programma dit uitgezonden heeft, nova of zo en het was jaren terug, ergens in 1998 of 1999 geloof ik en ook toen verscheen er een topic over op bokt.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 12:18

Desiree schreef:
Want een van die mensen die bij dat kind filmde pakte haar hand vast en huilde met het kind mee. Maar dat lieten ze niet zien bij Oprah.

Bij Oprah zag je wel dat iemand van de filmploeg het kind over haar arm streelde en zo.

Desiree schreef:
Ik heb die documentaire ooit een keer op de nederlandse tv gezien, maar dan veel en veel uitgebreider. De filmploeg mocht eigenlijk nergens komen, want alles wat er gebeurt in die weeshuizen was groot geheim. Het kostte veel moeite om ergens binnengelaten te worden (en ze werden al niet overal binnengelaten) en een camera was natuurlijk al helemaal taboe, dus dat filmen gebeurde stiekum. Ik denk ook niet dat ze dat kind zowiezo mee MOCHTEN nemen.

Precies! Ze zijn daar gebleven tot het kind stierf (en hebben haar in die zin dus niet 'achtergelaten'). Hoe verschrikkelijk het ook is, die filmploeg had er niets aan kunnen doen! Het is al heel wat dat ze het uberhaupt konden filmen en daarmee de wereld kunnen informeren/shockeren over deze afschuwelijke praktijken.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:09

MrICW zou jij collecteren voor verwaarloosde aapjes in Wassenaar als jij niet weet dat die er zijn?

Mensen MOETEN het eerst weten voordat ze wat kunnen doen.

En dat Oprah kijkcijfers heeft lijkt me logisch, maar ik heel wat mensen die onzinnigere dingen met die kijkcijfers doen dan haar, zij bereikt er iig nog iets mee.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:31

ellenlouise schreef:
Ik heb het nu ook opstaan. Die sterfkamer is echt walgelijk (keek gelukkig maar half). Is er nou eigenlijk nog actie ondernomen nadat ze die ellende gefilmd hebben?

Het gaat daar al jaren zo....ellende filmen is iedereen goed in, maar ellende aanpakken.....

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:39

Het blijkt wel, dat mensen er eerst mee moeten worden geconfronteerd, dan pas realiseer je je dat het allemaal echt gebeurd. en het met eigen ogen zien, is het beste medicijn om actie te ondernemen. als ik iets kan doen in deze situatie, zal i, het doen.
Ik heb gisteren het drama gezien, ik had nooit verwacht dat het zo erg zou, ik had een beeld maar niet dit beeld!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:00

smax schreef:
Het gaat daar al jaren zo....ellende filmen is iedereen goed in, maar ellende aanpakken.....

Heb jij enig idee hoe zwaar het is om dit soort ellende te filmen en onder de aandacht te brengen?? Ik heb diep respect voor de mensen (journalisten) die dit doen. Wat denk je wat er gebeurt als de camera's niet draaien? Geloof me, deze mensen (filmploegen, fotografen) gaan echt niet naar huis alsof er nooit iets gebeurd is... Vaak riskeren ze hun eigen leven om deze verschrikkingen vast te leggen. Als je deze ellende wilt aanpakken, zou het toch eerst onder de aandacht gebracht moeten worden. En dat is het moeilijkste en zwaarste wat er is. Nogmaals; diep respect voor de journalisten die dit doen!

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:35

Dit stukje vond ik op internet over de Dying Rooms.
Ik vind dit echt misselijk makend

Meisjes zijn niet waardevol, ze zijn overbodig en dus worden deze te vondeling gelegd of in prullenbakken gegooid. Maar ook gehandicapte kinderen hebben geen waarde in China, ook deze staat een meedogenloos einde te wachten.
Een andere optie is, om de kinderen naar kindertehuizen te brengen. De regering heeft het aantal weeskinderen vastgesteld op 100.000 en ze willen dat ook zo houden. Het is de bedoeling dat de weeskinderen geadopteerd worden of om op te groeien om later voor zichzelf te kunnen zorgen. Maar omdat er nog steeds teveel kinderen geboren worden, is er geen plek meer in de kindertehuizen. De laatste optie is, om de kinderen naar tehuizen te brengen waar ze worden mishandeld, uitgehongerd en vermoord. Dit zijn de zogenoemde “Dying Rooms”.

Slechts drie van de tien kinderen overleven deze kindertehuizen. Het personeel komt zelden in deze tehuizen, ze komen alleen om de dode kinderen weg te werken. De kinderen worden letterlijk aan hun lot overgelaten. Ze krijgen geen eten, geen schone kleren, geen verzorging of aandacht. De kleine kinderen gaan het snelst dood, dus deze worden vaak al direct bij aankomst in een donkere kamer gelegd waar geen frisse lucht is en geen ramen. Hier worden ze in doeken gewikkeld zodat zij zich niet kunnen bewegen.

De regering heeft genoeg geld vrijstaan voor kindertehuizen, maar dat geld verdwijnt vaak in de zakken van ambtenaren en personeel.

De baby’s die al wat ouder zijn, worden in stoelen vastgemaakt met armen en benen wijdt. Op deze manier kunnen zij niet hun stoel uit. Deze stoelen zitten vaak allemaal aan elkaar vast, waardoor je het effect van een lange bank krijgt. Deze stoelen kunnen niet bewegen, ze staan met vier poten op de grond. De meeste kinderen houden ervan om gewiegd te worden. Nu kan dat niet, zij maken wel continu de wiegbewegingen. Het gevolg hiervan is, is dat ze toch een beetje uit de stoel komen, maar ze kunnen niet meer terug en blijven dan voorover gehangen. Zij moeten net zo lang hangen totdat er een verzorgen komt die hun weer recht in de stoel kan zetten. Dit duurt vaak te lang. Het bloed stroomt al een paar dagen richting de hersenen en de baby’s overlijd dan.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:58

Wat vreselijk
Ik zag alleen het laatste stukje, ze lieten een klein schoentje zien, formaat babyvoetje. Dat schoentje was van een volwassen vrouw.

Het stukje van de kinderen heb ik niet gezien. Maar jemig alleen al door jullie verhalen lopen de tranen al over mn wangen. Wat een wreedheid.
Ik heb altijd al gezegt dat ik liever een kind adopteer dat zelf zwanger te raken, puur omdat er genoeg kinderen zijn die geen ouders hebben.
Maar na dit verhaal weet ik het zeker, ik wil adopteren.
Ik ben alleen heel nieuwsgierig hoe zo'n procedure werkt.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:10

Ik ben misselijk heb hoofdpijn en voel me zoooo Zwaar K*T..
Als ik dit zie en die foto's bekijk wil ik helpen wil ik alles doen om die kinderen te redden..
En je kan niets.. Het ene kind wat je misschien kan helpen..
Red de andere 1000enden niet...!!
Dit maakt me zo verdrietig en boos..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:30

Jenna schreef:
Ik heb altijd al gezegt dat ik liever een kind adopteer dat zelf zwanger te raken, puur omdat er genoeg kinderen zijn die geen ouders hebben.
Maar na dit verhaal weet ik het zeker, ik wil adopteren.
Ik ben alleen heel nieuwsgierig hoe zo'n procedure werkt.

Ik denk er ook zo over. Ben nu pas 19, maar ik heb altijd gezegd; als ik kinderen zal gaan adopteren, dan uit China. Zeker na het zien van deze docu zie ik mezelf in de toekomst wel zo'n kindje adopteren. En ook al is het er maar één, of twee; alles helpt! Op deze manier zijn toch al tienduizende kinderen gered (zo werd gisteren in Oprah verteld).

Alleen; zo'n procedure duurt ontzettend lang en kost enkele duizenden euro's. Maar dat zal mij er niet van weerhouden!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:33

Mijn oom en tante zijn al jaren bezig met adoptie en begin volgend jaar gaan ze naar China om "hun" kindje te halen. Ze zijn zo blij!!! Maar het zijn niet alleen de chinese autoriteiten hoor die het proces vertragen. Dat geldt evengoed voor de Nederlandse organisaties. Je moet echt van hot naar her voor formulieren, screenings etc. Op zich vind ik dat helemaal niet slecht, want anders kan je op je vingers natellen dat al die kinderen in de kinderhandel/prostitutie etc. terecht komen.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 16:34

Ongelooflijk geen andere woorden voor

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 16:40

Zou hier best een 1 of ander fonds voor willen oprichten...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:39

Dat is er volgens mij al . Maar niemand die je tegen houd om een ander fonds op te richten.

Groot probleem is de chinese authoriteit, omdat die dit het grootste gedeelte gewoon ontkennen. Overigs moet wel vermeld worden, dat het vroeger veel erger was dan nu. Dat werd ook duidelijk gezegd op bij de OWS. Er is wel wat aangedaan, nog niet genoeg, maar er is wel verbetering. Ze accepteren weinig tot geen hulp (pottenkijkers) van buitenaf.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:42

Ik heb het ook gezien! Vreselijk, dat kindje dat ze in die sterfkamer hadden liggen! Die ogen!

Oow, ik vond het zo zielig!!!!!!!!!!!!!!!

MrICW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:43

@ urielle wat gaat niet?
Kan er geen fonds begonnen worden omdat er geen organisatie is die dit probleem erkent, dus moet er een organisatie opgericht worden die dit wel erkent.

@ supertje het kan wel zijn dat dit topic naar aanleiding van de uitzending van oprah is gestart maar hier wordt het niet tot in de kleinste details weergegeven.
jij bent er nu toch ook mee geconfronteerd zonder het te zien?

@xyzutu2 wat dacht je van de gulden(euro) middenweg?

@Quellian kijk hier bereik je wat mee. en niet zeggen "er is geen organisatie die dit erkent" zorg er dan voor dat er eentje wordt opgericht.

maak een petitie en breng die naar de regering/kabinet en zorg dat zij china ook onder druk zetten.