22+ Wat was voor mij normaal en voor jullie nog niet?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adrija

Re: 22+ Wat was voor mij normaal en voor jullie nog niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:59

@Hasten..
Wacht maar tot je wat ouder bent dan ga je ook herinneringen ophalen over 'jouw tijd' (nu dus, gezien je foto in je profiel.. ). Tis een menselijke eigenschap.

Enne ik ben hardstikke blij met veel dingen hoor (inet, mp3 speler enz..). En een Twix smaakt feitelijk net zo lekker als een Raider.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:04

whaha mss wel, maar ik denk niet dat ik er steeds over zit te zeuren

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:07

Ik zei vroeger ook dat die ouwelui niet zo moesten OH'en over "die goede oude tijd", ik ben nu pas 24 en ik doe het zelf toch ook al

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:11

vet irri vind ik het eigenlijk, maar ja

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:20

maar je hebt wel het topic gelezen.. Kennelijk prikkelde het toch..

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:47

Saskia schreef:

De computer was, zonder internet idd (en later inbellen), een commodore met vooral DOS en PacMan erop. En 'Larry'.

hihi, hier een voormalig Larry verslaafde
vond die oude larry's vind ik geweldig, dat je nog met zo'n klein mannetje loopt en keywoorden moet invullen, om verder te komen.
heb dit jaar die nieuwe larry gespeeld maar daar vind ik dus niks aan...lijkt helemaal niet meer op de oude...hij is ineens veel jonger en heel groot...heeft al zijn charme verloren.

ik had trouwens donkerblauw-witte LA gears, met blauwe glitter veters

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:52

ingeborg schreef:
En vroeger hadden wij een (felblauwe) Lada station wagen (zou nu old school zijn IMO) en daarna een foei lelijke beige Ford Taunus station.
En wat dachten jullie van de cassetterecorder: zelf bandjes opnemen van de radio.. Wie heeft er nu nog tapes... alleen mensen met een oude autoradio of met veel gevoel voor nostalgie..

heb in mijn koekblikje nog steeds een radio cassettespeler maar die gebruik ik nooit..heb altijd de radio aan.
(in andere auto zit nl wel het nieuwste van t nieuwste)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:05

Phoeh! "de jeugd van tegenwoordig"

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:07

ik heb zelfs nog een stereosetje met cassetterecorder op mijn bureau staan De enorme hoeveelheid bandjes ligt beneden.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:11

Leuk om dit topic te lezen!
Ik ben 19 en woon tegen over de basisschool. De basisschool waar ik 8 jaar lang op heb gezeten en nog weet welke spelletjes we deden. Geen wiet roken of leraren voor rot schelden. Wel hadden wij al een Amiga toen ik 5 was, waar je een spel met 5 diskette's moest opstarten en dan was je een leven verder en moest er de 6e diskette in en die was dan niet snel genoeg gevonden... en je kon weer in level 1 beginnen En dan speelde we pacman, rainbow irelands.. geen moordlustige gevechtspellen.
En toen wij 5 jaar geleden kabel kregen waar we de eerste hier in het dorp. Ondertussen heeft iedereen hier kabel en laatst voegde mijn 7 jarige neefje me toe op msn
Ik kocht op mijn 14e van mijn zuur verdiende geld een mobiel, aangezien ik veel op eenzame weggetjes fietse en een dag in de stromende regen met een lekke band had gelopen en nergens kon bellen. Maar nu krijgen ze in groep 7/8 een mobeil voor Sinterklaas. En niet alleen een mobiel...

Mijn broer had 'vroeger' een Maxer, herrinert iemand zich die dingen nog? Dat je naar een nummer moest bellen, een boodschap insprak die hij vervolgens in tekst op zijn Maxer kreeg? Oh, wat was mijn broer toen hip Door voorloper van de smsjes

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 21:15

Ik heb ook nog een casetterecorder van fisher price (als ik dat goed schrijf ) en bandjes met sprookjes erop. Die kreeg ik 1 toen ik ziek was en toen kon ik me weer heerlijk een paar uur vermaken!!

Wij hebben nu ook nog geen DVD speler ofzo. Ook geen afwasmachine ook geen magnetron enz enz

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:29

Zo'n hele map was dat, kon je alle sprookjes verzamelen! Die map moet ergens nog liggen, die hebben wij alle 3 verzameld. En dan op vakantie allemaal walkman op en we waren uren stil

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:33

Ik ben pas 24, maar ik vind een twix ook nog steeds een raider hoor!

Op de basisschool deden wij niet aan tongzoenen (dat duurde bij mij uberhaubt erg lang voordat ik me daar aan waagde ), wel schuifelen op kinderfeestjes.
Onze eerste pc was inderdaad de beroemde Commodore 64, waar je ook nog een spel had waarbij je kamelen moest drijven en iets dat Lady Tut ofzo heette...

en er was een lokaal radiostation waar iedereen uit mijn klas steeds heen belde om op de radio de groeten te doen....steevast werd dan aan het eind gezegd: "en ik doe de anti-groeten aan alle meesters (leraren dus) van de Antoniusschool"

en ik las alle boekjes uit de Bianca-serie twintig keer....

en mijn geluksdag was toen ik mijn moeder eindelijk zover kreeg dat ik een 501 kreeg (kosten: fl 159,95)....iedereen op school zag gelijk dat ik er nu ook bij hoorde!

En als we naar de speeltuin gingen kregen we van mijn moeder 50 cent mee voor een ijsje....en heel stiekem kochten we dan ook weleens 5 zure bommen

En omdat we nooit friet speciaal mochten, voel ik me nog steeds betrapt als ik een nu een friet speciaal bestel....meestal zeg ik, nah, doe maar friet mét....ook al heb ik zin in speciaal...vaag he!

ik voel me ook schuldig als ik zomaar een boterham met hagelslag neem....vroeger was bij ons de regel: 2 hartig, 1 zoet!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:34

jij hebt wel een strenge moeder Marieke, bij ons was het 1 hartig, 1 zoet

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:35

WTF!!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:36

Ja de Luister sprookjes. Uren heb ik daar aan gezeten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:39

en we hadden geen MSN taal *ach ja, vroegah toen vroeger nog met lange oe geschreven werd *

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:45

napie schreef:
Ja de Luister sprookjes. Uren heb ik daar aan gezeten.

Bedoel je die rode casettebandjes van Readers Digest?

edit typo
Laatst bijgewerkt door SGWuppie op 29-08-05 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:51

Ik heb ook nog gewoon in de vijfde klas gezeten en ging toen naar groep 8.
Ik weet ook nog goed dat mijn broer thuis kwam met een radio met cd speler. De hele familie verzamelen om dat te aanschouwen.
De walkman natuurlijk. Ik was de eerste op school die daar kwam met een geleende disc man. Dat was echt nog een log apparaat. Ik heb ook een pieper gehad. In die tijd was je dan super belangrijk. Toen kwamen ook de greenpoint telefoons. Echte mobiele telefoons op zakformaat maar je kon alleen bellen bij zo'n greenpoint. De telefoon heette kermit.
De enigste MSN taal van toen (wij gaven elkaar nog gewoon briefjes door in de klas) was 4-ever en xxxjes. Wij vonden dingen cool, gaaf, tof of wouw. Ook nog een groot verschil met tegenwoordig: wij hadden maar twee niet-nederlands uitziende kinderen in de klas. 1 was halfbloed indo en de andere een geadopteerde koreaan. Tegenwoordig mag je blij zijn als je klasgenoot nederlands is (niet discriminerend bedoelt, valt mij gewoon op)

Inderdaad die rode cassetes zijn luister sprookjes. Dan kwam er zo'n ping en dan moest je naar de volgende bladzijde.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:53

Marye78 schreef:
'

Ja Larry, nu het zegt. Dan moest je in het begin grote-mensen-vragen beantwoorden om na te gaan of je 21 was (in verband met de prostitue waar je ziektes van kon krijgen bij onveilige sex en de wiskey die je moest bestellen. De 1e adventure game??) En wat dachten jullie van Lemmings. Ook zo grappig.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:16

Hihi ik heb mijn logge diskman nog ergens liggen. van mijn krantenwijkje gekocht. Of ja Folders. voor kranten was het me net iets te vroeg. Al verdiende dat beter natuurlijk.

Ik had natuurlijk roze LA gears. En daar zat ook een sleutelhanger bij. Gaaf!!

Mijn nichtje van drie zei laatst toen de telefoon piepte.
"he oma, je hebt en sms-je"

Ik wet zeker dat ik dat nooit gezegd heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:20

ik ben dan weleens waar nog maar 16, maar mij valt op dat die "ukkies" niet meer tevreden zijn met een klein bescheiden cadeau. zelfs kindenen van !!!!6!!!! lopen hier rond met een mobiel (zit geen simkaart in maar wel een van de nieuwste nokia´s) en als je in de 1e nog niet getongzoent hebt dan ben je ook niet bij de tijd.

noah, dan ben ik maar niet bij de tijd, zonder getongzoent te hebben en een koelkast van een telefoon. zolang ik bereikbaar ben als het nodig is vind ik het allemaal wel welletjes

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:22

Ja Janneke dat merk ik ook.
Soms denk ik echt zo: Die jeugd van tegenwoordig, en ik ben pas 15. (bijna 16 )

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:43

ingeborg schreef:
Marye78 schreef:
'

Ja Larry, nu het zegt. Dan moest je in het begin grote-mensen-vragen beantwoorden om na te gaan of je 21 was (in verband met de prostitue waar je ziektes van kon krijgen bij onveilige sex en de wiskey die je moest bestellen. De 1e adventure game??) En wat dachten jullie van Lemmings. Ook zo grappig.

hihihi ja, alleen had mijn moeder zo;n walkthrough weten bemachtigen via via , was al zo vaak gekopieerd dat t bijna niet meer te lezen was, maar je kwam zo wel overal doorheen. Je had toch ook zo'n blz met allemaal vrouwengezichten en dan moest je die opzoeken en dat nummer wat erbij stond intikken om verder te komen. dat was dus helemaal vaag geworden van t kopieeren maar dat is juist de charme ervan en dan die mega grote floppy's waar het opstond.....

ja lemmings kon ik ook, maar die kwam toch weer wat later uit??

kennen jullie dan ook King's Quest?? dat spelletje kwam ongeveer tegelijk met Larry uit, leek er ook op, maar dan zo'n sprookjes adventure met heksen, feeen enzo...heel verslavend.

en Digger!! dat platformspel met dat graaf ding

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:14

Golddigger en Paratrooper?