Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sronnie schreef:In zekere zin wel, tis net je paard een snoepje voor houden maar niet geven. (Oke misschien kromme vergelijking)
Maar, ik vind altijd nog dat je er respect voor moet hebben dat als iemand nee zegt, en nee is en blijft nee lijkt mij.
En dat vind ik niet de schuld van het slachtoffer om het maar even zo te benoemen, want respect hebben voor iemands mening e.d. krijg je vanuit huis en school uit als ik me niet vergis.
faye schreef:Het meest bizarre vind ik nog dat de oudershier ook blijkbaar geen aandacht aan hebben geschonken. het eerste wat je je dochter leert is toch respect voor je lichaam, dat je nooit iets tegen je zin moet doen etc etc.
Ik an er echt met mijn per niet bij, ik vind het ook echt gemakzucht van de ouders!
verootjoo schreef:Ja idd, dat is wel waar. Maar vind niet dat een echtscheiding of wat dan ook ten koste van de opvoeding van het kind moet gaan. Maar blijkbaar gebeurd dat wel, en dat vind ik erg triest.
shadow0 schreef:En respect voor hun lichaam? Dat is zowiezo geen sterk punt in onze samenleving. Anders zouden er ook wel minder rokers, ongezonde eters, mensen met hart- en vaatziekten, cosmetische operaties, mensen met anorexia zijn.
shadow0 schreef:Persoonlijk kijk ik liever naar de oplossing en dan lijkt seksuele opvoeding vanaf groep 3 in de basisschool me niet zo verkeerd.