Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Odess schreef:Als ik een mens of een hond kan redden uit een brandend pand, ga ik 100% zeker weten voor een mens. Ik wil niet zeggen dat dieren waardeloos zijn, maar mensen zijn in beginsel gewoon belangrijker. Je kan een mens en een dier niet op 1 niveau plaatsen.
Odess schreef:Ehm, hoe kan je jezelf nou gelijk stellen met een muis of cavia? Mensen zijn toch zeker weten meer waard hoor. Tuurlijk moet je voorzichtig omgaan met dieren, daar ben je verantwoordelijk voor! Het doen van proeven moet zoveel mogelijk beperkt worden, het moge duidelijk zijn dat het niet een ideale situatie is. Maar als we hiermee nou de ernstige ziektes kunnen genezen!
Spetterlover schreef:Odess schreef:Ehm, hoe kan je jezelf nou gelijk stellen met een muis of cavia? Mensen zijn toch zeker weten meer waard hoor. Tuurlijk moet je voorzichtig omgaan met dieren, daar ben je verantwoordelijk voor! Het doen van proeven moet zoveel mogelijk beperkt worden, het moge duidelijk zijn dat het niet een ideale situatie is. Maar als we hiermee nou de ernstige ziektes kunnen genezen!
Waarom zijn mensen volgens jou dan meer waard?
Cassidy schreef:tegenvraag: waarom zijn dieren voor jou meer waard?
faye schreef:Mensen die zeggen voor het dier te gaan moeten zich het volgende maar eens afvragen. je vader (moeder, zus, broer, geliefde) loopt op een weg. Er loopt ook een kat (hond, eend etc). Er komt een automobilist aan. Deze heeft de keus, of het dier sparen of de mens. De automobilist kiest voor het dier en rijd jouw familielid/geliefde dood. bewust, want hij kiest voor het dier. Logisch?
faye schreef:Mensen die zeggen voor het dier te gaan moeten zich het volgende maar eens afvragen. je vader (moeder, zus, broer, geliefde) loopt op een weg. Er loopt ook een kat (hond, eend etc). Er komt een automobilist aan. Deze heeft de keus, of het dier sparen of de mens. De automobilist kiest voor het dier en rijd jouw familielid/geliefde dood. bewust, want hij kiest voor het dier. Logisch?
Cassidy schreef:tegenvraag: waarom zijn dieren voor jou meer waard?
Spetterlover schreef:faye schreef:Mensen die zeggen voor het dier te gaan moeten zich het volgende maar eens afvragen. je vader (moeder, zus, broer, geliefde) loopt op een weg. Er loopt ook een kat (hond, eend etc). Er komt een automobilist aan. Deze heeft de keus, of het dier sparen of de mens. De automobilist kiest voor het dier en rijd jouw familielid/geliefde dood. bewust, want hij kiest voor het dier. Logisch?
Dit zijn weer van die rare dingen.
Vind het alletwee erg.
Als mijn hond (heb ik niet, maar even voorbeeld) daar zou lopen en een mens dat ik niet ken, vind ik het erger als mijn hond aangereden wordt.
Als daar 2 honden lopen, de mijne en een die ik niet ken, tuurlijk, vind het van alletwee erg, maar om mijn hond zal ik harder huilen.
Net zo goed als mijn moeder en de moeder van iemand anders daar lopen, vind het van mijn eigen erger als die doodgereden wordt.
En tuurlijk, als mijn broertje en zomaar een hond daar lopen, zou ik harder huilen om mn broertje dan om die hond.
Dat vind ik gewoon rare opmerkingen, dat ik van dieren hou en tegen dierproeven ben wil toch niet zeggen dat ik mijn familie graag onder een auto zie belanden
Cassidy schreef:faye schreef:Mensen die zeggen voor het dier te gaan moeten zich het volgende maar eens afvragen. je vader (moeder, zus, broer, geliefde) loopt op een weg. Er loopt ook een kat (hond, eend etc). Er komt een automobilist aan. Deze heeft de keus, of het dier sparen of de mens. De automobilist kiest voor het dier en rijd jouw familielid/geliefde dood. bewust, want hij kiest voor het dier. Logisch?
Je redenering is logisch. En als je eerder topics over dit thema door zou lezen zou je kunnen zien dat Spetterlover voor het dier zou kiezen. Intussen is er wat tijd vergaan, ben benieuwd hoe haar keuze nu gaat zijn. Misschien heeft ze er bij geleerd?
Odess schreef:Ehm, hoe kan je jezelf nou gelijk stellen met een muis of cavia? Mensen zijn toch zeker weten meer waard hoor. Tuurlijk moet je voorzichtig omgaan met dieren, daar ben je verantwoordelijk voor! Het doen van proeven moet zoveel mogelijk beperkt worden, het moge duidelijk zijn dat het niet een ideale situatie is. Maar als we hiermee nou de ernstige ziektes kunnen genezen!
EenVeganist schreef:Odess schreef:Ehm, hoe kan je jezelf nou gelijk stellen met een muis of cavia? Mensen zijn toch zeker weten meer waard hoor. Tuurlijk moet je voorzichtig omgaan met dieren, daar ben je verantwoordelijk voor! Het doen van proeven moet zoveel mogelijk beperkt worden, het moge duidelijk zijn dat het niet een ideale situatie is. Maar als we hiermee nou de ernstige ziektes kunnen genezen!
Ik stel dat ik en een cavia evenveel recht heeft om te leven. Het ene dier is niet beter dan de andere ofzo. Waarom zou een mens meer waard zijn?
Yessy schreef:Vraag me af hoeveel veganisten ooit een mug hebben doodgeslagen omdat ie hen prikte en/of gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek was
EenVeganist schreef:Citaat:Ik denk dat je een pet opzetten als mens dus net kan vergelijken met dieren gebruiken en ze een pet opdoen. De foto is wat onduidelijk, maar gaat het om een implantaat in de hersenen denk ik?
Mijn pet zit niet in mijn hersenen vast natuurlijk
Kel2004 schreef:Mensen denken altijd dat een hond pijn heeft omdat ze dat zelf ook zouden hebben. Dit kan gewoonweg niet. Wij kunnen niet oordelen of een dier pijn heeft.
Marye78 schreef:Kel2004 schreef:Mensen denken altijd dat een hond pijn heeft omdat ze dat zelf ook zouden hebben. Dit kan gewoonweg niet. Wij kunnen niet oordelen of een dier pijn heeft.
ik hoop zeer dat jij in je volgend leven als hond terugkomt. Nee, nog beter, een proefdier, een CAVIA op precies te zijn. Wees niet bang, je voelt toch geen pijn.
Laura schreef:Ik vraag me af in hoeverre je dat doortrekt.
Hoe sta je tegenover een slak? Een mug? Een mier?
Desiree schreef:Laura schreef:Ik vraag me af in hoeverre je dat doortrekt.
Hoe sta je tegenover een slak? Een mug? Een mier?
Het bewustzijnsniveau? En dan moet er wel sprake zijn van een heel groot verschil. Niet van een beetje.
Sterk argument hierboven. "ALs IK het niet voel, doet het dus geen zeer". Zo wordt er door mensen gedacht. En als het dier dan ook nog niet kan praten, en we negeren de andere signalen die we best kunnen begrijpen maar dat willen we niet want dat past niet in ons straatje, dan is er niets aan de hand. En zo hoeven we geen verantwoording af te leggen.