Proefdier in gevangenschap krijgt jong!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odess

Re: Proefdier in gevangenschap krijgt jong!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:25

Als ik een mens of een hond kan redden uit een brandend pand, ga ik 100% zeker weten voor een mens. Ik wil niet zeggen dat dieren waardeloos zijn, maar mensen zijn in beginsel gewoon belangrijker. Je kan een mens en een dier niet op 1 niveau plaatsen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:27

per slot van rekening zijn wij ook alleen maar dieren

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:36

Odess schreef:
Als ik een mens of een hond kan redden uit een brandend pand, ga ik 100% zeker weten voor een mens. Ik wil niet zeggen dat dieren waardeloos zijn, maar mensen zijn in beginsel gewoon belangrijker. Je kan een mens en een dier niet op 1 niveau plaatsen.

Ik ga eigenlijk voor de hond. WAnt die hond gaat mij gevoelsmatig toch meer aan het hart dan een mens.
De reden dat je een mens en een dier niet op eenzelfde niveau kunt plaatsen, is dat het niet maatschappelijk geaccepteerd is.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:38

Ik zou ook voor het dier gaan Scheve mond
Dat met die proefdieren vind ik zo erg, die beestjes kunnen niet nee zeggen, maar worden gewoon gepakt, en het gaat gewoon door totdat zo'n dier dood gaat.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:42

Odess schreef:
Ehm, hoe kan je jezelf nou gelijk stellen met een muis of cavia? Mensen zijn toch zeker weten meer waard hoor. Tuurlijk moet je voorzichtig omgaan met dieren, daar ben je verantwoordelijk voor! Het doen van proeven moet zoveel mogelijk beperkt worden, het moge duidelijk zijn dat het niet een ideale situatie is. Maar als we hiermee nou de ernstige ziektes kunnen genezen!

Waarom zijn mensen volgens jou dan meer waard?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:43

tegenvraag: waarom zijn dieren voor jou meer waard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:46

Spetterlover schreef:
Odess schreef:
Ehm, hoe kan je jezelf nou gelijk stellen met een muis of cavia? Mensen zijn toch zeker weten meer waard hoor. Tuurlijk moet je voorzichtig omgaan met dieren, daar ben je verantwoordelijk voor! Het doen van proeven moet zoveel mogelijk beperkt worden, het moge duidelijk zijn dat het niet een ideale situatie is. Maar als we hiermee nou de ernstige ziektes kunnen genezen!

Waarom zijn mensen volgens jou dan meer waard?

Mensen die zeggen voor het dier te gaan moeten zich het volgende maar eens afvragen. je vader (moeder, zus, broer, geliefde) loopt op een weg. Er loopt ook een kat (hond, eend etc). Er komt een automobilist aan. Deze heeft de keus, of het dier sparen of de mens. De automobilist kiest voor het dier en rijd jouw familielid/geliefde dood. bewust, want hij kiest voor het dier. Logisch?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:47

Cassidy schreef:

Ik vind gewoon dat we respect moeten hebben voor die dieren. Wij nemen maar het recht om alles met ze te doen wat ons uitkomt, dan vind ik niet kunnen, maakt niet uit of ze meer of minder waard zijn of geen van beiden. De manier waarop alles gaat, daar gaat het mij gewoon om.
En de mens veroorzaakt al dat dierenleed, doen die dieren dat ook bij ons?

Shikoba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:48

Soms zijn proeven helaas nodig, maar ik vind mens en dier gelijk. Wij zijn eigenlijk ook maar dieren, maar dan een beetje vreemd Haha! .

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:50

faye schreef:
Mensen die zeggen voor het dier te gaan moeten zich het volgende maar eens afvragen. je vader (moeder, zus, broer, geliefde) loopt op een weg. Er loopt ook een kat (hond, eend etc). Er komt een automobilist aan. Deze heeft de keus, of het dier sparen of de mens. De automobilist kiest voor het dier en rijd jouw familielid/geliefde dood. bewust, want hij kiest voor het dier. Logisch?

Dit zijn weer van die rare dingen.

Vind het alletwee erg.
Als mijn hond (heb ik niet, maar even voorbeeld) daar zou lopen en een mens dat ik niet ken, vind ik het erger als mijn hond aangereden wordt.
Als daar 2 honden lopen, de mijne en een die ik niet ken, tuurlijk, vind het van alletwee erg, maar om mijn hond zal ik harder huilen.
Net zo goed als mijn moeder en de moeder van iemand anders daar lopen, vind het van mijn eigen erger als die doodgereden wordt.
En tuurlijk, als mijn broertje en zomaar een hond daar lopen, zou ik harder huilen om mn broertje dan om die hond.

Dat vind ik gewoon rare opmerkingen, dat ik van dieren hou en tegen dierproeven ben wil toch niet zeggen dat ik mijn familie graag onder een auto zie belanden Lips are sealed

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:50

faye schreef:

Je redenering is logisch. En als je eerder topics over dit thema door zou lezen zou je kunnen zien dat Spetterlover voor het dier zou kiezen. Intussen is er wat tijd vergaan, ben benieuwd hoe haar keuze nu gaat zijn. Misschien heeft ze er bij geleerd?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:59

Cassidy schreef:

Dat zegt ze toch niet? Ik kan dan vragen, waarom is de een meer waard dan de ander>?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:00

faye schreef:

Die dingen gebeuren wel. Omdat mensen in hun impulsiviteit (je moet reageren omdat je geen tijd hebt om na te denken) niet bewust een keuze maken.

Spetterlover schreef:
faye schreef:

Dit zijn weer van die rare dingen.

Vind het alletwee erg.
Als mijn hond (heb ik niet, maar even voorbeeld) daar zou lopen en een mens dat ik niet ken, vind ik het erger als mijn hond aangereden wordt.
Als daar 2 honden lopen, de mijne en een die ik niet ken, tuurlijk, vind het van alletwee erg, maar om mijn hond zal ik harder huilen.
Net zo goed als mijn moeder en de moeder van iemand anders daar lopen, vind het van mijn eigen erger als die doodgereden wordt.
En tuurlijk, als mijn broertje en zomaar een hond daar lopen, zou ik harder huilen om mn broertje dan om die hond.

Dat vind ik gewoon rare opmerkingen, dat ik van dieren hou en tegen dierproeven ben wil toch niet zeggen dat ik mijn familie graag onder een auto zie belanden Lips are sealed

_/-o_
Dat is nu wat ik steeds probeer te zeggen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:07

Cassidy schreef:
faye schreef:

Je redenering is logisch. En als je eerder topics over dit thema door zou lezen zou je kunnen zien dat Spetterlover voor het dier zou kiezen. Intussen is er wat tijd vergaan, ben benieuwd hoe haar keuze nu gaat zijn. Misschien heeft ze er bij geleerd?

Nouja, zie mijn antwoord
Hoezo bijgeleerd? Zolang ik jouw mening niet deel moet ik nog bijleren?

EenVeganist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:26

Odess schreef:

Ik stel dat ik en een cavia evenveel recht heeft om te leven. Het ene dier is niet beter dan de andere ofzo. Waarom zou een mens meer waard zijn?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:42

worden veulens btw ook niet in gevangenschap geboren? Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:03

EenVeganist schreef:
Odess schreef:

Ik stel dat ik en een cavia evenveel recht heeft om te leven. Het ene dier is niet beter dan de andere ofzo. Waarom zou een mens meer waard zijn?

Ik vraag me af in hoeverre je dat doortrekt.
Hoe sta je tegenover een slak? Een mug? Een mier?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:09

Vraag me af hoeveel veganisten ooit een mug hebben doodgeslagen omdat ie hen prikte en/of gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek was Knipoog

EenVeganist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:20

Ik sla nooit een mug dood. Ook geen vlieg. Mieren zet ik ook buiten. En ik ga ze niet zomaar doodtrappen of ga geen gif spuiten. etc etc.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:26

Yessy schreef:
Vraag me af hoeveel veganisten ooit een mug hebben doodgeslagen omdat ie hen prikte en/of gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek was Knipoog

ik doe dat in elk geval niet
als er iets binnen zit, raampje open, zodat ze weg kunnen vliegen.
Als er een spin of ander niet vliegend beest zit, vraag ik mn vader om ze buiten te zetten (ik ben er bang voor, maar zou ze niet vermoorden en zeg ook tegen mijn vader dat hij er lief voor moet doen bij het buitenzetten Ja )

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:40

EenVeganist schreef:

Citaat:
Ik denk dat je een pet opzetten als mens dus net kan vergelijken met dieren gebruiken en ze een pet opdoen. De foto is wat onduidelijk, maar gaat het om een implantaat in de hersenen denk ik?
Mijn pet zit niet in mijn hersenen vast natuurlijk Lachen

_/-o_ precies wat een achterlijke opmerking zeg....ja als ik ga paardrijden laat ik me altijd eerst scalperen en laat vervolgens een cap aan mijn hersenen bevestigen. Afbeelding moet ik van die foto

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:44

Kel2004 schreef:
Mensen denken altijd dat een hond pijn heeft omdat ze dat zelf ook zouden hebben. Dit kan gewoonweg niet. Wij kunnen niet oordelen of een dier pijn heeft.

ik hoop zeer dat jij in je volgend leven als hond terugkomt. Nee, nog beter, een proefdier, een CAVIA op precies te zijn. Wees niet bang, je voelt toch geen pijn. Afbeelding

EenVeganist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:49

Marye78 schreef:
Kel2004 schreef:
Mensen denken altijd dat een hond pijn heeft omdat ze dat zelf ook zouden hebben. Dit kan gewoonweg niet. Wij kunnen niet oordelen of een dier pijn heeft.

ik hoop zeer dat jij in je volgend leven als hond terugkomt. Nee, nog beter, een proefdier, een CAVIA op precies te zijn. Wees niet bang, je voelt toch geen pijn. Afbeelding

Kel2004 heeft wel gelijk. Echter waarom ga je dan uit van dat een dier geen pijn heeft? Een voordeel van de twijfel lijkt me logischer.
Daarnaast weet ik ook niet of jij wel pijn hebt. Ik kan het tenminste ook niet voelen of je dat wel hebt. Mag ik jou daarom dan ook hard slaan?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:26

Laura schreef:

Het bewustzijnsniveau? En dan moet er wel sprake zijn van een heel groot verschil. Niet van een beetje.
Sterk argument hierboven. "ALs IK het niet voel, doet het dus geen zeer". Zo wordt er door mensen gedacht. En als het dier dan ook nog niet kan praten, en we negeren de andere signalen die we best kunnen begrijpen maar dat willen we niet want dat past niet in ons straatje, dan is er niets aan de hand. En zo hoeven we geen verantwoording af te leggen.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:37

Desiree schreef:
Laura schreef:

Het bewustzijnsniveau? En dan moet er wel sprake zijn van een heel groot verschil. Niet van een beetje.
Sterk argument hierboven. "ALs IK het niet voel, doet het dus geen zeer". Zo wordt er door mensen gedacht. En als het dier dan ook nog niet kan praten, en we negeren de andere signalen die we best kunnen begrijpen maar dat willen we niet want dat past niet in ons straatje, dan is er niets aan de hand. En zo hoeven we geen verantwoording af te leggen.

wou ff zeggen dat jij steeds precies zegt, wat ik bedoel... Haha! (ik kan het niet altijd zo goed verwoorden)
maar geloof dat we hier niet echt gaan komen.... Knipoog