Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Soda

Re: Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:07

Ruudjw schreef:
's avonds zal vast pappie ook wel thuis zijn. Ik doe namelijk altijd 's avonds de schappies.

Nee hoor, mijn pappie was vroeger ook 's avonds niet thuis... Wat ik bedoel te zeggen: je kan niet zomaar andersmans situaties beoordelen. Ik erger me ook vaak aan krijsende kinderen, maar ach, ik hoef er niet mee te leven... Haha!
Ik vind lang niet alle kinderen leuk, een groot deel vind ik ronduit irritant. Grappig genoeg hebben de kinderen die wel leuk zijn, ook vaak leuke ouders Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:31

Soda schreef:
Ik vind lang niet alle kinderen leuk, een groot deel vind ik ronduit irritant.
Grappig genoeg hebben de kinderen die wel leuk zijn, ook vaak leuke ouders Knipoog

ik heb een HEEL LEUK kind Haha! Haha!

maar ff zonder dollen , die kleine van mij gaat gewoon mee boodschapjes doen hoor en hij mag van mij niet in de kids hoek wachten op mamma hij loopt en helpt mar gewoon mee
geen gezeik etc

staan we bij de vlees afdeling , mamma ik heb honger in een stukje worst , ik : sorrie danny maar ze zijn op (liggen vaak stukjes voor de kids) reactie van mijn kind : he jammer

nou kan de keren niet tellen dat de slager achter ons aankwam met een stukje

als de ouders trachten voet bij stuk te houden , nee is nee en blijft nee
heb je ook geen jengelende kids

als danny vraagt om een sneopej omdat die toevallig naast de kassa geparkeerd zijn Boos! en ik zeg nee is het nee en dan komt er geen gezeur of gejank !! 1x achhhhh mam moet kunnen maar verder niet

denk dat de ouders hier zelf bij zijn , om je kind aan te leren dat nee nee is en niet altijd alles kan en je bent niet thuis dus je gedraagt je maar (thuis ook trouwens Knipoog )

ik ben dus zelf een mamma maar kan me behoorlijk op lopen vreten over zeurende jankende kids

maar ja hoe worden ze zo ?! omdat nee vaak na een beetje zeuren toch ja word ,

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:41

Precies Nickyu! Zeurende kids worden bijna altijd veroorzaakt door inconsequente ouders. Ik gruwel ook van mensen die zeggen: "mijn kind mag alles, want ik wil hem/haar niets ontzeggen" Boos!
Ook heel erg zijn ouders die niet op één lijn zitten: van papa mag het wel en van mama niet of andersom. Daar krijg je echt tirannetjes van!
Ik kreeg vroeger trouwens altijd een plakje worst bij de supermarkt, omdat de slager mij zo lief vond... Schijnheilig

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:49

t is maar net wat je ze aanleert

een van de mensen die hier gereageert heeft en ABSOLUUT GEEN kids wil , kent ons , laatst waren we daar en zij vroeg aan mijn kleine of hij een snoepje wilt , dus hij pakt netjes 1 snoepje

je mag meer hoor !!

pak toevallig net een paas eitje en geef die kleine ook 3 eitjes ik hou mijn hand op met de 3 eitjes en hij pakt er 1 , ik-> je mag ze allemaal
waarop hij verbaasd en verlekkert antwoord ALLE DRIE Verward Pling

en als we vanmiddag thee/koffie drinken en hij mag een koekje zal je m ook echt niet horen zeuren over meer meer meer ,....

wou dat zijn vriendjes dit ook wat meer hadden Boos!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:27

[quote="Georgette
Tuurlijk, de kans dat je mening omdraait is er, maar ik schat de kansen bij mij piepklein in Knipoog[/quote]

Bij mij het zelfde dus!
Ik moet er niet aan denken, ik kan niet met kinderen om gaan, ik kan er niet tegen als ze zeuren enz. noem maar op.
Oppassen is zelfs niet voor mij weggelegt! Behalve als ze slapen dan haha.
Maarja, sommige mensen snappen dat echt niet; het komt nog wel Dromen

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:28

Dat van die niet consequente ouders zie ik maar al te vaak gebeuren.
Ja maar hij/zij is nog zo klein, hij/zij weet niet wat hij doet.
Nee ammahoela die kleine weet dondersgoed hij/zij zijn/haar ouders moet bewerken om zijn/haar zin te krijgen.

De leerlingen bij mij in de klas moeten soms ook erg wennen als ze zulke ouders hebben. Want bij mij in de klas geld namelijk nee is nee en blijft nee.
Ook waarschuw ik niet tig keer, en dan maakt het me ook niet uit hoeveel ouders er omheen staan. Een kind hoort te luisteren, zoniet dat heeft hij/zij een probleem.
Ik zie het in mijn omgeving om me heen ook hoor dat een kind de ouders compleet in de hand heeft. Ik zeg wel eens dat we het programma Eerste Hulp Bij Opvoeden regelmatig live mee maken. Ik heb dan ook met mijn mannetje afgesproken dat ik niet wil dat dat bij ons later gaat gebeuren. Mocht ik of hij dat wel doen dan verkoopt de ander de onconsequente ouder een trap onder de kont om weer even met twee voeten op de grond te staan. Haha!

Gelukkig zijn er ook heel veel leuke kinderen en daar kun je echt eindeloos plezier mee hebben.

Nogmaals ik vind het belangrijkste dat mensen respect hebben voor elkaar en elkaars keuzes en dat je niet altijd je leven aan hoeft te passen aan wat de buitenwereld van je verwacht.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:02

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het programma EHBO idd wel een heel goed voorbeeld vind!
Als ik naar dat programma kijk dacht ik echt, oei ik zou dat kind toch een knal voor zijn billen geven!
Ongelovelijk hoe slim zij dat oplost, weet niet of ik dat geduld zou hebben!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:24

Tja, ik weet het niet. Momenteel past het niet in mijn leven. Ik wil vrij zijn te gaan en staan waar ik wil. Maar ik zeg niet nooit. Ik weet het gewoon niet. Misschien ooit. Zou ik per ongeluk zwanger raken dan laat ik het niet weghalen. Simpelweg omdat ik niet vind dat je een leven zomaar even wegvaagt. Dat is mijn persoonlijke mening.

Waar ik me meer aan erger (en ook dat is een persoonlijke mening voor mensen me gaan afschieten Knipoog ) is het feit dat mensen koste wat kost kinderen MOETEN maar ze willen ook werken want tja, de carriere he. Dus kind moet naar de creche, liefst tot zo laat mogelijk om dan op het allerlaatste moment zo niet te laat nog te worden afgehaald. Is mamma een dagje vrij dan moet het kind alsnog naar de creche want tja, mamma moet naar de sauna. Kijk, en zo hoeft het van mij dus niet. Want ik ben namelijk iemand die beslist van mening is dat een hoop ellende te wijten is aan kinderen die in een leeg huis thuiskomen met een sleuteltje om hun nek. Geen genegenheid, warmte, gezelligheid vinden. Niet iemand om tegenaan te praten. Resultaat: dan ga je dat zoeken. Elders. En elders hoeft niet altijd even positief te zijn.

Ik kom uit een gebroken gezin maar wel met een moeder die er altijd was. Niet makkelijk hoor want financieel had dat ook gevolgen maar toch zou ik het geen moment anders willen. Als ik alleen al op mijn werk de ellende hoor. De een te overbezorgd, de ander interesseert zich geen reet.

Nee, zo wil ik dus geen kinderen. Maakt het meteen een beetje onmogelijk de komende jaren want ik heb geen optie om thuis te blijven Knipoog.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:25

Oh ja Faye, voor je Ruud (en zijn vrouw) veroordeelt zou ik eens de moeite nemen ze beter te leren kennen Knipoog. Oordelen is snel gebeurt.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:27

Mickey schreef:
Dat van die niet consequente ouders zie ik maar al te vaak gebeuren.
Ja maar hij/zij is nog zo klein, hij/zij weet niet wat hij doet.
Nee ammahoela die kleine weet dondersgoed hij/zij zijn/haar ouders moet bewerken om zijn/haar zin te krijgen.

De leerlingen bij mij in de klas moeten soms ook erg wennen als ze zulke ouders hebben. Want bij mij in de klas geld namelijk nee is nee en blijft nee.
Ook waarschuw ik niet tig keer, en dan maakt het me ook niet uit hoeveel ouders er omheen staan. Een kind hoort te luisteren, zoniet dat heeft hij/zij een probleem.
Ik zie het in mijn omgeving om me heen ook hoor dat een kind de ouders compleet in de hand heeft. Ik zeg wel eens dat we het programma Eerste Hulp Bij Opvoeden regelmatig live mee maken. Ik heb dan ook met mijn mannetje afgesproken dat ik niet wil dat dat bij ons later gaat gebeuren. Mocht ik of hij dat wel doen dan verkoopt de ander de onconsequente ouder een trap onder de kont om weer even met twee voeten op de grond te staan. Haha!

Gelukkig zijn er ook heel veel leuke kinderen en daar kun je echt eindeloos plezier mee hebben.

Nogmaals ik vind het belangrijkste dat mensen respect hebben voor elkaar en elkaars keuzes en dat je niet altijd je leven aan hoeft te passen aan wat de buitenwereld van je verwacht.

Tegenwoordig mag je een kind geen tik meer verkopen. Kan ik maar beter geen moeder worden Haha!.

Ik sta soms versteld van hoe mensen met hun kinderen in discussie gaan Verward Laatst met die tweeling (the nanny) en dat broertje. Die tweeling kwam steeds de deur uit als ze moesten slapen. Had mijn moeder goede remedie voor hoor. Klink uit de deur en schreeuwen doe je maar. Zolang je schreeuwt leef je nog Knipoog.

Niks discussie, niks gezeik. Gewoon luisteren. Nee is nee en nee wordt niet ineens ja.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:29

reminds me. Een collega (zelfde gedachtengang als ik gelukkig) is ooit eens naar een cursus voor nieuwe ouders geweest. Haar kind is inmiddels al uit huis maar dat was destijds. Toen kregen ze de case 'stel, je vraagt je kind de avond tevoren wat het wil aantrekken (nou dat is bij mij al niet in frage, ze trekken maar aan wat ze krijgen) en het kiest voor paars. Enfin, de volgende ochtend sta je op, je geeft je kind het paarse spul maar nee, het wil in eens de rode. Dan moet je niet boos worden maar met het kind gaan praten Verward waarom het dan ineens de rode wil. En het uiteindelijk die rode geven.

Ammehoela Haha!. Aantrekken dat paarse spul en muil houden. En snel.

Ja ik zou een bizar slechte ouder zijn Haha!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:34

Je wil ook niet weten hoe sommige onderwijsmensen vinden dat je met kinderen om moet gaan.
Ik ben ook van het geen gezeur, je doet maar wat er van je verlangd wordt. Haha!
Streng? Ach als je het zo wil noemen, ik noem het consequent en structuur bieden. Daardoor weten kinderen waar ze aan toe zijn :d

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:36

Mickey schreef:
Je wil ook niet weten hoe sommige onderwijsmensen vinden dat je met kinderen om moet gaan.
Ik ben ook van het geen gezeur, je doet maar wat er van je verlangd wordt. Haha!
Streng? Ach als je het zo wil noemen, ik noem het consequent en structuur bieden. Daardoor weten kinderen waar ze aan toe zijn :d

En dat weten waar ze aan toe zijn is heel belangrijk. Mijn mams was ook streng. Nee is nee, en je doet wat er van je verlangd wordt. Toch had i niet het idee dat ik een rotmams had. In tegendeel, hou zielsveel van haar en heb het diepste maar dan ook werkelijk waar het diepste respect voor haar.

Maa rals ik dan vervolgens naar verhoudingen in andere gezinnen kijk dan zie ik dat respect niet. Kinderen die hun mamma 'rotmens' noemen. Nou daar had ik bij mijn mams niet mee aan hoeven komen hoor Haha!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:38

Ik ben ook wel voor consequent opvoeden, maar een beetje dialoog mag van mij wel hoor. Ik denk dat het goed is voor kinderen als ze leren uitleggen waaróm ze bepaalde dingen willen. Dat betekent niet dat ze a la minute hun zin krijgen, maar misschien hebben ze wel een goede reden?
Als je van een kind altijd maar verlangt dat het 'ja en amen' roept, worden ze monddood denk ik.
Wij hadden vroeger ook duidelijke regels, maar ik kon het wel zeggen als ik dingen anders bekeek. Dan dacht mijn moeder daar even rustig over na, en dan mocht het of wel (maar dan ook omdat ze de redelijkheid ervan inzag en niet omdat ze mij m'n zin wilde geven om van het gezeur af te zijn) of niet, en dan bleef het ook nee.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:41

Soda schreef:
Ik ben ook wel voor consequent opvoeden, maar een beetje dialoog mag van mij wel hoor. Ik denk dat het goed is voor kinderen als ze leren uitleggen waaróm ze bepaalde dingen willen. Dat betekent niet dat ze a la minute hun zin krijgen, maar misschien hebben ze wel een goede reden?
Als je van een kind altijd maar verlangt dat het 'ja en amen' roept, worden ze monddood denk ik.
Wij hadden vroeger ook duidelijke regels, maar ik kon het wel zeggen als ik dingen anders bekeek. Dan dacht mijn moeder daar even rustig over na, en dan mocht het of wel (maar dan ook omdat ze de redelijkheid ervan inzag en niet omdat ze mij m'n zin wilde geven om van het gezeur af te zijn) of niet, en dan bleef het ook nee.

Maar dat is iets heel anders. Tuurlijk is een dialoog mogelijk. Maar niet op de momenten dat jij loopt te janken 'ik wil een lolly'. Dan was het bij mijn moeder 'NEE, je krijgt geen lolly en nu mond houden'. En dan hoefde ik niet aan te komen met 'ja maar mag ik dan even mijn zienswijze laten horen over het niet krijgen van die lolly'.

Maar als ik dingen met mijn moeder wilde bepraten kon dat altijd. Maar geen discussies over simpelweg gedram.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:45

Fasel schreef:
Oh ja Faye, voor je Ruud (en zijn vrouw) veroordeelt zou ik eens de moeite nemen ze beter te leren kennen Knipoog. Oordelen is snel gebeurt.

Vind jij het normaal dan om een klein kind met een boodschappenkarretje aan te rijden? Dat jij ze kent is prima, ik oordeel op wat hij hier neerzet. Bovendien zei ik dat hij overkomt als een onuitstaanbaar persoon!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:46

Fasel schreef:
Maar dat is iets heel anders. Tuurlijk is een dialoog mogelijk. Maar niet op de momenten dat jij loopt te janken 'ik wil een lolly'. Dan was het bij mijn moeder 'NEE, je krijgt geen lolly en nu mond houden'. En dan hoefde ik niet aan te komen met 'ja maar mag ik dan even mijn zienswijze laten horen over het niet krijgen van die lolly'.

Maar als ik dingen met mijn moeder wilde bepraten kon dat altijd. Maar geen discussies over simpelweg gedram.

Mee eens. Ja Maar ik zou denk ik in het geval van die kleren nog wel vragen waarom hij/zij opeens iets anders wilde. En als er dan een goede reden uitkomt, zou ik het prima vinden om andere kleren aan te doen. Maar wel met de opmerking dat het niet de bedoeling is dat je constant van mening verandert, en als je een keuze maakt, dat je daar dan bij blijft.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:51

faye schreef:
Fasel schreef:

Vind jij het normaal dan om een klein kind met een boodschappenkarretje aan te rijden? Dat jij ze kent is prima, ik oordeel op wat hij hier neerzet. Bovendien zei ik dat hij
overkomt
als een onuitstaanbaar persoon!

Om eerlijk te zijn. Even neutraal. Ik heb ook wel eens een kind bij de arm gepakt of geroepen en nou naar je moeder. Of inderdaad ook wel eens een duw gegeven. Maar wat wil je dan? Doe eens boodschappen tegenwoordig. Alles, maar dan ook ALLES kan soms. Tot aan treiteren van supermarktbezoekers toe. Denk jij echt dat ik dat ga accepteren? En ik hou echt wel van kinderen hoor.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:51

faye schreef:
Fasel schreef:

Vind jij het normaal dan om een klein kind met een boodschappenkarretje aan te rijden? Dat jij ze kent is prima, ik oordeel op wat hij hier neerzet. Bovendien zei ik dat hij
overkomt

als een onuitstaanbaar persoon!

Och als zo'n k*tkoter met zo'n kl*te mini winkel wagentje al een paar keer mij voor m'n schenen heeft gereden, dan wordt het een enkeltje conserven blikken. Stoom uit je oren
Daar leert ik dan hopelijk van.

En verder ben ik heel vriendelijk tegen dieren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:54

Zo'n koter met een miniwagentje is dus nog erg klein. Het heeft niet zoveel zin wat je gedaan hebt, geeft alleen aan dat je geen zelfbeheersing hebt en kinderachtig gedrag vertoont. Dat kind kan er niks aan doen dat het niet opgevoed wordt. De ouders wil je niet aanspreken want dan krijg je een grote bek zeg je. Nou petje af hoor, dat je dan maar verhaal haalt op een peuter/kleuter!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:56

Je kunt natuurlijk ook altijd nog het kind zelf aanspreken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:57

Als ik het je zou zien doen zou ik mijn kar keihard tegen je schenen parkeren, eens zien of jij daar wat van opsteekt. Want als ik er wat van zeg tegen je vrouw krijg ik vast een grote bek! Clown

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:58

faye schreef:
Zo'n koter met een miniwagentje is dus nog erg klein. Het heeft niet zoveel zin wat je gedaan hebt, geeft alleen aan dat je geen zelfbeheersing hebt en kinderachtig gedrag vertoont. Dat kind kan er niks aan doen dat het niet opgevoed wordt. De ouders wil je niet aanspreken want dan krijg je een grote bek zeg je. Nou petje af hoor, dat je dan maar verhaal haalt op een peuter/kleuter!

Dhuh, zie mijn onderschrift

Enne ik zou die ouders graag aanspreken, maar weet vaak bij god niet wie het zijn.
Dus ja dan de dader zelf maar even onder handen nemen.
Zelfbeheersing heb ik prima, zou ik anders geen arab kunnen inrijden en africhten. Maar zoals al eerder gezegd, ik en kinderen. Nah is geen goede combi.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:00

faye schreef:
Als ik het je zou zien doen zou ik mijn kar keihard tegen je schenen parkeren, eens zien of jij daar wat van opsteekt. Want als ik er wat van zeg tegen je vrouw krijg ik vast een grote bek! Clown

Nee hoor mijn vrouw is heel vriendelijk, maar op dat moment waarschijnlijk bezig 1 van die andere k*koters in de diepvries te werken. Die vind dat soort types ook erg prettig.
Maar winkelwagenbotsautootje in de super lijkt me heerlijk Haha! Zie het al helemaal voor me Hyper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:02

Het is maar goed dat jullie geen kinderen willen en hopelijk komen die er ook nooit!