Borstverkleining, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: Borstverkleining, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:24

indertijd dat ik geopereerd werd kon ik kiezen uit leeuwarden, groningen of nijmegen....drachten was toen nog niet aan de orde, en al was dat wel...ging ik daar nog niet heen...ik weet niet, bij drachtster ziekenhuis heb ik zo`n idee van "nee" .... staat me wat tegen zeg maar

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:31

Het was er perfect; een hele nieuwe afdeling plastische chirurgie en dezelfde pc als in Leeuwarden hoor! Niks dan lof, maar dat idee wat jij hebt van Drachten, heb ìk dus met België en helemaal na het lezen van dat bericht dat ze daar zeggen dat je na 2 weken weer mag paardrijden enzo...! Daar snap ik helemaal niks van.

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 14:23

dus als ik het goed begrijp moet ik dus echt niet van uit gaan dat ik na 2 weken weer op m'n pony zit...? oliebol.. welke site of folders hebben jullie bekeken om te besluiten waar jullie je gaan/lieten opereren? ik wil het heel graag uitzoeken.. maar ik doe het waarschijnlijk zonder dat mijn ouders ervan af weten (of iig.. het uitzoeken en dan leg ik 1 papiertje op tafel om te laten zien zeg maar) maar ik weet niet zo goed waar ik beginnen moet..
hoe meer ik eraan denk hoe liever ik die operatie wil! ik wil er ook leuk uitzien in bikini!
hebben jullie nog tips om over na te denken om het besluit te nemen?> of kan je bijvoorbeeld ook gewoon eens met zo'n pc praten?

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:06

Nee, denk idd niet dat je na 2 weken al op een paard zit........Ik heb echt vbraaf de 6 weken uitgezeten voor ik er '"uberhaupt weer op ben gegaan, was erg eng en onwennig!
Ik ben gewoon naar het ziekenhuis bij mij in de buurt gegaan heb eigenlijk verder niets uitgezocht...

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 16:03

ik heb 8maanden niks kunnen doen ivm complicaties, het verschilt per persoon men vergeet voor het gemak dat het hier wel om een echte OPERATIE gaat...dat moet genezen...en is het nu zo belangrijk om binnen 2 weken weer te kunnen rijden? mijn eigen lichaamsgezondheid stel ik echt welboven het snel weer kunnen rijden hoor

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 16:09

nee ik vind het niet echt belangrijk dat ik er na 2 weken weer op kan zitten hoor.. maar het is toch handig om te weten waar je je ongeveer op moet voorbereiden (met hoe lang het duurt tot dat je weer iets zou kunnen doen)

ik ga eens kijken in de ziekenhuizen..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:08

Ik ben bijna een jaar geleden geopereerd..

je mag 6 weken lang ook echt niks tillen of gekke dingen doen met je armen,
6 weken lang kon ik niet eens op mijn buik slapen..

En toch was het het allemaal 1000 duizend keer waard !!
ik zou het zo weer doen,
mijn linkerborst is niet zo mooi geworden als de rechter,
heb daar ook een ontsteking aan gehad,
maar je ziet er niks meer van,
mooie littekens,
en echt,

het is het waard !!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:31

@ saskia ik net zo, bij mij is mijn rechterborst minder mooi geworden door een infectie is de tepelhof half afgestorven en losgelaten daar zit nu 1 groot lidteken en het oogt niet zo mooi, maar als ik mocht kiezen deed ik het toch wel weer...

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 23:23

Jipkip> als ik het goed begrijp wil jij een bvk laten doen zonder dat je ouders het weten en het liefst wil je na 6 weken weer te paard??
Ik heb geen site bekeken of folders of wat dan ook…ik heb wachtlijstenbemiddeling gebeld en die vertellen je waar je het beste naar toe kan gaan.
Als ik jou stukje zo lees dan komt het op mij over dat je er wel een beetje licht over denkt..het is inderdaad een operatie…en na een operatie moet je herstellen en bij de een duurt het langer dan bij de ander.

Even een vraagje aan de deskundige….je krijgt na de operatie een drain hè?
Hoelang zit je met die drain…of nee hoelang zat JIJ met een drain…het is natuurlijk per mens verschillend hoeveel wondvocht je verliest.
En hoe hebben jullie het met de cupmaten gedaan…moet m dus zelf uitkiezen (euuuhh doe me DIE maar ha ha)

Ben soms toch ook best nieuwsgierig hoe alles in zijn werk zal gaan hoor…maar………dat zal ik snel genoeg weten….

Heb er zin in…ha ha klinkt eigenlijk raar he? zin hebben in een operatie…ja ik had dat al heel snel…toen ik eenmaal besloten had om het te laten doen stond ik er helemaal achter!
Ik heb mooie nieuwe titties in de zomer ha ha ha.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:07

Mijn drains (het pijnlijkste, maar niet onverdraagbaar) mochten er woensdag ochtend uit, terwijl ik maandag op de namiddag ben geholpen... Daarna mocht ik ook naar huis.

Mijn PC zoekt de cupmaat uit die bij je lichaam past en je krijgt dus geen A cup. Meestal een B of C cup, en als jezelf heel groot en stevig bent wel een D cup als je van bv. F of G af komt.

Ik ben doorverwezen naar de PC de mijn huisarts en ja, je krijgt eerst een oriënterend gesprek, waarin je nog niet per cé hoeft te beslissen en je al je vragen kunt stellen.

ricky_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 11:41

Nou ja je hebt ook kans dat het mislukt he maar ook dat het goed gaat Ik zou het egt niet weten Verdrietig

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:31

Ik ben op een maandag morgen geopereerd en de drains (die alleen pijn deden bij het eruit halen) hebben er tot woensdag in gezeten en ik mocht de vrijdags pas naar huis maar moest daarna wel 3x per week (ma/woe/vrij) terug komen ivm de infectie waaraan ik nog diverse keren geholpen ben (gedurende 6maand 3x per week en daarna afbouwend tot 1x per week).

De cupmaat mocht ik niet zelf beslissen, want het moet wel in verhouding staan tot je lichaam. Hij vroeg wel of ik er over na gedacht had, zelf vond ik een B/C cup wel iets. Indertijd was ik ook een stuk slanker en kreeg een B cup aangemeten, inmiddels ben ik iets dikker en is het een C maatje geworden Bloos overigens ben ik nu aan het afvallen en merk dat ik van sommige merken ook weer een B aan kan.

Denk er niet te licht over na, het is en blijft een operatie wordt veelal door mensen onderschat maar mijn operatie duurde wel anderhalf uur...dus denk er niet te licht over.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:53

De meeste die zo’n beslissing nemen hebben er toch wel goed over na gedacht…tenminste ik wel..ik ben niet over 1 nacht ijs gegaan, want zeg nou zelf voor je lol een operatie ondergaan wie doet dat nou?
Ik heb er echt goed over na gedacht en echt..als ik er geen last van zou hebben zou ik het ook echt niet laten doen, ik ben zo preuts als ik weet niet wat en ik laat die dingen niet makkelijk zien aan anderen maar ja nu moet het.
Ik zal ook blij zijn als alles achter de rug is.

En ja..complicaties…die kunnen bij elke operatie voorkomen.
Ik denk zeker niet te licht over een bvk, dit is tenslotte ook niet mijn 1e operatie ik weet zo’n beetje hoe het in zijn werk gaat ook al zijn de operaties die ik heb ondergaan heel verschillend.

Was benieuwd hoelang je de drains had…nu weet ik het dus ongeveer…ik vond drains eruit halen overigens nooit pijn doen..misschien doet het wel pijn bij je borsten..ik weet het niet merk het van zelf wel.

Cupmaat…die mag ik dus zelf beslissen iets wat ik heel erg moeilijk vindt…ik heb nu een F/G cup en ik denk dat ik er verstandig aan doe om naar een D te gaan en niet kleiner, ik ben niet de lichtste maar ben wel goed bezig met mijn gewicht maar geloof nooit dat ik weer naar mijn oude maat zeg maar terug kom dus ik denk dat een D wel een mooie maat voor me zal zijn, het zal zeker een heel verschil zijn met nu!

Weet je…het liefst zou ik nu een film zien over een bvk…hoe het allemaal gaat zodat ik weet hoe en wat, maar aan de andere kant wil ik altijd zo blanco mogelijk een operatie in gaan…maar ik ben zo nieuwsgierig…raar hè?

Maar goed ik moet nog eventjes geduld hebben.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 16:20

ik heb zelf heel licht over mijn operatie gedaan,
maar ik realiseer me wel dat het wel zwaar was,
toen ik het eenmaal wilde,
toen was het eenmaal zo,
ik nam alles op de koop toe..

ook ik ben op maandag geopereerd,en op woensdag gingen de drains eruit,
wat een pijnlijk gedoe !!

mijn ontsteking is gekomen door 3 hechtingen,
1 oploshechting met een flinke knoop,
en 2 gewone hechtingen waren ze vergeten met eruit halen !! Hamer

ik heb dus geen 6 weken,
maar 9 weken thuis gezeten,
ook daarna moest ik voorzixchtig doen,

het moet wel,
maar je licheem geeft zelf aan wat wel en niet kan..

paard rijden heb ik een tijd stil gezet,
galloperen deed ik niet,
mijn paard was toen nog maar net 3 en al ingereden,die heeft dus vakantie gehad !!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 17:09

Ik ben ook maandagochtend geopereerd en bij mij werden de drains en infuus ed allemaal woensdag ochtend verwijderd, ik mocht woensdagavond naar huis, ik kon ook thuis wel op de bank liggen.......

Drains uithalen deed bij ook echt wel pijn, een heel naar gevoel Bloos

Verder was ik erg ziek van de narcose, maar dat is per mens verschillend Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:55

Drains eruit halen was idd niet echt een prettige ervaring, gelukkig ging het heel snel, net als een pleister die je er in 1x af rukt. Bij mij hebben ze er anderhalve dag in gezeten: van donderdagochtend (operatie) tot vrijdag aan het eind van de middag. En op zaterdagochtend mocht ik dus naar huis, net zoals bij Jaike zei de arts dat ik thuis ook wel kon liggen. Haha!

Ik weet eigenlijk helemaal niet meer of ik het destijds met de chirurg over cupmaten heb gehad. Vast wel, maar daar weet ik niets meer van. Het enige wat ik wilde was dat mijn borsten weer bij mijn lichaam zouden passen en dat is nu het geval (ben van E naar B/C gegaan - C bij beugelbeha's, B bij sportbeha's zonder beugel). Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:49

klopt thuis kun je ook wel liggen maar het blijft een operatie zonder risico`s....

ik heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen, ik kon de eerste dagen geen eens van bed komen laatstaan zitten in bed. Vreselijk vond ik dat. Weinig slaap gehad want normaal lig ik op mijn zij maar met de drains ging dat moeilijk...het verbaast mij wel dat sommigen zo snel naar huis konden...de eerste weken heb ik inderdaad dag en nacht met een sportbh om geslapen...de eerste keer helemaal zonder voelde apart aan

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:52

Op mijn zij slapen kon ik de eerste tijd (ook zonder drains) helemaal niet. Aan een kant wilde het 'gat' ook niet goed dicht, maar dat was niet dramatisch: gewoon een rauw plekje dat na twee weken wel dicht zat. Ik realiseer me dat ik eigenlijk gewoon een 'modeloperatie' heb gehad: alles ging goed, het herstel ook. Ik heb trouwens niet met een beha aan hoeven slapen. Ken ook verder niemand persoonlijk die dat heeft hoeven doen, maar ik weet idd dat het door sommige artsen wordt aangeraden c.q. voorgeschreven.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:06

zucht ik ben jaloers op je karin Knipoog

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:11

Meys schreef:
Jipkip> als ik het goed begrijp wil jij een bvk laten doen zonder dat je ouders het weten en het liefst wil je na 6 weken weer te paard??
Ik heb geen site bekeken of folders of wat dan ook…ik heb wachtlijstenbemiddeling gebeld en die vertellen je waar je het beste naar toe kan gaan.
Als ik jou stukje zo lees dan komt het op mij over dat je er wel een beetje licht over denkt..het is inderdaad een operatie…en na een operatie moet je herstellen en bij de een duurt het langer dan bij de ander.

nee ik zit er over te denken om een bvg te laten doen. Het is zeg maar de bedoeling dat ik alles al uitgezocht heb etc en dat ik ze het dan zeg maar mededeel.. ik heb het al eens geprobeert er over te hebben maar ze blasen het gelijk af.. en ik heb idee dat als ik echt alles uitgezocht heb van hoe en wat en waar en waarom dat ik dan misschien meer serieus genomen wordt.
En het is echt niet een idee die vorige week is komen aanvliegen.. ik denk er al een paar jaar aan.. maar nu wordt ik in april 18 dus is het ook echt mogelijk om er iets aan te kunnen doen. Maar ik wil graag uitzoeken of het mogelijk is om het te laten vergoeden. (ik heb nl anorexia gehad en dat heeft de groei beperkt) Maar ik weet allemaal niet zo goed hoe.
Ik heb trouwens nu een website gevonden die me wel aanspreekt..: http://www.aesthetic.nl/
maar die prijzen!! Wow! ik dacht dat de prijzen ongeveer de helft lager lagen..!
heeft een van jullie ervaring bij deze? wat vinden jullie van de site?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:13

RUBYWHITE schreef:
zucht ik ben jaloers op je karin Knipoog

Kan ik me iets bij voorstellen... Knipoog

Bij mijn collega (een paar maanden geleden geopereerd) ging het dus ongeveer net als bij jou. Kreeg er ook een infectie bij en het duurde weken voor ze weer fatsoenlijk iets kon doen. Nee, dan mag ik echt van geluk spreken...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 00:37

Karin schreef:
Nee, dan mag ik echt van geluk spreken...

Idd, ik mag ook best van geluk spreken, bij mij was alles binnehuidsgehecht, heb geen hechting gezien wat ik erg prettig vond, en heb geen wondje gehad Ja

En de drains, daar denk ik liever niet aan terug,
ze deden echt pijn en dat eruit halen was alles behalve prettig Bloos maar dat is zo voorbij Ja

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 13:09

Yvonnelind schreef:
Ik heb mijn borsten 6 december 2004 laten verkleinen in het ziekenhuis Nij Smellinghe te Drachten. Dr. Knepper (dezelfde plastische chirurg als in MCL zuid te Leeuwarden) Is enorm aardig en heeft er ècht wat moois van gemaakt. De littekens vervagen al mooi en ik heb helemaal geen medicatie of wat dan ook nodig gehad. Ik ben maandag opgenomen en geopereerd, en woensdag ochtend was ik al weer thuis.
In Drachten is nog geen wachtlijst, waardoor je naar een maand al geopereerd kunt worden. Ik kon trouwens echt niet na 2 weken weer paardrijden hoor, zoals ik eerder las! Ik kon na 5 weken weer fatsoenlijk paardrijden. Na twee weken kon ik wel weer aan het werk; ik had eigenlijk nergens last meer van! Ik ben er héél erg blij mee en heb er spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan. Ik verlang naar de zomer, leuk in bikini op het strand liggen zonder al te veel bekijks en geile blikken van vieze mannetjes en pubers. Ik heb het overigens niet voor de mooiïgheid gedaan, maar omdat ik erg last van mijn schouders en nek had.

Bedankt voor dit verhaal.
Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon uitwijken naar Drachten als Leeuwarden een lange wachtlijst heeft?
Dat zou super zijn, want het zou voor mij het beste uitkomen als ik in de zomer geopereerd zou kunnen worden, zodat ik niet te ver achter kom met school.
Mag ik vragen welke cupmaat je eerst had, en wat je nu hebt?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 13:12

Ik heb trouwens een afspraak met dokter Kromheke, niet bij Knepper.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 13:13

ricky_lover schreef:
Nou ja je hebt ook kans dat het mislukt he maar ook dat het goed gaat Ik zou het egt niet weten Verdrietig

En wat wil je hier nou mee zeggen? Verward